Is dat dan 160pk uit de 1.5 ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda MX-5
Collapse
X
-
Mja enkel wit denk ik. Zou em wel willen ma dan int blauw. 32000€.
Heb in een boekje gelezen als ik met de Mazda op onderhoud was dat ze in oktober met nieuwe kleuren komen. Aleja de bestaanden kleuren worden gewoon vervangen door een vergelijkbare kleur. Wel benieuwd naar het blauwe. Had er beter ne screenshot van gepakt. :-)
Comment
-
Het verschil in prestaties en vooral hernemingen van de Mazda MX5 is wel héél groot t.o.v. de Fiat 124 Spider /Abarth 124
Terwijl het prijsverschil van de basismodellen niet zo groot is, bij de Abarth loopt het prijsverschil wel op…- Fiat 140 pk / Mazda 131 pk
http://www.zeperfs.com/duel6156-5734.htm- Abarth 170 pk / Mazda 160 pk
Comment
-
De prestaties van de Mazda MX 5 2.0 i (160 pk) komen zowat overeen met de Fiat 124 1.4 i (140 pk)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenDe Mazda 2.0 staat een upgrade te wachten volgend jaar.... koppel van een diesel, en meer kracht.
Die motor zal allicht niet goedkoop zijn… met een combinatie van zowat alle bestaande technische snufjes bij elkaar, van benzine en diesel, voorzien voor 2019- Turbo en bougies: maar alleen bij koude motor en lage toerentallen
- Totale variabele kleppen, voor variabele (hoge) compressie tijdens ontsteking (harde kleppen?)
- Heel veel sensoren en een krachtige CPU om alles onder controle te houden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenTurbo of compressor ?
Kost wel energie, in tegenstelling tot de gratis energie van een eventuele turbo, maar dient blijkbaar alleen op lage toerentallen
Fabrikanten die jaren op voorhand iets totaal, nieuws aankondigen, baren dikwijls een kleine muis…
Maar is goed voor de marketing
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk BerichtenZal die dan meer vermogen dan 160 pk krijgen ?
Alleen Geely /Volvo brengt bij een 2.0 i nog minder vermogen en laag koppel, op de markt. Maar dankzij een turbo is dat wel vlugger beschikbaar.
Mazda beseft dat ze een inhaalbeweging moeten maken....daarom laten ze hun trommels nu al roffelen...voor 2019
Comment
-
Inhaalbeweging waarvoor ? Ik lees veel commentaar op de grote motorinhoud tegenover laag vermogen bij Mazda. Bedoel je dat ?
Ik ben geen specialist of kenner. Kan iemand mij uitleggen waarom een 1.4 met turbo van Fiat met 140 pk - wat toch ook plaats inneemt en gewicht heeft ? - beter zou zijn dan een 2.0 van Mazda met 160 pk ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk BerichtenDe prestaties van de Mazda MX 5 2.0 i (160 pk) komen zowat overeen met de Fiat 124 1.4 i (140 pk)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenKan iemand mij uitleggen waarom een 1.4 met turbo van Fiat met 140 pk - wat toch ook plaats inneemt en gewicht heeft ? - beter zou zijn dan een 2.0 van Mazda met 160 pk ?
Een 1.4 i van Fiat is niet beter of slechter als een Mazda 2.0 i
Maar algemeen, heeft een kleinere motor, altijd een groter rendement door:- Minder gewicht van motorblok (turbo en intercooler, wegen niet zoveel)
- Minder olie en water nodig heeft, daarom vlugger op temperatuur
- Daarom minder verbruikt (+ ook door minder wrijving van de lagere massa van de zuigers, krukas, nokkenas, enz.)
- Door het lagere gewicht, kan men soms, ook een lichtere ophanging maken
- Via een héél hoge compressie (Mazda), haal je ook een hoger rendement, maar kan je geen turbomotor evenaren.
- Daarom zal de Nieuwe Mazda motor HCCi, een nog hogere compressie hebben (en een compressor voor de lage toeren) en volledig variabele kleppen.
- Variabele kleppen hebben de meeste turbo benzinemotoren intussen ook (bv 1.4i Fiat)
- De controle van brandstofinjectie, turbodruk, temperatuurcontrole moet véél nauwkeuriger, maar voor de huidige elektronica is dit meestal geen probleem meer
- zolang onderhoud goed loopt en je de turbo niet opjaagt, vlak voordat je de motor stopt
- VW en PSA hadden enkele jaren terug wel een probleem met de ontsteking door roet (en goedkope nokkenas kettingen)
- .
- zolang onderhoud goed loopt en je de turbo niet opjaagt, vlak voordat je de motor stopt
- Het verbruik voordeel bij een turbomotor is er vooral, als je de turbo niet/weinig gebruikt! (bij 120 km/u constant, heb je bij een gewone auto slechts +/- 24 pk nodig)
- Als je alle vermogen vraagt, zal het voordeel véél kleiner zijn (daarom verschieten véél mensen, die altijd héél snel willen accelereren of in een zware auto rijden)
- Want verbruik is vooral afhankelijk van het vermogen dat je vraagt !
Vanaf de 2e wereldoorlog hadden alle vliegtuigen, al een moderne turbo benzinemotor, tot zo’n 2000 pk. Type Spitfire – Messerschmitt en bommenwerpers (4x)
Een turbomotor bestaat dus al 112 jaar…
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Moet hem ook niet hebben, als ik een MX-5 zou kopen, dan word het een RF.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-riderWat extra informatie hierover:
https://gocar.be/nl/autonieuws/nieuw...gn=go_daily_nl
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8Recaro, alcantara, zwarte spiegels, spoiler ?
Nee, danku. Is dat al wat Mazda te bieden heeft, en dan nog voor maar 160 exemplaren ? Omdat ze weten dat ze er toch niet meer van verkocht krijgen zeker voor die prijs :-P
Wat moet Mazda dan meer te bieden hebben? Ik vind die van mij al top. :-)
De prijs cava nog, ge krijgt er dan ook een top versie voor. Bij andere merken heb je daar nog maar een basis model voor. :-D
Comment
Comment