Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda MX-5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
    Ja das absoluut zijn grootste charme. Je kunt je amuseren, terwijl je toch (relatief goed) binnen de grenzen van de wet blijft. En natuurlijk ook binnen de beperkingen van het (drukke) verkeer.
    Bwa , mijn vader heeft toch ook genoeg moeten zeggen "ge moogt hier maar 70" "opletten, hier staan ze veel te flitsen" , ....

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten

      Bwa , mijn vader heeft toch ook genoeg moeten zeggen "ge moogt hier maar 70" "opletten, hier staan ze veel te flitsen" , ....
      Daarmee, "relatief goed". :p

      Meestal staan ze toch ook te flitsen op langere rechte stukken. Ik merk dat ik die stukken rustiger rijd en gas bijgeef in de bochten. :p

      Comment


      • De bochtige wegen zijn dan ook gewoon de plezantste, ik rij ook het liefste op zo van die bochtige wegjes.
        Snel rijden op rechte wegen kan iedereen en daar is toch niks aan te beleven.

        En ik rij dan ook nog met een Megane GT Grandtour (toch wel te vergelijken met de huidige wagen van Leoncupra, alleen wat minder pk's), maar de 4Control (4 wiel sturing) doet wel veel.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • , je gaat toch geen renault vergelijken met een Skoda.

          ​​​​​​​Je voelt gewoon dat de MX5 zich zo hard thuis voelt op die bochtige wegen en daar specifiek is voor ontwikkeld. En zelf nog niet de volle 100% vol uit gegaan op die wegen omdat ik de wagen ook nog niet gewoon was. Dat belooft voor de toekomst

          Comment


          • Ik doelde enkel op het type wagen he, een break uit dezelfde klasse en zo.

            Ik heb het al enkele keren gezegd, moesten ze een Megane RS grandtour maken, ik zou mijne GT waarschijnlijk wel inruilen.
            Door die sturende achterwielen ben je gevoelsmatig gewoon met een veel kleinere wagen op de baan en daardoor combineer je het voordeel van de ruimte (5 personen kunnen meenemen en grote koffer) en het feit dat je een zalig funbakje hebt.

            Was het niet dat ik de ruimte nodig had, ik had al lang gezien voor een Peugeot RCZ R (in het verleden) of een Mazda MX5 RF (nu).
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten

              Het is ook gewoon het concept dat 100% geslaagd is. Cabrio-gevoel, het sturen, de sportieve houding, het geluid, de wind lichtjes door je haren, de uitstraling van het interrieur/exterieur, de perfecte sportstoelen, ...
              het zal de 2.0 worden. 1.5 is leuk voor in het begin maar na een tijd vrees ik dat ik het hogere vermogen toch een beetje zal missen voor de zware funritjes. Wel nog niet gereden met de 2.0.

              ​​​​​​tegen iedereen waar ik vertel dat ik een MX5 wil kopen, verklaren mij zot. Een octavia RS verkopen voor zo een "koekendoos". Als je er nog nooit mee gereden hebt, is het idd een droomwagen die je weg doet. Maar als je hem 2.5 jaar in bezit hebt, weet je wat de tekortkomingen zijn en laat nu de MX5 al die tekortkomingen niet hebben. Eerste bocht met een RS en je moet al inhouden, serieus gripverlies bij stevig doortrekken, zuipen zoals zot op kortere afstanden, een dsg die op sportieve baantjes absoluut niet goed schakelt, ... uiteraard blijft het een zeer goede wagen value/money en het is een zeer sportieve gezinswagen maar absoluut niet bedoeld voor funritjes.
              en 308pk, het heeft eigenlijk meer nadelen dan voordelen. Remmen er door op 20.000km, enorm gripverlies, banden op na 10.000km, continue schrik om je rijbewijs te verliezen, ... maar in rechte lijn en autostrade is het uiteraard waanzinnig. +200 met de twee vingers in de neus.
              Laat ze maar zeggen, gewoon u gedacht doen zou ik zeggen!
              Gewoon jammer dat ze overal die snelheden zo verlagen, vandaag nog banen gepasseerd waar de snelheden verlaagd zijn, zo zijn er plaatsen waar je nu maar 50 km/u meer mag rijden, terwijl ik daar vroeger 120 reed... 120 was toen wel wa veel, maar 50 is toch serieus overdreven weinig!

              Als ge dan zo van die binnenbaantjes neemt ja dan kunt ge u toch nog is uitleven. Ik kijk vaak via Google maps eerst als ik is een ritje wil doen, maar merk dan ook da ik daar toffe straatjes zie waar je normaal mag rijden, ik er dan naartoe rij en dat daar dan ineens een bord staat dage der niet meer door moogt...

              De Tragelweg in Wetteren nog altijd ni gereden, maar zou er best niet te lang meer op wachten want had is gelezen dat ze die ook zouden afsluiten voor autoverkeer.

