Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Vandaag eens weesten gaan zien naar de mx5. Sinds de lancering altijd al een knap model gevonden. Maja niet echt aan de orde met twee kinderen .... tot ik eigenlijk eens bezie hoeveel keer op een maand de kinderen bij mij in de wagen zitten ... zeer zelden. Voor die enkele keren bestaan er wel "oplossingen".
hiervoor was mijn wagen ook de familiewagen maar sinds de komst van onze Superb, die van mijn madam is en een bedrijfswagen is met beperkte tankkaart, worden de familieritten steevast met de Superb gedaan. Onlangs met de mijne (octavia RS 220pk - zo spijtig om hem zoveel in de garage te moeten laten staan) nog eens zo een ritje gedaan en madam had al commentaar "we zouden beter met de Superb rijden" dus tja, twee ruime wagens zijn absoluut niet meer nodig.
voornemen voor de volgende wagen waren : cabrio, downsizing in vermogen maar toch evenveel rijplezier, geen zotte aankoopprijs, betaalbaarder in dagelijkse kosten (de RS is een "dure" wagen hierin: remmen op op 20.000km, banden 250euro/stuk versleten na 15.000km, torenhoog verbruik, ...), sportief design, ... en dan kom je eigenlijk uit bij de MX5.
Even prijs laten maken voor een nieuwe, ca va nog, maar garage had een demomodel exact zoals ik hem zou samenstellen (in hoeverre het mogelijk is bij Mazda) dus ja, voor 20% minder een quasi nieuwe te rijden .. mij niet gelaten. Daarna de overname van de RS. Dealer had wat ervaring met het verkopen van dergelijke wagens. Had hiervoor nederlandse handelaars die tegenwoordig zeer mooie overnameprijzen bieden. Prijs was inderdaad niet slecht (nog wel over niets onderhandeld). Dus ja, alles redelijk gunstig alleen nu nog de madam overtuigen, uitgebreid zelf testen van de wagen (zien of ik een beetje kan wennen aan de compacte binnenruimte), verder onderhandelen en dan knopen doorhakken
Als het aan mij ligt, was het snel beslist maar er is er nog eentje die er nog geen weet van heeft(zit paar dagen alleen thuis en dan heb je tijd om te dromen en garages te bezoeken) ... mijn madam
als het er ooit doorkomt een 1.5 skycruise in ceramic white.
Voor hetgeen ik de wagen nu gebruik is dat meer dan genoeg. Met mijn huidige wagen (octavia rs -stage 1 308pk) is het al zeer lang geleden dat ik 50% van het potentieel eens heb kunnen gebruiken, laat staan de volle 100% . 99% van mijn rijtrajecten zijn woon-werkverkeer (4km) waarbij de helft zone 30 is dus tja ...
Als het aan mij ligt, was het snel beslist maar er is er nog eentje die er nog geen weet van heeft(zit paar dagen alleen thuis en dan heb je tijd om te dromen en garages te bezoeken) ... mijn madam
Gewoon doen! Destijds ook alleen naar de garage geweest, was echt zot van die MX-5 toen ik em de eerste keer gezien had op een parking, was tijdens het salon en heb toen een mooie korting gekregen. Ik mocht eerst ni van de madam maar ze heeft mij moeten laten doen want ik werd er echt ambetant van! Ik moest en zou die hebben!
Heb em nu zelf 2 jaar en ben er nog even zot van, zalig baksken, weinig kosten en gewoon zalig om in te rijden. De kleine ruimte is zelf zeer aangenaam en gezellig vind ik.
Bijna elke avond van de week de baan op geweest, gisteren was het nog zomaar even 33° rond 21u op sommige plaatsen en moet zeggen, genieten, elke keer weer...
als het er ooit doorkomt een 1.5 skycruise in ceramic white.
Voor hetgeen ik de wagen nu gebruik is dat meer dan genoeg. Met mijn huidige wagen (octavia rs -stage 1 308pk) is het al zeer lang geleden dat ik 50% van het potentieel eens heb kunnen gebruiken, laat staan de volle 100% . 99% van mijn rijtrajecten zijn woon-werkverkeer (4km) waarbij de helft zone 30 is dus tja ...
