Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda MX-5
Collapse
X
-
Zo’n vrouw zou ik buitengooien
Ik moet de mijne intomen, zou elk jaar veranderen...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
timothy zo ver gaan we ook niet gaan voor een auto. K weet wel mijn momenten te kiezen en voorstellen zo te formuleren dat ze in het verleden altijd akkoord is gegaan. Wel niet met de 100% goesting maja ...
Zou nu ook niet moeten afkomen met een opleg van x-aantal 1000den euro aangezien we onlangs een opbrenstwoning hebben gekocht. Maar dan zou ik het zelfs niet voorstellen. Zo slim ben ik zelf ook wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
Van mijn RS zeiden ze gemiddeld verbruik van 8L is haalbaar. Had bij de aankoop rekening gehouden met 10L door de vele korte afstanden. Na 2.5jaar is mijn gemiddeld verbruik 13-14L
enkel wanneer je veel grote baan en autostrade doet geraak je aan 8L.
dus al de verhalen van zuinige MX5 neem ik voor mijn eigen rijtrajecten met een korreltje zout. Als ik groen ligt krijg thuis, zal ik dit wel eens testen met de demowagen hoeveel minder de MX5 verbruikt tov de RS op mijn woon-werktraject.
Qua verbruik: ik zit op 6,8 per honderd. Let wel, dat is het resultaat van vier dingen. Ik rij veel snelweg. Aan het eind van de toerenteller heb ik altijd nog een stuk goesting over, en ik heb heel vaak veel goesting. Bovendien hou ik hem regelmatig hoger in de toeren dan echt nodig. En als laatste: ik weet nog steeds niet wat de maximumsnelheid precies is, maar ik geef niet op van dat uit te vissen. Oftewel #MX-5-hooligan. Bon, ik overdrijf misschien een beetje, je zal me in 't stad nooit boven de snelheidslimiet zien gaan. Maar ik durf behoorlijk gas te geven, 't is een auto van het soort "driving a slow car fast". En dat is niet goed voor het verbruik. Maar de eerste paar duizend kilometer heb ik er rustig mee gereden, en dan krijg je hem inderdaad rond de 5,5 per honderd. Dat geldt voor de 2.0, de 1.5 verbruikt makkelijk een liter minder. Oh ja, standaard benzine volstaat perfect (super 95 E-10), geen nood om er hogere octaanwaarden in te gieten. Ook dat scheelt in de rekening.
Comment
-
, er zijn veel RS rijders die het verbruik van mij niet halen, die op een aanvaardbaarder niveau zitten. Verbruik is zo afhankelijk van de rijtrajecten en de rechtervoet. Snelweg, grotere banen doe ik quasi niet met mijn wagen en dan stijgt het verbruik. Iedereen mag zeggen hoe weinig hij verbruikt met zijn MX5, maar ik ga zelf wel testen wat mijn verbruik zal zijn. Een ezel stoot zich geen twee maal aan dezelfde steen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenIk vind het schitterend om te zien hoe dat het hier bijna een MX5-forum aant worden is!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenIk vind het schitterend om te zien hoe dat het hier bijna een MX5-forum aant worden is!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenIk vind het schitterend om te zien hoe dat het hier bijna een MX5-forum aant worden is!den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenAh, das dan tot iedereen hier super gefrustreerd wordt in de winter omdat ze niet meer met het daksken open kunnen rijden? Of iemand de zijne tegen ne boom heeft geparkeerd in de sneeuw? :p
En BTW, rijden in een stevige laag sneeuw met achterwielaandrijving: dikke fun
- Likes 1
Comment
-
Ik heb zo ooit eens een cabriorijder in het putteke van de winter met zijn dak open zien rijden. Sjaal, muts, dikke jas maar wel kap open. Schitterend beeld. Opvallen deed hij wel, had hiervoor geen blitse wagen voor nodig
voor in de winter, zeker winterbanden monteren? Rijdt er hier iemand gewoon door op zomerbanden?
Comment
-
Heb ik regelmatig gedaan hoor: open rijden op winterse ijskoude dag met stralende zon.
Mijn vrouw heeft 8 jaar iedere dag gaan werken met de MX-5: maakt niet uit welk weer. Zelfs geen winterbanden!
Voordeel van de NA en NB is wel dat die een hardtop hebben. Staat er binnen 5 minuten op met 2 personen en is er ook direct af op zo'n prachtige winterse dag.
Vind ik wel een beetje spijtig dat men dat niet bij de ND heeft voorzien. Voor een wagen die buiten staat is dat toch beter voor de levensduur van de kap.
Het verschil tussen een roadster en een cabrio?
Cabrio doe je het dak open als de zon schijnt
Roadster doe je het dak dicht als het regent of sneeuwt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenIk heb CrossClimates van Michelin op mijn Saab Cabrio. Mooie tekening, comfortabel, geruisloos... Rijdt aangenaam !
Zouden kunnen gebruikt worden op sneeuw, maar bij mij weinig waarschijnlijk
Comment
-
Het is nu ook wss niet dat winterbanden zo nodig zijn maja voor die paar keren dat het gladdig ligt en je met de zomerbanden niet een tunneltje uitgeraakt. Collega van mijn partner heeft dit vorige winter meegemaakt met haar bmw 3. Uit de tunnel willen rijden en halverwege niet meer weg geraken
Comment
Comment