Nee voor 22k heb je alvast een leuke kar hoor!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda MX-5
Collapse
X
-
Het prijsverschil tussen de 1.5 Skycruise en de 2.0 - die enkel in Skycruise beschikbaar is - is 2500 € als ik mij niet vergis. Voor dat bedrag kon ik hem niet laten staan vind ik. Zoals gezegd, met sper en sportophanging, maar ook grotere en bredere wielen en grotere remmen.
Maar ik vind niet dat je zo'n grote korting hebt gekregen hoor. Matjes kosten 50 €, kleur en salonkorting telkens 500 ? Ik heb in totaal 2500 € korting eruit gehaald. Maar elke deal is anders natuurlijk. Bij mij zat ook overname van mijn huidige auto in de deal. Misschien hoopt de dealer daar ook nog wat winst mee te maken :-)Last edited by RX-8; 29/04/2016, 12:40.
Comment
-
Mazda MX-5
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenHet prijsverschil tussen de 1.5 Skycruise en de 2.0 - die enkel in Skycruise beschikbaar is - is 2500 € als ik mij niet vergis. Voor dat bedrag kon ik hem niet laten staan vind ik. Zoals gezegd, met sper en sportophanging, maar ook grotere en bredere wielen en grotere remmen.
Maar ik vind niet dat je zo'n grote korting hebt gekregen hoor. Matjes kosten 50 €, kleur en salonkorting telkens 500 ? Ik heb in totaal 2500 € korting eruit gehaald. Maar elke deal is anders natuurlijk. Bij mij zat ook overname van mijn huidige auto in de deal. Misschien hoopt de dealer daar ook nog wat winst mee te maken :-)
Btw ik ging zoal voor de 1.5, voor mij een hele verbetering en meer dan voldoende. De meeste gaan voor een 2.0. Ma ik kijk vooral ook naar verbruik enzo en taksen, verzekering, tis allemaal al kostelijk genoeg.
Ben al content da ik zoiets kan en mag kopen want we zitten nog me een zware lening van ons huis ook e.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk BerichtenKlopt! Ik versta je volledig. Maar beter 1.5 mx5 dan geen je mag idd tevreden zijn dat je hem KAN kopen naast je hypothecaire lening. Beter dat dan dromen van 1.
Comment
-
Voor wie het de eerste sportieve auto is raad ik zeker de 1.5 aan. Voor mij zou die echter iets te licht uitvallen.
Ik heb met beide een testrit gedaan, en ik vond de 1.5 voldoende, je zal er van genieten, wees maar zeker. Maar komende van een RX-8 zou ik het gevoel hebben dat het toch net iets te weinig is, de 2.0 heeft wel duidelijk meer pit. De ophanging van de 1.5 is ook comfortabeler, ik kan begrijpen dat je daar de voorkeur aan geeft.
Maar wat bedoel je met "De grijze velgen vind ik ook mooier staan bij da blauw" ? Doel je op de velgen of de lak ? De 2.0 heeft dezelfde velgen hoor.
Ik ben ook benieuwd om de Blue Reflex op de MX-5 te zien in het echt. Ik denk dat deze kleur zeer mooi is bij helder en zonnig weer als de auto proper staat, maar vrees dat het wat flets is als de auto vuil is bij druilerig weer. Iemand op mijn werk heeft die kleur op zijn Mazda 6 en het komt voor mij toch zo wat over. Maar een MX-5 is een heel ander model, de kleur kan dan ook anders overkomen natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenVoor wie het de eerste sportieve auto is raad ik zeker de 1.5 aan. Voor mij zou die echter iets te licht uitvallen.
Maar wat bedoel je met "De grijze velgen vind ik ook mooier staan bij da blauw" ? Doel je op de velgen of de lak ? De 2.0 heeft dezelfde velgen hoor.
.
