Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda MX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
    Zou je de 2.0 eerst is ni testrijden? Er zou toch wel een verschil zijn en misschien heb je wel voldoende aan de 1.5, aangezien je toch vaak korte ritjes gaat doen.
    Volgende week gaan zien en rijden met de 2.0
    zal toch de 2.0 worden hoor. Voor mijn dagelijkse ritjes is idd de 1.5 meer dan voldoende, meer heb je niet nodig, maar bij de tweede testrit bij de dealer bleef ik een beetje op mijn honger zitten bij het plat duwen van het pedaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
      Tegenwoordig bestaan er genoeg betaalbare sportwagens die zelfs uitermate geschikt zijn als gezinswagens: Skoda vRS, golf gti, Seat Leon cupra, ... Keuze genoeg.
      Mx5 en consoorten vallen voor ons (en velen) uit de boot met twee kindjes
      kwam bij het lezen van het topic nog een bericht van mezelf tegen. Hoe het na 2 jaar anders kan zijn

Comment

kwam bij het lezen van het topic nog een bericht van mezelf tegen. Hoe het na 2 jaar anders kan zijn
        Het kan verkeren... Aan alles valt uiteindelijk een mouw te passen.
        Waarom zou je geen MX-5 kunnen houden, 1 gezinswagen naast de MX-5 -> problem solved!

Wordt trouwens tijd dage uwe naam is verandert.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Het kan verkeren... Aan alles valt uiteindelijk een mouw te passen.
          Waarom zou je geen MX-5 kunnen houden, 1 gezinswagen naast de MX-5 -> problem solved!

Wordt trouwens tijd dage uwe naam is verandert.
          Is nu ook zo. Ten tijde van de aankoop van de RS hadden we al een octavia maar een 1.2. Dus de RS werd gezinswagen. De 1.2 is sinds een jaar vervangen door een Superb (welke een firmawagen is), dus tja t zou stom zijn om alle gezinsuitstappen met de privé-wagen terijden doen waardoor de RS heel veel stil staat in het weekend. Daarmee vond ik het spijtig van de RS, maar dan kon ik beter iets kopen dat ik al altind zot van was, een cabrio.
          lange tijd gekeken naar een 4zitter maja veel duurder en dan zit je dan steeds met de firmawagen. Dus de 4zit cabrio ging ook in het weekend aan de kant staan. Dan maar iets kopen dat alles heeft wat ik wou : goede prijs, leuk vermogen, cabrio, geweldig rijgedrag, sportief design, ... MX5

naam blijft zo, oude liefde

volgende week vrijdag afspraak om de 2.0 te gaan bekijken (en hopelijk te kopen)

Comment

• Even een update van mijn zoektocht: ging normaal gezien paar weken geleden zien naar een soul red , bel de nederlandse handelaar dat hij mijn RS mocht ophalen. Keert hij wek zijn kar. Om kort te zijn "had geen interesse meer" (werkelijke reden was dat hij gewoon een te hoog bod had gegeven, wilde hij natuurlijk niet toegeven). Zware tegenslag dus. Afspraak afgezegd bij die mensen van de MX5. Ik was serieus pissed. Week later uiteraard deze MX5 ook ondertussen verkocht (2de die voor mijn neus was verkocht). Beslist om de RS dan maar particulier te verkopen, met tegenzin (geen fan van) Na de eerste week was ik al redelijk gefrustreerd van al die belachelijke mailtjes tot dat 1 mailtje ..... met mijn ervaring als verkoper wist ik "deze mag ik niet laten gaan". Visje netjes op het droge gehaald , wel beetje moeite moeten doen, maar HALLELUJAH ...RS vorige zondag verkocht
            natuurlijk sta ik nog wel zonder MX5 op de oprit. Ondertussen waren er wel een paar nieuwe mooie aanbiedingen gepasseerd. Wel beslist dat het geen soul red zal worden, ondanks dat het een schitterende kleur is. Wel om twee redenen valt die kleur af : 1) putjes, krasjes, ... vallen zo hard op door de grijze grondlak 2)een te secure kleur om te herspuiten. (Parelmoer)
            Morgenvroeg gaan we dus naar een niet-soul-red MX5 kijken. Jaartje oud, 15.000km, nette prijs en een 2.0. Indien de wagen proper staat, zal het deze worden

