Ik vond het juist heel tof dat Mazda 'durfde' een sportauto te lanceren met 16" velgen. Mensen, dit is geen WTCC racer die mega remmen heeft, maar een lichte speelse roadster onder de 1000kg, en daar horen eveneens erg lichte velgjes onder met een bandenwang/vering die wat bewegen in de bochten en niet te veel grip hebben. Veel leuker!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda MX-5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenDie is dik! Ideale hoogte en nice velgen!
Zo zou ik de mijne ook nog willen zien, ma dan nog, de wegen laten het hier ni toe, diegene die vluchtheuvels ooit uitgevonden heeft e! Vraag mij af voor de mensen die wel verlagen of ge ni vaak brokken hebt?
Mijn voorste lip van men 207 heeft er ooit is afgelegen bij het van een oprit te rijden, laat staan dat die nog lager hangt. Lip was ni kapot, kon gewoon terug monteren ma toch.
In een ver ver ver verleden reed ik dagelijks rond met een auto die op 2.5cm van de grond hing. Dat ging best wel goed, tot ik bleef hangen en mijn bumper eraf knalde
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenIk vond het juist heel tof dat Mazda 'durfde' een sportauto te lanceren met 16" velgen. Mensen, dit is geen WTCC racer die mega remmen heeft, maar een lichte speelse roadster onder de 1000kg, en daar horen eveneens erg lichte velgjes onder met een bandenwang/vering die wat bewegen in de bochten en niet te veel grip hebben. Veel leuker!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenI second that. Verlagen betekent ook minder veerweg. En laat het overhellen van de MX-5 nu net bijdragen aan het stuurgevoel, en de fun. 't Is niet omdat BMW & co dit nog steeds weigert te begrijpen, dat de Italianen, Britten en Japanners van deze wereld hetzelfde moeten doen
Ik ben echt fan van de nieuwe MX-5. Moest ik geld en ruimte over hebben....Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenI second that. Verlagen betekent ook minder veerweg. En laat het overhellen van de MX-5 nu net bijdragen aan het stuurgevoel, en de fun. 't Is niet omdat BMW & co dit nog steeds weigert te begrijpen, dat de Italianen, Britten en Japanners van deze wereld hetzelfde moeten doen
Deze hierboven is verneukt trouwens, dat is enkel stanceLast edited by order66; 26/05/2016, 13:08.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Overhellen is overigens niet hetzelfde als slechte demping, denk dat dat vaak door elkaar wordt gehaald. Deinen zoals een boot is maar niks, maar strak gedempt wat overhellen in een bocht kan zeker bijdragen aan een betere aflezen van de auto alsook meer voorspelbaar gedrag als de weg minder vlak is...ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Het verschil tss slechte demping en overhellen is mij bekend hoor, na 30j autorijden Toch bedankt voor de uitleg
Ik had eind jaren 90 een auto gehuurd in Portugal, op huwelijksreis. Een FIAT Pipo. Pak ik daar van de luchthaven de eerste bocht mee aan een voor mij normale snelheid. Ding aan de kant. Zeg tegen mijn madam : "daar is wat mee, die is kapot, zo overhellen!" Antwoord : " Nee man, dat is normaal, dat is een gewone auto met standaard ophanging!" Ok...Last edited by order66; 26/05/2016, 18:54.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenJaja, maar een auto die wat overhelt is daarom niet direct een 'boot'“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Mazda MX-5
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenIn een ver ver ver verleden reed ik dagelijks rond met een auto die op 2.5cm van de grond hing. Dat ging best wel goed, tot ik bleef hangen en mijn bumper eraf knalde
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenIk vond het juist heel tof dat Mazda 'durfde' een sportauto te lanceren met 16" velgen. Mensen, dit is geen WTCC racer die mega remmen heeft, maar een lichte speelse roadster onder de 1000kg, en daar horen eveneens erg lichte velgjes onder met een bandenwang/vering die wat bewegen in de bochten en niet te veel grip hebben. Veel leuker!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenHehe das minder en daar heb ik ook schrik van eigenlijk.
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Comment
-
Aangzien ik de discussie toch best interessant vond en me zelf aan het zoeken heeft gezet, toch ook maar even wat neerpennen van wat ik tegenkwam. Het gaat natuurlijk over de discussie betreffende prijs-zetting van de MX-5. Daar werd gesteld dat deze niet direct kan vergeleken worden (niet 100% juist, met de komst van de Fiat 124, maar verder inderdaad heel moeilijk te vergelijken).
Anyway eerst maar eens begonnen met gewoon betaalbare cabrio's te zoeken, en zo zijn er niet veel, dus ook wat gekeken naar niet meer verkrijgbare modellen om toch iets meer te kunnen vergelijken :
- Fiat 124 : Vanafprijs 27 290.
- Peugeot 308 CC (http://www.autozine.be/overzicht/mod...n.php?mok=1579) : Vanaf 24 890.
- Opel Cascade : Vanaf 26 050 (120pk benzine)
- VW Beelte cabrio : Vanaf 23 450 (105 pk benzine)
- Mini One cabrio : Vanaf 21 680 (102 pk benzine) (Vanaf 24 480 Voor de Cabrio Cooper met 136pk)
Zijn er dan nog cabrio's van onder de 30 000 euro? Kvind er niet direct terug.
Daarnaast kan er eventueel wel nog "een" vergelijking met hot hatches gemaakt worden, qua rijplezier zullen deze alleszins dichter in de buurt komen dan verschillende van bovenstaande cabrio's. Deze zijn qua prijs dan vaak ook wat interessanter. Een Ford Fiesta ST of Seat Ibiza Cupra voor zo'n 22k, Renault Clio (of misschien zelf oude Megane) RS, Mini Cooper S voor 25.5k, ... Hier is al wat meer keuze in met uiteenloopende eigenschappen. Al zal het ook natuurlijk weer iets heel anders zijn qua beleving. Qua prestaties kan het wel goed zijn dat de mazda zijn meerdere moet erkennen in verschillende van deze wagens.
Qua achterwielaangedreven wagens weet ik niet direct iets binnen de prijsklasse? De wagens waarvan ik weet dat ze dit hebben : Een gewone BMW 1 series, maar is verder niet echt te vergelijken (totdat deze een stuk duurder is). Een Smart Fortwo, kuch. Iemand?
(Ik hoop dat deze discussie hier WEL op zijn plaats is? Of liever verplaatsen naar een aparte topic?)Last edited by Phate; 05/06/2016, 22:08.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
Enkel die airride eraf en centimeterke of 2 naar boven.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Is hier wel goed voor mij.
Maar hoe kom je er op om een roadster te vergelijken met een hot hatch ? Je kan dan evengoed de vergelijking maken met een SUV ..
Met de cabrio's die je daar opnoemt is wel duidelijk dat de Mazda niet te duur is als ik deze prijzen zie.
Waarschijnlijk is de 124 de enige concurrent in deze prijsklasse en dit type wagen.
Comment
Comment