Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda MX-5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
    Bummer.
    merci voor de hulp!
    Hangt van u lichaamsbouw af.
    In de vorige zit ik perfect en Yeanke van dit forum die even groot is steekt met zijn hoofd boven de ruit.

    In de nieuwe lukt het mij totaal niet.

    Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

    Comment


    • Daarjuist ne rode gezien aan de Sint-Annabrug in Aalst, iemand van hier?
      Nog steeds niets gehoord van de garage voor die van mij, hopelijk volgende week.

      Comment


      • Blijkbaar heeft er iemand bij ons beetje verder int straat een soul red mx5(Roeselare-Vierwegstraat). Denk dat hij hem al een tijdje heeft. Knap beestje wel, maar is wel geen lange auto. Zo niet graag een kop-staart botsing in een mx5 willen.

        Comment


        • Ik ook niet in m'n Seat Mii.

          Comment


          • Mazda MX-5

            Me geen enkele auto eigenlijk! Ahja ik hou altijd voldoende afstand voor mij en kijk vaak in mijn achteruitkijkspiegel. Zal al veel schelen. En als het moet zijn dan is het maar zo.
            Last edited by ; 11/07/2016, 02:02.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
              Blijkbaar heeft er iemand bij ons beetje verder int straat een soul red mx5(Roeselare-Vierwegstraat). Denk dat hij hem al een tijdje heeft. Knap beestje wel, maar is wel geen lange auto. Zo niet graag een kop-staart botsing in een mx5 willen.
              Zowel de kop als de staart zijn redelijk regulier qua lengte. Het is vooral de cabine die zo kort is, en de kofferbak Om maar even te vergelijken: een (eerste generatie) Z4 is 409 cm, een MX-5 ND is 391 cm. Om het in percentages uit te drukken: de Mazda roadster is een dikke 4% korter dan de BMW roadster. Nochtans heeft niemand het gevoel dat de Z4 zo kort/klein is. De 124 Spider is trouwens 397 cm lang, maar is even (on)veilig als de MX-5 (want exact dezelfde onderbouw als de MX-5 op vlak van veiligheid).
              Last edited by ; 11/07/2016, 07:13.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                De 124 Spider is trouwens 397 cm lang...
                De 124 is 4.05 m.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                  De 124 is 4.05 m.
                  Correct - ik had cijfers van de oude te stekken *fail*

                  Comment


                  • + YouTube Video
                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                    een miata club blijkbaar

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                      Me geen enkele auto eigenlijk! Ahja ik hou altijd voldoende afstand voor mij en kijk vaak in mijn achteruitkijkspiegel. Zal al veel schelen. En als het moet zijn dan is het maar zo.
                      mijn broer heeft zo twee jaar geleden ferm accident gehad. Stond achteraan de file en ne onozele hollander(wss nog onder invloed) knalde los in de achterkant van mijn broer zijn wagen. Mijn broer zag het ook aankomen maar geraakte niet meer weg. Gelukkig heeft mijn broer er niets ernstig aan overgehouden. Gelukkig ook een golf break waar bij het achterste gedeelte toch ook veel van de krachten heeft geabsorbeerd.

                      Comment


                      • Mazda MX-5

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                        mijn broer heeft zo twee jaar geleden ferm accident gehad. Stond achteraan de file en ne onozele hollander(wss nog onder invloed) knalde los in de achterkant van mijn broer zijn wagen. Mijn broer zag het ook aankomen maar geraakte niet meer weg. Gelukkig heeft mijn broer er niets ernstig aan overgehouden. Gelukkig ook een golf break waar bij het achterste gedeelte toch ook veel van de krachten heeft geabsorbeerd.
                        Mijn vader heeft het ook is voorgehad. Er stonden lichten op straat net na een bocht. Peugeot 205 knalde zonder remmen in mijn vader zijn toen 405. Ik zat toen achteraan ma ook niets aan overgehouden. Geluk dat er een trekhaak opstond. Auto was achteraan helemaal krom, tussen de deuren een plooi rechts aan het dak. Wielkast sleepte tegen achterband. Auto is toch goed en wel hersteld geweest, ergens iets van 200 000 bef kosten ofzo, van € was toen nog geen sprake. Mja als het gebeurd dan gebeurd het zeker, kunt ge weinig aan veranderen.
                        Gewoon hopen dat het met ons MX-5 nooit overkomt.
                        Last edited by ; 12/07/2016, 01:51.

                        Comment


                        • Ik weet niet waarom jullie hier allemaal zitten te speculeren, MX-5 heeft crashtests gedaan: 4 sterren.
                          The passenger compartment of the MX-5 remained stable in the frontal offset test. Dummy readings indicated good protection of the knees and femurs of both th...


                          Euro NCAP safety rating of the Mazda MX-5 2015: detailed results, crash test pictures, videos and comments from experts


                          Zier er mij allemaal best goed uit!
                          Superknap als dan het gewicht vergelijkt met de NA.

