Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda MX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hehe, eindelijk in geslaagd om een test te doen met de 2.0. Ik ben overtuigd. Waar ik de 1.5 koppel vond missen, is de 2.0 voor mij de perfecte motor. Maakt niet zo gek veel uit in welk toerental je zit, het gas er op en hij gaat goed (genoeg) vooruit. Spijtig dat de Sport (met recaro's) momenteel niet meer te bestellen valt, maar de standaard stoelen zitten ook goed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dilopa Bekijk Berichten
      Normale korting als particulier is 8%.
      Indien je zelfstandig bent en de auto in de zaak komt, 10% korting.
      5 maand is de normale leveringstijd op dit moment voor zowel een 1.5 als 2.0.
      Bij mij was het 5% (de 2.0, metaalkleur, geen accessoires). Echter dat was voor levering in juni - er werd initieel gesproken over '2e helft juni maar het kan vervroegen', maar het zal uiteindelijk echt einde juni zijn. Dat is wel nog 3 maanden (hopelijk) open rijden (zonder je er speciaal op te moeten kleden), dus dat leek me fair. Echter als je hem nu bestelt, wat levering in oktober/november betekent, zou ik zeker meer korting vragen (8% werd vermeld, lijkt me idd fair).

Aan de andere kant, de Yen is wel weer duurder geworden, dus zo enorm veel ruimte zal er ook niet zijn (ze moeten ze ook nog verschepen vanuit Hiroshima).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
        Ik snap niet waarom een MX-5 zo dikwijls met een GT86 vergeleken wordt. Dat zijn toch 2 totaal verschillende auto's ?
        Misschien omdat er in de categorie roadster geen concurrentie is voor de MX-5 ? Ze moeten toch iets vinden om hem mee te vergelijken.
        Is toch logisch - dat zijn de twee enige wagens met een aanvaardbare prijs, gebouwd door 'volume' producenten, die als pure sportwagen geconcipieerd zijn. M.a.w. geen afgeleide versie van een hatch, break, berline, ... en geen Porsche of Jag van >60.000 EUR. Enkel een Nissan 370Z kan je misschien nog meetellen, maar die is nu echt wel al oud (verkopen ze dat nog?).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dust Bekijk Berichten
          Is toch logisch - dat zijn de twee enige wagens met een aanvaardbare prijs, gebouwd door 'volume' producenten, die als pure sportwagen geconcipieerd zijn. M.a.w. geen afgeleide versie van een hatch, break, berline, ... en geen Porsche of Jag van >60.000 EUR. Enkel een Nissan 370Z kan je misschien nog meetellen, maar die is nu echt wel al oud (verkopen ze dat nog?).
          Klopt. Wat die aanvaardbare prijs betreft, als je bekijkt hoe massaal ze zelfs hier op het forum besteld zijn, zal je ze de komende maanden massaal op de weg zien. Dan is een gt86 nog wat minder gezien. Aan dit tempo ga ik ze snel beu zijn, het begint nu al. Beetje jammer, want het is een leuk wagentje met unieke rijeigenschappen.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
            Klopt. Wat die aanvaardbare prijs betreft, als je bekijkt hoe massaal ze zelfs hier op het forum besteld zijn, zal je ze de komende maanden massaal op de weg zien. Dan is een gt86 nog wat minder gezien. Aan dit tempo ga ik ze snel beu zijn, het begint nu al. Beetje jammer, want het is een leuk wagentje met unieke rijeigenschappen.
            Die aanvaardbare prijs heeft bij mij ook de doorslag gegeven en mijn vriendin zei ook dat het goed meevalt. We hadden veel duurder verwacht. Als je sportief wil rijden zonder u blauw te betalen aan verzekeringen, taks,... Is de MX-5 de ideale wagen! Ben zelf heel blij dat je zelf kunt kiezen voor een 1.5! Had die er enkel met 2.0 geweest was die er waarschijnlijk zelf niet gekomen.

