Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda MX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
    Echt mooi zijn die toch ook niet. Dan is de nieuwe Z4 toch mooier.
    ik las 'vernieuwend en apart, tijdloos' niet 'mooi'
    dat waren ze denk ik wel ieder op zijn eigen manier, net zoals de mx5 dat generatie op generatie ook is

Comment

Echt mooi zijn die toch ook niet. Dan is de nieuwe Z4 toch mooier.
      Persoonlijk vind ik de huidige Z4 de flauwste Z dat BMW ooit gemaakt heeft. 't Is een mooie auto daar niet van maar 't is wat gewoontjes. De vorige (Bangle) Z4 had een "love it or hate it"-karakter en zag er imo specialer uit. Maar swat, we wijken af van het onderwerp.

Zou de nieuwe MX5 eens van dichtbij moeten bekijken. Vorige zomer toen ik naar een Z4 zocht ook even naar de MX5 NC gekeken maar 't was mij toch wat te plastiekerig vanbinnen. Ik weet het, 't is een MX5 en dat dient om fun mee te hebben maar 't was toch een afknapper voor mij. Ik hoop dat de nieuwe daarin wat verbeterd is. Qua looks ben ik alvast fan, zeker van een blauwe.
      Last edited by C'Mon; 17/05/2016, 20:47.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
        Persoonlijk vind ik de huidige Z4 de flauwste Z dat BMW ooit gemaakt heeft. 't Is een mooie auto daar niet van maar 't is wat gewoontjes. De vorige (Bangle) Z4 had een "love it or hate it"-karakter en zag er imo specialer uit. Maar swat, we wijken af van het onderwerp.

Zou de nieuwe MX5 eens van dichtbij moeten bekijken. Vorige zomer toen ik naar een Z4 zocht ook even naar de MX5 NC gekeken maar 't was mij toch wat te plastiekerig vanbinnen. Ik weet het, 't is een MX5 en dat dient om fun mee te hebben maar 't was toch een afknapper voor mij. Ik hoop dat de nieuwe daarin wat verbeterd is. Qua looks ben ik alvast fan, zeker van een blauwe.
        Ikzelf vond het vorige model MX-5 ni zo mooi eigenlijk. Vorig jaar met het salon is plaatsgenomen in enkele Mazda's en was onder de indruk van de afwerking! Als de MX-5 dan uitkwam was ik eerst ni echt overtuigd, tot ik em voor het eerst in het echt zag! Dit jaar met het salon dan is prijs laten maken en voor het eerst plaatsgenomen en ook weer verrast van de afwerking en vooral de prijs! Nadien is het zeer snel gegaan. Net voor het einde van het salon dan een besteld. Trouwens nog nooit met een MX-5 gereden dus ben zeer benieuwd!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten

Vind ik ook. De Z3 vond ik ook lelijk behalve de clownshoe, die heeft echt wel iets. Die Bangle Z is het enige design van hem dat ik prachtig vind, vooral de coupe dan. Lijkt me ook tijdloos design.

@Geert : jij gaat zo hard schrikken van de rijkwaliteiten van die roadster als je er nog nooit mee gereden hebt. Dat is echt autorijden! Ik kijk al uit naar je bevindingen.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Inderdaad ! Ik ook :-)

Comment

• Mazda MX-5

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
              Vind ik ook. De Z3 vond ik ook lelijk behalve de clownshoe, die heeft echt wel iets. Die Bangle Z is het enige design van hem dat ik prachtig vind, vooral de coupe dan. Lijkt me ook tijdloos design.

@Geert : jij gaat zo hard schrikken van de rijkwaliteiten van die roadster als je er nog nooit mee gereden hebt. Dat is echt autorijden! Ik kijk al uit naar je bevindingen.
              Zal ik zeker laten weten als het zover is. Wat ik vooral al tof vond is dat je zo laag zit en je zo de motorkap kunt zien. Zo die zijbulten links en recht. Je zit zo precies in een kart en ik denk dat wanneer je aan het rijden bent het gevoel met de auto heel groot gaat zijn.
              Is ook mijn eerst met achterwielaandrijving, zal anders rijden zijn ook.
              Last edited by ; 17/05/2016, 21:51.

Comment

• Hij rijdt heel anders dan een normale auto. Het gevoel binnenin, bijvoorbeeld bij tragere korte bochten, is een speciale ervaring als je dit niet gewoon bent, door de positie zo centraal. Het is moeilijk uit te leggen.
                Doordat je haast op de achteras zit, voel je en zie je dat eerst de auto begint de bocht te nemen als je aan het stuur draait, en jij zelf pas een beetje later. Helemaal anders dan in een normale auto met een achterbank als je zelf vooraan zit.
                Ik heb ook een beetje zo'n gevoel in onze Mazda 5 als ik daar heel af en toe eens op de derde zetelrij in de koffer zit. Een raar zicht en gevoel. Dan rijdt mijn vrouw meestal als ik gedronken heb en we zijn met een companie op stap, dan mag ik altijd in de koffer zitten. Ik zie dan dat zij al aan het afdraaien is vooraan en ik draai pas wat later mee in. Ik dacht altijd dat het was omdat mijn reactie wat trager was omdat ik gedronken had :-D

Ja, en het zicht op die bulten op de wielkassen is ferm :-p
                Hoe komt het dat je geen testrit hebt kunnen versieren, Geert ?

