Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda MX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik vond het juist heel tof dat Mazda 'durfde' een sportauto te lanceren met 16" velgen. Mensen, dit is geen WTCC racer die mega remmen heeft, maar een lichte speelse roadster onder de 1000kg, en daar horen eveneens erg lichte velgjes onder met een bandenwang/vering die wat bewegen in de bochten en niet te veel grip hebben. Veel leuker!
    Last edited by Onehp; 26/05/2016, 10:45.
    ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
      Die is dik! Ideale hoogte en nice velgen!
      Zo zou ik de mijne ook nog willen zien, ma dan nog, de wegen laten het hier ni toe, diegene die vluchtheuvels ooit uitgevonden heeft e! Vraag mij af voor de mensen die wel verlagen of ge ni vaak brokken hebt?
      Mijn voorste lip van men 207 heeft er ooit is afgelegen bij het van een oprit te rijden, laat staan dat die nog lager hangt. Lip was ni kapot, kon gewoon terug monteren ma toch.

In een ver ver ver verleden reed ik dagelijks rond met een auto die op 2.5cm van de grond hing. Dat ging best wel goed, tot ik bleef hangen en mijn bumper eraf knalde

Comment

• Op de FB pagina van KEAN

Comment

• Yuk.

Comment

• weg rijeigenschappen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
              Ik vond het juist heel tof dat Mazda 'durfde' een sportauto te lanceren met 16" velgen. Mensen, dit is geen WTCC racer die mega remmen heeft, maar een lichte speelse roadster onder de 1000kg, en daar horen eveneens erg lichte velgjes onder met een bandenwang/vering die wat bewegen in de bochten en niet te veel grip hebben. Veel leuker!
              I second that. Verlagen betekent ook minder veerweg. En laat het overhellen van de MX-5 nu net bijdragen aan het stuurgevoel, en de fun. 't Is niet omdat BMW & co dit nog steeds weigert te begrijpen, dat de Italianen, Britten en Japanners van deze wereld hetzelfde moeten doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                I second that. Verlagen betekent ook minder veerweg. En laat het overhellen van de MX-5 nu net bijdragen aan het stuurgevoel, en de fun. 't Is niet omdat BMW & co dit nog steeds weigert te begrijpen, dat de Italianen, Britten en Japanners van deze wereld hetzelfde moeten doen
                Vooral meer gevoel van fun bij lagere snelheden. Less is more!

Ik ben echt fan van de nieuwe MX-5. Moest ik geld en ruimte over hebben....
                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                  Ieder zijn ding dan. Ik heb alvast een hekel aan enig bootgevoel. Waarmee ik niet zeg dat de Mazda dit heeft.
                  Deze hierboven is verneukt trouwens, dat is enkel stance
                  Last edited by order66; 26/05/2016, 13:08.
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Overhellen is overigens niet hetzelfde als slechte demping, denk dat dat vaak door elkaar wordt gehaald. Deinen zoals een boot is maar niks, maar strak gedempt wat overhellen in een bocht kan zeker bijdragen aan een betere aflezen van de auto alsook meer voorspelbaar gedrag als de weg minder vlak is...
                    ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Het verschil tss slechte demping en overhellen is mij bekend hoor, na 30j autorijden Toch bedankt voor de uitleg
                      Ik had eind jaren 90 een auto gehuurd in Portugal, op huwelijksreis. Een FIAT Pipo. Pak ik daar van de luchthaven de eerste bocht mee aan een voor mij normale snelheid. Ding aan de kant. Zeg tegen mijn madam : "daar is wat mee, die is kapot, zo overhellen!" Antwoord : " Nee man, dat is normaal, dat is een gewone auto met standaard ophanging!" Ok...
                      Last edited by order66; 26/05/2016, 18:54.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Jaja, maar een auto die wat overhelt is daarom niet direct een 'boot'
                        ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Jaja, maar een auto die wat overhelt is daarom niet direct een 'boot'
                          Woorden, interpretaties, internet

Comment

• Mazda MX-5

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                            In een ver ver ver verleden reed ik dagelijks rond met een auto die op 2.5cm van de grond hing. Dat ging best wel goed, tot ik bleef hangen en mijn bumper eraf knalde
                            Hehe das minder en daar heb ik ook schrik van eigenlijk.

