Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda MX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het hangt er een beetje vanaf hoe goed de bak schakelt. Een naadloze 6>5 of 4>3 is heel leuk als dat voldoende is om goed te trekken.
    Als het gebrek aan koppel een snelle 6>4 vraagt is het al meteen moeilijker en moeizaam schakelen zit dan al gauw in de weg. Bij sportief rijden is dat geen probleem want zit ge niet in zo'n hoge versnelling. Het is de switch van zuinig naar sportief.
    Last edited by Den Paarse Capri; 01/11/2015, 12:35.
    30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Is dat niet de essentie van een roadster ?
      Met zijn 1000 kg zal deze ook wel romig te rijden zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
        de Mazda 1.5 is even snel als je Saab van 0tot 100. Alleen in de hernemingen is je diesel beter... En dan mag je sportief rijden door terug te schakelen. En dat is rijbeleving. Met een diesel ga je gewoon gas bijgeven. En dat is lui rijden... En is geen sensatie...
        True. Maar ik vergeleek hem niet met mijn dieselstoof. Ik vergeleek hem met de Caterham waar ik laatst een dag mee gereden heb. Die heeft dat gat onderin namelijk niet (of het voelt zo toch niet aan), ondanks 't feit dat het "maar" een Ford Ecotec 1.6 met 135 pk is. Bij zowat elk toerental springt die vooruit als je aan 't gas gaat. Zoals ik al zei hiervoor, het is met 560 vs 975 kg droog aan de haak natuurlijk appelen met peren vergelijken, maar ik had in de Mazda gewoon iets meer motorsensatie verwacht. Dat maakt van de MX-5 geen slechte auto, en van de 1.5 geen verkeerde motor, het zorgt alleen voor een aanpassing van mijn verwachtingspatroon
        Last edited by ; 02/11/2015, 08:07.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
          True. Maar ik vergeleek hem niet met mijn dieselstoof. Ik vergeleek hem met de Caterham waar ik laatst een dag mee gereden heb. Die heeft dat gat onderin namelijk niet (of het voelt zo toch niet aan), ondanks 't feit dat het "maar" een Ford Ecotec 1.6 met 135 pk is. Bij zowat elk toerental springt die vooruit als je aan 't gas gaat. Zoals ik al zei hiervoor, het is met 560 vs 975 kg droog aan de haak natuurlijk appelen met peren vergelijken, maar ik had in de Mazda gewoon iets meer motorsensatie verwacht. Dat maakt van de MX-5 geen slechte auto, en van de 1.5 geen verkeerde motor, het zorgt alleen voor een aanpassing van mijn verwachtingspatroon
          Ik heb een NC 2.0 en die hangt kort aan het gas, iets wat ik in de 1.5 ND ook wat miste. De 2.0 zal dit wel weer hebben.

Niet tegenstaande is dat 1.5 blokje een echt rag motortje.
          2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
            Ga anders de arial atomn eens testrijden... ook 520 kg en een 2.0 honda vtec...
            245 BHP @ 8600 rpm Torque 240Nm @ 7200 rpm

of deze:
            ​Op het Autosalon van Tokio zal Yamaha nog eens een duik nemen in het rijk van de automobiel. Dat doet het merk zelden, maar niet zonder succes. We verwijzen bijvoorbeeld naar de Toyota 2000GT van eind jaren zestig, of naar de V8 die het bedrijf ontwikkelde voor...

​Yamaha beweegt zich zelden door autoland. Maar wanneer het gebeurt, is het memorabel. Dat was al zo in de jaren zestig, toen Yamaha de hand had in de creatie van de Toyota 2000GT - Japan’s eerste supersportwagen. En ook nu staat het uitstapje in het teken van onversneden rijplezier...
            Last edited by ; 02/11/2015, 11:25.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
              Ga anders de arial atomn eens testrijden... ook 520 kg en een 2.0 honda vtec...
              245 BHP @ 8600 rpm Torque 240Nm @ 7200 rpm

of deze:
              ​Op het Autosalon van Tokio zal Yamaha nog eens een duik nemen in het rijk van de automobiel. Dat doet het merk zelden, maar niet zonder succes. We verwijzen bijvoorbeeld naar de Toyota 2000GT van eind jaren zestig, of naar de V8 die het bedrijf ontwikkelde voor...

http://www.auto55.be/multimedia/phot...hine?id=125329
              Mja, dat is van appelen naar peren naar bananen gaan (want in de Atom gaan zitten zonder moto-uitrusting lijkt me niet meteen aan te raden, wegens geen enkele vorm van koetswerk). Overigens vind je bij de Super Sevens ook wat ragbakjes, als je bvb de 620 met z'n 310 BHP neemt. Maar net zoals de Ariel Atom is dat ook weer eens een ferme meerprijs. Anyway, het heeft natuurlijk weinig met de bijzonder sexy MX-5 te maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
                Ik heb een NC 2.0 en die hangt kort aan het gas, iets wat ik in de 1.5 ND ook wat miste. De 2.0 zal dit wel weer hebben.