              Ik denk ook dat het de dag van vandaag zeer frustrerend is als je dan met een sportwagen rijdt, je nooit is kunt uitleven en altijd moet uitkijken om toch niet geflitst te worden. Heb het met de Mazda ook al voorgehad en da was zelf tijdens het optrekken aan de lichten... Het ging ni snel genoeg voor mij, dus ik zet mij op het 2e rijvak en ... flits! Ik frustreer me soms al, vandaag ook weer, mensen die 30 rijden waar ge 50 moogt en 50 waar 70 en ... met +200 pk beesten ja, dan vreet ge toch u stuur op?

              Met de MX-5, als da dan goed weer is en ge rijdt open ja, dan kan het u soms ni schelen dat het wat trager gaat, gewoon genieten dan.
              Last edited by ; 13/08/2018, 04:05.

              Comment


              • , we gaan idd onze eigen goesting doen. En al die criticaster zullen we wel de mond snoeren met een testritje

                Comment


                • : helemaal mijn gedacht!

                  Ik denk ook dat +200pk alleen maar voor frustratie zorgt op de huidige wegen, zeker in de Kempen met de ene trajectcontrole na de andere.

                  Comment


                  • , dat van skoda en renault was maar voor te zwanzen
                    vorig jaar nog gekeken voor een Talisman. Prachtige desginstijl heeft Renault met de huidige modellen maja dan ga je lezen op renault fora en lees je toch steeds dezelfde terugkerende problemen ... K weet het, vooroordelen ... Maar mijn goesting minderde plots.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                      : helemaal mijn gedacht!

                      Ik denk ook dat +200pk alleen maar voor frustratie zorgt op de huidige wegen, zeker in de Kempen met de ene trajectcontrole na de andere.
                      het is te zien met wie je staat te praten. Een +200pk eigenaar gaat dit weglachen (uitgezonderd mezelf). Maar uiteraard heb je 100% gelijk. Autostrade kan je idd nog steeds +200 rijden maar met de kans op inleveren van rijbewijs is dan sterk aanwezig. Krijg je tegenargument "flitsmeister" "waze", ... Yep zijn 100% betrouwbaar
                      gewestwegen ook, 70 pfff klein tikje op de pedaal en je zit weer boven de 100, ....

                      daarmee bij mij ook de keuze voor de MX5. Heb mij zaterdag serieus geamuseerd tegen 70

                      vandaag weer iemand gehad, redelijke autoliefhebber, "ge zijt zot dat je een RS weg doet" "zo minderen in prestaties" ... "uhhhh 2.0 is quasi even snel als een RS bij sprintje tot 100" .... Valt hun mond open ... "hoeveel pk heeft dat spel?" "160 bij een gewicht van 1000kg" ... Valt hun mond nog verder open .... "en mijn opel corsa opc weegt zelfs 300kg meer" zei hij dan verwonderd .... En het briefje van 500 valt dan ineens waarom je voor een MX5 kiest ... Laatste verweer is dan steeds "ja ma, ge kunt er maar met twee in" ....


                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten

                        "ja ma, ge kunt er maar met twee in" ....

                        Da zie ik eerder als een voordeel... een achterbank heb je enkel nodig als ge kinderen hebt. In mijn vorige wagen was de achterbank nog als nieuw aja want heb geen kinderen. MX-5 is dus ideaal voor mij. :-)

                        Mijn Peugeot 207 was ook een kleine wagen ma die woog ook +1200 kg. Was geen MX-5 maar heb daar toch ook altijd graag mee gereden, zalige sportzetels had die! Enorm veel zijdelingse en onderrug steun.
                        Last edited by ; 15/08/2018, 00:43.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

                          Da zie ik eerder als een voordeel... een achterbank heb je enkel nodig als ge kinderen hebt. In mijn vorige wagen was de achterbank nog als nieuw aja want heb geen kinderen. MX-5 is dus ideaal voor mij. :-)

                          Mijn Peugeot 207 was ook een kleine wagen ma die woog ook +1200 kg. Was geen MX-5 maar heb daar toch ook altijd graag mee gereden, zalige sportzetels had die! Enorm veel zijdelingse en onderrug steun.
                          ik heb 2 kids
                          maar ze komen amper in mijn wagen. Heel uitzonderlijk moet ik ze eens gaan halen bij mijn schoonouders die op 2km wonen. Dus in die gevallen is het gewoon keer meer over en weer rijden. En in de meeste gevallen is het omdat mijn partner opleiding heeft na het werk, dus s morgens wagens wisselen en probleem opgelost

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten

                            ik heb 2 kids
                            maar ze komen amper in mijn wagen. Heel uitzonderlijk moet ik ze eens gaan halen bij mijn schoonouders die op 2km wonen. Dus in die gevallen is het gewoon keer meer over en weer rijden. En in de meeste gevallen is het omdat mijn partner opleiding heeft na het werk, dus s morgens wagens wisselen en probleem opgelost
                            Dus ge had liever dat ze het interieur wat anders hadden ingedeeld? Zoiets bv: https://c.slashgear.com/wp-content/u...aren-F1-77.jpg