                          Comment


                          • In de oude MX-5 uit 1992 van mijn echtgenote zit ik niet comfortabel - de zetel kan niet ver genoeg achteruit. Het gaat wel om ermee te rijden maar niet om er bijvoorbeeld 50 of 100 km mee te rijden. Toen ik onlangs met haar MX-5 naar de garage ging voor onderhoud stond het nieuwe model in de showroom - prachtige auto. Ik had verwacht dat er meer ruimte in zou zijn maar toen ik me erin zette was het wel een teleurstelling : mijn rechterknie zat werkelijk tegen het dashboard. Echt jammer, ik kan er dus gewoon niet mee rijden. Anders niets dan lof over de oude MX-5. Sinds 24 jaar nog geen enkele panne, enkel de batterij moeten vervangen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                              Ik weet niet waarom jullie hier allemaal zitten te speculeren, MX-5 heeft crashtests gedaan: 4 sterren.
                              The passenger compartment of the MX-5 remained stable in the frontal offset test. Dummy readings indicated good protection of the knees and femurs of both th...


                              Euro NCAP safety rating of the Mazda MX-5 2015: detailed results, crash test pictures, videos and comments from experts


                              Zier er mij allemaal best goed uit!
                              Superknap als dan het gewicht vergelijkt met de NA.
                              Had ik ook al is gezien en idd straf!

                              Comment


                              • Deze morgen toegekomen in de garage!
                                Ben dan maar meteen is gaan kijken en is gaan inzitten.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                  Ik weet niet waarom jullie hier allemaal zitten te speculeren, MX-5 heeft crashtests gedaan: 4 sterren.
                                  The passenger compartment of the MX-5 remained stable in the frontal offset test. Dummy readings indicated good protection of the knees and femurs of both th...


                                  Euro NCAP safety rating of the Mazda MX-5 2015: detailed results, crash test pictures, videos and comments from experts


                                  Zier er mij allemaal best goed uit!
                                  Superknap als dan het gewicht vergelijkt met de NA.
                                  Die sterren zeggen ook niet zo veel. Je krijgt al punten voor een verklikkerlampje als je je gordel niet draagt. Punten voor een vervelende lane departure, ik heb dat irritante systeem afgezet hoor.
                                  Er is in die tests echter geen sprake van een aanrijding langs achter (waar het hier net over gaat). Dat lijkt mij toch belangrijker dan een knipperlichtje als je uw gordel nog niet aanhebt.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                    Die sterren zeggen ook niet zo veel. Je krijgt al punten voor een verklikkerlampje als je je gordel niet draagt. Punten voor een vervelende lane departure, ik heb dat irritante systeem afgezet hoor.
                                    Er is in die tests echter geen sprake van een aanrijding langs achter (waar het hier net over gaat). Dat lijkt mij toch belangrijker dan een knipperlichtje als je uw gordel nog niet aanhebt.

                                    "Why doesn't ANCAP test for rear end collisions?


                                    Severe rear collisions are relatively rare and usually involve being struck by a much larger vehicle. Frontal crashes and severe side impacts account for most car occupant fatalities which is one reason why ANCAP concentrates on these crash types. The University of Adelaide published a report on rear end crashes, and based on the recommendations of that report, in 2011 ANCAP began conducting whiplash tests, which are based on the assessment of vehicle seats. Well-designed seats may reduce the risk of rebound injuries where the driver is thrown forward and strikes the steering wheel, after the initial impact from the rear.
                                    Learn more about ANCAP's whiplash protection testing at Crash Testing Explained."


                                    En uit het Euro-NCAP-rapport voor de MX-5:


                                    "The seats and head restraints provided good protection against whiplash injuries in the event of a rear-end collision."

                                    De MX-5 haalt voor die test een score van 2,4 punten. Dat is hetzelfde als bijvoorbeeld een recente Z4. Ook een TT krijgt dezelfde opmerking, maar de score van een TT ligt lager omwille van de achterstoelen (die een slechte whiplash-bescherming bieden).

                                    Comment


                                    • Okee. Niet dat ik er mij zorgen over maak hoor. Maar ik had de indruk dat sommigen ongerust zijn dat je in een roadster als de MX-5 nogal dicht tegen de koffer zit en daardoor sneller zou geraakt worden bij een achteraanrijding. Ik dacht niet dat er hier ongerust waren over de zetels of een whiplash.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                        Deze morgen toegekomen in de garage!
                                        Ben dan maar meteen is gaan kijken en is gaan inzitten.
                                        Super, dan ben je binnen een paar dagen aan het genieten .

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                          Super, dan ben je binnen een paar dagen aan het genieten .
                                          Nu zal het idd snel gaan! Nu benieuwd hoe die rijd natuurlijk.
                                          Altijd leuk aan een nieuwe wagen, die geur van het interieur!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X