Oorspronkelijk geplaatst door Onehp
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda MX-5
Collapse
X
-
Die 1.7 (toch?) is best pittig rond 3000 toeren, de 1.5 in de MX-5 evenaart die eerst bij 5000 toeren... Allez, heb al veel dieselrijders en zelfs benzinerijders gezien die veel te vroeg opschakelen in een hoogtoerige funbenzine, je moet echt wel een beetje werken om er plezier mee te hebben, maar dat werken is ook juist de fun ermee. Indien niet, zal de 2.0 u inderdaad veel beter passen.ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenDie 1.7 (toch?) is best pittig rond 3000 toeren, de 1.5 in de MX-5 evenaart die eerst bij 5000 toeren... Allez, heb al veel dieselrijders en zelfs benzinerijders gezien die veel te vroeg opschakelen in een hoogtoerige funbenzine, je moet echt wel een beetje werken om er plezier mee te hebben, maar dat werken is ook juist de fun ermee. Indien niet, zal de 2.0 u inderdaad veel beter passen.
De 2.0 zou onderin meer koppel hebben, waardoor je die kracht reeds van in het begin voelt.
Wanneer ik me de Mazda op gemak aan het rijden ben schakel ik ook al rond de 3000 toeren en voor het dagelijkse verkeer gaat dit vlot genoeg voor mij, autostrade doe ik amper, dus voor mij meer dan voldoende. Het plezantste dan is, vind ik, wanneer je net iets meer nodig hebt, gewoon de gas erop, eventueel eerst is terugschakelen en het gaat ineens veel vlotter en een mooi geluidje inclusief, waar deze onder de 3000 toeren beschaafd blijft.
Heb al is een paar keer inhaalmanoeuvre gedaan, of als ik snel ergens tussen moet en dat gaat toch wel heel vlotjes. De kans dat je trouwens iemand tegenkomt die net wat meer onder de motorkap heeft is toch klein. 130 pk voor amper 1000 kg is toch niet niets!
Diegene die met een 2.0 zullen je deze aanraden en ik bijvoorbeeld de 1.5, maar uiteindelijk ben jij het die de keuze moet maken en als je echt twijfelt kan je dit best doen door toch de 2.0 te gaan test rijden.
Ik dacht dat de MX-5 veel bruter zou aanvoelen, miss omdat ik steeds met de tractiecontrole aan rijd? Kan er iemand zeggen of wanneer deze uitgeschakeld deze miss toch iets bruter rijd? Zelf nog niet geprobeerd. Langs de andere kant is het wel aangenamer rijden tijdens het cruisen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenESP af, stuur naar links of rechts, 7000 toeren en dat koppeling loslaten
Vraag mij af of je dit met de 1.5 ook kunt zonder LSD?
Comment
-
Zonder sper kan men ook driften, maar je moet meer met de balans werken en je kunt ze misschien niet even lang aanhouden... Driftcursus doen? Of testen in de regen (bandeslijtage 10x minder) op een open veilige plek...ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenZonder sper kan men ook driften, maar je moet meer met de balans werken en je kunt ze misschien niet even lang aanhouden... Driftcursus doen? Of testen in de regen (bandeslijtage 10x minder) op een open veilige plek...
Maar maw, de MX-5 zal wsl veel bruter rijden met de tractiecontrole en ESP af.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenIk weet niet, wat staat er in het onderhoudsboekje ?
Het zal bij mij waarschijnlijk na een jaar zijn, zeker ?
Comment
-
Mazda MX-5
Da zou moeten lukken toch, ik had destijds de keuze met de Peugeot, wel of niet vervangen na 2000 km ofzo. Weet het nimeer. En omdat ik alleen maar het beste wil voor mijn auto's heb ik het dan ook laten doen.
Daarom de vraag of het voor de Mazda ook ni nodig is want de dealer heeft er niets van gezegd.
Comment
-
Ik zou het eerste interval eventueel halveren, maar nooit zo vroeg tenzij het expliciet is voorgeschreven door de fabrikant, en dat is niet het geval. Moderne motoren zijn zo goed af fabriek en zoals reeds vermeld, de metaaldeeltjes die de oliefilter 'by design' doorlaat in de eerste olie helpen met het inrijden van de motor. Vervang je die olie vroegtijdig, dan zijn die deeltjes ook weg...ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenAnders had em het wel gezegd waarschijnlijk. Eerste beurt staat voor mij na 10 000 km. Zal ik waarschijnlijk ni halen voor de zomer van 2017. Ik denk elke keer voor de zomer gewoon is langsgaan.
Comment
-
Comment
Comment