Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda MX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Populairste of meest verkochte ? Misschien worden die 'populairste' kleuren wel voor een deel opgedrongen door de fabrikant. In elk geval bij Mazda zie je weinig andere kleuren dan deze 'populaire'.

Comment

• Hier zie je het verschil tussen de 1.5 en de 2.0 onder de motorkap :

De rode is de 1.5, de blauwe de 2.0.

Comment

• Dat verschil is precies niet zo groot.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• RF vorige week op autosalon gezien. Zijkant ongelofelijk sexy, maar rear view vind ik lelijk, alsof er iets niet klopt. Neig nu dus naar softtop. Qua kleur zie ik graag grijs :-D maar die rooie op autosalon zag er ook schitterend uit.

Comment

• had vandaag een testrit met de mx5 gepland in brussel, met de sneeuw uitgesteld tot overmorgen. 1.5 gekozen.
            gezonde interessen maar geen koopplannen op korte termijn.

edit, ondertussen testrit gedaan met 1.5. RF automaat was ook beschikbaar maar goed, wou 1.5 testen. zelfs rechtuit accelerend trok hij soms schuin weg, wel met temperaturen rond het vriespunt.

vlotter dan ik dacht, zat er goed in ondanks 1.83m, alleen achter de binnenspiegel zie ik niets. zoals verwacht. parkeren is wennen, weinig zicht.

lawaai van de compressor van de airco om de 20-30 seconden stoorde wel eigenlijk! viel fel op.
            auto had ook sportuitlaat, klonk wel goed maar geen must voor mij denk ik. niet dat ik spoedig een aankoop overweeg<
            gemiddeld verbruik stond op 9+ liter toen ik instapte. best veel vind ik!

best leuke auto voor zijn geld, een uitgeruste mazda 2 kost evenveel..
            Last edited by ; 26/01/2017, 14:52.

Comment

• Zaterdag van Londerzeel naar Lede bij Aalst gereden, de GPS ingesteld om geen snelweg te nemen.
              De baantjes die deze GPS mij doorgestuurd heeft waren fantastisch voor de MX-5. Ik kwam zelfs Lede binnen via een baantje die ik niet eens kende :-)
              Had het iets beter weer geweest, het was nog fantastischer geweest, jammer genoeg wat regenachtig, maar toch nog zeer plezant.
              De GPS in de MX-5 moet volgens mij toch een speciale instelling daarvoor hebben, er was op de ongeveer 30 km misschien 1 km steenweg bij, terwijl dat bij een normale GPS toch makkelijk 15 à 20 km kon geweest zijn.

Comment

• Vanuit een andere hoek :

van GTScott op forum.miata.net.

Comment

• Heb er zo is eentje getrokken vanuit het raam boven. Hoe is deze foto getrokken?
                  Als het beter weer wordt mijn drone is boven halen. Zou ideaal geweest zijn eigenlijk die zondag aan het Veerhuis.

Comment

• Breng hem volgende maand mee :-)
                    Die ik gepost heb is met een drone genomen. Hier nog twee :

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8
                      Breng hem volgende maand mee :-)
                      Die ik gepost heb is met een drone genomen. Hier nog twee :

Kan ik doen.
                      Dacht het al, wel nice die foto's.

Comment

• Rij-impressie:
                        MAZDA MX-5 RF

Laat het maar aan Mazda over om met een eigenwijze auto te komen. Geheel in stijl is de nieuwe Mazda MX-5 RF niet zomaar een roadster met hardtop, maar een heuse fastback. Het klinkt goed. Het ziet er goed uit. En het rijdt goed. Net als de gewone MX-5.

Net nu iedere fabrikant weer terugkomt van de cabriolet-met-stalenklapdak, verfijnt Mazda het concept en brengt de MX -5 RF op de markt. Het is een vervolg op de MX-5 Roadster Coupé van de vorige generatie. En waar je die met geopende kap niet kon onderscheiden van zijn softtop-broer, valt de nieuwe Retractable Fastback nooit te verwarren met zijn zachte soortgenoot. Open of dicht, de RF is een intrigerend ontwerp. Vanuit sommige hoeken werkt het prachtig, vanaf opzij en driekwart van voren verleent het ontwerp de MX-5 een stoere uitstraling die hij nooit eerder heeft gehad. Driekwart van achteren werkt het allemaal wat minder en oogt de RF een tikkeltje iel. Maar hij moest onderscheidend zijn, en dat is hij.

Missie geslaagd dus en behalve de uitstraling blijkt de uitvoering van het fastbackconcept erg intelligent gedaan. Het dak bestaat uit vier delen, die in dertien seconden achter de passagiers wegduiken. Anders dan bij de normale roadster gebeurt dat volledig elektrisch, er komt geen handwerk aan te pas. Bovendien kan het rijdend, al moet je je daar niet te veel van voorstellen, want de maximale snelheid waarbij dat kan, bedraagt 10 km/h. De hele constructie voegt zo'n 45 kilo toe aan het totaalgewicht van de MX-5. Niet overdreven veel, maar in een auto die scherper op z'n gewicht let dan een gemiddeld supermodel, is elke kilo er één. Bovendien zit dat extra gewicht relatief hoog in de auto. Het stalen dak maakt deze kleine Mazda stijver dan de softtop.

