Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Daarnet een treintje van 4 nieuwe modellen met Duitse nummerplaten op de N-16, vanaf de Mazda in Tisselt en zo richting de A12 naar Brussel. Eerste indruk: compact! Tweede indruk: van rood, wit en grijs is rood toch echt wel de mooiere keuze Helaas moest ik richting Antwerpen, anders was ik er graag blijven rondhangen.
Das nu ook zo, en op de vorige ook. Dacht mijn NA nog minder, als hem leeg is gewoon vullen hé ;-)
Zowel de NB en de NC hebben een 50L tank. Die 5L extra is miss niet veel maar ik verwacht van een auto dat ik er min. 500km mee kan rijden vooraleer te moeten tanken. En als ge een beetje sportief rijdt zit ge toch al snel aan 9L/100km.
Zonet met de 2.0 gaan proef rijden bij Mazda in Willebroek Eerste indruk is zeer goed . De wagen zit rond je als een handschoen. Openen en sluiten van de kap gaat met 1 hand. Recaro zetels zijn wat je van Recaro zetels verwacht : Perfect. Met mijn 1m79 (en 66kg ) had ik nog een 10-tal cm boven mijn hoofd over. Heb niet gekeken of de stoel nog lager kon, maar voor mij stond hij gelijk perfect.
We zijn in konvooi gaan rijden, 3 maal een 1.5 en mijn 2.0 en ik heb me een paar keer laten uitzakken om de acceleraties en hernemingen te testen. Heel gezonde motor, vinnig in de versnellingen dankzij het korte pookje. Lekker ruig uitlaatgeluid.
Iets meer dan 1000kg en 160 Pk, meer moet dat niet zijn.
Wegligging : Strak door de bocht te sturen , de Bilsteins zijn merkbaar harder dan de vering op m'n MPS maar zeker niet oncomfortabel. Heel goede feedback en weinig overhang in de bochten. Half uurtje was veel te kort maar toch voldoende om me gelijk thuis te voelen in deze wagen. Kleine achteruitkijkspiegels, dus opletten met dode hoeken. Lichten zijn fel en zeker voldoende (we reden een paar minuten in de schemer van een onweersbui)
Je zit zeer laag en de welvingen van de voorwielen geven je de indruk dat je nog lager zit. Het uitlaatgeluid is lekker sportief met een gezonde knor erin bij vrijloop. Op het model (inderdaad pre-productie modellen uit Duitsland) stonden een paar extra accessoires, zoals rondom zwarte drempeltjes en deflectoren, een kleine spoilerlip op de koffer, een alu-grijze band aan de zijkanten en boven de voorruit (zie foto) en op de hoofdsteunen achter de zetels, alcantara interieur en zeer knappe 17 duim velgen.
Daarnet een treintje van 4 nieuwe modellen met Duitse nummerplaten op de N-16, vanaf de Mazda in Tisselt en zo richting de A12 naar Brussel. Eerste indruk: compact! Tweede indruk: van rood, wit en grijs is rood toch echt wel de mooiere keuze Helaas moest ik richting Antwerpen, anders was ik er graag blijven rondhangen.
De omschrijving lijkt exact van hoe mijn NC rijdt. De rode ziet er heel goed uit.
Lijkt me logisch Ja, die 2.0 had een paar extra accenten, zoals de zwarte dorpeltjes rondom. Ook de grijze band rond de voorruit vond ik wel knap staan (standaard is die zwart) .
[QUOTE=AdriH;5643462]Zonet met de 2.0 gaan proef rijden bij Mazda in Willebroek Eerste indruk is zeer goed . De wagen zit rond je als een handschoen. Openen en sluiten van de kap gaat met 1 hand. Recaro zetels zijn wat je van Recaro zetels verwacht : Perfect. Met mijn 1m79 (en 66kg ) had ik nog een 10-tal cm boven mijn hoofd over. Heb niet gekeken of de stoel nog lager kon, maar voor mij stond hij gelijk perfect.
QUOTE]
Met andere woorden kan ik het weer vergeten om ooit deze te overwegen met mijn 1m90. Zwaar zonde.
Met andere woorden kan ik het weer vergeten om ooit deze te overwegen met mijn 1m90. Zwaar zonde.
Mogelijk, maar dat kan je uit de post van AdriH niet zomaar afleiden.
De zetel van deze MX-5 gaat hoger of lager naargelang je de zetel naar voor of naar achter schuift. Best mogelijk dat je met 1m90 evenveel hoofdruimte hebt als iemand van 1m79 (tenzij je heel korte beentjes hebt en een lang bovenlijf ).
Comment