Helemaal mijn gedacht! In het hedendaagse verkeer is zo'n pk monster alleen maar frustrerend omdat je het niet kan gebruiken. Een MX-5 1.5 kan iedere dag alle vermogen gebruiken en dikke fun.
4km is inderdaad wel extreem om met de auto te doen, maar met 45km met evenveel zone 30 en 50, vind ik in het hedendaagse verkeer een MX-5 de perfecte wagen voor de liefhebber. Buiten dat de mijne een NA is zonder airco en dat wordt me deze week toch echt te heet. Op 45km kan je 'core' temperatuur serieus opwarmen (ook weeral iets bijgeleerd van de Tour)
Gewoon doen! Destijds ook alleen naar de garage geweest, was echt zot van die MX-5 toen ik em de eerste keer gezien had op een parking, was tijdens het salon en heb toen een mooie korting gekregen. Ik mocht eerst ni van de madam maar ze heeft mij moeten laten doen want ik werd er echt ambetant van! Ik moest en zou die hebben!
Heb em nu zelf 2 jaar en ben er nog even zot van, zalig baksken, weinig kosten en gewoon zalig om in te rijden. De kleine ruimte is zelf zeer aangenaam en gezellig vind ik.
Bijna elke avond van de week de baan op geweest, gisteren was het nog zomaar even 33° rond 21u op sommige plaatsen en moet zeggen, genieten, elke keer weer...
Moest het aan mij liggen, k zou wel weten wat doen. Maar beslis niet alleen hé. We spreken hier niet over een brood hé. Voordeel is wel dat ik met kostenreducerende maatregelen kan afkomen (cijfertjes heel belangrijk voor een accountant zoals mijn partner): lagere benzinekost, verzekering zal tikkeltje goedkoper zijn, algemene onderhoudskosten lager, moet op de RS na de winter 4 nieuwe banden leggen (kost van +-1000euro), komt terug onderhoud op komst voor de RS, ... en krijg nog meer terug voor de RS dan dat de MX5 kost (en kan het verlies op de RS zeer hard beperken)
en dat ge superzot zijt van uwe MX5, dat heb ik al uitgebreid kunnen lezen op het forum (lees veel mee op het forum)
Juist wel! Zoek maar op, verbruik van amper 4,5 liter als je eco rijdt.
Van mijn RS zeiden ze gemiddeld verbruik van 8L is haalbaar. Had bij de aankoop rekening gehouden met 10L door de vele korte afstanden. Na 2.5jaar is mijn gemiddeld verbruik 13-14L
enkel wanneer je veel grote baan en autostrade doet geraak je aan 8L.
dus al de verhalen van zuinige MX5 neem ik voor mijn eigen rijtrajecten met een korreltje zout. Als ik groen ligt krijg thuis, zal ik dit wel eens testen met de demowagen hoeveel minder de MX5 verbruikt tov de RS op mijn woon-werktraject.
Moest het aan mij liggen, k zou wel weten wat doen. Maar beslis niet alleen hé. We spreken hier niet over een brood hé. Voordeel is wel dat ik met kostenreducerende maatregelen kan afkomen (cijfertjes heel belangrijk voor een accountant zoals mijn partner): lagere benzinekost, verzekering zal tikkeltje goedkoper zijn, algemene onderhoudskosten lager, moet op de RS na de winter 4 nieuwe banden leggen (kost van +-1000euro), komt terug onderhoud op komst voor de RS, ... en krijg nog meer terug voor de RS dan dat de MX5 kost (en kan het verlies op de RS zeer hard beperken)
en dat ge superzot zijt van uwe MX5, dat heb ik al uitgebreid kunnen lezen op het forum (lees veel mee op het forum)
Met die cijfers, veel kans op slagen! Ik wou eerst wel ne rode, maar da wou die van mij ni, dus zij heeft wel de kleur mogen kiezen, maar uiteindelijk zelf content dat we voor blauw zijn gegaan. Momenteel ligt er nogal wat stof op en met blue reflex is da amper merkbaar.