Comment

• Blijft spijtig dat de wagen voor dwergen is gebouwd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                Blijft spijtig dat de wagen voor dwergen is gebouwd
                Ne gemiddelde mens past daar toch in? Groot zijn heeft zijn nadelen, maar klein zijn ook. Ik zit daar tussenin.

Comment

• Mazda MX-5

Ik ben 1m90 en kan amper meerijden als passagier. Mijn maat werkt bij mazda en ik mocht ook een toerke doen. We waren op stap met een witte mx5 tweetal maanden geleden. Spijtig dat ik er niet aan begonnen ben wegens: dit wordt te gevaarlijk aangezien ik het stuur amper deftig gedraaid krijg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steffen123 Bekijk Berichten
                    5% en misschien wat accessoires.. Ze hebben bestellingen genoeg dus veel geven ze niet.
                    Offerte die hier op mijn bureau ligt zegt 8%

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                      Aan dit tempo ga ik ze snel beu zijn.
                      Idem eigenlijk.

Comment

• Dus een knappe auto wordt minder knap naarmate ge die meer ziet ?

Comment

• Hoe zit het eigenlijk met die targa vesie?
                          Kan je die ondertussen ook al kopen?
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Hoe zit het eigenlijk met die targa vesie?
                            Kan je die ondertussen ook al kopen?
                            Ik denk het niet. Staat toch nog ni op de website.

Comment

• Mazda MX-5

Die MX-5 raak ik nooit beu gezien. Rij al 9 jaar met men Peugeot 207 die ik nog altijd even mooi vind. Als ik em ergens parkeer moet ik toch altijd nog is achterom kijken. Zal met die MX-5 ni anders zijn. Ben ni snel iets beu, anderen miss wel? Tevreden zijn met wat je hebt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                Ik denk het niet. Staat toch nog ni op de website.
                                Toch wel

- Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                  Dus een knappe auto wordt minder knap naarmate ge die meer ziet ?
                                  Ik heb niet gezegd minder knap, lees wat er staat. Wel beu geraken. Dat is met muziek ook zo. Als je teveel hetzelfde nummer hoort, geraak je het ook beu. Alleen autisten vinden constante herhaling leuk. Wat moet kunnen natuurlijk! Behalve met echt tijdloze modellen heb je dat niet. Maar die zijn vrij zeldzaam.
                                  Last edited by order66; 15/05/2016, 21:36.
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                                    Die zou ik nog wel zien zitten.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                                      Ow dan toch. Maar ik verkies toch nog altijd de soft top.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                        Blijft spijtig dat de wagen voor dwergen is gebouwd
                                        Goh ja, iemand die 1m65 is moet ook niet gaan basketten, dat wil echter niet zeggen dat basket moet afgeschaft worden.

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                        Ik heb niet gezegd minder knap, lees wat er staat. Wel beu geraken. Dat is met muziek ook zo. Als je teveel hetzelfde nummer hoort, geraak je het ook beu. Alleen autisten vinden constante herhaling leuk. Wat moet kunnen natuurlijk! Behalve met echt tijdloze modellen heb je dat niet. Maar die zijn vrij zeldzaam.
                                        En een MX-5 IS EEN KLASSIEKER ! Die kan je ONMOGELIJK beu worden !

Dit is niet Nobelprijs van Clouseau, maar Stairway To Heaven van Led Zeppelin ;-)

Comment

• Mazda MX-5

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                          Niet als het goeie muziek is! Er zijn veel tijdloze modellen, maar is ook weer voor iedereen verschillend, net zoals bij muziek.
                                          Zo vaak zie ik ze nu ook weer niet rijden. Waarschijnlijk deze zomer meer, maar ik zie ook veel nieuwe Mustangs rondrijden! En GT86 toch ook, terwijl ik die mooi blijf vinden.

Comment

Working...
                                          X