Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda MX-5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Tja, de stoelen van de megane zitten buiten verwachting zalig voor mijne rug.
    De auto is zelfs de enige plaats waar ik langer dan 10 minuten kan zitten zonder last van mijne rug te krijgen.

    (Ik zit wel met een dubbele hernia en drie afgesleten tussenwervels)
    Das natuurlijk minder, dan mag ik nog ni klagen. Zoals ik reeds zei, men moet realistisch blijven.

    Comment


    • Lees net US websites dat de MX-5 een motorupdate gaat krijgen: 2.0 gaat van 160pk naar 181pk (US)

      A document disclosing mid-generational changes to the Mazda MX-5 has leaked. The paper reveals a fairly significant bump to 181 horsepower and 151 lb-ft of torque, up from the current 155 horses an…


      The engine has received ultralight pistons, lighter connecting rods, and a rebalanced crankshaft to achieve higher rpm operation. The intake system and valves have been enlarged and paired with a smoother manifold, while the exhaust valves have also been reworked for improved flow.

      Engineers modified the combustion chamber, reducing piston height and improving air movement and injector atomizing efficiency.
      Motor zou nu tot 7500 tr/min gaan, van 6800, netjes!

      Niets over de 1.5 want die wordt niet geleverd in de US.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
        Lees net US websites dat de MX-5 een motorupdate gaat krijgen: 2.0 gaat van 160pk naar 181pk (US)
        https://www.leftlanenews.com/leak-de...nt-100275.html
        http://japanesenostalgiccar.com/news...-5/#more-66246



        Motor zou nu tot 7500 tr/min gaan, van 6800, netjes!

        Niets over de 1.5 want die wordt niet geleverd in de US.
        Klinkt goed, dat zal ear candy worden!
        Ja een 1.5 daar lachen ze mee in de States, amper goed voor een grasmaaier
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

        Comment


        • Veel journalisten toonden een voorkeur voor de 1.5 omdat die liever in de toeren klimt dan de 2.0.
          Als nu het grootste manco van die motor is weggenomen, amai dan.

          Ik vraag me af of men bij de 1.5 ook verbeteringen gaat doorvoeren.

          7500tr/min is wel machtig, mijn 1.6 NA gaat tot 6800 of zo en dat is al gigantisch veel als je van een diesel overstapt (of veel moderne turbobenzines)
          Komt ook wel echt pas los vanaf 4000 tr

          In een AutoVisie van enkele weken geleden stond een test met BBR turbokit op de MX-5. Naar het schijnt zalige kit. Maar natuurlijk niet te gebruiken in België

          Comment


          • MX-5 in Duitsland kopen, er een BBR turbo op laten zetten, naar de TUV om te keuren en dan importeren in België. In principe mogen ze een in het buitenland gehomologeerde wagen niet weigeren in te schrijven.

            Wie gaat het proberen?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147
              Veel journalisten toonden een voorkeur voor de 1.5 omdat die liever in de toeren klimt dan de 2.0.
              Als nu het grootste manco van die motor is weggenomen, amai dan.

              Ik vraag me af of men bij de 1.5 ook verbeteringen gaat doorvoeren.

              7500tr/min is wel machtig, mijn 1.6 NA gaat tot 6800 of zo en dat is al gigantisch veel als je van een diesel overstapt (of veel moderne turbobenzines)
              Komt ook wel echt pas los vanaf 4000 tr

              In een AutoVisie van enkele weken geleden stond een test met BBR turbokit op de MX-5. Naar het schijnt zalige kit. Maar natuurlijk niet te gebruiken in België
              Ik ken 1 NC en 1 ND op Belgische platen met een BBR kit. Alles is mogelijk.

              Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

              Comment


              • Hoe hebben die dat gedaan?

                Ik weet dat er van de NA versies waren die in de UK standaard een turbo hadden. Had je die versie dan zou je hem kunnen inschrijven, maar naar het schijnt wordt er toch wel moeilijk over gedaan als er iets afwijkt. Zie bvb deze thread: http://www.roadsterclub.be/index.php...laten-plaatsen

                Comment


                • Die ND gaat ervan uit dat ze het niet zullen zien

                  Comment






                  • Comment


                    • Tja, als het nog een nieuwe is, zit je wel redelijk safe voor 4 jaar.
                      Indien verzekering mee is, is er weinig risico.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                        Is dat de eigenaar? Past die daar in? Ziet er vrij groot uit voor een auto met zo'n beperkte zitruimte.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid

                          Is dat de eigenaar? Past die daar in? Ziet er vrij groot uit voor een auto met zo'n beperkte zitruimte.
                          Das de eigenaar idd.