Ik wordt hier vaak gewezen op mijn enthousiasme over de MX-5, soms positief , maar soms ook negatief , eigenlijk niet opzettelijk ofzo, ik deel graag mijn ervaring en die zal zeer positief zijn zeker?
Met die cijfers, veel kans op slagen! Ik wou eerst wel ne rode, maar da wou die van mij ni, dus zij heeft wel de kleur mogen kiezen, maar uiteindelijk zelf content dat we voor blauw zijn gegaan. Momenteel ligt er nogal wat stof op en met blue reflex is da amper merkbaar.
Ik wordt hier vaak gewezen op mijn enthousiasme over de MX-5, soms positief , maar soms ook negatief , eigenlijk niet opzettelijk ofzo, ik deel graag mijn ervaring en die zal zeer positief zijn zeker?
Veel succes!
Zullen wel zien. Is het niets, dan is het nog steeds geen straf om met de RS te rijden
het feit dat het een twee-zitter is zal een grote rol spelen. Hebben twee kids hé, af en toe moet ik ze ophalen van bij mijn schoonmoeder .... dus tja ... als we het voorhand weten, kunnen we s morgens wisselen van wagen. Is het onverwacht, tja, ga ik ze in twee keer moeten ophalen (oudste begint groot genoeg te worden om max 10min eens alleen thuis te zitten) gelukkig woont mijn schoonmoeder maar op 2km.
het siert je hoor dat je zo MX5 fan geworden bent. Moet dan ook zijn dat het een fantastische wagen is
grappig wel bij de dealer, verkoper vroeg wat ik zocht in de wagen. Vertelde mijn verwachtingen, zegt hem zo "ge zijt precies een mazda-verkoper"
Zullen wel zien. Is het niets, dan is het nog steeds geen straf om met de RS te rijden
het feit dat het een twee-zitter is zal een grote rol spelen. Hebben twee kids hé, af en toe moet ik ze ophalen van bij mijn schoonmoeder .... dus tja ... als we het voorhand weten, kunnen we s morgens wisselen van wagen. Is het onverwacht, tja, ga ik ze in twee keer moeten ophalen (oudste begint groot genoeg te worden om max 10min eens alleen thuis te zitten) gelukkig woont mijn schoonmoeder maar op 2km.
het siert je hoor dat je zo MX5 fan geworden bent. Moet dan ook zijn dat het een fantastische wagen is
grappig wel bij de dealer, verkoper vroeg wat ik zocht in de wagen. Vertelde mijn verwachtingen, zegt hem zo "ge zijt precies een mazda-verkoper"
Valt wel een mouw aan te passen zeker en 2 km, tijd dat ze met de fiets leren rijden dan, aleja als ze al oud genoeg zijn tenminste.
Bwaja is nog maar mijn 3de wagen en vergeleken met een Peugeot 205 en 207 is dit natuurlijk ja, voor mij althans, een hele verbetering. Die RS zal ook wel super rijden, maar ik kijk meestal eerst naar mijne portemonnee en ook zoals hier ook al enkele keren vernoemd, wat ben je nog met al die pk's als je ze niet volop kunt benutten? Er zijn nog wagens die ik graag zou hebben, veel zelf! Maar momenteel heb ik voldoende plezier aan de MX-5.
Dan zal da zeker geen probleem zijn om aan de madam te verkopen, doe haar hetzelfde verhaal en tkomt in orde! Tenzij haar verwachtingen anders liggen natuurlijk. En ze gaat er ook mogen mee rijden!
, mijn madam is geen autoliefhebster. Elke euro uitgegeven aan een wagen is verspilling
heb hier al wat auto's "versleten", daarmee dat ik steeds een "gevecht" is om te mogen veranderen langst gereden met een wagen is 4jaar
ondertussen al eens op tafel gegooid. Het was niet carrement "NEE" maar t was ook nog geen "ja". We leven op hoop
Comment