Oorspronkelijk geplaatst door AdriH
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda MX-5
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenTzal, de dealer zal voor zijn plezier de olie is vervangen, kosteloos. Waar ga jij juist? Garagisten zijn voor mij kwa werkuren eerder duur vind ik, laat staan dat ze het gratis doen! Belachelijk toch wat ze vragen per uur??? Heb zo is een spanring laten vervangen, 1€ en wa centjes, factuur, 160€ ofzo! Weet het niet meer exact. Voor een uur en half werk!'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenTzal, de dealer zal voor zijn plezier de olie is vervangen, kosteloos. Waar ga jij juist? Garagisten zijn voor mij kwa werkuren eerder duur vind ik, laat staan dat ze het gratis doen! Belachelijk toch wat ze vragen per uur??? Heb zo is een spanring laten vervangen, 1€ en wa centjes, factuur, 160€ ofzo! Weet het niet meer exact. Voor een uur en half werk!
Vergis u niet met garages die maar €35/u tellen en verwachten dat ge er niet bij blijft. Want zo ken ik er die maar €35/u tellen, maar gewon 2u extra erop zwieren als ge er niet bij zijt. En zo kunt ge dan idd zogezegd goedkoper zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenTzal, de dealer zal voor zijn plezier de olie is vervangen, kosteloos. Waar ga jij juist? Garagisten zijn voor mij kwa werkuren eerder duur vind ik, laat staan dat ze het gratis doen! Belachelijk toch wat ze vragen per uur??? Heb zo is een spanring laten vervangen, 1€ en wa centjes, factuur, 160€ ofzo! Weet het niet meer exact. Voor een uur en half werk!
Naar service kan dit wel tellen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten160 voor anderhalf uur is wel raar. Maar het scheelt van merk tot merk. Maar in het algemeen kunt ge stellen dat het €50/uur is.
Vergis u niet met garages die maar €35/u tellen en verwachten dat ge er niet bij blijft. Want zo ken ik er die maar €35/u tellen, maar gewon 2u extra erop zwieren als ge er niet bij zijt. En zo kunt ge dan idd zogezegd goedkoper zijn.
Comment
-
hallo dommel,heb mijn 1.5 nu dik half jaar en 4300 km op teller.heb de wagen rustig ingeredenen vanaf 3000 km eerst boven 4000 toeren gegaan.
vanaf 3000 km vond ik de motor echt loskomen (vlotter doortrekken) heb nog niet boven 4500 toeren geweest,dan begint het pas zeggen ze maar vind
de wagen ge noeg power hebben.(voor iedereen an ders natuurlijk)
Comment
-
Dat is trouwens een artikel van februari 15.
Was het hier of in iemands MX-5 topic, ik had gelezen dat het er nog al mannen opgevallen was dat het geluid van de speakers even onderbreekt tijdens het sluiten van de kap. Iemand wist daar op te antwoorden dat het is omwille van de akoestiek die zich aanpast aan het open of gesloten rijden.
Wel, het is mij nu opgevallen dat er in de houder waar je de dakhendel in duwt, boven de binnenspiegel, dat daar een klepje zit dat de beweging open of dicht registreert. Als je kap open ligt en de muziek staat op, duw met je vinger maar eens in dat gat, je zal het voelen en horen :-)
Is er iemand die weet of je het volume van de richtingaanwijzers kan regelen ? Ik vind het vervelend dat ik die niet hoor knipperen, gewoon volledig niet. Als ik afsla en ik leg mijn richtingaanwijzer op hoor ik niets, en ik moet altijd eens kijken in mijn instrumentenbord om te zien of die wel op ligt. Je duwt natuurlijk altijd met je linkerhand op de hendel, dus je kunt zeggen, als je op de hendel duwt weet je toch wel dat hij gaat, maar dat opduwen gebeurt zo automatisch en onbewust dat ik soms niet doorheb dat ik hem opduw, en als ik hem dan niet hoor gaan vraag ik mij soms af of hij wel opligt :-)Last edited by RX-8; 14/09/2016, 17:07.
Comment
-
Mazda MX-5
Da van da geluid me kap open en dicht heb ik niet. Waarschijnlijk enkel bij de Bose installatie? Zal er is op letten alleszins.
Geluid van de pinkers kunt ge iets luider zetten, maar dan nog zou het luider mogen. Stoorde mij in begin ook, sinds het iets luider staat minder.
En waar, bij de instellingen van de auto ergens. Had het ook eerst ni gevonden.
Als je het specifiek moet weten zal ik anders is kijken. Moet da voor mij zien anders weet ik het ni meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenHeb is gekeken. Instellingen -> Voertuig -> Richtingaanwijzers en dan instellingen turngeluid. Contact moet wel opstaan anders kan je er niet in. Bij mij staat dit ingesteld op hoog, maar zou eigenlijk nog hoger mogen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenDito. Heb er ook last van, moet altijd op mijn dashboard kijken om te zien of er geen pijltje knippert.
Dit zou toch softwarematig kunnen opgelost worden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik heb in de ag gekeken en de mazda 1.5 is in feite beter als de 1.4 turbo van fiat
normaal maakt een motor mij 0 uit, ik rij benz, maar hetzelfde model met ander kleedje en mindere motor duurder verkopen ?Fiat Bravo 2008 - Lancia Delta 2010 - Fiat 500 2011 - Alfa Guilietta 2012 - VW Golf 2014 - Nissan Qashqai 2015 - Infiniti Q30 Sport 2016 - Nissan Leaf 2018 - Fiat 500e 2021
Tweede wagens Renault Twizy 2013 - Mia electric 2012 - Smart Electric drive 2013
Comment
-
Isolatie kap: wagen dient om open te rijden, dan maakt dat geen verschil
Meer leder: op de MX-5 kan je ook alcantara bekleding krijgen, in Turnhout in de showroom gezien: best mooi, wel duur
Langer: dat is enkel plastiek van de bumpers: wielbasis is helemaal gelijk, maakt dus geen sik verschil uit, enkel optisch.
Nu: ik vind het niet erg dat er de Fiata er is, meer opbrengst voor Mazda. Spreekt ook ander publiek aan.
Viel me in het filmpje wel tegen dat hij kloeg dat de Fiat motor niet zo goed was in de stad. Ik zou verwachten dat die turbo motor voor dagelijks verkeer beter was dan de MX-5 motor, maar op circuit omgekeerd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenGebruik vaak het 3x knipperen methode. Meestal wel voldoende en moet je er ook niet op letten of het gestopt is dan. Sinds het geluid op hoog staat minder last van en anders idd is naar het dashboard kijken.
Dit zou toch softwarematig kunnen opgelost worden?
Ja ik heb het gevonden. Het is iets luider, allee minder stil :-)
Maar het verschilt vrij weinig.
Het is vooral bij het 3x knipperen dat het mij stoort, als je de hendel helemaal doorduwt voel je dat hij wel degelijk overgaat, maar bij het zacht aanraken voor 3x methode weet ik dan soms niet of ik het wel hard genoeg aanraak om te activeren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenJa ik heb het gevonden. Het is iets luider, allee minder stil :-)
Maar het verschilt vrij weinig.
Het is vooral bij het 3x knipperen dat het mij stoort, als je de hendel helemaal doorduwt voel je dat hij wel degelijk overgaat, maar bij het zacht aanraken voor 3x methode weet ik dan soms niet of ik het wel hard genoeg aanraak om te activeren.
Comment
Comment