Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda MX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Nooit ofte nimmer, geef mij maar de achterkant van de MX-5 .

Idd.
    Vind em vooral prachtig als je van de zijkant kijkt met de top naar beneden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
      Niets dan positief, eigenlijk nog maar weinig negatief gehoord of gelezen.
      zullen ook allemaal fanboys zijn ? Ofwel is het echt een goede wagen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
        zullen ook allemaal fanboys zijn ? Ofwel is het echt een goede wagen
        Zal toch ni waar zijn zeker, dan heb ik zeker goed gekocht en dan nog tegen een goeie prijs ook!

Fun to drive 10/10

Pound for pound, one of the most enjoyable cars around

Affordability 10/10

Fantastic value for money

Comment

• Eigenlijk in het zwart nog niet gezien, deze is wel dik!

Last edited by ; 07/06/2016, 20:59.

Comment

• ik blijf het een raar dingetje vinden. Koplampen veel te klein. Achterkant invloed van Jaguar (lichten)..

Comment

• Bij de oude MX5's waren er nogal wat mensen die er niet in gezien wilden worden - niet mannelijk genoeg. Nu zal dat al een stukje minder zijn. Dat was volgens mij ook een overweging bij de Fiat 124: zorg dat het er stoer genoeg uitziet. Dan trekt ge volk aan dat wel een kleine sportwagen wil maar een mx5 niet ziet zitten.

..nu, voor mij zou dat allemaal uiteraard geen probleem zijn. Ik zou al met een MX5 moeten rijden om wat te compenseren.
              30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kouro Bekijk Berichten
                Koplampen veel te klein. ..
                Nee, lekker zo. Zoals de koplampen van de meeste auto's zooo groot zijn, ze pakken meer oppervlakte in dan de motorkap tegenwoordig, ze komen soms tot voorbij de voorwielen opzij :-S
                Te veel nadruk op. Dit is fijn. Lichtjes moeten details zijn, niet het meest opvallende aan de auto. Peugeot heeft het bijvoorbeeld serieus te pakken. Wat een blokken ! En Audi, met al die tierlantijntjes, ledjes van hier tot ginder. In alle lijnen en vormen :-S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                  Heb je al een idee van het verbruik? Hoeveel km doe je met een volle tank?
                  Vandaag getankt. 410 km, 36,5 l er bijgekregen. Komt dus neer op 8.9 l/100 km. Mijn boordcomputer gaf 8,6 aan.
                  Ik heb wel niet echt een economische rijstijl, en vooral korte ritjes en stadsverkeer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                    Vandaag getankt. 410 km, 36,5 l er bijgekregen. Komt dus neer op 8.9 l/100 km. Mijn boordcomputer gaf 8,6 aan.
                    Ik heb wel niet echt een economische rijstijl, en vooral korte ritjes en stadsverkeer.

Valt nog mee, zeker als je een iet of wat sportieve rijstijl hanteert en veel stadsverkeer doet!
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                      Zal op termijn wsl nog wel verbeteren. Hoeveel km's al?
                      Ma verkeer doet veel ook, heb 6 dagen met de namiddag gewerkt, dus amper last van verkeer en mijn verbruik zit op 4,5l met de diesel. Als ik overdag ergens naartoe wil zie ik het verbruik al meteen stijgen. 5 - 5,5l.
                      Kan ook liggen aan het feit dat de airco al een tijdje niet meer werkt, dringend is laten bijvullen, als em ni kapot is tenminste.

Comment

• Gisteren de 1000 km gehaald. Op precies 4 weken. Dat gemiddelde zal normaal gezien wel wat zakken. Ik had er al 500 na de eerste week :-)

Comment

• Begrijpelijk.

Comment

• Ik heb interesse in een MX-5, maar ben 1.95m groot.
                            Laatst zat ik in een Jaguar Type F, en dat ging niet. Ik zat met mijn knieen tegen het dashboard.

Heeft het zin de MX-5 eens te gaan proberen, of ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                              Ik heb interesse in een MX-5, maar ben 1.95m groot.
                              Laatst zat ik in een Jaguar Type F, en dat ging niet. Ik zat met mijn knieen tegen het dashboard.

Heeft het zin de MX-5 eens te gaan proberen, of ...
                              Vergeet het maar, met 1M93 lukt het mij al niet.
                              De vorige gaat wel raar genoeg.

Comment

• Als je interesse hebt, ga het dan toch even uitproberen.
                                Kan perfect dat iemand van 1.93m er niet in past, en iemand van 1.95m wel.
                                De kans is misschien klein, maar om nu een auto niet te kiezen omdat je er misschien niet in past ...
                                Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Ik vrees ervoor. Ik ben zelf 1.97m en op het autosalon geprobeerd in een open mx-5 te zitten. Met de zetel volledig naar achteren en zo laag mogelijk kon ik er redelijke comfortabel in zitten (mijn benen geraakten onder het stuur), maar ik zag niets van de "weg". Bovenkant voorruit en achteruitkijkspiegel blokkeerden volledig het zicht. Daar ging mijn oplossing voor de midlife crisis. Ik heb het dan ook niet geprobeerd met het dak toe, maar dat is met deze auto misschien niet nodig :-)
                                  Tenzij er nog speciale autostoelen voor de mx-5 bestaan die de zit met 5 à 10cm verlagen tov de standaard zetels is het een onmogelijke auto voor grote mensen. Als er iemand weet heeft van deze oplossing hoor ik het graag want dan wil ik nog wel eens gaan kijken.

Comment

• Wachten op de Grand MX-5...
                                    King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                                      Wachten op de Grand MX-5...
                                      Productie 2018?
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                      Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                                        Wachten op de Grand MX-5...
                                        Ik weet het...
                                        Heb 10 jaar geleden of zo eens in een Merc SL gezeten, en dat ging ook niet. Genoeg plaats voor de benen, maar om iets van de weg te zien moest de zetel te plat, en kon ik nog amper aan het stuur.
                                        De SL vind ik ook gewoon te duur speelgoed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                          Ik weet het...
                                          Heb 10 jaar geleden of zo eens in een Merc SL gezeten, en dat ging ook niet. Genoeg plaats voor de benen, maar om iets van de weg te zien moest de zetel te plat, en kon ik nog amper aan het stuur.
                                          De SL vind ik ook gewoon te duur speelgoed.
                                          2de hands SLK?
                                          Edit of MR2 (spider), dat zal wss ook nét lukken, maar tzal geen zicht zijn
                                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                          Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                                          X