Oorspronkelijk geplaatst door RX-8
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda MX-5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenHet zou ook nooit in mij opkomen om een Fiat te kopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Voor mij ni echt een alternatief. Heb er nog altijd geen zien rijden ook. Wel is zien staan aan een garage en de MX-5 ziet er toch wel veeel beter uit. De vriendin vond het ook maar niets. Het zou ook nooit in mij opkomen om een Fiat te kopen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Ondertussen wel, de Fiat 124 Spider ..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenOf je voor de RF of ST (softtop) wil gaan hangt van enkele factoren af.
Jij hebt al met de RF gereden, RX-8? Omdat je zegt dat hij in open toestand veel lawaai maakt bij hogere snelheden.
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenIk vind de RF een mooiere lijn hebben van opzij dan de ST als ze dicht zijn, als ze open liggen vind ik de ST mooier
Kleur zou idd dat Machine Grey worden. Zie nu pas dat dat niet hetzelfde grijs is als op de ST (Meteor Grey).
Qua uitrusting ga ik voor de Skycruise. Wat meer luxe en dus wat duurder, maar dat is het me waard. Volgens de configurator zou je (enkel) in deze versie ook een optionele LSD kunnen toevoegen, maar wanneer je bij de opties komt staat die er niet tussen Iemand die hier meer van weet?
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenIk kreeg ergens 5%, ergens 7.5, ergens iets er tussen.
RF of ST, nog geen uitgemaakte zaak dus. Straks mijn oogjes de kost geven
Comment
-
LSD zit standaard op de 2.0, maar is denk ik geen optie voor de 1.5.
Ik heb nog niet met de RF gereden, maar heb dat gelezen van ervaringen uit Amerika, waar hij al een tijdje beschikbaar is.
Ik vond dat fake raampje ook dom, maar in 't echt valt het best mee.
Comment
-
Ziet er goed uit.
Moest het niet zijn dat ik geregeld meer dan twee plaatsen nodig heb, ik was wel eens naar deze gaan kijken.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-riderZiet er goed uit.
Moest het niet zijn dat ik geregeld meer dan twee plaatsen nodig heb, ik was wel eens naar deze gaan kijken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-riderZiet er goed uit.
Moest het niet zijn dat ik geregeld meer dan twee plaatsen nodig heb, ik was wel eens naar deze gaan kijken.
Nog een 2 de post moeten maken want kon mijn vorige weer ni aanpassen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenDe kleur is wel minder mijn ding, Mazda heeft wel zo een mooie blauwe kleur, feller dan het Blue Reflex, spijtig genoeg ni verkrijgbaar op de MX-5. Bij donker weer zullen de meeste al is zeggen, is da grijs? Maw, had voor mij feller gemogen. In de zon blijft het wel een mooie kleur.
Ik zeg geregeld dat ik nooit een grijze of zwarte auto zou kopen en krijg dan geregeld de reactie "Hoe, ma ge hebt toch eene grijze".
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenGeen 2 wagens thuis knight rider? Mijn vriendin rijd het meest met de praktische wagen, terwijl ik dan met de MX-5. Heb wel geen kinderen, maar dan nog kan je de wagen nemen die groot genoeg is om ze erin te vervoeren?
Nog een 2 de post moeten maken want kon mijn vorige weer ni aanpassen.
Maar de ouders moeten wel geregeld mee kunnen (hebben zelf geen auto meer).Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jens_dev Bekijk Berichten...
RF of ST, nog geen uitgemaakte zaak dus. Straks mijn oogjes de kost geven
Wat je op het wereldwijde web vindt over de RF is dat hij (buiten z'n mooie lijn met gesloten dak) niet zoveel meerwaarde biedt t.o.v. de ST.
Autowereld.be:
Autofans.be:
"Spaar je centen, koop de roadster."
...wat ik dan ook gedaan heb.
'n MX-5 rij je zoveel mogelijk open en dan heb je -zoals jullie 'wijze' verslag bewijst- geen voordeel aan de RF, wel integendeel...
Gesloten ziet hij er wel beter uit, open juist niet. Maar da's subjectief natuurlijk.
Blij met mijn keuze!
Of hoe (het Engelstalige) Carmagazine het ook samenvat:
'n MX-5 is gebouwd om zoveel mogelijk open te rijden, dat ga je met deze RF juist niet doen omdat hij open minder comfort biedt dan de ST.
Dàt is de keuze tussen 'n ST of 'n RF, maar sowieso is gelijk welke MX-5 je koopt een absolute betrouwbare, betaalbare pretmachine!
Veel succes!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Trobken Bekijk BerichtenOp 'n parking zijn het quasi allemaal grijze en zwarte muizen...
Valt m'n kleine karretje goed tussen op!
Tenzij er natuurlijk opeens 'n knalrode 6 komt naast staan!
Mijn 6 valt hier ook altijd op, maar daar vond ik hem maar amper terug.
Comment
-
Ter indicatie voor België, de top 10 populairste autokleuren in 2016 in Nederland
1. Grijs – 31,9 procent
2. Zwart – 23,5 procent
3. Wit – 19,8 procent
4. Blauw – 12,5 procent
5. Rood – 6,3 procent
6. Bruin – 3,9 procent
7. Groen – 0,7 procent
8. Geel – 0,5 procent
9. Oranje – 0,4 procent
10. Paars – 0,4 procent
Comment
Comment