Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda MX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Omdat je 98% van de tijd niet op ‘bochtige wegen’, maar wel tussen andere idioten in rechte lijn aan her rijden bent?

Ik snap je hoor, niets leuker dan een atmo uitwringen, ben er ook zwaar fan van, maar ik begrijp waarom sommigen koppel prefereren.
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Eigenlijk weinig nieuws voor de facelift, zelf geen uiterlijke aanpassingen, heeft em ni nodig ook uiteindelijk. Stuur zou nu in de diepte regelbaar zijn en dan de aanpassingen aan de motoren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten

En die halve seconde turbolag is er gratis bij inbegrepen
        Rijden nu al 90000 probleemloze km in onze Mito met die 135pk multiair en no way zou ik die inruilen voor dat atmosferisch blok van Mazda. Goed dat er keuze is en alle credits naar Mazda voor deze fantastische auto.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Comment

• Mazda kondigt een kleine update aan voor zijn sympathieke MX-5. De visuele wijzigingen blijven beperkt, maar mechanisch veranderen er wel wat zaken.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Weinig nieuws dus. Andere kleuren voor de stoffe kap. Ga ik wel is naar kijken welke kleuren dan juist.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Weinig nieuws dus. Andere kleuren voor de stoffe kap. Ga ik wel is naar kijken welke kleuren dan juist.
              Optisch weinig nieuws idd maar blijkbaar technisch en motorisch des te meer. Nog nergens details gelezen.

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Optisch weinig nieuws idd maar blijkbaar technisch en motorisch des te meer. Nog nergens details gelezen.

Comment

• Enkele dagen geleden toonde Mazda in Japan de facelift van zijn sympathieke MX-5, met onder meer een krachtigere 2.0. Wie dacht dat hij nog even moest wachten voor hij bij ons verscheen, heeft geluk: de gefacelifte MX-5 verschijnt in augustus al in Europa.

Comment

• Mazda vertelt er ook bij dat de rijhulp wordt uitgebreid: een automatische noodremhulp met voetgangerherkenning, noodremhulp bij maneuvers wanneer er een auto aankomt, vermoeidheidswaarschuwing, verkeersbordherkenning en een achteruitrijcamera.

Want daar zitten we echt wel op te wachten ja, diene zever allemaal, als ge met den auto rijdt e, dan moet ge me den auto rijden ipv me andere dinges bezig te zijn. Tis wa belachelijk aant het worden me hun kinderbeveiligingen! I don't need that f*cking shit in my car!

Comment

• Je hebt volledig gelijk maar ben heel blij dat ze die dingen er overal opsteken want 80% is andere dingen aan het doen i.p.v. zich te concentreren op het in beweging houden van hun 1300 kg staal.
                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                        Mazda vertelt er ook bij dat de rijhulp wordt uitgebreid: een automatische noodremhulp met voetgangerherkenning, noodremhulp bij maneuvers wanneer er een auto aankomt, vermoeidheidswaarschuwing, verkeersbordherkenning en een achteruitrijcamera.

Want daar zitten we echt wel op te wachten ja, diene zever allemaal, als ge met den auto rijdt e, dan moet ge me den auto rijden ipv me andere dinges bezig te zijn. Tis wa belachelijk aant het worden me hun kinderbeveiligingen! I don't need that f*cking shit in my car!
                        Aangezien ge uw MX-5 ging oprijden, Geert, is er geen enkel probleem - want die troep zit alleen op de nieuwe, en niet op die van u

Meestal kan je die systemen uitschakelen. De lane departure warning staat bij mij bijvoorbeeld altijd af, tenzij ik zeer lange ritten op de snelweg plan. Genre "naar Zuid-Frankrijk rijden". Ik vermoed dat hetzelfde geldt voor al die nieuwe toeters. Dat moet haast wel, anders kan je met de MX-5 niet op circuit. Ze zijn bij Mazda echt niet zo gek dat ze op die manier in hun eigen vel zouden snijden.

BTW, de achteruitrijcamera is een wettelijke verplichting in de USA vanaf 2018, dus dat was niet specifiek Mazda z'n keuze.

Comment

• De nieuwe 2.0 zal 184pk hebben en tot 7400rpm gaan. Tijd voor een testrit en.....
                          2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
                            De nieuwe 2.0 zal 184pk hebben en tot 7400rpm gaan. Tijd voor een testrit en.....
                            Weer nen andere?
                            den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Weer nen andere?
                              Mijn vrouw vroeg gisteren in zetel of ik niet liever een nieuwe zou willen ipv die oude. Ik ga de vernieuwde versie is testen, we zien dan wel.
                              2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

• Is dan ook de moeite he.

Heeft zelfs meer pk en meer pk/kg dan de Mazdaspeed MX5 die ooit uitgebracht is. (180pk op 1147kg)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten

Mijn vrouw vroeg gisteren in zetel of ik niet liever een nieuwe zou willen ipv die oude. Ik ga de vernieuwde versie is testen, we zien dan wel.
                                  Mijn vrouw zegt dat niet meer.
                                  den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                    Is dan ook de moeite he.

Heeft zelfs meer pk en meer pk/kg dan de Mazdaspeed MX5 die ooit uitgebracht is. (180pk op 1147kg)
                                    Is idd de moeite, behoorlijk aantal ponys onder de kap voor zijn gewicht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                      Je hebt volledig gelijk maar ben heel blij dat ze die dingen er overal opsteken want 80% is andere dingen aan het doen i.p.v. zich te concentreren op het in beweging houden van hun 1300 kg staal.
                                      Das ook waar, maar al die dingen kosten alleen maar meer geld bij aankoop van een nieuwe wagen en ik vraag daar ni echt om.

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten

Aangezien ge uw MX-5 ging oprijden, Geert, is er geen enkel probleem - want die troep zit alleen op de nieuwe, en niet op die van u

Meestal kan je die systemen uitschakelen. De lane departure warning staat bij mij bijvoorbeeld altijd af, tenzij ik zeer lange ritten op de snelweg plan. Genre "naar Zuid-Frankrijk rijden". Ik vermoed dat hetzelfde geldt voor al die nieuwe toeters. Dat moet haast wel, anders kan je met de MX-5 niet op circuit. Ze zijn bij Mazda echt niet zo gek dat ze op die manier in hun eigen vel zouden snijden.

BTW, de achteruitrijcamera is een wettelijke verplichting in de USA vanaf 2018, dus dat was niet specifiek Mazda z'n keuze.
                                      Zal maar best zijn ook zeker, ben alleszins content dat het er bij mij ni opzit.

Zou leuker zijn moest ge meer keuze hebben kwa kleuren, velgen,... ipv al diene troep.

Ja als ze het in Amerika verplichten ja, daar kan Mazda idd ni aan doen. Jammer dat we die weg uitgaan. Veiligheid ok, maar da iedereen nekeer zou deftig rijden e dan zouden wij daar tenminste de dupe ni van zijn. Want zo is het, elke keer weer opnieuw. Haal die van de baan en probleem is opgelost, minder auto’s en vooral zotten op de baan. Win win situatie! Net zoals een geparkeerde wagen niet op de weg hoort te staan! Want daar heb ik ook nen enorme hekel aan!

Comment

• Al die rommel heb je niet nodig op een rijderswagen. Basic MX5 met sterke motor ftw!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                          Al die rommel heb je niet nodig op een rijderswagen. Basic MX5 met sterke motor ftw!

Ik ken trouwens mensen die, ook al hebben ze achteraan parkeersensoren, er toch nog in slagen om ergens tegen te rijden...

Comment

Working...
                                          X