Oorspronkelijk geplaatst door bobo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda MX-5
Collapse
X
-
De Mazda MX-5 staat momenteel in Parijs de nodige aandacht op te eisen. Inmiddels weten we iets meer over wat er onder de kap komt te liggen.
We wisten al dat de compleet nieuwe MX-5 zo'n 100 kilo afslankt ten opzichte van het huidige model. De gewichtsbesparing is mogelijk door onder andere het gebruik van aluminium voor de motorkap en achterklep. Ook het vouwdakje is lichter dan ooit. Vandaag kunnen we melden dat de Europese consument onder de kap een 1,5-liter Skyactiv krijgt, een blok dat in de Mazda 3 goed is voor 100 pk.
Dat wil overigens niet zeggen dat ook de MX-5 het met 100 pk zal moeten doen. Mazda zegt dat het blok specifiek voor de nieuwe roadster wordt afgesteld. De Amerikaanse consument krijgt overigens de beschikking over de 2,0-liter Skyactiv, die in de Mazda 3 120 pk levert. Schakelen geschiedt met de hand middels een handgeschakelde zesbak.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een lichtgewicht scheurneus als de MX-5 vraagt natuurlijk om een circuitversie. Vandaag zien we hoe de voor de Cup-races geprepareerde roadster is vormgegeven.
Wie de nieuwe MX-5 niet stoer genoeg vindt, kan z'n dakloze en speelse Japanner natuurlijk langs een tuner brengen. Een andere optie is het bestellen van deze Cup-versie, waarmee Mazda in 2016 in de Verenigde Staten, Europa en Azië wil gaan deelnemen aan de Global Cup-races.
In hoeverre de MX-5'jes zijn aangepast, vermeldt Mazda niet. Wel weten we dat de 2,0-liter Sky Activ-krachtbron voor de aandrijving gaat zorgen. Uiteraard is het onderstel onder handen genomen en hebben zaken als aerodynamische extraatjes, rolbeugels en andere veiligheidsvoorzieningen hun weg naar de MX-5 gevonden.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Vanaf welk gewicht mogen kinderen op een verhogingskussen zitten? Kwestie van te weten aan welk tempo ik mijne kleine moet vetmesten, zodat hij gewoon vooraan meekan in dit speleding Om maar te zeggen dat het bijt... misschien zelfs knaagt. Dat was al zo met elke voorbije iteratie van de MX-5, inclusief de huidige, en dat gaat er met de nieuwe duidelijk niet beter op worden!!!
Comment
-
Het succesnummer van Mazda krijgt een vervolg. Onze fotoknaap heeft zojuist de auto waar liefhebbers al maanden naar uitkijken op beeld gezet. Mazda toont hem op de Mondial de l’Automobile in dezelfde rode kleur als bij zijn debuut. Wat we al weten is dat de vierde generatie MX-5 100 kg lichter is dan zijn voorganger. […]
Comment
-
Hoe, 100pk?
Ik lees overal dat hij sowieso meer krijgt dan de 100pk die dat blokje nu levert in de 3.
Ik verwacht ergens tussen de 120 en 130 pk. De huidige instapper heeft 126pk en weegt een dikke 100kg meer.
Dat zit dus wel goed.
De motor wordt ook achter de vooras gelepeld waardoor de auto in principe een stuk beter moet rijden dan het uittredend model.
Maar als ik me niet vergis wordt elke MX-5 in Hiroshima in elkaar geschroefd. Waarom dan enkel de 2.0 naar de VS gaat en enkel de 1.5 naar de rest van de wereld is mij een raadsel.
Ik las een tijdje terug dat Mazda ook een 1.8 Skyactiv G aan het ontwikkelen is (een kleine fabrikant kan natuurlijk niet alles tegelijk) en dat die dan wsl binnen een jaar of 2 (mss met een eerste facelift) ook naar de MX-5 zou komenLast edited by severijns; 15/11/2014, 14:06.
Comment
Comment