Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda MX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verbruik van de MX-5 1.5 is verbazingwekkend laag. Ligt rond de 6,5L/100km.

Comment

• Mazda MX-5

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
      Ik denk niet dat je een RS, GTI of Cupra kan vergelijken met een MX-5. Wie zich een MX-5 aanschaft doet dat omdat hij net géén gezinswagen wil, maar er meestal al één heeft en een funcar er bij wil. Een lompe bak van bijna 4m70 en 1400 kg of een voorwielaangedreven hatch, nee dank u. Die kunnen volgens mij niet dezelfde emoties opwekken van een roadster.
      Gti ofzo kan je ook moeilijk vergelijken met een MX-5. Coupe cabrio! Das toch helemaal iets anders. En dan de looks, toch wel veel mooier ook. Ik ben altijd liefhebber geweest van kleine auto's en die MX-5 heeft de looks en feels van een echte sportwagen en voor da geld... Blijft veel geld nog voor zo een kleine wagen, maar je krijgt er toch heel veel voor in de plaats. Ik hou niet van grote lompe bakken en ik rij toch meestal alleen of met de vriendin dusja. Winkelen doen we vanaf dat ik em heb wel met mijn vriendin haren auto. 2 auto's en geen kinderen. Ideaal als 2de auto. Ik kan al niet wachten om cabrio te rijden! Dat het dakje vaak zal open liggen is een feit, oogt em het mooist ook. Da gaat fun worden!

Comment

• Mazda MX-5

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
        Ik wil niet teveel afwijken, maar wat doe je dan eigenlijk met die 300pks?
        Ga je soms naar het circuit toe, want ik kan me niet voorstellen dat je daar op de openbare weg veel fun mee kan beleven.
        Ik zou er eerder heel gefrustreerd van geraken, dat ik amper de helft kan gebruiken.

In tegenstelling tot een MX-5 waar je geen karrevrachten koppel hebt om ieder foutje te verdoezelen.
        Dat is net de fun: gaan voor een reeks perfecte schakelmanouvres die de snelheid er in houden.
        Heb die discussie ook al aangegaan. Maar ik kan hen ook wel begrijpen. Als je er het geld voor hebt waarom ook ni. Ikzelf ben tevreden met minder, maar het is ook wat je gewoon bent natuurlijk. Wie veel autostrade doet kan die extra pk's wel gebruiken en ook. Aan de lichten is goed optrekken en dan schakelen enzo, ook wel fun. Doe ik vaak me mijn Peugeot'ken en zelf met 90 pk'tjes zijn er maar weinig die kunnen volgen. Kleine wagen e...
        Wat ik dan wel niet kan begrijpen is dat ze dan zoiets kopen met een automaat... schakelen is net de fun aan het rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
          Eigenlijk is de MX-5 de ideale wagen voor mensen die ook wel is een sportieve wagen willen tegen een betaalbare prijs. Daarom da ik ook voor deze gekozen heb.
          Mx5 is ook tweedehands goed te vinden en betrouwbaar (roest op oudere modellen niet meegerekend) . Dus zowiezo heel bereikbaar fun bakske. Gezien het succes van deze nieuwe zal dat zo wel blijven ook.

Sent from my D5803 using Tapatalk

Comment

• "Power is nothing without control".
            Daar komt het met hoge vermogen-auto's zo'n beetje op aan. Als je dat niet in je hebt , blijf je er beter van weg of je zult niet lange rijden (overtredingen, ongeval).
            Ik laat niemand met die wagen rijden, of ik moet er absoluut vertrouwen in hebben dat hij of zij weet wat het potentieel is. Zelfs mijn garagist gaf onlangs toe verrast te zijn door het plotse vermogen toen hij een testrit ging maken.
            En ja , die auto's zijn zeer zeker de moeite, maar je moet het vermogen gebruiken daar waar het kan en mag. Dat kan bvb in een snelle herneming.
            Voor de rest heb ik persoonlijk geen enkele behoefte om er gekke dingen mee te gaan doen. Met zo'n wagens moet je niet bewijzen dat ze snel zijn, hee.

