Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Die 1.7 (toch?) is best pittig rond 3000 toeren, de 1.5 in de MX-5 evenaart die eerst bij 5000 toeren... Allez, heb al veel dieselrijders en zelfs benzinerijders gezien die veel te vroeg opschakelen in een hoogtoerige funbenzine, je moet echt wel een beetje werken om er plezier mee te hebben, maar dat werken is ook juist de fun ermee. Indien niet, zal de 2.0 u inderdaad veel beter passen.
Die 1.7 (toch?) is best pittig rond 3000 toeren, de 1.5 in de MX-5 evenaart die eerst bij 5000 toeren... Allez, heb al veel dieselrijders en zelfs benzinerijders gezien die veel te vroeg opschakelen in een hoogtoerige funbenzine, je moet echt wel een beetje werken om er plezier mee te hebben, maar dat werken is ook juist de fun ermee. Indien niet, zal de 2.0 u inderdaad veel beter passen.
Helemaal waar, mijn diesel voelt in begin krachtiger dan de Mazda, bij de Mazda begint dit pas vanaf 3000 toeren, waar ik bij de diesel dan al moet opschakelen. De aanpassing om met de 2 te rijden gaat bij mij snel, rij voorlopig nog met de 2 auto's.
De 2.0 zou onderin meer koppel hebben, waardoor je die kracht reeds van in het begin voelt.
Wanneer ik me de Mazda op gemak aan het rijden ben schakel ik ook al rond de 3000 toeren en voor het dagelijkse verkeer gaat dit vlot genoeg voor mij, autostrade doe ik amper, dus voor mij meer dan voldoende. Het plezantste dan is, vind ik, wanneer je net iets meer nodig hebt, gewoon de gas erop, eventueel eerst is terugschakelen en het gaat ineens veel vlotter en een mooi geluidje inclusief, waar deze onder de 3000 toeren beschaafd blijft.
Heb al is een paar keer inhaalmanoeuvre gedaan, of als ik snel ergens tussen moet en dat gaat toch wel heel vlotjes. De kans dat je trouwens iemand tegenkomt die net wat meer onder de motorkap heeft is toch klein. 130 pk voor amper 1000 kg is toch niet niets!
Diegene die met een 2.0 zullen je deze aanraden en ik bijvoorbeeld de 1.5, maar uiteindelijk ben jij het die de keuze moet maken en als je echt twijfelt kan je dit best doen door toch de 2.0 te gaan test rijden.
Ik dacht dat de MX-5 veel bruter zou aanvoelen, miss omdat ik steeds met de tractiecontrole aan rijd? Kan er iemand zeggen of wanneer deze uitgeschakeld deze miss toch iets bruter rijd? Zelf nog niet geprobeerd. Langs de andere kant is het wel aangenamer rijden tijdens het cruisen.
Zonder sper kan men ook driften, maar je moet meer met de balans werken en je kunt ze misschien niet even lang aanhouden... Driftcursus doen? Of testen in de regen (bandeslijtage 10x minder) op een open veilige plek...
Zonder sper kan men ook driften, maar je moet meer met de balans werken en je kunt ze misschien niet even lang aanhouden... Driftcursus doen? Of testen in de regen (bandeslijtage 10x minder) op een open veilige plek...
Als ik het ooit probeer zal het zeker in de regen zijn en op een zeer grote parking da ik zeker geen paaltjes kan raken of iets dergelijks.
Maar maw, de MX-5 zal wsl veel bruter rijden met de tractiecontrole en ESP af.
Ik weet niet, wat staat er in het onderhoudsboekje ?
Het zal bij mij waarschijnlijk na een jaar zijn, zeker ?
Wordt bij een nieuwe wagen de olie meestal al is sneller vervangen? Kwestie van de kleine metaaldeeltjes die nog kunnen vrijkomen de eerste km's. Of maakt het allemaal niet zoveel uit? Eerste beurt staat bij mij na 10 000 km.
Da zou moeten lukken toch, ik had destijds de keuze met de Peugeot, wel of niet vervangen na 2000 km ofzo. Weet het nimeer. En omdat ik alleen maar het beste wil voor mijn auto's heb ik het dan ook laten doen.
Daarom de vraag of het voor de Mazda ook ni nodig is want de dealer heeft er niets van gezegd.
Ik zou het eerste interval eventueel halveren, maar nooit zo vroeg tenzij het expliciet is voorgeschreven door de fabrikant, en dat is niet het geval. Moderne motoren zijn zo goed af fabriek en zoals reeds vermeld, de metaaldeeltjes die de oliefilter 'by design' doorlaat in de eerste olie helpen met het inrijden van de motor. Vervang je die olie vroegtijdig, dan zijn die deeltjes ook weg...
Anders had em het wel gezegd waarschijnlijk. Eerste beurt staat voor mij na 10 000 km. Zal ik waarschijnlijk ni halen voor de zomer van 2017. Ik denk elke keer voor de zomer gewoon is langsgaan.
Anders had em het wel gezegd waarschijnlijk. Eerste beurt staat voor mij na 10 000 km. Zal ik waarschijnlijk ni halen voor de zomer van 2017. Ik denk elke keer voor de zomer gewoon is langsgaan.
10 000 km, van waar haal ik het... In de app staat gewoon eerste onderhoud op 15/07/17. In de boordcomputer van de auto zelf staat er niets ingevuld.
Dat is al plenty tijdig, zou die niet vroeger vervangen. Moet het een turbo zijn (meeste wagens vandaag de dag hé) en de interval 2jaar/30'000km zijn, dan zou ik het wel eerder doen...
De ND moet zijn olie de eerste keer vervangen hebben op 30.000 km. Of na een jaar, whatever comes first. Dat is alvast wat ik meekreeg toen ik bij de dealer van 't erf reed.
Comment