Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ja, en? Als ge afgeleid zijt, zijt ge afgeleid he, parkeersensoren en camera of niet,
Ik ben voorstander van de huidige trend, zo veel mogelijk opties erop.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Kvind het vooral triestig dat men in de Verenigde Staten, gelijk bij veel dingen, de "fout" weer bij de fabrikant leggen ipv bij de mens. Ofja, dat alles "idiotproof" moet zijn. Als men eens zou zorgen dat er een fatsoenlijk rij-opleiding zou zijn in de Verenigde Staten, dat zou veel meer ongevallen verhelpen dan camera's, parkeersensoren, ed.
(Pas op, ik heb ook wel graag een goed uitgerust wagen, daar niet van.)
Daar vind ik dat je gelijk hebt, Phate.
Laat de mensen vrij kiezen. Ik sprak voor mij persoonlijk, ben zo ene die alle mogelijke bollekes aantikt op de optielijst.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Daar vind ik dat je gelijk hebt, Phate.
Laat de mensen vrij kiezen. Ik sprak voor mij persoonlijk, ben zo ene die alle mogelijke bollekes aantikt op de optielijst.
Idem ze, kheb ook moeite met dingen niet aan te vinken.
Kvind het vooral triestig dat men in de Verenigde Staten, gelijk bij veel dingen, de "fout" weer bij de fabrikant leggen ipv bij de mens. Ofja, dat alles "idiotproof" moet zijn. Als men eens zou zorgen dat er een fatsoenlijk rij-opleiding zou zijn in de Verenigde Staten, dat zou veel meer ongevallen verhelpen dan camera's, parkeersensoren, ed.
(Pas op, ik heb ook wel graag een goed uitgerust wagen, daar niet van.)
Nochtans is dat niet zo heel erg om iets "idiot-proof" te maken. Als ik moet meewerken aan de ontwikkeling van iets nieuw op het werk dan is mijn eerste uitgangspunt gebruiksvriendelijkheid en dat gaat voor mij hand in hand met idiot-proof. Als zo'n groot deel van de mensen er niet in slaagt om de smartphone links te laten liggen tijdens het rijden dan zegt dat genoeg over de samenleving.
Nochtans is dat niet zo heel erg om iets "idiot-proof" te maken. Als ik moet meewerken aan de ontwikkeling van iets nieuw op het werk dan is mijn eerste uitgangspunt gebruiksvriendelijkheid en dat gaat voor mij hand in hand met idiot-proof. Als zo'n groot deel van de mensen er niet in slaagt om de smartphone links te laten liggen tijdens het rijden dan zegt dat genoeg over de samenleving.
Nee, dat is waar. Maar in de verenigde staten gaat dat zover als bv. de verplichte(!) sticker op cola-automaten dat je er niet mee mag schudden, omdat er iemand al overleden is door met zijn volle gewicht met zo'n machien te gaan schudden om er een gratis blikje uit te proberen te krijgen en hier dan onderin te belanden. Of de persoon die een mobilehome gekocht had, de cruisecontrol opgezet had, en naar achter was gegaan tijdens het rijden om een koffie te gaan zetten. En dat deze personen dan ook nog effectief hun rechtzaak winnen. Waardoor er dus een extra waarschuwing moet komen in de handleiding betreffende de cruise control.
ik heb na 17000 km nog echt geen enkel moment gehad dat ik ook maar 1 pk tje mis in onze MX5 met 160pk. De huidige 2.0 is een zalig blok dat van laag oppikt en superzuinig in alle omstandigheden. Qua rijplezier/rijkost heb beste blokje dat we in jaren gehad hebben. Voor mij dan ook een nutteloze evolutie en geen moment dat ik erover zou denken deze in te ruilen voor de nieuwe versie.
En ja, die lane assist staat uitgeschakeld (gelukkig kan dat) sinds 16999km
From the top of my mind.... gewone gordels vooraan. Gewone gordels achteraan. Dan driepuntsgordels. ABS. Airbags in alle kieren en gaten. De tweede buitenspiegel (rechts). ESP. De hoofdsteun. De Euro NCAP, met passagierskooien die steeds steviger en veiliger zijn geworden. En dan vergeet ik nog waarschijnlijk een resem zaken. Het zijn allemaal veranderingen die, gespreid over decennia, hebben bijgedragen aan een grotere verkeersveiligheid en aan (veel!) minder verkeersdoden. - en allemaal alleen maar breed ingevoerd zijn omdat de wetgever het verplichtte. De "nieuwe" maatregelen die Mazda nu invoert op de MX-5, passen in dezelfde logica. Ze zijn trouwens niet de enige fabrikant die dat doet.
