Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda MX-5
Collapse
X
-
Lees net US websites dat de MX-5 een motorupdate gaat krijgen: 2.0 gaat van 160pk naar 181pk (US)
A document disclosing mid-generational changes to the Mazda MX-5 has leaked. The paper reveals a fairly significant bump to 181 horsepower and 151 lb-ft of torque, up from the current 155 horses an…
The engine has received ultralight pistons, lighter connecting rods, and a rebalanced crankshaft to achieve higher rpm operation. The intake system and valves have been enlarged and paired with a smoother manifold, while the exhaust valves have also been reworked for improved flow.
Engineers modified the combustion chamber, reducing piston height and improving air movement and injector atomizing efficiency.
Niets over de 1.5 want die wordt niet geleverd in de US.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenLees net US websites dat de MX-5 een motorupdate gaat krijgen: 2.0 gaat van 160pk naar 181pk (US)
https://www.leftlanenews.com/leak-de...nt-100275.html
http://japanesenostalgiccar.com/news...-5/#more-66246
Motor zou nu tot 7500 tr/min gaan, van 6800, netjes!
Niets over de 1.5 want die wordt niet geleverd in de US.
Ja een 1.5 daar lachen ze mee in de States, amper goed voor een grasmaaier
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Veel journalisten toonden een voorkeur voor de 1.5 omdat die liever in de toeren klimt dan de 2.0.
Als nu het grootste manco van die motor is weggenomen, amai dan.
Ik vraag me af of men bij de 1.5 ook verbeteringen gaat doorvoeren.
7500tr/min is wel machtig, mijn 1.6 NA gaat tot 6800 of zo en dat is al gigantisch veel als je van een diesel overstapt (of veel moderne turbobenzines)
Komt ook wel echt pas los vanaf 4000 tr
In een AutoVisie van enkele weken geleden stond een test met BBR turbokit op de MX-5. Naar het schijnt zalige kit. Maar natuurlijk niet te gebruiken in België
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147Veel journalisten toonden een voorkeur voor de 1.5 omdat die liever in de toeren klimt dan de 2.0.
Als nu het grootste manco van die motor is weggenomen, amai dan.
Ik vraag me af of men bij de 1.5 ook verbeteringen gaat doorvoeren.
7500tr/min is wel machtig, mijn 1.6 NA gaat tot 6800 of zo en dat is al gigantisch veel als je van een diesel overstapt (of veel moderne turbobenzines)
Komt ook wel echt pas los vanaf 4000 tr
In een AutoVisie van enkele weken geleden stond een test met BBR turbokit op de MX-5. Naar het schijnt zalige kit. Maar natuurlijk niet te gebruiken in België
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Comment
-
Hoe hebben die dat gedaan?
Ik weet dat er van de NA versies waren die in de UK standaard een turbo hadden. Had je die versie dan zou je hem kunnen inschrijven, maar naar het schijnt wordt er toch wel moeilijk over gedaan als er iets afwijkt. Zie bvb deze thread: http://www.roadsterclub.be/index.php...laten-plaatsen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
Comment
-
VAN 160 NAAR 184 PK
MAZDA MX-5 KRIJGT KRACHTIGERE VERSIE
De Mazda MX-5 gaat er binnenkort motorisch op vooruit. De momenteel krachtigste uitvoering krijgt namelijk een vermogensboost.
Mazda biedt de MX-5 momenteel met twee motoren aan. Zo is de tweezitter leverbaar met een 131 pk en 150 Nm sterke 1.5 Skyactiv-G- en met een 160 pk sterke 2.0 Skyactiv-G-benzinemotor. Die laatste krijgt op termijn een vermogensupgrade.
Zo wordt de atmosferische 2.0 in de ontwikkelingskamers onder handen genomen, mogelijk om het blok klaar te stomen voor de nieuwe uitstootnormen. Het heeft er alle schijn van dat Mazda's ingenieurs het niet konden laten om het vermogen van het blok op te schroeven. Op internet gaan namelijk documenten rond waarop te zien is dat de 2.0 straks 184 pk en 205 Nm sterk zal zijn. Daarmee is de sterkste MX-5 opeens 24 pk krachtiger dan voorheen. We mikken erop dat de aangescherpte MX-5 ook naar ons land komt.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ik vind het straf dat daar nog tijd en moeite wordt ingestoken, naast het feit dat het uberhaupt lukt binnen de nieuwe normen. En dan vooral met skyactiv-X die om de hoek staat te wachten. Tegen dat die nieuwe Skyactiv-G 2.0 met 184pk op de markt is, is de Skyactiv-X 2.0 met 190pk ook al (bijna) hier.
De X zal wel wat duurder uitvallen in aankoop, maar met de serieuze brandstofbesparing moet deze qua taks en verbruik toch meer dan genoeg compenseren voor een duurdere aanchafprijs. (De testmodellen van een dik half jaar geleden zaten 20% zuiniger, hier waren ze nog aan het finetunen en ze hopen/verwachten een brandstofbesparing van 30% te bekomen. Tov. een huidig praktijkverbruik van 7 liter, is dat 5 a 5.5 liter.)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenIk vind het straf dat daar nog tijd en moeite wordt ingestoken, naast het feit dat het uberhaupt lukt binnen de nieuwe normen. En dan vooral met skyactiv-X die om de hoek staat te wachten. Tegen dat die nieuwe Skyactiv-G 2.0 met 184pk op de markt is, is de Skyactiv-X 2.0 met 190pk ook al (bijna) hier.
De X zal wel wat duurder uitvallen in aankoop, maar met de serieuze brandstofbesparing moet deze qua taks en verbruik toch meer dan genoeg compenseren voor een duurdere aanchafprijs. (De testmodellen van een dik half jaar geleden zaten 20% zuiniger, hier waren ze nog aan het finetunen en ze hopen/verwachten een brandstofbesparing van 30% te bekomen. Tov. een huidig praktijkverbruik van 7 liter, is dat 5 a 5.5 liter.)
Comment
-
Allemaal zaken waar ze bij de lancering al mee bezig waren of toch rekening mee hielden.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Heb voorlopig genoeg aan 131 pk. Ik rij daar toch meestal in de binnenbaantjes mee.
Gisteren is een kort film'ke gemaakt, jammer da ik ni wa meer tijd heb om er iets straffer van te maken, zou dan eventueel drone beelden toevoegen, achtergrondmuziek. Kruipt allemaal veel tijd in! De opnames zelf maken is ook wel wa werk en dan de juist plaats vinden om dit allemaal te doen.Had a little fun yesterday! :-) Short movie of my Mazda MX-5 ND Fun to drive!
Comment
Comment