Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda MX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
    We zullen wel zien. Ik vind mijn 90pk'tje al vlot rijden. Wat gaat die 130 dan wel niet geven voor een auto'tje van nog geen 1000 kg. Ik weet ni waar jullie allemaal rijden maar voor het dagelijkse verkeer en voor te cruisen meer dan voldoende. Ik denk da jullie vooral op circuit gaan ofwel veel autostrade. Met al jullie pk's en koppel. Ben er alleszins niet jaloers op. Meer is leuk, maar voor mij dan eerder om te gaan racen/driften op een circuit. Jullie weten toch dat de max snelheid hier in België maar 120 is? :-)
    Zelf heb ik jaren gereden met wagens die niet meer dan 140pk hadden. De leukste? Een Smart roadster Brabus van 850kg met 125pk. Dat was een kart voor op de baan. Daar heb ik oeverloos plezier aan beleefd. Heb wel altijd zware motorfietsen gereden (snelheid voor paupers ).
    Maar ik heb altijd al gezegd dat ik eens zware (auto)motoren wou rijden als ik er financieel klaar voor was. Pas een 300+ pk gekocht op mijn 45ste. Keuzes Eerlijk gezegd kan ik niet meer terug. Het koppel en de mogelijkheid tot acceleratie bij bvb inhaalmanoeuvres of invoegen op ringwegen/autosnelwegen kan ik niet meer missen. Het is ook gewoon plezant, ik geniet ervan. Gewoon al weten dat het kan geeft ook een erg rustgevend gevoel. Ik ga daarom al zeker niet sneller rijden dan vroeger. Ik heb zelden boetes. De pk/gewichtsverhouding van een 1.5 zit zeker goed, maar meer is zeker niet verkeerd. Power loslaten is ook kicken, net als bochtjes pakken Dat je veel plezier zal beleven aan die fantastische MX5, staat vast!
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Ikzelf heb nog maar 2 auto's gehad en deze is nu mijn eerste echte sportwagen. Dat ik zeer benieuwd ben kan ik wel zeggen en wie weet ga ik later nog voor iets beter. Maar eerlijk gezegd kijk ik ook financieel, moet betaalbaar blijven ook. Heb geen zin om me blauw te betalen aan nen auto. En zoals ik reeds zei, het verkeer laat het ni toe om in sportieve wagens te rijden. Tenzij autostrade? Alhoewel ik het ook sterk betwijfel, onlangs naar de zee gereden en amai. Leuk is anders.

Comment

• Eigenlijk is de MX-5 de ideale wagen voor mensen die ook wel is een sportieve wagen willen tegen een betaalbare prijs. Daarom da ik ook voor deze gekozen heb.

Comment

• Vind ik ook, ik heb nu wel 300pk maar zie me nog terug keren naar zoiets, puur voor het fungehalte.

Comment

• Had deze ni bestaan had ik mij waarschijnlijk weer ne Peugeot gekocht, 308 ofzo. Maar die Mazda is eerder een droom voor mij. Toen ik hem voor het eerst in het echt zag was ik meteen verliefd! :-D

Comment

• Geert, klinkt mss wat apart (ieder zo zijn ding), maar wees blij dat je dit kan kopen. Het wordt enorm fun met deze wagen, en het is eigenlijk goed zo. Wat moet je trouwens anders nog kopen als je wat ouder bent? Dan heb je tenminste nog de mogelijkheid om eventueel te upgraden. Als je een powercar koopt als je 20 bent, wat moet je dan later nog En dan nog. Zelf zou ik wel graag een MX5 bezitten, lijkt me totaal geen straf
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Bij zowat elke test geven ze de voorkeur aan de 1.5 omdat die de fun van het originele model (NA) het meest benadert. Zeker geen verkeerde keuze.

Comment

• Toen ik nog jong was, was ik helemaal geen autoliefhebber. Mijn vader reed altijd met lompe trage diesels, ik vond er niets aan. Ik ben dan ook maar op mijn 20e voor mijn rijbewijs gegaan. Op mijn 21 heb ik mijn grootvader zijn Mazda 323F benzine van 92 of 93 overgenomen, die met die klaplichten. Wat was dat een openbaring ! Ik werd direct fan van Mazda. Een jaar nadien heb ik voor het eerst eens in een MX-5 gezeten, op het autosalon. Ik heb toen gedacht 'wauw, zoiets wil ik ooit nog hebben'. En nu ongeveer 20 jaar later is het eindelijk zover :-D

Comment

• Allemaal leuke reacties! Heb ook altijd gekeken naar het gemak en verbruik aan een wagen. Het is nu pas na al die jaren dat ik dacht van. Waarom niet? Ik wil is mijn echt mijn gedacht en ben er dan ook voor gegaan. Als je tegen iemand zegt in de familie ofzo, ik ga mij da kopen dan is da direct van. Das ni praktisch en ni veilig en blabla, maar tegenwoordig doe ik gewoon mijn gedacht, als het een foute keuze is ontdek ik het zelf wel. :-)

Comment

Eigenlijk is de MX-5 de ideale wagen voor mensen die ook wel is een sportieve wagen willen tegen een betaalbare prijs. Daarom da ik ook voor deze gekozen heb.
                      Tegenwoordig bestaan er genoeg betaalbare sportwagens die zelfs uitermate geschikt zijn als gezinswagens: Skoda vRS, golf gti, Seat Leon cupra, ... Keuze genoeg.
                      Mx5 en consoorten vallen voor ons (en velen) uit de boot met twee kindjes

Comment

• toch nog altijd een groot belevingsverschil tussen een golf of roadster imo...
                        2015 BMW F11 520dA
                        1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Foto van een vriend op FB:

2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Euh, waaaauuuuuw ! ! !