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                              , dat van skoda en renault was maar voor te zwanzen
                              vorig jaar nog gekeken voor een Talisman. Prachtige desginstijl heeft Renault met de huidige modellen maja dan ga je lezen op renault fora en lees je toch steeds dezelfde terugkerende problemen ... K weet het, vooroordelen ... Maar mijn goesting minderde plots.
                              Ja, dat ha dik wel begrepen hoor.
                              De problemen waarover je op het net leest hebben mij in het begin ook wel wat tegen gehouden, maar uiteindelijk toch voor de Renault gekozen.
                              Tot op heden (ondertussen 1,5 jaar en 20.000 km verder) heb ik mij die keuze nog niet beklaagd.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten

                                het is te zien met wie je staat te praten. Een +200pk eigenaar gaat dit weglachen (uitgezonderd mezelf). Maar uiteraard heb je 100% gelijk. Autostrade kan je idd nog steeds +200 rijden maar met de kans op inleveren van rijbewijs is dan sterk aanwezig. Krijg je tegenargument "flitsmeister" "waze", ... Yep zijn 100% betrouwbaar
                                gewestwegen ook, 70 pfff klein tikje op de pedaal en je zit weer boven de 100, ....

                                daarmee bij mij ook de keuze voor de MX5. Heb mij zaterdag serieus geamuseerd tegen 70

                                vandaag weer iemand gehad, redelijke autoliefhebber, "ge zijt zot dat je een RS weg doet" "zo minderen in prestaties" ... "uhhhh 2.0 is quasi even snel als een RS bij sprintje tot 100" .... Valt hun mond open ... "hoeveel pk heeft dat spel?" "160 bij een gewicht van 1000kg" ... Valt hun mond nog verder open .... "en mijn opel corsa opc weegt zelfs 300kg meer" zei hij dan verwonderd .... En het briefje van 500 valt dan ineens waarom je voor een MX5 kiest ... Laatste verweer is dan steeds "ja ma, ge kunt er maar met twee in" ....
                                Ja, altijd oppassen met de flitspalen en trajectcontroles.
                                Daarmee gebruik ik ook heel veel de snelheidsbegrenzer, zeker bij 30, 50 en 70 km/h.

                                De bochtige wegen blijven toch het meeste fun om op te rijden en zelfs daar zit ik al snel aan illegale snelheden, die 4Control zorg echt dat je op rails ligt en dus aan hogere snelheden bochten kan pakken dan anderen.

                                Enerzijds vind ik het ook wel zot dat je de RS weg doet, maar als ik dan zie wat d'r in de plaats komt kan ik die keuze wel goed begrijpen.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                                  Dus ge had liever dat ze het interieur wat anders hadden ingedeeld? Zoiets bv: https://c.slashgear.com/wp-content/u...aren-F1-77.jpg
                                  neen, hoeft niet. Het is geen straf om 15min langer de mx5 te rijden
                                  en de weg naar huis is dan met een paar heerlijke bochten ....

                                  Comment


                                  • Zeg, maar heb je er nu al eentje gekocht of op het oog? 1.5 of 2.0?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Enerzijds vind ik het ook wel zot dat je de RS weg doet, maar als ik dan zie wat d'r in de plaats komt kan ik die keuze wel goed begrijpen.
                                      hetgeen je koopt dient steeds beter te zijn dan wat je had
                                      De MX5 blinkt uit waar de RS faalt. En laat ik nu 99% rijden op wegen waar de MX5 uitblinkt. Dus voor mij was het een niet heel onlogische keuze(buiten de 2zit gerekend) . Moest ik nu 90% van mijn tijd op gewestwegen en autostrade rijden was de RS de betere keuze.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                        Zeg, maar heb je er nu al eentje gekocht of op het oog? 1.5 of 2.0?
                                        vorige zaterdag gaan zien naar een 1.5. Na 2de testrit bij een dealer beslist dat het geen 1.5 wordt maar de 2.0
                                        er staat op dit moment een 2.0 gereserveerd voor mij. Wagen staat echter nu bij de spuiter. Wagen stond tijdens de vakantie buiten in de vlakke zon, duivenstront op de motorkap, ingebrand en de huidige eigenaar ging dit laten herstellen. Zelf geen enkel probleem mee zolang het maar correct hersteld is. Normaal gezien is hij volgende week klaar. Zijn er geen andere noemenswaardige beschadigingen en houdt de handelaar zijn woord betreffende de overname van mijn wagen, wordt het die soul red 2.0 die gereserveerd staat voor mij.
                                        beslissing is gemaakt dat er een MX5 op de oprit komt te staan
                                        ben geen roeper die roept dat hij dit en dat gaat kopen als de beslissing thuis nog niet is gevallen. Het is allemaal een kwestie van tijd

                                        Comment


                                        • Zou je de 2.0 eerst is ni testrijden? Er zou toch wel een verschil zijn en misschien heb je wel voldoende aan de 1.5, aangezien je toch vaak korte ritjes gaat doen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X