Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda MX-5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik heb onlangs zo eens een rondje gedraaid op een lege parking, met mijn zoon naast mij. Die vond het best fun :-)
    Gaat zeer eenvoudig, als vanzelf. Wel de stabiiliteitscontrole uitzetten eerst.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      5000€ korting op deze prachtige MX-5 160 Edition.

      Op zoek naar een tweedehands Mazda MX-5? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.


      Geen geld. Kopen die handel

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
        Ik heb onlangs zo eens een rondje gedraaid op een lege parking, met mijn zoon naast mij. Die vond het best fun :-)
        Gaat zeer eenvoudig, als vanzelf. Wel de stabiiliteitscontrole uitzetten eerst.
        Op de rit van Tigra.....
        2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

        2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

        Comment


        • Haha ja inderdaad :-)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
            Go for it :p

            Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
            Sold.

            Comment


            • Ja da was dan ook ne mooie prijs e voor zo een complete sportwagen, alhoewel sommige beweren het geen sportwagen te zijn.

              Comment


              • Er staan er nog wel enkele te koop hoor: https://www.autoscout24.be/nl/result...=2017&atype=C&
                Vanaf 500€ duurder, nog altijd ferme korting.

                Comment


                • Als het een MX-5 zou worden dan liefst een Soul Red, al kan dat nieuwe blauw me ook bekoren.

                  Comment


                  • Als je prijs/pk bekijkt is de 2.0 wel echt de versie om voor te gaan:
                    MX-5 2.0 SkyCruise: (184pk, 28.490€): 155€ per pk
                    MX-5 1.5 SkyCruise: (132pk, 26.690€): 202€ per pk
                    Vanaf 2020 is de 2.0 wel slechts voor 50% in te brengen, de 1.5 voor 55%.
                    Maar dat zal het nu niet maken.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                      Als je prijs/pk bekijkt is de 2.0 wel echt de versie om voor te gaan:
                      MX-5 2.0 SkyCruise: (184pk, 28.490€): 155€ per pk
                      MX-5 1.5 SkyCruise: (132pk, 26.690€): 202€ per pk
                      Vanaf 2020 is de 2.0 wel slechts voor 50% in te brengen, de 1.5 voor 55%.
                      Maar dat zal het nu niet maken.
                      De huidige 2.0 liter wordt door veel mensen als "minder plezant" omschreven omdat deze snel wordt afgepitst qua toeren. De 1.5 kun je veel meer uitwringen. Met de ge-update 2.0 met 186pk zal dit probleem van de baan zijn. Dat is voor mij een betere reden dan prijs/pk's. Alsook lijkt het me straf als de huidige 2.0 gewoon vervangen gaat worden aan dezelfde prijs.

                      Comment


                      • Ik blijf me die van mij wel bollen. Ga der sowieso verlies opdoen en uiteindelijk is em ondertussen al zeldzaam in die kleur en uitvoering. Heb er nog nooit dezelfde zien rijden. Misschien dat ik op termijn nog wel iets verander. Ander velgen ofzo. Ma voorlopig heb ik fun genoeg gelijk em der nu bijstaat.



                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                          De huidige 2.0 liter wordt door veel mensen als "minder plezant" omschreven omdat deze snel wordt afgepitst qua toeren. De 1.5 kun je veel meer uitwringen. Met de ge-update 2.0 met 186pk zal dit probleem van de baan zijn. Dat is voor mij een betere reden dan prijs/pk's. Alsook lijkt het me straf als de huidige 2.0 gewoon vervangen gaat worden aan dezelfde prijs.
                          Als je 6.800 toeren niet plezant vindt, ja okee dan. Maar de 1.5 'kun' je niet uitwringen, je 'moet' hem uitwringen om er iets uit te halen. Ik vond het super om mijn RX-8 tot 8.000 te trekken, maar op de duur steekt het wel tegen, omdat het zelfs moet, wil je er iets uithalen. Pas vanaf 5.500 kwam die tot leven. Datzelfde ondervond ik tijdens de testrit met de 1.5, je moet wel, en dat wordt op de duur wel vermoeiend, bij vrij constant verkeer tussen die 3 tot 5.000 blijven hangen om wanneer je wil snel de power ter beschikking te hebben. Met de 2.0 heb je die sowieso al in veel lagere toeren ter beschikking, en kan je toch nog tot 6.800 gaan als je wil. Daar ben ik best tevreden mee :-)

