Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda MX-5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nee voor 22k heb je alvast een leuke kar hoor!

    Comment


    • Het prijsverschil tussen de 1.5 Skycruise en de 2.0 - die enkel in Skycruise beschikbaar is - is 2500 € als ik mij niet vergis. Voor dat bedrag kon ik hem niet laten staan vind ik. Zoals gezegd, met sper en sportophanging, maar ook grotere en bredere wielen en grotere remmen.
      Maar ik vind niet dat je zo'n grote korting hebt gekregen hoor. Matjes kosten 50 €, kleur en salonkorting telkens 500 ? Ik heb in totaal 2500 € korting eruit gehaald. Maar elke deal is anders natuurlijk. Bij mij zat ook overname van mijn huidige auto in de deal. Misschien hoopt de dealer daar ook nog wat winst mee te maken :-)
      Last edited by RX-8; 29/04/2016, 12:40.

      Comment


      • Mazda MX-5

        Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
        Het prijsverschil tussen de 1.5 Skycruise en de 2.0 - die enkel in Skycruise beschikbaar is - is 2500 € als ik mij niet vergis. Voor dat bedrag kon ik hem niet laten staan vind ik. Zoals gezegd, met sper en sportophanging, maar ook grotere en bredere wielen en grotere remmen.
        Maar ik vind niet dat je zo'n grote korting hebt gekregen hoor. Matjes kosten 50 €, kleur en salonkorting telkens 500 ? Ik heb in totaal 2500 € korting eruit gehaald. Maar elke deal is anders natuurlijk. Bij mij zat ook overname van mijn huidige auto in de deal. Misschien hoopt de dealer daar ook nog wat winst mee te maken :-)
        + nog is een extra salonkorting e. Hoe duurder de wagen hoe meer korting ofzo en ja. Is mijn eerste Mazda en nieuwe garage. Bij mijn vertrouwde Peugeot garage krijg ik meer korting. Ik was tevreden met de korting die ik kreeg. Overname auto was wel gene vetten. Bij Peugeot 5000 en bij Mazda amper 2000. Heb die dan ook ni overgelaten. Voorlopig hou ik em nog.
        Btw ik ging zoal voor de 1.5, voor mij een hele verbetering en meer dan voldoende. De meeste gaan voor een 2.0. Ma ik kijk vooral ook naar verbruik enzo en taksen, verzekering, tis allemaal al kostelijk genoeg.
        Ben al content da ik zoiets kan en mag kopen want we zitten nog me een zware lening van ons huis ook e.
        Last edited by ; 29/04/2016, 13:41.

        Comment


        • Klopt! Ik versta je volledig. Maar beter 1.5 mx5 dan geen je mag idd tevreden zijn dat je hem KAN kopen naast je hypothecaire lening. Beter dat dan dromen van 1.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
            Klopt! Ik versta je volledig. Maar beter 1.5 mx5 dan geen je mag idd tevreden zijn dat je hem KAN kopen naast je hypothecaire lening. Beter dat dan dromen van 1.
            Dacht net hetzelfde. En kwa rijplezier zal die waarschijnlijk ni onderdoen. Ook wa comfortabeler dan de 2.0, wa voor mij belangrijker is. De grijze velgen vind ik ook mooier staan bij da blauw. Ieder zijne smaak natuurlijk. Ben echt benieuwd want heb em zo nog ni gezien int echt. En dan zeker benieuwd hoe die zal rijden.

            Comment


            • Voor wie het de eerste sportieve auto is raad ik zeker de 1.5 aan. Voor mij zou die echter iets te licht uitvallen.
              Ik heb met beide een testrit gedaan, en ik vond de 1.5 voldoende, je zal er van genieten, wees maar zeker. Maar komende van een RX-8 zou ik het gevoel hebben dat het toch net iets te weinig is, de 2.0 heeft wel duidelijk meer pit. De ophanging van de 1.5 is ook comfortabeler, ik kan begrijpen dat je daar de voorkeur aan geeft.