COMMUNICATIE

Om die reden hebben de engineers de stuurbekrachtiging, schokdempers, veren en stabilisatorstangen heel licht aangepast, zodat de RF wel echt rijdt als een MX-5. Dat lukt uitstekend, want de fastback heeft dezelfde wendbaarheid en speelse wegligging waarmee de roadster zichzelf populair heeft gemaakt. De verschillen zijn dermate klein dat je een softtop ernaast zou moeten hebben om ze echt op te merken. Gevoelsmatig zit er iets minder rol in de koets bij het insturen en werkt de stuurinrichting fractioneel directer. Daardoor zet de RF zich wat minder en voelt hij als geheel strakker en directer, zonder dat het comfort eronder lijdt. Wat blijft, is de geweldige manier waarop de auto met zijn bestuurder communiceert. Elke beweging van polsen of voeten sorteert onmiddellijk effect en omdat het nog altijd een lichte auto is, is het verkennen van de grenzen nooit intimiderend. Het blijft onverminderd een feest om in de MX-5 te sturen. Of je nu van haarspeldbocht naar haarspeldbocht stuift of lange afstanden rijdt, de Mazda laat je genieten van elke meter.

Motorisch verandert er niets, het aanbod bestaat uit een 1,5-liter viercilinder met 131 pk en 150 Nm of een 2.0 met 160 pk en 200 Nm. Die eerste moet het echt van de toeren hebben, de 2,0-liter biedt een stuk vermogensreserve dat het comfort ten goede komt. Daarnaast kan die laatste worden gekoppeld aan een zestraps automaat, al zouden we niet weten waarom je jezelf het genot zou ontzeggen van één van de fijnst schakelende zesversnellingsbakken ooit. Ook op dit vlak is het puristisch genieten. Telkens wanneer je een bocht in de juiste versnelling uitkomt, lijkt het harder te gaan dan de snelheidsmeter aangeeft. Want hoewel de 2.0 echt wel potentie heeft, vallen de prestaties naar moderne maatstaven heel erg mee. En dat is feitelijk een aanbeveling. Het genot lijdt er namelijk niet onder, terwijl het gevaar om je rijbewijs kwijt te raken veel kleiner is.

LUIDRUCHTIGER

Het rijplezier verandert dus niet, maar eenmaal onderweg valt wel op dat de targaachtige constructie niet uitsluitend voordelen biedt. Met gesloten dak is er meer rust aan boord dan in de softtop, terwijl de RF juist luidruchtiger blijkt met het dak open. Vooral boven de 100 km/h ontstaat er een werveling bij de opstaande dakdelen, die het onmogelijk maakt om een gesprek te voeren zonder daarbij je stem te verheffen. Bovendien gaat het lawaai op den duur irriteren. Behalve dat je minder wind door je haren voelt, is het interieur verder net zoals dat van de softtop. Dat wil zeggen: niet heel praktisch. In de bagageruimte passen net twee weekendtassen. Nog altijd is er geen ruimte voor langere bestuurders. Ook ontbreekt het nog steeds aan aflegruimte en diepteverstelling van het stuur. Weinig verandering op dat vlak.

OORDEEL

• +Speels weggedrag
                        • +Stiller met dak dicht …
                        • -… maar luidruchtiger met dak open
                        • -Flinke meerprijs

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Gisteren een MX 5 roadster gekocht, 1.5 skacruise in rood met zwarte velgen.
                            Donderdag heb ik hem volgende week
                            MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DSB
                              Gisteren een MX 5 roadster gekocht, 1.5 skacruise in rood met zwarte velgen.
                              Donderdag heb ik hem volgende week
                              Proficiat! Nu nog wa beter weer want de laatste dagen...

Zeker een nieuw onderwerp plaatsen van je nieuwe wagen! Is het een nieuwe of een occasie?

Comment

• occasie 20000km van 2015
                                MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

• Voor wie net wat meer poeier in zijn MX-5 wil, zonder er een nieuwe motor in te lepelen:

Of je dat überhaupt gekeurd krijgt in België, is een ander paar mouwen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                    Voor wie net wat meer poeier in zijn MX-5 wil, zonder er een nieuwe motor in te lepelen:

Of je dat überhaupt gekeurd krijgt in België, is een ander paar mouwen...
                                    Had het ook al is gezien, maar enkel voor de 2.0? En dan die prijs...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Had het ook al is gezien, maar enkel voor de 2.0? En dan die prijs...
                                      True, maar je krijgt ook wel wat natuurlijk. Een MX-5 met 250 pk is niet van de poes, daarmee zit je meteen in een heel ander territorium te spelen. Ik moet eerlijk toegeven dat, als Mazda dat als een standaard optie zou aanbieden, ik me zwaar mijn hoofd had gebroken over die keuze Nu kan ik dat gelukkig makkelijker negeren door heel die homologatie-carousel.
                                      Last edited by ; 04/05/2017, 08:14.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo

True, maar je krijgt ook wel wat natuurlijk. Een MX-5 met 250 pk is niet van de poes, daarmee zit je meteen in een heel ander territorium te spelen. Ik moet eerlijk toegeven dat, als Mazda dat als een standaard optie zou aanbieden, ik me zwaar mijn hoofd had gebroken over die keuze Nu kan ik dat gelukkig makkelijker negeren door heel die homologatie-carousel.
                                        Das waar. Een echt drift bommetje! Ne maat van ne collega heeft nen turbo laten installeren in zijne GT86, was ongeveer dezelfde prijs. Ma dan moet ge ook u remmen, ophanging enzo aanpassen ma da heeft hij ni gedaan. Uiterlijk ziet het er standaard model uit. Gewoon om ni tegengehouden te worden. Geen idee wat die gaat doen als em de eerste keer naar de keuring moet.

Mazda zou met zijn MX-5 idd standaard zoiets moeten uitbrengen. Zou nog goed verkopen ook. Ma voor hier wa rond te cruisen ben ik momenteel wel content me mijn 130 pk'tjes.

Comment

• Een nieuwe auto kopen? Ontdek hier de verschillende modellen van Mazda en beleef puur rijgenot. Vind hier meer informatie en een overzicht van het Mazda gamma.

Comment

Working...
                                          X