                          Comment


                          • Ach, ik vind dat wel een verademing om komende vanaf een dagelijkse diesel, toch eens lekker te kunnen doortrekken in mijn MX-5 NA 1.6.
                            (en de diesel in de 6 wil toch ook graag toeren doen, 4.500, zelfs bijna 5.000 is geen probleem!)

                            Veel hangt ook af van waar je aan het rijden bent. Traject dat ik nu dagelijks doe, daar is zoveel traag verkeer dat ik zelfs in mijn MX-5 gewoon kan blijven bollen in 3e of 4e.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                              De huidige 2.0 liter wordt door veel mensen als "minder plezant" omschreven omdat deze snel wordt afgepitst qua toeren. De 1.5 kun je veel meer uitwringen. Met de ge-update 2.0 met 186pk zal dit probleem van de baan zijn. Dat is voor mij een betere reden dan prijs/pk's. Alsook lijkt het me straf als de huidige 2.0 gewoon vervangen gaat worden aan dezelfde prijs.
                              Of koop een fiat 124 daar krijg je koppel erbij

                              Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever Bekijk Berichten
                                Of koop een fiat 124 daar krijg je koppel erbij

                                Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
                                In essentie is het dezelfde wagen. Motor en koetswerk verschillen, de rest is hetzelfde. De keuze gelaten denk ik dat de MX5 de verstandigere keuze is (maar ik kan verkeerd zijn). Het is in ieder geval eenvoudiger om de MX5 aan een goede prijs te vinden dan de Fiat.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                  Als je prijs/pk bekijkt is de 2.0 wel echt de versie om voor te gaan:
                                  MX-5 2.0 SkyCruise: (184pk, 28.490€): 155€ per pk
                                  MX-5 1.5 SkyCruise: (132pk, 26.690€): 202€ per pk
                                  Vanaf 2020 is de 2.0 wel slechts voor 50% in te brengen, de 1.5 voor 55%.
                                  Maar dat zal het nu niet maken.
                                  De nieuwe 184pk versie zou wel 15% zuiniger zijn. Dus hoop ik op een toch iets hogere fiscale afrek.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever Bekijk Berichten
                                    Of koop een fiat 124 daar krijg je koppel erbij
                                    En die halve seconde turbolag is er gratis bij inbegrepen
                                    Last edited by ; 15/06/2018, 01:31.

                                    Comment


                                    • Nog wat details over de vermogensupgrade van de 2.0:
                                      https://www.roadandtrack.com/new-car...-details-news/
                                      (of als je liever de Japanse bron hebt: https://car.watch.impress.co.jp/docs...n/1126170.html )
                                      Last edited by ; 15/06/2018, 01:33.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever Bekijk Berichten
                                        Of koop een fiat 124 daar krijg je koppel erbij

                                        Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
                                        Een MX-5 dient niet om een caravan mee te trekken hee. Dat meer koppel bij de 124 geeft geen voordeel op bochtige wegen, waar de MX-5 in gelijk welke versnelling voldoende vermogen beschikbaar heeft bij gelijk welk toerental. De 124 verliest hier altijd. Meer kracht of niet, het mooi gespreide vermogen van de MX-5 is bruikbaarder.
                                        Ik snap soms niet waarom sommigen zich zo focusen op dat koppel cijfer.
                                        Last edited by RX-8; 15/06/2018, 03:56.

                                        Comment


                                        • Forum doet weer raar... sorry!
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X