Niet tegenstaande is dat 1.5 blokje een echt rag motortje.
                Dat bevestigt in ieder geval dat ik nog eens met de 2.0 moet gaan testen, wanneer de garage tenminste terug een exemplaar ter beschikking heeft. Maar ik heb geen haast, 't komt wel goed.

Comment

• De voorste van de twee is wel gaaf, zowel ik kleur als uitvoering met zwarte velgen.

Comment

• Mazda MX5 Speedster Concept.

* Engine: SKYACTIV-G 2.0 DOHC 16-valve 4-cylinder with VVT
                    * Wheels: Custom RAYS 57 Extreme Gram Lights 16 x 8
                    * Brakes: Front Brembo four-piston calipers with vented rotors
                    * Tires: Kumho Ecsta V710 225/50/16
                    * Shocks: K&W adjustable coilover suspension
                    * Weight: 943 kg
                    * Exterior colour: Blue Ether
                    * Seats: Lightweight carbon fiber

The MX-5 Speedster Concept was revealed at SEMA 2015 in Las Vegas.

Comment

• Comment

• met een paar accessoires zo te zien
                        mijn favoriete kleur.

Comment

• The roadster gets slammed: http://www.speedhunters.com/2015/11/...-gets-slammed/

Toch niet mijn ding

Comment

• Ridicuul.

Comment

• Ik heb me een MX-5 2.0 Skycruise Blue Reflex besteld. Wordt verwacht mei 2016 :-S
                              Gelukkig is het niet dringend, ik heb nog altijd mijn RX-8 tot dan.

Ik heb een testrit gedaan, eerst met de 1.5, en direct daarna met de 2.0.
                              De 1.5 is best in orde voor wie tevreden is met enkel de rijervaring van een roadster, die het sportieve niet nodig heeft, maar gewoon wil genieten van een open tweezitter. Als je echter al iets gewoon bent, zoals ik met de RX-8 dewelke ik zal inruilen voor deze nieuwe MX-5, dan doe je er toch beter aan om iets meer uit te geven, je krijgt er veel voor terug.
                              Ik vind de 1.5 wat tam, de 2 liter is merkelijk vinniger. Je rijdt best wel in hogere toeren als je direct reactie wil. Het duurt even als je vanuit de lage toeren komt eer je de volledige power voelt naar boven komen. Dat ben ik wel gewoon in mijn RX-8 ook. Dat vraagt sportief rijden. Als je met een diesel rijdt op 2.500 toeren, dan schakel je naar volgende versnelling. Als je in een (RX-8 of) MX-5 op 2.500 zit, dan schakel je terug naar de vorige, en je bent zo voorbij die trage voor jou :-)
                              De 1.5 heeft een zachtere en vrij comfortabele ophanging. De 2.0 is zelfs harder afgeveerd dan mijn RX-8. Voor mijn smaak dik okee. Hij rolt iets minder dan de 1.5, maar toch nog meer dan ik verwachtte. Ik denk dat het snelle bochtenwerk wel top is. Het overhellen lijkt mij niet echt veel invloed te hebben op de wegligging in de bochten.
                              Het gevoel in het stuur vind ik minder, het zal misschien alleen maar gewoon worden zijn. Een trage bocht tegen 20 nemen of een snelle tegen 80 moet toch een andere feedback geven. Dat is niet zo duidelijk voelbaar in de MX-5.
                              Als je nog nooit een andere auto gereden hebt dan een gewone gezinswagen van 1500 kg met 120 pk en je zoekt een funcar als tweede auto, dan raad ik je zeker de 1.5 aan. Als je wel al iets meer power of een sportieve wagen gewoon bent, dan kun je beter slechts 2.500 € meer uitgeven voor de 2.0.

Ik kan niet zo direct een ander merk of model bedenken waar je zoveel fun per euro krijgt. Ik zal mijn RX-8 met spijt in het hart wegdoen, maar wat ik er voor in de plaats krijg, verzacht die pijn zeer zeker. Het is de enige auto waar ik hem wil voor inruilen.

Comment

• Mijne al een paar weken geleden besteld. Een 2.0L Skycruise in Soul Red. Paar accessoires zoals de Bastuck uitlaatlijn en alu pedalen kon ik niet laten liggen . Verwacht maart/april 2016

Comment

• Gaat mooi worden op de Belgische wegen.

Comment

• + YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• This TRA Kyoto Widebody Kit Gives The ND Mazda MX-5 A Welcome Dose Of Aggression.

Mazda's soft little roadster looks great, but there's no denying it's a little bit soft. This new kit completely transforms that.

Comment

• Yuk.

Comment

Working...
                                        X