Comment

Ik vond het juist heel tof dat Mazda 'durfde' een sportauto te lanceren met 16" velgen. Mensen, dit is geen WTCC racer die mega remmen heeft, maar een lichte speelse roadster onder de 1000kg, en daar horen eveneens erg lichte velgjes onder met een bandenwang/vering die wat bewegen in de bochten en niet te veel grip hebben. Veel leuker!
                              Reden van mijn aankoop! Eindelijk is een merk dat een betaalbare sportwagen heeft. Met achterwielaandrijving. Eigenlijk zijn 16" velgen groot genoeg voor zo een klein auto'tje. Ik zie graag verlaging, maar het rijden zelf moet plezant blijven. Geen zin om voor het minste te moeten remmen en gelijk een slak bijvoorbeeld ne vluchtheuvel over te rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                Hehe das minder en daar heb ik ook schrik van eigenlijk.
                                Jong en onbezonnen

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• Enkel die airride eraf en centimeterke of 2 naar boven.
                                  2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Dan heb je ook de volle, niet één, maar twee cm veerweg! :p
                                    ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Aangzien ik de discussie toch best interessant vond en me zelf aan het zoeken heeft gezet, toch ook maar even wat neerpennen van wat ik tegenkwam. Het gaat natuurlijk over de discussie betreffende prijs-zetting van de MX-5. Daar werd gesteld dat deze niet direct kan vergeleken worden (niet 100% juist, met de komst van de Fiat 124, maar verder inderdaad heel moeilijk te vergelijken).

Anyway eerst maar eens begonnen met gewoon betaalbare cabrio's te zoeken, en zo zijn er niet veel, dus ook wat gekeken naar niet meer verkrijgbare modellen om toch iets meer te kunnen vergelijken :

- Fiat 124 : Vanafprijs 27 290.
                                      - Peugeot 308 CC (http://www.autozine.be/overzicht/mod...n.php?mok=1579) : Vanaf 24 890.
                                      - Opel Cascade : Vanaf 26 050 (120pk benzine)
                                      - VW Beelte cabrio : Vanaf 23 450 (105 pk benzine)
                                      - Mini One cabrio : Vanaf 21 680 (102 pk benzine) (Vanaf 24 480 Voor de Cabrio Cooper met 136pk)

Zijn er dan nog cabrio's van onder de 30 000 euro? Kvind er niet direct terug.

Daarnaast kan er eventueel wel nog "een" vergelijking met hot hatches gemaakt worden, qua rijplezier zullen deze alleszins dichter in de buurt komen dan verschillende van bovenstaande cabrio's. Deze zijn qua prijs dan vaak ook wat interessanter. Een Ford Fiesta ST of Seat Ibiza Cupra voor zo'n 22k, Renault Clio (of misschien zelf oude Megane) RS, Mini Cooper S voor 25.5k, ... Hier is al wat meer keuze in met uiteenloopende eigenschappen. Al zal het ook natuurlijk weer iets heel anders zijn qua beleving. Qua prestaties kan het wel goed zijn dat de mazda zijn meerdere moet erkennen in verschillende van deze wagens.

Qua achterwielaangedreven wagens weet ik niet direct iets binnen de prijsklasse? De wagens waarvan ik weet dat ze dit hebben : Een gewone BMW 1 series, maar is verder niet echt te vergelijken (totdat deze een stuk duurder is). Een Smart Fortwo, kuch. Iemand?

(Ik hoop dat deze discussie hier WEL op zijn plaats is? Of liever verplaatsen naar een aparte topic?)
                                      Last edited by Phate; 05/06/2016, 22:08.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten

Enkel die airride eraf en centimeterke of 2 naar boven.
                                        Knap, ook de foto op zich.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Is hier wel goed voor mij.
                                          Maar hoe kom je er op om een roadster te vergelijken met een hot hatch ? Je kan dan evengoed de vergelijking maken met een SUV ..

Met de cabrio's die je daar opnoemt is wel duidelijk dat de Mazda niet te duur is als ik deze prijzen zie.
                                          Waarschijnlijk is de 124 de enige concurrent in deze prijsklasse en dit type wagen.

Comment

Working...
                                          X