Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda MX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk1 Bekijk Berichten
    Het is niet alleen de motor , in de Fiat zit een dubbele kap , meer isolatie , meer leder en een stuk langer.
    Dàt klopt niet volledig... van die dubbele kap...

"The soft top and windshield hoop are also identical bits borrowed from Mazda's parts bin. This is a good thing, as the Miata's convertible roof is one of the best drop tops in the business, with its easy one-handed operation and spring-loaded release that allow the top to be raised or lowered in seconds from the driver's seat. Interestingly, the color of the Fiat's windshield hoop is an easy way to tell trim levels apart. The base Classica model has a color matched frame; the more luxurious Lusso has a silver frame; and the enthusiast-friendly Abarth model has dark trim." (bron)

Niet zo bijzonder overigens, voor de Mazda MX-5 ND (en vorige versies) kan je die ook krijgen. (klik)

Last edited by Trobken; 18/09/2016, 05:03.

Comment

• Mazda MX-5

Ik gebruik da toch alleen maar als em geparkeerd staat of als het regent, voor de rest altijd open! Zelf na mijn namiddag shift leg ik da dakje nog open, nooit gedacht dat ik het zo leuk zou vinden. Ik denk dat ik nog maar 1 keer met het dak heb dicht gereden en ja dan was het aant regenen. Zolang dat het water dan ni binnenkomt ben ik meer dan content.

Last edited by ; 18/09/2016, 15:51.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
        Ja ik heb het gevonden. Het is iets luider, allee minder stil :-)
        Maar het verschilt vrij weinig.

Het is vooral bij het 3x knipperen dat het mij stoort, als je de hendel helemaal doorduwt voel je dat hij wel degelijk overgaat, maar bij het zacht aanraken voor 3x methode weet ik dan soms niet of ik het wel hard genoeg aanraak om te activeren.
        Mezelf vandaag ook betrapt op het rijden met de richtingaanwijzer nog aan. Ik hoorde uiteindelijk wel iets tikken en toen ik naar het dashboard keek zag ik dat de richtingaanwijzer nog aan stond.

Comment

• Dat heeft iedereen wel eens gedaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
            Mezelf vandaag ook betrapt op het rijden met de richtingaanwijzer nog aan. Ik hoorde uiteindelijk wel iets tikken en toen ik naar het dashboard keek zag ik dat de richtingaanwijzer nog aan stond.
            Daar hebben we met de Mazda MX-5 ND (blijkbaar?) allemaal last van...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Trobken Bekijk Berichten
              Daar hebben we met de Mazda MX-5 ND (blijkbaar?) allemaal last van...
              Sinds kort is de MX-5 mijnen daily geworden, de Peugeot is verkocht, beetje met een dubbel gevoel, maar de MX-5 maakt veel goed.
              Maw ik rij er dus ook veel meer mee en ondertussen geen last meer van gehad.

Het enige probleem dat ik had was dat het bandherstelkit bij elke rit los in de koffer lag. Blijkbaar verkeerd vast gemaakt. Gisteren is uitgevogeld en deze morgen zat het nog steeds op zijn plaats.

Comment

Sinds kort is de MX-5 mijnen daily geworden, de Peugeot is verkocht, beetje met een dubbel gevoel, maar de MX-5 maakt veel goed.
                ...

Comment

Mijn vrouw heeft bijna 10j met een NA dagelijks naar het werk gereden, van Burcht naar Lier: geen probleem. Hardtop voor in de winter hielp natuurlijk wel. Kan je op de NC of ND eigenlijk nog een hardtop krijgen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                    Mijn vrouw heeft bijna 10j met een NA dagelijks naar het werk gereden, van Burcht naar Lier: geen probleem. Hardtop voor in de winter hielp natuurlijk wel. Kan je op de NC of ND eigenlijk nog een hardtop krijgen?
                    Gevraagd toen ik de 2de keer ging gaan kijken in de garage, maar toen nog geen sprake van een hardtop. Met de komst van de RF miss geen hardtop voor de ND? Zelf nu nog nergens iets van gelezen of gezien.
                    Heb nu wel het voordeel datem zowel thuis als op het werk binnen staat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Trobken Bekijk Berichten
                      Zeg da wel!
                      Last edited by ; 30/09/2016, 07:37.

