Misschien de moment om de 1.5 nog snel om te wisselen naar een 2.0. Ik zeg altijd, baja ben wel content met de 1.5, maar meer is altijd leuker natuurlijk, misschien moet ik toch maar is informeren tijdens het salon? Maar ik denk dat ik al snel 10 000€ zal mogen opleggen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda MX-5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenMaar ik denk dat ik al snel 10 000€ zal mogen opleggen.
Comment
-
Ik denk niet dat je bang moet zijn dat Mazda met elektrificatie het MX-5 karakter gaat aanpassen.
Het gaat nog altijd een lichte, sportieve wagen blijven, daar ben ik zeker van.
Aan de andere kant:
Het verschil in gewicht tussen 1.5 en 2.0 is 44 kg volgens AutoWeek.nl.
Lijkt me weinig om een 50pk elektromotor en batterij te plaatsen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenZijn de nieuwprijzen van de MX-5 serieus gestegen ? Deed een configuratie van een 2.0 sport met wat opties. Bijna 40k.
Hopelijk niets te maken met de boetes die de fabrikanten boven het hoofd hangen betreffende uitstoot.Last edited by Phate; 24/02/2020, 16:53.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
Hmmm, duidelijk iets vreemd aan de hand ja. Goedkoopst mogelijke op ne site is de Skycruise en dit voor 29990. Dat is sowieso al een stuk hogere prijs inderdaad.
Hopelijk niets te maken met de boetes die de fabrikanten boven het hoofd hangen betreffende uitstoot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenZijn de nieuwprijzen van de MX-5 serieus gestegen ? Deed een configuratie van een 2.0 sport met wat opties. Bijna 40k.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenDegene die zo'n anniversary edition kochten hebben dan een goede zaak gedaan aan 31999€. Ik wens Mazda veel succes met het verkopen van MX-5jes, want voor dat geld komt een hoop leuk speelgoed om de hoek kijken.
Comment
-
Goh, ik denk dat mijn MX-5 meer dan 4 jaar geleden 28.390 € catalogusprijs was.
Nu zie ik dat de Skycruise standaard Carplay heeft, dat stond er op de mijne niet op, heeft mij 290 € gekost.
Er zit nu ook een achteruitrijcamera op, op de mijne niet. Dat is een optie van 560 €.
Komen we al uit op 29.240 €. Dus op 4 jaar tijd is dit model dan 750 € duurder geworden, daar zou ik toch geen spel over maken hoor.
Wat ik wel had zijn 17" wielen met breedte 205, dat is nu 16" en 195 geworden. Ook zitten er bij mij standaard Bilstein schokdempers op, dat is nu niet meer.
Als je kijkt naar de prijs van de huidige Sport met Recaro's, ik denk dat dit eveneens niet ver ligt van de toenmalige prijs van de Sport.
Het feit is wel dat er geen instapper meer is zoals bij de ND1, geen Skymove van 22.500 € meer.
Maar oei, terwijl ik dit laatste typ, valt mijn frank, de motorisatie.
Deze 29.990 € is voor de 130 pk, als je de 184 pk kiest komt het op 33.590 € slik !
Dan heb je er merk ik wel de 17" velgen bij. Maar dus voor de extra 24 pk tegenover de mijne is het dus toch wel 5.200 € duurder geworden, ja dat kan wel al tellen, jullie hebben gelijk :-)
Comment
-
Maar als je even zoekt, vind je er wel voor een goede prijs :
Voor een nieuwe 184 pk :
26.890 € :
Op zoek naar een tweedehands Mazda MX-5? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.
27.290 € :
Op zoek naar een tweedehands Mazda MX-5? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.
En een RF voor 29.890 € :
Redelijke prijzen me dunkt. Welke andere auto van dit type heb je voor die prijs ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenEnige versie van de MX-5 die me zou interesseren is de sport versie met de recaro zetels.
Comment
-
onze verkoper had het ons verteld dat de prijzen gingen stijgen : doordat Europa nu boetes legt op elke gram boven de 95 dat een constructeur gemiddeld uitstoot (met allerlei poortjes om CO2 marges te kopen van andere merken etc etc), heeft Mazda 2 mogelijkheden : ofwel deze boetes doorrekenen ofwel de MX5 uit het aanbod nemen : het is dus het eerste gewordenWant je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
Ik heb deze van mij destijds 22500€ (met salon korting) betaald, minder opties, maar rijplezier blijft hetzelfde, als ik er mij dus nu eentje zou kopen dan is dat +7500€... goed zot! En zo wordt het weer een enkel voor rijke mensen wagen... Ze zijn me wa bezig me hun milieu gedoe, ze zouden beter de echte vervuilers aanpakken!
Comment
-
Enkel 110 stuks voor Frankrijk blijkbaar.
France’s Limited-Run Mazda MX-5 Eunos Edition Brings Back Memories
Today, Mazda France pays tribute to the Eunos Roadster S Limited with the 2020 MX-5 Eunos Edition. Limited to only 110 units for the French market, the Eunos Edition echoes the specification of its ancestor. It sports a Jet Black Mica body color, Burgundy Nappa perforated leather upholstery and exclusive Rays forged alloy wheels.
The limited-run roadster also features numbered badges on the front fenders and dashboard, as well as the key fob. The Mazda MX-5 Eunos Edition will arrive in French dealerships in April with a fixed price of €34,600 ($39,300). That’s a €5,700 ($6,500) premium over the base MX-5 Elegance trim level sold in France.
Given the stricter emission standards in Europe, Mazda only offers the limited edition MX-5 with the smaller Skyactiv-G 1.5 four-cylinder engine, delivering 132 PS (130 HP) to the rear wheels via a six-speed manual transmission. It would have been nice to be able to have it with the 184 PS (181 HP) Skyactiv-G 2.0 engine too, don’t you think? Still, kudos to Mazda France for the idea.
Het origineel:
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenIk vind het jammer dat er aan de buitenkant niet meer accentjes zijn. Gouden velgjes en een rode soft-top zouden dit toch af maken? Misschien minder mensen hun smaak, maar tenminste echt een collectors-edition.
Vind het origineel mooier!
Comment
Comment