Nu meen ik me te herinneren dat er bij het verplicht maken van elk van de bovenstaande verbeteringen steevast een groep mensen was "die het niet nodig vond". Met allerhande argumenten om het te onderbouwen, gaande van "te duur" (geldklopperij) tot "dat ze eens leren rijden". Wel, heren collegae die het allemaal niet nodig vinden, om het op z'n Vlaams te zeggen: "gulder kunt nogal eens een stukske zagen zenne". Maar bon, je past in een lange traditie van zeurpieten, dat is ook iets waard.
BTW, in verband met die achteruitrijcamera in de USA. De manier waarop auto's daar verkocht worden verschilt van hier. Daar koop je veel vaker uit stock. Met andere woorden, je kiest je opties niet (altijd) zelf, de dealer kiest die voor je. Dat is precies de reden waarom de wetgever het verplicht heeft gemaakt: omdat het er anders te vaak niet zou opzitten. Vergeet niet dat de auto's in de USA gemiddeld een stuk hoger zijn dan hier. Denk maar aan Silverado's, Ford F-150, Suburban / Tahoe etc. 't Is echt niet de eerste keer dat zo'n kolos in achteruit over een kind heen walst, stomweg omdat ze 't joch niet gezien hebben. Een MX-5 is natuurlijk heel wat lager, maar wordt in dezelfde wettelijke categorie gezet als een doorsnee SUV. Dat is nu eenmaal de blutsen met de builen.
't Goeie nieuws lijkt te zijn dat Mazda voor de nieuwe versie 700 euro meer gaat vragen. Daarvoor heb je bij Porsche bij wijze van spreken een set bekerhouders. Goeie deal, zou ik zo denken.
BTW, ik hoor niets over aanpassingen aan de 1.5. Weet iemand of die ook meer pit krijgt? Of zitten ze daar al aan 't maximum dat ze uit het blok kunnen / willen halen? De redline ligt al op 7.750, misschien dat het vat daarmee af is (zonder onverkoopbare kosten te gaan doen).
Ja, en? Als ge afgeleid zijt, zijt ge afgeleid he, parkeersensoren en camera of niet,
Ik ben voorstander van de huidige trend, zo veel mogelijk opties erop.
Je hebt opties en je hebt opties. Opties die het rijden aangenamer maken kan je niets op tegen hebben. Maar opties gewoon omdat men de lui wordt om is opzij te kijken of achteruit, da hoeft voor mij allemaal niet, maar meestal zit het er standaard op, betaal ik ervoor en wil ik het eigenlijk niet! Ik zou graag meer keuze zien kwa kleur, velgen, afwerking in het algemeen. En daar wil ik wel mijn geld aan geven.
Swat, ik heb geen parkeersensoren en heb het nog geen enkele keer gemist! Past op, er zijn opties waar ik ook ni om gevraagd heb, maar uiteindelijk wel handig vindt, zoals de hill assist bijvoorbeeld en dan vooral omda ge soms mensen ed die vré dicht achter u komen staan op een helling.
Hierzie, beperkt aantal opties, maar daarom zeker en vast niet minder rijplezier!
Sorry dak soms zo zaag, maar de mentaliteit onder de mensen tegenwoordig, heb er schijt aan, beu van mij altijd te moeten aanpassen door de tamme idioten onder ons! Dankzij hen dat er zoveel regeltjes bestaan! En heb er schijt aan, echt schijt!
Men zou beter de oorzaak aanpakken ipv gewoon meer regels te creëren! Die bende houdt zich daar toch ni aan, enige oplossing is die gewoon van de baan halen!
BTW, ik hoor niets over aanpassingen aan de 1.5. Weet iemand of die ook meer pit krijgt? Of zitten ze daar al aan 't maximum dat ze uit het blok kunnen / willen halen? De redline ligt al op 7.750, misschien dat het vat daarmee af is (zonder onverkoopbare kosten te gaan doen).
Denk het ni, enkel verder aangepast om nog minder te verbruiken.
Jij krijgt schijt van vanalles en bent tegen vanalles, maar vindt die hill assist dan wel top, ook al ben je tegen alle hulpmiddelen.
Wel, ik ben blij met mijn ABS, stuurbekrachtiging, DSC, airco, bluetooth, hoofdsteunen tegen whiplash, bediening aan stuur, airbags overal, zetelverwarming, en wat weet ik nog allemaal. Maar niet met mijn hill assist. En ik kan die niet uitzetten !! Maar ik ga daar niet over blijven kankeren. Wie graag een ingebouwde GPS en airco heeft en een automatic, da's toch zijn ding. Moet ik nu op jou gaan afgeven dat je niet kan rijden omdat je hill assist top vindt ? Kun jij niet rijden dan ? Geert, laat het toch eens los gast. Niet iedereen hoeft toch zoals jou te denken.
Daar vind ik dat je gelijk hebt, Phate.
Laat de mensen vrij kiezen. Ik sprak voor mij persoonlijk, ben zo ene die alle mogelijke bollekes aantikt op de optielijst.