Comment

Dat weet je op voorhand als je met iets speciaal rijd dat je de aandacht zult trekken. Ergens is het wel leuk, maar zelf doe ik het eigenlijk nooit. Als ik kijk is het voor de auto en niet voor de persoon die erin zit...
                  bwa, die knappe blonde anders .... :-

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                    Hij rijdt heel anders dan een normale auto. Het gevoel binnenin, bijvoorbeeld bij tragere korte bochten, is een speciale ervaring als je dit niet gewoon bent, door de positie zo centraal. Het is moeilijk uit te leggen.
                    Doordat je haast op de achteras zit, voel je en zie je dat eerst de auto begint de bocht te nemen als je aan het stuur draait, en jij zelf pas een beetje later. Helemaal anders dan in een normale auto met een achterbank als je zelf vooraan zit.
                    Ik heb ook een beetje zo'n gevoel in onze Mazda 5 als ik daar heel af en toe eens op de derde zetelrij in de koffer zit. Een raar zicht en gevoel. Dan rijdt mijn vrouw meestal als ik gedronken heb en we zijn met een companie op stap, dan mag ik altijd in de koffer zitten. Ik zie dan dat zij al aan het afdraaien is vooraan en ik draai pas wat later mee in. Ik dacht altijd dat het was omdat mijn reactie wat trager was omdat ik gedronken had :-D

Zelfde rij-ervaring hier. Achteruit parkeren is alsof je op een clark zit. Je zit praktisch op de achteras. Wel super leuk maar vraagt wel enige gewenning.

Comment

• Mazda MX-5

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                      Hij rijdt heel anders dan een normale auto. Het gevoel binnenin, bijvoorbeeld bij tragere korte bochten, is een speciale ervaring als je dit niet gewoon bent, door de positie zo centraal. Het is moeilijk uit te leggen.

Hoe komt het dat je geen testrit hebt kunnen versieren, Geert ?
                      Testrit was wel mogelijk ma ni op het moment dat ik gaan kijken ben. Had die gene staan. Had dan uiteindelijk toch al gekocht.

Heb ooit is me ne Z4 gereden en die had da ook denk ik. Door de korte wielbasis moest je je bochten anders nemen ook.
                      Last edited by ; 18/05/2016, 09:14.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                        Zelfde rij-ervaring hier. Achteruit parkeren is alsof je op een clark zit. Je zit praktisch op de achteras. Wel super leuk maar vraagt wel enige gewenning.
                        Daar kan ikzelf goed mee overweg. Op mijn werk rij ik daar soms wel is mee.
                        Heb eigenlijk al met heel wat auto's mogen rijden, maar eentje gelijk de MX-5, enkel de Z4 en das al enkele jaren terug. Vond ik lastig schakelen, middenconsole stond zo hoog. De MX-5 heeft echt een leuke zitpositie.

Comment

• De versnellingsbak staat perfect. Nog beter geplaatst dan in mijn vorige, RX-8.
                          Je zag soms op Youtube op reviews dat er opmerkingen hadden dat die knop van de navigatie in de weg stond bij het schakelen en dat je er soms tegen botste, maar dat heb ik nog geen enkele keer voorgehad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                            De versnellingsbak staat perfect. Nog beter geplaatst dan in mijn vorige, RX-8.
                            Je zag soms op Youtube op reviews dat er opmerkingen hadden dat die knop van de navigatie in de weg stond bij het schakelen en dat je er soms tegen botste, maar dat heb ik nog geen enkele keer voorgehad.
                            Idd ideaal. Me nekeer te gaan inzitten wete meestal direct of je goed zit. Ben wel is benieuwd naar de zijdelingse steun van de zetels. Mijn Peugeot 207 heeft zo sportzetels en daar zit je echt vast, superveel steun bij het nemen van een bocht.

Comment

• Ik ben heel tevreden van de zetels. Zowel van de steun als de positie instelling.

Comment

• Heb je al een idee van het verbruik? Hoeveel km doe je met een volle tank?

Comment

Heb je al een idee van het verbruik? Hoeveel km doe je met een volle tank?
                                  Hangt er puur vanaf hoe je rijdt.

Kben eens een test tegengekomen, ecoritje van de MX-5 ND, kwam onder de 5 liter uit.
                                  Wat realistischer, van spritmonitor : 5.62 - 6.84 - 9.29

Edit: 5.62 - 6.52 - 7.55 voor de 1.5 liter.

Comment

• Wel zot hoe Mazda zijn benzine motoren zo weinig laat verbruiken.

Comment

• Ik heb er nog geen zicht op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                                        Wel zot hoe Mazda zijn benzine motoren zo weinig laat verbruiken.
                                        Laag gewicht!

Comment

• Mazda MX-5

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                          Laag gewicht!
                                          Idd da denk ik ook. Klein maar fijn! Vind nog maar is een auto dat minder dan 1000 kg weegt. Terwijl andere merken hun auto's steeds groter en zwaarder maken, sommige merken komen daar ook al op terug, doet Mazda net het omgekeerde.
                                          Mijn Peugeot 207 weegt 200 kg meer! Hun nieuwe 208 is terug kleiner en lichter.
                                          Natuurlijk zorgen de extra opties en veiligheid ook voor extra gewicht.

Comment

Working...
                                          X