Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda MX-5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
    Die sterren zeggen ook niet zo veel. Je krijgt al punten voor een verklikkerlampje als je je gordel niet draagt. Punten voor een vervelende lane departure, ik heb dat irritante systeem afgezet hoor.
    Er is in die tests echter geen sprake van een aanrijding langs achter (waar het hier net over gaat). Dat lijkt mij toch belangrijker dan een knipperlichtje als je uw gordel nog niet aanhebt.
    Waar, maar je kan ook redeneren dat als een fabrikant zelfs niet de moeite kan doen om zo'n verklikkerlampje te plaatsen om een extra ster te verdienen, hoeveel moeite doet hij dan voor de structurele veiligheid?
    Waar de MX-5 het laagste scoort zijn die electronische systemen (64%) en dat is voornamelijk omdat er geen automatisch rem systeem op zit noch te verkrijgen is. (stad en buiten stad)

    Ik vind het toch wel super indrukwekkend dat je zo'n kleine, lichte wagen aan 64 per uur half tegen een blok beton kan knallen en er waarschijnlijk gewoon uit kan stappen. Of dat er iemand aan 50 per uur opzij in kan rijden.

    Comment


    • Wie er wel eens een weekendje op uit wil met de nieuwe MX-5, ik zie dat je hem kan huren bij Dockx.

      Comment


      • Kan het zijn dat de motoren in de mx5 dichtgeknepen versies zijn?
        Is toch niet normaal hoe deze blokjes weten te tunen...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
          Kan het zijn dat de motoren in de mx5 dichtgeknepen versies zijn?
          Is toch niet normaal hoe deze blokjes weten te tunen...
          http://www.bbrgti.com/bbr-unveils-en...mx-5-miata-nd/
          Is toch niet zo spectaculair veel ivm andere motoren?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
            Is toch niet zo spectaculair veel ivm andere motoren?
            Auto's zonder turbo's halen deze extra waardes meestal niet...

            Comment


            • Zijn toch een aantal wagens met atmo motor die deze waardes ook halen. Renault Clio RS bijv. met 197pk uit een 2L en de Honda S2000 met 240pk.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Zijn toch een aantal wagens met atmo motor die deze waardes ook halen. Renault Clio RS bijv. met 197pk uit een 2L en de Honda S2000 met 240pk.
                Dat was het punt niet...
                Het ging er op dat Mazda ze conservatief aflevert en er daardoor procentueel meer uit te halen valt.

                hoeveel krijgt een s2000 na tuning ? (Is dit nog altijd de beste leerling van de atmosferische motoren per cilinderinhoud?)

                Comment


                • Ik weet niet waarom, maar misschien is het een mogelijkheid dat Mazda rekening houdt met verbruik, en met uitstoten en taksen bij verhoogd vermogen ? Dit houdt de MX-5 betaalbaar. En door hem niet op zijn limiet te tunen, blijft hij misschien ook betrouwbaarder ?
                  Trouwens, nu vinden velen dat er een MX-5 met 200 pk zou moeten zijn. Stel dat die er is, dan zouden die zeggen dat er één moet zijn met 250 pk, zo blijft het duren, dat verlangen naar meer vermogen. En dat is net waar Mazda met de MX-5 nooit aan meegedaan heeft, en toch is het de meest verkochte roadster. Net door deze politiek.
                  Als je meer vermogen wil, koop dan een TT of een Z4. Of een 350/370Z.

                  Comment


                  • andere inlaat, volledig andere uitlaatlijn . Dat verandert al snel heel wat voor een motor

                    Comment


                    • Mazda MX-5

                      Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                      Ik weet niet waarom, maar misschien is het een mogelijkheid dat Mazda rekening houdt met verbruik, en met uitstoten en taksen bij verhoogd vermogen ? Dit houdt de MX-5 betaalbaar. En door hem niet op zijn limiet te tunen, blijft hij misschien ook betrouwbaarder ?
                      Trouwens, nu vinden velen dat er een MX-5 met 200 pk zou moeten zijn. Stel dat die er is, dan zouden die zeggen dat er één moet zijn met 250 pk, zo blijft het duren, dat verlangen naar meer vermogen. En dat is net waar Mazda met de MX-5 nooit aan meegedaan heeft, en toch is het de meest verkochte roadster. Net door deze politiek.
                      Als je meer vermogen wil, koop dan een TT of een Z4. Of een 350/370Z.
                      Ook de reden waarom ik er mij een heb gekocht. Die 130 voor in het dagelijkse verkeer is voor mij meer dan genoeg. Maw je rijd sportief en het rijden is betaalbaar. Zelf met die 130 ga ik nooit op de limiet moeten rijden om vooruit te komen.
                      Last edited by ; 23/07/2016, 17:28.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                        Kan het zijn dat de motoren in de mx5 dichtgeknepen versies zijn?
                        Is toch niet normaal hoe deze blokjes weten te tunen...
                        http://www.bbrgti.com/bbr-unveils-en...mx-5-miata-nd/
                        voor een atmo blok is dat een serieuze winst met enkel een mapping. Die 1500 draait wel graag toeren zo te zien