In de laatste AMS stond een test tussen de 1.5 en de 2.0. En wie kwam er als winnaar uit de bus? De 1.5.

Comment

• wat een foute wielen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                                toch nog altijd een groot belevingsverschil tussen een golf of roadster imo...
                                Idd!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                                  Tegenwoordig bestaan er genoeg betaalbare sportwagens die zelfs uitermate geschikt zijn als gezinswagens: Skoda vRS, golf gti, Seat Leon cupra, ... Keuze genoeg.
                                  Betaalbaar. Diegene die je opnoemt heb je waarschijnlijk niet voor 30 000€. Je krijgt er wel meer voor in de plaats. Maar maakt het ook allemaal weer duurder. Groter, zwaarder, weeral meer pk's nodig om hetzelfde te krijgen als nen MX-5. Als je een gezin hebt idd wel de betere keus. Ik heb geen kinderen daarmee.

Comment

Betaalbaar. Diegene die je opnoemt heb je waarschijnlijk niet voor 30 000€. Je krijgt er wel meer voor in de plaats. Maar maakt het ook allemaal weer duurder. Groter, zwaarder, weeral meer pk's nodig om hetzelfde te krijgen als nen MX-5. Als je een gezin hebt idd wel de betere keus. Ik heb geen kinderen daarmee.
                                    jawel, de vRS die onlangs tweedehands gekocht heb, kostte in januari 29.000€. Mijn broer heeft een full option vRS voor 31.000, een gti komt rond de 32k, ... Eigenlijk redelijk betaalbaar voor velen. Ook de reden waarom ze nu ook veel meer worden verkocht.

en waarom "allemaal weer duurder"? Taxen en op gti en dergelijke: 350 eenmalig en 320 per jaar ongeveer, mx 5 gaat niet zoveel danig verschillen. Verbruik? Gewoon rijden 9L. Wat verbruikt zo'n mx 5? Gaat toch geen 6L zijn? Onderhoud, op gti en dergelijke valt dit mee, zijn maar 2L, geen vierwielaandrijving, dus normale prijzen, ....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                                      Vind ik ook, ik heb nu wel 300pk maar zie me nog terug keren naar zoiets, puur voor het fungehalte.
                                      Ik wil niet teveel afwijken, maar wat doe je dan eigenlijk met die 300pks?
                                      Ga je soms naar het circuit toe, want ik kan me niet voorstellen dat je daar op de openbare weg veel fun mee kan beleven.
                                      Ik zou er eerder heel gefrustreerd van geraken, dat ik amper de helft kan gebruiken.

In tegenstelling tot een MX-5 waar je geen karrevrachten koppel hebt om ieder foutje te verdoezelen.
                                      Dat is net de fun: gaan voor een reeks perfecte schakelmanouvres die de snelheid er in houden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                        Ik wil niet teveel afwijken, maar wat doe je dan eigenlijk met die 300pks?
                                        Ga je soms naar het circuit toe, want ik kan me niet voorstellen dat je daar op de openbare weg veel fun mee kan beleven.
                                        Ik zou er eerder heel gefrustreerd van geraken, dat ik amper de helft kan gebruiken.

In tegenstelling tot een MX-5 waar je geen karrevrachten koppel hebt om ieder foutje te verdoezelen.
                                        Dat is net de fun: gaan voor een reeks perfecte schakelmanouvres die de snelheid er in houden.
                                        dan moet je alles boven de 50pk afschaffen hé, want al die wagens kunnen gemakkelijk boven de snelheidslimieten gaan.
                                        Heb nu zelf ook 220pk, soms haal je er alles wel eens uit maar dan riskeer je uiteraard wel je rijbewijs (op autostrade wannneer het rustig is), boerewegels zijn ook altijd fun. Hoef je niet zodanig de hoge snelheden te halen maar gaat het meer om remmen, bochtje nemen, optrekken, ... (Uiteraard ook wanneer het verantwoord is om dit te doen).

als jij aan het "fun driven" bent, zal je je snelheidsmeter ook goed in het oog moeten houden, want je bent snel boven de 50/70/90 met elke iets sportievere wagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                                          Ik denk niet dat je een RS, GTI of Cupra kan vergelijken met een MX-5. Wie zich een MX-5 aanschaft doet dat omdat hij net géén gezinswagen wil, maar er meestal al één heeft en een funcar er bij wil. Een lompe bak van bijna 4m70 en 1400 kg of een voorwielaangedreven hatch, nee dank u. Die kunnen volgens mij niet dezelfde emoties opwekken van een roadster.

Comment

Working...
                                          X