                          Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                          Comment


                          • VAN 160 NAAR 184 PK

                            MAZDA MX-5 KRIJGT KRACHTIGERE VERSIE

                            De Mazda MX-5 gaat er binnenkort motorisch op vooruit. De momenteel krachtigste uitvoering krijgt namelijk een vermogensboost.

                            Mazda biedt de MX-5 momenteel met twee motoren aan. Zo is de tweezitter leverbaar met een 131 pk en 150 Nm sterke 1.5 Skyactiv-G- en met een 160 pk sterke 2.0 Skyactiv-G-benzinemotor. Die laatste krijgt op termijn een vermogensupgrade.

                            Zo wordt de atmosferische 2.0 in de ontwikkelingskamers onder handen genomen, mogelijk om het blok klaar te stomen voor de nieuwe uitstootnormen. Het heeft er alle schijn van dat Mazda's ingenieurs het niet konden laten om het vermogen van het blok op te schroeven. Op internet gaan namelijk documenten rond waarop te zien is dat de 2.0 straks 184 pk en 205 Nm sterk zal zijn. Daarmee is de sterkste MX-5 opeens 24 pk krachtiger dan voorheen. We mikken erop dat de aangescherpte MX-5 ook naar ons land komt.




                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Wat is binnenkort?

                              Comment


                              • Ik vind het straf dat daar nog tijd en moeite wordt ingestoken, naast het feit dat het uberhaupt lukt binnen de nieuwe normen. En dan vooral met skyactiv-X die om de hoek staat te wachten. Tegen dat die nieuwe Skyactiv-G 2.0 met 184pk op de markt is, is de Skyactiv-X 2.0 met 190pk ook al (bijna) hier.

                                De X zal wel wat duurder uitvallen in aankoop, maar met de serieuze brandstofbesparing moet deze qua taks en verbruik toch meer dan genoeg compenseren voor een duurdere aanchafprijs. (De testmodellen van een dik half jaar geleden zaten 20% zuiniger, hier waren ze nog aan het finetunen en ze hopen/verwachten een brandstofbesparing van 30% te bekomen. Tov. een huidig praktijkverbruik van 7 liter, is dat 5 a 5.5 liter.)

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                  Ik vind het straf dat daar nog tijd en moeite wordt ingestoken, naast het feit dat het uberhaupt lukt binnen de nieuwe normen. En dan vooral met skyactiv-X die om de hoek staat te wachten. Tegen dat die nieuwe Skyactiv-G 2.0 met 184pk op de markt is, is de Skyactiv-X 2.0 met 190pk ook al (bijna) hier.

                                  De X zal wel wat duurder uitvallen in aankoop, maar met de serieuze brandstofbesparing moet deze qua taks en verbruik toch meer dan genoeg compenseren voor een duurdere aanchafprijs. (De testmodellen van een dik half jaar geleden zaten 20% zuiniger, hier waren ze nog aan het finetunen en ze hopen/verwachten een brandstofbesparing van 30% te bekomen. Tov. een huidig praktijkverbruik van 7 liter, is dat 5 a 5.5 liter.)
                                  De vraag is of ze het X-blok gemakkelijk in de huidige MX-5 gelepeld krijgen. Want op de specs na (cilinderaantal- en positie, longinhoud) schijnt er weinig gelijk te lopen tussen de G en de X-blokken. Als dat zou kloppen, dan zijn deze ingrepen op het "oude" blok heel logisch. 't Zijn trouwens geen ingrijpende veranderingen. Lichtere kleppen, zuigers en drijfstangen, een iets andere krukas in functie van het nieuwe vermogen, en een andere uitlaat.

                                  Comment


                                  • Allemaal zaken waar ze bij de lancering al mee bezig waren of toch rekening mee hielden.
                                    den borre


                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                    Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                    Comment


                                    • Heb voorlopig genoeg aan 131 pk. Ik rij daar toch meestal in de binnenbaantjes mee.

                                      Gisteren is een kort film'ke gemaakt, jammer da ik ni wa meer tijd heb om er iets straffer van te maken, zou dan eventueel drone beelden toevoegen, achtergrondmuziek. Kruipt allemaal veel tijd in! De opnames zelf maken is ook wel wa werk en dan de juist plaats vinden om dit allemaal te doen.
                                       

                                      Comment


                                      • Iemand een idee wat er tegenwoordig gegeven wordt qua korting op deze nieuw (stock?)?

                                        Comment


                                        • 5000€ korting op deze prachtige MX-5 160 Edition.

                                          Op zoek naar een tweedehands Mazda MX-5? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.


                                          Comment

                                          Working...
                                          X