Doe ik ook, maar alle rijhulp opties sla ik dan wel weer over.. wil zoveel mogelijk zelf de controle over de wagen en tot heden 15j rijervaring nog geen enkele botsing gehad.
Doe ik ook, maar alle rijhulp opties sla ik dan wel weer over.. wil zoveel mogelijk zelf de controle over de wagen en tot heden 15j rijervaring nog geen enkele botsing gehad.
Vandaar dat je dan ook met een Cobra rondcrosst. Dat is voor mannen die hun borst 's ochtends met kokend lood wassen.
Jij krijgt schijt van vanalles en bent tegen vanalles, maar vindt die hill assist dan wel top, ook al ben je tegen alle hulpmiddelen.
Wel, ik ben blij met mijn ABS, stuurbekrachtiging, DSC, airco, bluetooth, hoofdsteunen tegen whiplash, bediening aan stuur, airbags overal, zetelverwarming, en wat weet ik nog allemaal. Maar niet met mijn hill assist. En ik kan die niet uitzetten !! Maar ik ga daar niet over blijven kankeren. Wie graag een ingebouwde GPS en airco heeft en een automatic, da's toch zijn ding. Moet ik nu op jou gaan afgeven dat je niet kan rijden omdat je hill assist top vindt ? Kun jij niet rijden dan ? Geert, laat het toch eens los gast. Niet iedereen hoeft toch zoals jou te denken.
Van alles heb ik ni gezegd e, de mensen waardoor ik mij elke keer weer opnieuw moet aanpassen en das ni alleen op de weg... Moeilijk los te laten want ik wordt er dagelijks mee geconfronteerd en soms moet het er is uit gelijk nu bijvoorbeeld. Tis allemaal zo belachelijk aant worden en maar stoefen me hun bakken vol opties terwijl ze nog ni weten hoe ze hun gsm via bluetooth moeten verbinden en er uiteindelijk toch nog in slagen om da spel kapot te rijden!
Ma zijt gerust, tis er nog is uit, back on topic! Tis ideaal weer om met de MX-5 rond te bollen, jammer van al die idioten op de weg!
de dag dat je een accident zal vermeden hebben omdat ofwel jij ofwel de andere bestuurder even zijn aandacht verloor en de systemen in actie schoten zal je wel blij zijn natuurlijk.
de dag dat je een accident zal vermeden hebben omdat ofwel jij ofwel de andere bestuurder even zijn aandacht verloor en de systemen in actie schoten zal je wel blij zijn natuurlijk.
bwah als je dat kan afzetten om fun ritjes mee te maken en laten aanstaan tijdens de saaie woon-werk ritten waarom niet?
zou verplicht op elke auto moeten. als ik sommige mensen bezig zie hoop ik altijd dat hun auto die zaken aan boord heeft
bwah als je dat kan afzetten om fun ritjes mee te maken en laten aanstaan tijdens de saaie woon-werk ritten waarom niet?
zou verplicht op elke auto moeten. als ik sommige mensen bezig zie hoop ik altijd dat hun auto die zaken aan boord heeft
Was gisteren naar een ongelooflijk saaie eerste helft van onze belgen aan het zien waarbij ik dacht tis het moment om eens een ritje met de cobra te doen.
Toen ik mijn immense garagepoort aan het openen was en naar buiten aan het kijken was zag ik de ene wagen na de andere passeren aan 50km/u (op een weg waar 70km/u toegelaten is) met hoofden bijna tegen het stuur geplakt en het zicht geen seconde afwijkend van de recht lijn voor hun wagen. Idd het zwakke geslacht was talrijk aanwezig op de weg, toen heb ik eventjes gedacht zou ik toch niet mijn immense garagepoort sluiten en voor de tv mijn tukje verderzetten of zou ik het wagen om mij tussen de amateurs op de Vlaamse wegen te wagen. Plots had ik nog een beter idee, kheb mijn vrouw geropen of ze zin had om voor de 1ste x in 2j. eens met mijn cobra op de openbare weg te rijden en verwonderlijk stemde ze in.
Uiteindelijk heeft ze enkele km's mogen rijden waarna ik toch de controle over genomen heb, ze heeft er tot mijn verbazing van genoten en zei dat ze niet verwacht had dat het zo leuk is om met een wagen te rijden, zij is nogthans wel iets gewoon want bij de meeste testritten die ik gedaan heb had ze ook telkens het stuur mogen overnemen voor enkele km's met uitzondering van de E63S, want was mijn leven nog niet beu.
Hahaha ik reed daarnet met de M5 achter mijn ega met de 535i en ik moest goed doorblazen om die bij te houden. Madam heeft sinds kort de sportknop ontdekt en geconfigureerd, met aanpassing van de gasrespons gelukkig kan die echt goed rijden..
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment