Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda MX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• van http://anthonyroderman.com/

Comment

• Heb soms de indruk dat ik niet goed weet hoe mijn rechtervoet op het gaspedaal te zetten, met last aan de hiel tot gevolg. Zijn er nog die dit ondervinden?
      Natuurlijk altijd gewoon geweest van met een gaspedaal die bovenaan bevestigd is te rijden ipv onderaan. Soms zet ik mijn gehele voet op het gaspedaal, maar dan krijg ik ook last van mijn hiel en pijn bovenaan mijn voet. Miss is mijn zithouding niet goed? De ene keer heb ik er minder last van dan de andere, miss het schoeisel?
      De manier hoe je zit is natuurlijk anders dan bij een gewone wagen, miss moet het gewoon nog wat wennen?

Comment

• Wijzig dit bericht!
        Last edited by ; 22/12/2016, 17:36.

Comment

• Ik begrijp u volledig. Ik weet soms ook niet hoe mijn voet te zetten. Ik heb wel geen fysieke last daarvan.
          Soms zet ik mijn voet volledig over de ganse lengte op de gaspedaal, maar dan heb ik minder gevoel daarin qua dosering, dus dat doe ik vooral enkel bij vrij constante snelheden. Dan zet ik ook mijn linkse voet volledig plat op de voetsteun links, en dat zit wel goed, beide benen in de zelfde houding, vrij gestrekt.
          Maar meestal zet ik mijn hiel toch lager, en gebruik ik de voorste helft van mijn voet om het gas te bedienen.
          Ik heb eens een CX-3 als vervangwagen gehad voor een paar dagen, en daar staat de gas ook zo, maar dat is toch anders, ik veronderstel door de zithouding, daar had ik geen verkeerd gevoel bij.
          De pedalen in mijn RX-8 stonden wel beter dan in de MX-5 ND, gas hing ook, en alle drie pedalen op dezelfde diepte en kort bij elkaar. Eén van de weinige dingen waar ik soms nog eens aan denk en die ik wel mis van toen. Samen met het geluid van de wankelmotor. Voor de rest nog geen spijt van de wissel :-)

Comment

• Ik begrijp u volledig. Ik weet soms ook niet hoe mijn voet te zetten. Ik heb wel geen fysieke last daarvan.
            Soms zet ik mijn voet volledig over de ganse lengte op de gaspedaal, maar dan heb ik minder gevoel daarin qua dosering, dus dat doe ik vooral enkel bij vrij constante snelheden. Dan zet ik ook mijn linkse voet volledig plat op de voetsteun links, en dat zit wel goed, beide benen in de zelfde houding, vrij gestrekt.
            Maar meestal zet ik mijn hiel toch lager, en gebruik ik de voorste helft van mijn voet om het gas te bedienen.
            Ik heb eens een CX-3 als vervangwagen gehad voor een paar dagen, en daar staat de gas ook zo, maar dat is toch anders, ik veronderstel door de zithouding, daar had ik geen verkeerd gevoel bij.
            De pedalen in mijn RX-8 stonden wel beter dan in de MX-5 ND, gas hing ook, en alle drie pedalen op dezelfde diepte en kort bij elkaar. Eén van de weinige dingen waar ik soms nog eens aan denk en die ik wel mis van toen. Samen met het geluid van de wankelmotor. Voor de rest nog geen spijt van de wissel :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
              Ik begrijp u volledig. Ik weet soms ook niet hoe mijn voet te zetten. Ik heb wel geen fysieke last daarvan.
              Dezelfde ondervinding, soms zet ik ook mijn voet over de gehele gaspedaal, maar ook meestal met de hiel lager en met de tip van de voet, voelt idd beter aan.
              Het is iets wat echt opvalt en ben blij dat ik niet de enige ben die dit ondervind, eerste keer dat ik da gevoel heb bij een wagen, normaal denk ik daar nooit over na, eenmaal de zetel goed afgesteld geen enkel probleem.
              De matjes die ze tegenwoordig maken voor in een auto zijn toch ook ni meer stevig gemaakt, diegene die in mijn 9 jarige Peugeot lagen zagen er nog steeds goed uit zonder al teveel slijtage, bij de matjes in mijn MX-5 zie ik nu al waar mijn hiel altijd staat en bij de nieuwe Peugeot van mijn vriendin zijn de matjes ook van veel mindere kwaliteit, minder dik en stevig, stof slijt sneller, zullen bij beide zeker geen 9 jaar meegaan.

Comment

• Mijn matjes zijn na 5200 km nog steeds ok.
                Als ik mij goed herinner heb je die er bij gekregen ? Welke heb je ?
                De standaard :

of de luxe set ?

Comment

Mijn matjes zijn na 5200 km nog steeds ok.
                  Jawadde, 5200 km en ze zien er nog goed uit? Dat moet dan wel topkwaliteit zijn.

Comment

Jawadde, 5200 km en ze zien er nog goed uit? Dat moet dan wel topkwaliteit zijn.

Comment

Als ik mij goed herinner heb je die er bij gekregen ? Welke heb je ?
                      De standaard :

of de luxe set ?
                      http://nl.mazda.be/mazdabezitters/ac...ng/NB0DV0320A/
                      Jep, in de offerte stond de luxe matten set, maar ik denk dat het de standaard matjes zijn. Die van mij zien er ook nog goed uit, maar je ziet wel al waar mijn hiel altijd staat. Die 9 jarige matjes waren veel zwaarder, steviger en vooral dikker en met een randje aan dat er zeker geen vuil naast kon, wat nu wel het geval is.
                      Ik heb trouwens nog maar 2300 km. Als je amper 10 km van je werk woont... het was dan nog niet de bedoeling van em dagelijks te gebruiken. Content da ik de stap gezet heb, het is dan ook zo een plezant auto'ken om mee te rijden!
                      Btw de last aan mijn rechtervoet ligt denk ik ook aan het feit da ik mij vaak moet inhouden van gas te geven, ik denk da ik er dan minder last zou van hebben.

Comment

• Matjes zijn slijtmateriaal. Je kan ze vervangen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                          Matjes zijn slijtmateriaal. Je kan ze vervangen
                          Das waar, maar de bedoeling is toch ook dat ze even meegaan. Wil gewoon maar zeggen dat ze vroeger toch veel sterker waren, voor dezelfde prijs!

Comment

• Ik heb vandaag - wel, eigenlijk ondertussen al gisteren - voor het eerst in het echt een RF gezien. En ik vind hem zeer knap. Op filmkes vond ik hem niet slecht, maar hij sprak mij niet echt aan. Maar nu ik hem echt zag, moet ik mijn mening herzien.
                            Ik heb hem wel enkel gesloten gezien. Van opzij gezien, de curve die van vooraan, over het dak, tot aan de kofferklep loopt in een vloeiende lijn, sublieme coupé.

Van achteraan gezien ook zeer mooie vormgeving van die targa.

De valse zijruitjes zijn minder storend dan ik eerst vond. De stijlen die van achteraan op het dak tot bovenaan de fenders achteraan lopen zijn helemaal niet zo lomp als ik op had.

Maar, ik wil hem wel eens open zien. Ik denk dat de gewone softtop toch mooier is open. En dat is hoe je de MX-5 het beste rijdt natuurlijk :-P
                            Zelfs vorige week bij vriesweer. Ik werd wel bekeken alsof ik gek was, maar dat trek ik mij niet aan, misschien is het wel zo :-)

Comment

• Bij ons garage is er ook eentje binnen gekomen. Maandag gaat die van mij binnen voor het eindelijk herstellen van de stuurhendel. Ga dan ook is kijken naar de FR.
                              De hendel alleen vervangen gaat naar het schijnt niet en moet dus 2 dagen binnen voor het vervangen van het hele "systeem". Ook meteen is vragen om de MZD te updaten.

Comment

• Daarstraks ook even in de RF gezeten. Staat eentje bij Mazda Vanhaelst.
                                Nog minder hoofdruimte dan in de gewone mx5 met gesloten dak (dikke 2cm). zetel iets meer naar voor geschoven en dan zo plat mogelijk naar achter gelegd zodat het net ging.
                                En met 1m85 ben ik toch niet gigantisch groot hé.

1 ding stoort me echter enorm aan de RF en da's dat vlaggenstokje achteraan dat als antenne zou moeten dienen. Die komt begod hoger dan de auto zelf. Enkel het oranje driehoekkig vlaggetje ontbreekt nog.
                                KLIK |&| KLAK

Comment

• Dat is op de softtop ook hoor. Ik had mij al een korter aangeschaft voor ik de auto zelf had, en die bij aflevering bij de dealer direct verwisseld :-)
                                  Het stoorde mij ook.

Comment

Dat is op de softtop ook hoor. Ik had mij al een korter aangeschaft voor ik de auto zelf had, en die bij aflevering bij de dealer direct verwisseld :-)
                                    Het stoorde mij ook.
                                    Ja, idd. Bedoelde eigenlijk
                                    "1 ding stoort me enorm aan de mx5".....
                                    KLIK |&| KLAK

Comment

• Kom de RF dagelijks tegen (passeer enkele mazda garages tijdens woon-werk verkeet). Leuke verschijning. Had na de voorstelling een beetje schrik dat ik "jaloers" zou zijn op de RF, maar vind hem net iets minder knap in het echt dan op foto. Wel leuke auto zonder twijfel!

Comment

Dat is op de softtop ook hoor. Ik had mij al een korter aangeschaft voor ik de auto zelf had, en die bij aflevering bij de dealer direct verwisseld :-)
                                        Het stoorde mij ook.
                                        Stoort mij ook, maar nog geen kleiner model gekocht.
                                        Heb je geen klachten naar ontvangst toe?

Comment

• De FM ontvangst is zeer goed. De paar keer dat ik de radio opzet toch. Ik heb 1x de DAB geprobeerd, en daar kwam niks uit. Misschien door deze antenne. Maar ik heb nog nooit DAB gebruikt, ik weet niet of ik iets verkeerd deed, ik heb er mij toen ook maar 1x zeer kort mee bezig gehouden.
                                          Maar ik luister eigenlijk zeer weinig naar de radio, maar de keren dat ik luister is de FM wel perfect.
                                          Ik heb deze :
                                          Short Rubber Aerial, MX5 Mk4. Replacement Stubby Aerial Mast for the new Mk4! This replacement is only 17.5cm tall vs 40.0cm for the original, and works just as well with no loss of reception at all. We tried lots of cheaper after

Comment

Working...
                                          X