De MX-5 is voor mij ook een beetje een jongensdroom die ik nu kan waarmaken. Op middelbare leeftijd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
              Ik wil niet teveel afwijken, maar wat doe je dan eigenlijk met die 300pks?
              Ga je soms naar het circuit toe, want ik kan me niet voorstellen dat je daar op de openbare weg veel fun mee kan beleven.
              Ik zou er eerder heel gefrustreerd van geraken, dat ik amper de helft kan gebruiken.
              Heb jij alle vorige posts gelezen? 300+ pk is zeker handelbaar op de baan. Hangt ook allemaal af hoe verstandig je ermee om gaat. Kan je dat geregeld gebruiken? Tuurlijk wel. Het is ook gewoon leuk om overschot te hebben. Toch eerst eens mee rijden voor we gaan oordelen? Goed idee! En heb ik al met een MX5 gereden? Met meerdere zelfs, alle generaties. Fantastische wagens!
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Over iets anders. Weet er iemand hoe de radio speelt? Niet de Bose, maar met 6 speakers. Beetje deftig nog? Want beetje goede muziek in de auto is toch wel belangrijk voor mij.

Comment

• Ik gebruik die pk's elke dag beste vriend ik weet niet waar jij woont maar aan de kust op de boerebuiten kan je naar hartelust uw paarden van stal halen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                    Ik gebruik die pk's elke dag beste vriend ik weet niet waar jij woont maar aan de kust op de boerebuiten kan je naar hartelust uw paarden van stal halen
                    Ik woon in de Kempen.
                    Toen de kranten aan het zeveren waren over de eerste trajectcontrole in Gentbrugge hadden er hier al duizenden boetes gekregen van onwettige trajectcontroles. Ik heb soms het gevoel dat alleen mijn straat er nog geen heeft.
                    Je moet hier je route al heel goed kiezen om even vlot te kunnen rijden.
                    Dat zijn dan meestal zo'n kleine boerewegentjes dat mijn Miata zich daar wel op thuisvoelt, dat wel.

Maar hey, ik veroordeel niemand dat hij veel vermogen wil hebben, alleen haal ik zelf weinig voldoening uit het op vermogen iemand voorbijsteken. En ik vind het financieel niet de moeite in België, Vlaanderen en speciaal de Kempen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                      Ik gebruik die pk's elke dag beste vriend ik weet niet waar jij woont maar aan de kust op de boerebuiten kan je naar hartelust uw paarden van stal halen
                      Vandaag nog een ritje gedaan. Today was an exellent day to release the horses heb er echt van genoten.

Mijn kameraad kreeg net deze week zijn 1.5 geleverd, mooi machientje!
                      Last edited by order66; 01/05/2016, 22:40.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Heb die discussie ook al aangegaan. Maar ik kan hen ook wel begrijpen. Als je er het geld voor hebt waarom ook ni. Ikzelf ben tevreden met minder, maar het is ook wat je gewoon bent natuurlijk. Wie veel autostrade doet kan die extra pk's wel gebruiken en ook. Aan de lichten is goed optrekken en dan schakelen enzo, ook wel fun. Doe ik vaak me mijn Peugeot'ken en zelf met 90 pk'tjes zijn er maar weinig die kunnen volgen. Kleine wagen e...
                        Wat ik dan wel niet kan begrijpen is dat ze dan zoiets kopen met een automaat... schakelen is net de fun aan het rijden.
                        Peekaa's gaat toch niet over geld hebben. Mijn vRS kost stukken minder dan de meeste 316/318-en of c-klasses of A4en die pakken minder vermogen hebben. Zoals reeds gezegd, tegenwoordig bieden al veel merken "sportwagens" tegen een schappelijke prijs en godzijdank heeft de vlaamse regering toch 1 goed ding gedaan en dat is de taxen relateren aan de co uitstoot
                        En hoog vermogen icm automaat is super. Doe maar eens een rijtest met dergelijke wagen en je zal je mening wel bijdraaien. Automaat is trouwens enorm comfortabel voor je medepassagiers. Heb je tenminste geen last van het snokken van het schakelen. En je moet maar eens een kickdown geven vanuit stilstand, doordat je quasi geen vermogensval hebt, heeft je passagier het gevoel dat er helemaal geen einde aan komt ( en vergeet ie bijna te ademen )