Comment

• toitoi

Comment

• Succes!
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Pfff wat een afknapper vanmorgend. Had de verkoper gisteren nog gebeld. "Wagen was perfect. Schitterend exemplaar ...."
                  Kom daar toe, wagen had het beste plaatsje gekregen op het gras. Zag er mooi uit .... tot je dichterbij ging .... wagen leek geen 1 jaar maar 10jaar. Op ieder panneel zat wel een kras, twee velgen beschadigd (verkoper viel uit de lucht), voorbumper volledig beschadigd (maar herstelling van de bumper zat in de prijs), de zijlijst zat los, ... en dan het interieur .... een zwijnenstal ... absoluut niet onderhouden, vuil, beschadigingen waarvan je denkt "hoe doe je dit",...
                  als ik de verkoper aansprak op zijn "perfecte wagen" kreeg ik dan nog een boertig antwoord. ​​​​​Bij diene sjarel zien ze mij nooit weer. Wat een rotervaring.

Comment

• Garage of particulier?

Comment

• Chris_147 , garage. Was een overname.

Comment

• Dat is dan wel helemaal triestig

Comment

• Wel erg dat ze dit een perfect exemplaar durven noemen! Foto's bedriegen vaak nogal is, verder zoeken dus.
                          Last edited by ; 05/09/2018, 21:54.

Comment

• Wat mij wel telkens opvalt is de staat van de rand van de deur. Bij hoeveel wagens dat de verf daar af is. Bij deze beide deuren zeker een strook van 10cm helemaal de verf eraf. Snap wel dat het een lange deur is, maar je gooit daarom je deur toch niet telkens tegen de andere wagen of muur.
                            Denk wel nu specifiek naar een witte te zoeken. Sportief en "krasvrijer". Krasjes enerveren mij zo hard.
                            vandaag nog telefoontje gepleegd. Een witte 1.5, als ik de eigenaar hoorde vertellen: steeds met de hand gewassen, altijd eerst goed de motor op temperatuur laten komen vooraleer stevig gas geveb, steeds in de garage gestaan, in de winter zelfs met een hoes, ... een autoliefhebber. Klonk al heel veelbelovend.

Comment

• Dan toch terug naar een 1.5 gaan kijken?

Vorige week zag ik aan de Mazda garage in Sint-Truiden een prachtige witte RF staan.
                              Was een nieuwe zelfs nog plastic bescherming op de velgen, deze week stond hij d'r niet meer.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• knight-rider , heb gisteren gereden met de 2.0, had er meer van verwacht. Op 1 of andere manier vond ik de 1.5 leuker rijden. Misschien ligt het aan mij, maar ik vond de 1.5 ook "lichter" rijder, speelser, relaxter ... in de 2.0 had ik ook het gevoel (heb dit ook in de RS) van "alé gast, ik heb 160pk, stampt op die pedaal" waardoor je steeds harder wilt rijden. In de 1.5 reed ik "relaxter". Het ligt wss puur aan mezelf. Mijn mindset is totaal anders bij de 1.5 dan bij de 2.0
                                vandaar dat de 1.5 terug in beeld komt. Miste wel die laatste punch bij de 1.5 maja was tijdens een testrit, mijn dagelijkse ritten laten dergelijk rijden niet toe (snelheidsbeperking). En uiteindelijk voor hetgeen ik de wagen eigenlijk gebruik, is een 1.5 ook voldoende. Daarnaast zijn de maandelijkse kosten ook wat lager (niet dat het zo een doorslag geeft)
                                Weet dat ik redelijk wispelturig ben maar is de eerste ervaring met Mazda en het is wat zoeken. Rij al 18jaar VAG en dan weet je perfect wat je kan verwachten. Normaal gezien ben ik iemand die redelijk standvastig ben :-)
                                ​​​
                                ​​​​​​

Comment

• Blue reflex is anders ook een vrij goede kleur tegen krassen, maar je vind ze niet zo vaak in 2de hands.

Veel succes met de witte in ieder geval!

Comment

• , er staat er momenteel 1 te koop met mijn criteria. Ongetwijfeld zeer mooie kleur, maar t zal terug wit worden. Wit is zo een gemakkelijke kleur voor onderhoud.

Comment

, er staat er momenteel 1 te koop met mijn criteria. Ongetwijfeld zeer mooie kleur, maar t zal terug wit worden. Wit is zo een gemakkelijke kleur voor onderhoud.
                                      Wit? Gemakkelijk? Ik dacht net dat het een moeilijke kleur was.

Comment

• Nee jong, heel gemakkelijk.
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                          Nee jong, heel gemakkelijk.
                                          Vuil te maken dan? Nee ja, geen idee eigenlijk, het zou nooit in mij opkomen om een witte wagen te kopen, alhoewel ik wit parelmoer wel zeer mooi vindt.

Comment

Working...
                                          X