Comment

Gevraagd toen ik de 2de keer ging gaan kijken in de garage, maar toen nog geen sprake van een hardtop. Met de komst van de RF miss geen hardtop voor de ND? Zelf nu nog nergens iets van gelezen of gezien.
                        Heb nu wel het voordeel datem zowel thuis als op het werk binnen staat.
                        Er zijn natuurlijk altijd derden die 'n hardtop (willen) maken.
                        Deze bv:
                        It\'s a pleasure to announce that one of our cooperating shops (Murakami Motors) recently released the first ever Miata ND Hard Top. It\'s made out of dry carbon fiber (prototype version) and we don\'t have details yet if it\'s going to be available in FRP (fiberglass). It uses a soft top glass window as the back window.   So far, we know that the shape of it helps with having enough clearance for a racing helmet.Here are some pictures of the hardtop on other companies\' shop cars:(Bride)(Cusco Japan)UPDATE (03/24/2016) : The hardtop is supposed to be production-ready around April-May 2016. Price is supposed to be around ~$4500 + shipping (need to confirm material and if hardware is included).UPDATE (03/31/2016) : Here are some additional details:-The hardtop going for production is made of DRY Carbon Fiber (honeycomb structure) and weights 3.8kg!-It is an item intended for circuit racing-Soft top can be kept when hardtop is installed, but additional weight saved when removed-A less expensive FRP (Fiberglass) version is being planned for the futureYou can contact us at info@rev9autosport.com if you\'d like to preorder it.

Comment

• Deze is vooral gefocust op circuitgebruik. Dat zie je aan de ruimte die voorzien is voor een helm. Het dak is hoger, boller. Ook het gebruikte materiaal, carbon dacht ik.
                          Hier is eentje in ontwerpfase voor straatgebruik :

Comment

Deze is vooral gefocust op circuitgebruik. Dat zie je aan de ruimte die voorzien is voor een helm. Het dak is hoger, boller. Ook het gebruikte materiaal, carbon dacht ik.
                            Hier is eentje in ontwerpfase voor straatgebruik :

Wel nice anders.

Foto niet zichtbaar?

Comment

• Waarschijnlijk omdat het een link is van een forum.
                              Zo dan :

Comment

Deze is vooral gefocust op circuitgebruik. Dat zie je aan de ruimte die voorzien is voor een helm. Het dak is hoger, boller. Ook het gebruikte materiaal, carbon dacht ik.
                                Het is te hopen want het is maar iets mottig.
                                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                  Het is te hopen want het is maar iets mottig.
                                  Het heeft wél een echte ruit inclusief de elektrische verwarmingsdraden. Kan je van dat andere geval niet zeggen.

Los daarvan lijkt de nood aan een hardtop me tegenwoordig wat minder van belang.
                                  Last edited by ; 04/10/2016, 15:16.

Comment

• En voor wie vindt van wel is er binnenkort de RF ;-)

Comment

• Vanaf 1 januari 2017 kan u geen Super 95 meer tanken. De benzine wordt aan de pomp vervangen door E10, een milieuvriendelijkere brandstof. Maar wat betekent dat voor uw auto? De FOD Economie verstrekt met een nieuwe campagne alle informatie die u nodig hebt. Een overzicht.

ik tank nu 95 Ron.

Comment

En voor wie vindt van wel is er binnenkort de RF ;-)
                                        Lol. Die is misschien toch nog net iets makkelijker "op te bergen" dan een "klassieke" hardtop ;-)

Ik bedoelde: de nood aan een hardtop in de natte & koude maanden lijkt me wat verdwenen te zijn. De kwaliteit van de kappen is er ferm op vooruit gegaan. De MX-5 heeft al even geen nylon kap meer he :-)

Comment

Waarschijnlijk omdat het een link is van een forum.
                                          Zo dan :

Jep ma vind die andere veel mooier, ni da ik het ga nodig hebben.

Comment

Working...
                                          X