                        Comment


                        • ze gaan het vermogen wel hoger in de toeren halen en de standaard 1500 had ook al 137.5Pk zie ik.

                          Comment


                          • Bij de 190PK versie spreken in de 2.0L ze wel niet meer over "retaining the factory Mazda fail safes" . Dat is dus een risico en natuurlijk ben je je garantie dan kwijt..

                            Comment


                            • Het feit dat tuners veel werk hebben, wilt ook zeggen dat er op alle motoren nog veel rek zit.
                              Waarom de merken er dan niet alles uithalen? Wss betrouwbaarheid en al denkende aan de volgende generatie. Klant verwacht bij een nieuwe generatie meer vermogen, dus wanneer er nog veel rek op zit qua vermogen, is het een koud kunstje om er iets meer vermogen uit te persen en zullen ontwikkelingskosten stukken lager liggen.
                              Kan mij niet inbeelden dat een merk rekening gaat houden met lokale taksen en dergerlijke. DDaarvoor zijn er teveel afzetlanden voor elk merk. Invoerders zullen eerder de vraag stellen maar in hoeverre wordt het daadwerkelijk ook toegepast cfr audi 163pk (vroeger).

                              Comment


                              • Emissies vooral he, das een heel kunstwerk om die ye balanceren met prestaties. De hoge compressie voluit benut voor prestaties (ipv prestaties en emissies en verbruik) heeft gelijkaardig effect als een 'turbo light'...
                                ST Cupra 290 PP - GT86+

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                                  Het feit dat tuners veel werk hebben, wilt ook zeggen dat er op alle motoren nog veel rek zit.
                                  Waarom de merken er dan niet alles uithalen? Wss betrouwbaarheid en al denkende aan de volgende generatie. Klant verwacht bij een nieuwe generatie meer vermogen, dus wanneer er nog veel rek op zit qua vermogen, is het een koud kunstje om er iets meer vermogen uit te persen en zullen ontwikkelingskosten stukken lager liggen.
                                  Kan mij niet inbeelden dat een merk rekening gaat houden met lokale taksen en dergerlijke. DDaarvoor zijn er teveel afzetlanden voor elk merk. Invoerders zullen eerder de vraag stellen maar in hoeverre wordt het daadwerkelijk ook toegepast cfr audi 163pk (vroeger).
                                  Het zijn meestal.turboblokken waar veel rek op zit... De reguliere tuner kan uit een atmosferisch blok niet veel halen.

                                  Comment


                                  • Vraagje, is de eerste keer dat ik een soft top heb en zou graag willen weten hoe je die het beste reinigt?

                                    Comment










                                    • ge ziet: keuze genoeg uit verschillende producten. Hou de reiniging en bescherming apart. Dus 1 product voor het reinigen van het dak, een ander product om het te beschermen/verzegelen/waterafstotend te maken.
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • Gewoon met water lijkt mij het beste . Er bestaan producten om het canvas waterafstotend te maken. Ik ga volgende maand mijn wagen laten inpakken in een williams ceramic coating en dan komt er ook een beschermlaag over het canvas.

                                        Comment


                                        • Bedankt voor de vele informatie. Zal het is bekijken.

                                          Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                          Gewoon met water lijkt mij het beste . Er bestaan producten om het canvas waterafstotend te maken. Ik ga volgende maand mijn wagen laten inpakken in een williams ceramic coating en dan komt er ook een beschermlaag over het canvas.
                                          Met een borstel of een spons mooi vegen dan? Ik veronderstel dat je met foam geen kwaad kan doen? Producten met wax in wel? Of kan het allemaal geen kwaad? Om te wassen gebruik ik meestal Meguiars Ultimate Wash and wax na het foamen dan.
                                          Echt vuil gaat deze nooit worden want auto wordt vooral gebruikt bij mooi en droog weer en staat altijd binnen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X