Comment

• Amen, maar: laat ons het mx5 topic niet off-topic gaan mooi karretje zelfde als die in mijn straat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                            Vandaag nog een ritje gedaan. Today was an exellent day to release the horses heb er echt van genoten.

Had je nu je telefoon gehouden zoals het hoort, dan had de auto er volledig opgestaan ...
                            Of heb jij je ogen boven elkaar staan in plaats van naast elkaar ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

vandaag zo ne rode tegengekomen bij de handcarwash. schitterend kleurke.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                Dat zijn dan meestal zo'n kleine boerewegentjes dat mijn Miata zich daar wel op thuisvoelt, dat wel.
                                Nu nog wel. Tot ze alles volgezet hebben met borden "alleen voor aangelanden" of "alleen voor landbouwvoertuigen, fietsen en voetgangers" en dat ge als ge van punt a naar punt b wilt, alleen nog maar langs de aangeduide weg aan een aangeduide snelheid moogt.
                                30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                  Had je nu je telefoon gehouden zoals het hoort, dan had de auto er volledig opgestaan ...
                                  Ga tegen mijn vriend wurtelen, hij heeft die foto genomen

Comment

• Mazda MX-5

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                    Zat net hetzelfde te denken! :-D

Comment

• Mazda MX-5

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                                      Peekaa's gaat toch niet over geld hebben. Mijn vRS kost stukken minder dan de meeste 316/318-en of c-klasses of A4en die pakken minder vermogen hebben. Zoals reeds gezegd, tegenwoordig bieden al veel merken "sportwagens" tegen een schappelijke prijs en godzijdank heeft de vlaamse regering toch 1 goed ding gedaan en dat is de taxen relateren aan de co uitstoot
                                      En hoog vermogen icm automaat is super. Doe maar eens een rijtest met dergelijke wagen en je zal je mening wel bijdraaien. Automaat is trouwens enorm comfortabel voor je medepassagiers. Heb je tenminste geen last van het snokken van het schakelen. En je moet maar eens een kickdown geven vanuit stilstand, doordat je quasi geen vermogensval hebt, heeft je passagier het gevoel dat er helemaal geen einde aan komt ( en vergeet ie bijna te ademen )
                                      Snokken snokken, als ik er niet deftig mee kan rijden en rijhulpsystemen nodig heb dan neem ik liever iets met minder pk's. Wat is daar nu nog fun aan. En passagiers? Als ik passagiers heb rij ik normaal, enkel alleen zal ik mij is laten gaan. Heb da trouwens ook ni graag als ik me iemand mee rij. Voel me alleen veilig als ik zelf achter het stuur zit.
                                      Volgens mijn mening zijn ze aan het overdrijven me hun hulpmiddelen. Launch control, nog zoiets! Knopjes instellen en gas geven, woegoew! Nee bedankt.

Maar eerlijk gezegd heb ik zelf nog nooit met zoiets gereden dus mijn mening kan verkeerd zijn.
                                      Last edited by ; 01/05/2016, 22:44.

Comment

Zat net hetzelfde te denken! :-D
                                        Geen probleem jongens

Comment

• Wie een iets snellere mx-5 ND wil kan aankloppen bij de Britse firma BBR GTI. Ze leveren voor zowel de 1.5 als de 2.0 een pakket dat toch wat paardjes extra oplevert. De 1.5 klimt van 131 pk naar 160 pk. De 2.0 kietelen ze mits de nodige euro's naar 175 of 190 pk. Allemaal atmosferisch.

Last edited by ; 04/05/2016, 12:01.

Comment

Working...
                                          X