              Maar wat bedoel je met "De grijze velgen vind ik ook mooier staan bij da blauw" ? Doel je op de velgen of de lak ? De 2.0 heeft dezelfde velgen hoor.

              Ik ben ook benieuwd om de Blue Reflex op de MX-5 te zien in het echt. Ik denk dat deze kleur zeer mooi is bij helder en zonnig weer als de auto proper staat, maar vrees dat het wat flets is als de auto vuil is bij druilerig weer. Iemand op mijn werk heeft die kleur op zijn Mazda 6 en het komt voor mij toch zo wat over. Maar een MX-5 is een heel ander model, de kleur kan dan ook anders overkomen natuurlijk.

              Comment


              • Klop, dat blauw is zalig blinkend gewassen & klaar weer. Winters vuil toont het zeer donker.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                  Voor wie het de eerste sportieve auto is raad ik zeker de 1.5 aan. Voor mij zou die echter iets te licht uitvallen.

                  Maar wat bedoel je met "De grijze velgen vind ik ook mooier staan bij da blauw" ? Doel je op de velgen of de lak ? De 2.0 heeft dezelfde velgen hoor.
                  .
                  Is mijn eerste sportieve wagen en ook mijn eerste achterwiel aangedreven.

                  De modellen skymove en drive hebben 16" aluminium silver velgen, het is pas de skycruise 1.5 dat 16" Bright Dark velgen heeft en de 2.0 17" gun metal. Gaat em idd over de lak, velgen zelf zijn dezelfde.
                  Last edited by ; 29/04/2016, 18:01.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                    Klop, dat blauw is zalig blinkend gewassen & klaar weer. Winters vuil toont het zeer donker.
                    Ik heb em al zien staan in het blauw, maar in de garage en donker weer, zag er wat grijzig uit toen, ma heb dan enkele foto's gezien op internet en onder de felle zon ziet het er plots helemaal anders uit. Van mij mocht het nog wat feller zijn geweest, maar ik denk wel dat het zal meevallen.

                    Comment


                    • Motorkarakter is gigantisch verschillend tussen 1,5 en 2,0

                      Rev-happy vs koppel
                      Voor mij een no-brainer want ik rij op koppel

                      Comment


                      • Zeer benieuwd naar uw ervaringen met de MX-5 1.5.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                          Motorkarakter is gigantisch verschillend tussen 1,5 en 2,0

                          Rev-happy vs koppel
                          Voor mij een no-brainer want ik rij op koppel
                          Voor koppel moet ge bij diesel zijn voor zover da ik weet.
                          En ik hou wel van hoge toeren.

                          Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Zeer benieuwd naar uw ervaringen met de MX-5 1.5.
                          Ik ook eigenlijk, de garagist kon me een testrit aanbieden met een 2.0 maar aangezien ik het meer had voor de 1.5 raadde hij het mij af, omdat het anders rijden is.

                          Comment


                          • Hou je van toeren kies je idd beter de 1,5
                            Koppel: diesel of turbo of inhoud

                            Comment


                            • turbo ... 500Nm met de Evo. Dat is pas koppel

                              Comment


                              • We zullen wel zien. Ik vind mijn 90pk'tje al vlot rijden. Wat gaat die 130 dan wel niet geven voor een auto'tje van nog geen 1000 kg. Ik weet ni waar jullie allemaal rijden maar voor het dagelijkse verkeer en voor te cruisen meer dan voldoende. Ik denk da jullie vooral op circuit gaan ofwel veel autostrade. Met al jullie pk's en koppel. Ben er alleszins niet jaloers op. Meer is leuk, maar voor mij dan eerder om te gaan racen/driften op een circuit. Jullie weten toch dat de max snelheid hier in België maar 120 is? :-)

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                  We zullen wel zien. Ik vind mijn 90pk'tje al vlot rijden. Wat gaat die 130 dan wel niet geven voor een auto'tje van nog geen 1000 kg. Ik weet ni waar jullie allemaal rijden maar voor het dagelijkse verkeer en voor te cruisen meer dan voldoende. Ik denk da jullie vooral op circuit gaan ofwel veel autostrade. Met al jullie pk's en koppel. Ben er alleszins niet jaloers op. Meer is leuk, maar voor mij dan eerder om te gaan racen/driften op een circuit. Jullie weten toch dat de max snelheid hier in België maar 120 is? :-)

                                  zeg zeg rustig...