De modellen skymove en drive hebben 16" aluminium silver velgen, het is pas de skycruise 1.5 dat 16" Bright Dark velgen heeft en de 2.0 17" gun metal. Gaat em idd over de lak, velgen zelf zijn dezelfde.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk BerichtenKlop, dat blauw is zalig blinkend gewassen & klaar weer. Winters vuil toont het zeer donker.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk BerichtenMotorkarakter is gigantisch verschillend tussen 1,5 en 2,0
Rev-happy vs koppel
Voor mij een no-brainer want ik rij op koppel
En ik hou wel van hoge toeren.
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenZeer benieuwd naar uw ervaringen met de MX-5 1.5.
Comment
-
We zullen wel zien. Ik vind mijn 90pk'tje al vlot rijden. Wat gaat die 130 dan wel niet geven voor een auto'tje van nog geen 1000 kg. Ik weet ni waar jullie allemaal rijden maar voor het dagelijkse verkeer en voor te cruisen meer dan voldoende. Ik denk da jullie vooral op circuit gaan ofwel veel autostrade. Met al jullie pk's en koppel. Ben er alleszins niet jaloers op. Meer is leuk, maar voor mij dan eerder om te gaan racen/driften op een circuit. Jullie weten toch dat de max snelheid hier in België maar 120 is? :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenWe zullen wel zien. Ik vind mijn 90pk'tje al vlot rijden. Wat gaat die 130 dan wel niet geven voor een auto'tje van nog geen 1000 kg. Ik weet ni waar jullie allemaal rijden maar voor het dagelijkse verkeer en voor te cruisen meer dan voldoende. Ik denk da jullie vooral op circuit gaan ofwel veel autostrade. Met al jullie pk's en koppel. Ben er alleszins niet jaloers op. Meer is leuk, maar voor mij dan eerder om te gaan racen/driften op een circuit. Jullie weten toch dat de max snelheid hier in België maar 120 is? :-)
zeg zeg rustig...
ik weet dat er een smiley achterstaat maar je schrijft wel heel 'aanvallend' qua stijl. niet nodig hoor :-)
overigens ben ik akkoord met uw keuze voor de 1,5, zou ik ook doen, maar het is echt niet nodig om mensen met een andere keuze daar zo voor toe te spreken! :-)
fijn weekend heren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk BerichtenHou je van toeren kies je idd beter de 1,5
Koppel: diesel of turbo of inhoud
Comment
-
Mazda MX-5
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichtenzeg zeg rustig...
ik weet dat er een smiley achterstaat maar je schrijft wel heel 'aanvallend' qua stijl. niet nodig hoor :-)
overigens ben ik akkoord met uw keuze voor de 1,5, zou ik ook doen, maar het is echt niet nodig om mensen met een andere keuze daar zo voor toe te spreken! :-)
fijn weekend heren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenWe zullen wel zien. Ik vind mijn 90pk'tje al vlot rijden. Wat gaat die 130 dan wel niet geven voor een auto'tje van nog geen 1000 kg. Ik weet ni waar jullie allemaal rijden maar voor het dagelijkse verkeer en voor te cruisen meer dan voldoende. Ik denk da jullie vooral op circuit gaan ofwel veel autostrade. Met al jullie pk's en koppel. Ben er alleszins niet jaloers op. Meer is leuk, maar voor mij dan eerder om te gaan racen/driften op een circuit. Jullie weten toch dat de max snelheid hier in België maar 120 is? :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenWe zullen wel zien. Ik vind mijn 90pk'tje al vlot rijden. Wat gaat die 130 dan wel niet geven voor een auto'tje van nog geen 1000 kg. Ik weet ni waar jullie allemaal rijden maar voor het dagelijkse verkeer en voor te cruisen meer dan voldoende. Ik denk da jullie vooral op circuit gaan ofwel veel autostrade. Met al jullie pk's en koppel. Ben er alleszins niet jaloers op. Meer is leuk, maar voor mij dan eerder om te gaan racen/driften op een circuit. Jullie weten toch dat de max snelheid hier in België maar 120 is? :-)
Ik ben voor de 2.0 gegaan voor de iets betere ophanging (ook stroever) en de sper. Ook het extra vermogen en wat afwerkingsdetails konden me extra bekoren.
Comment
Comment