                                  ik weet dat er een smiley achterstaat maar je schrijft wel heel 'aanvallend' qua stijl. niet nodig hoor :-)

                                  overigens ben ik akkoord met uw keuze voor de 1,5, zou ik ook doen, maar het is echt niet nodig om mensen met een andere keuze daar zo voor toe te spreken! :-)

                                  fijn weekend heren

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                                    Hou je van toeren kies je idd beter de 1,5
                                    Koppel: diesel of turbo of inhoud
                                    daarom heb ik 1,7 moto :-) Koppel (en toch maar 90 pk)

                                    Comment


                                    • Mazda MX-5

                                      Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                      zeg zeg rustig...

                                      ik weet dat er een smiley achterstaat maar je schrijft wel heel 'aanvallend' qua stijl. niet nodig hoor :-)

                                      overigens ben ik akkoord met uw keuze voor de 1,5, zou ik ook doen, maar het is echt niet nodig om mensen met een andere keuze daar zo voor toe te spreken! :-)

                                      fijn weekend heren
                                      Swat, laat maar. Kan er ook ni aandoen da ik maar ne werkmens ben en me gewoon ni meer kan permitteren. Was zeker ni aanvallend bedoeld, vraag het mij gewoon af, das alles.
                                      Last edited by ; 30/04/2016, 00:27.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                        We zullen wel zien. Ik vind mijn 90pk'tje al vlot rijden. Wat gaat die 130 dan wel niet geven voor een auto'tje van nog geen 1000 kg. Ik weet ni waar jullie allemaal rijden maar voor het dagelijkse verkeer en voor te cruisen meer dan voldoende. Ik denk da jullie vooral op circuit gaan ofwel veel autostrade. Met al jullie pk's en koppel. Ben er alleszins niet jaloers op. Meer is leuk, maar voor mij dan eerder om te gaan racen/driften op een circuit. Jullie weten toch dat de max snelheid hier in België maar 120 is? :-)
                                        De maximumsnelheid is inderdaad 120. Maar de pointe van het zwaardere blok is niet noodzakelijk het hogere vermogen, maar (toch voor mij) het hogere koppel, waardoor je soepeler kan rijden (minder moet schakelen) in regulier verkeer. Als het enkel gaat over het ding op snelheid te krijgen maakt het niet zo gek veel uit, dat lukt met de 1.5 ook perfect. Maar dan moet je 'm wel stevig de toeren in duwen. Ik moet toegeven: als het voor kortere ritjes zou zijn, zou ik zelf waarschijnlijk ook voor de 1.5 gaan.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                          We zullen wel zien. Ik vind mijn 90pk'tje al vlot rijden. Wat gaat die 130 dan wel niet geven voor een auto'tje van nog geen 1000 kg. Ik weet ni waar jullie allemaal rijden maar voor het dagelijkse verkeer en voor te cruisen meer dan voldoende. Ik denk da jullie vooral op circuit gaan ofwel veel autostrade. Met al jullie pk's en koppel. Ben er alleszins niet jaloers op. Meer is leuk, maar voor mij dan eerder om te gaan racen/driften op een circuit. Jullie weten toch dat de max snelheid hier in België maar 120 is? :-)
                                          Zeker weten, ik heb met de 1.5 gereden en dat vermogen is zeker voldoende. Ik lees trouwens op verschillende plaatsen in tests dat de 1.5 de leukste versie is om mee te rijden.
                                          Ik ben voor de 2.0 gegaan voor de iets betere ophanging (ook stroever) en de sper. Ook het extra vermogen en wat afwerkingsdetails konden me extra bekoren.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X