Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda MX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
    Ik doe ook voornamelijk max 70 baantjes. Dus de hoge snelheden haal ik toch niet. Dus ik doe absoluut geen "voordeel" met een 160pk,
    Dat is net een goede reden om juist wel voor de 2.0 te kiezen. Als er op een 70 baan ene tegen 55 hangt te tuffen voor u, ben je die zo over ;-) :-P

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
      Raar om dit te horen van iemand waarvan zijn vorige wagen 308 pk had. Als je vooruit wil gaan met de 1.5 moet je wel in hogere toeren gaan rijden, wat plezant voor de rijder is, maar in mijn vriendin haar geval, minder voor de passagier. Als zij meerijdt doe ik het soms zo geniepig, ni doortrappen, maar geleidelijk aan naar de +5000 toeren, maja ze hoort da dan toch en dan ist altijd van, ela, tis al goed e! Als ik alleen rij kan ik mij moeilijk inhouden om het niet te doen, tis zo plezant.

Misschien minder voor de 2.0 dat wanneer je toch is wil doortrekken, al meteen aan veel te hoge snelheden zit? Zou die is moeten test rijden...
      Het is te zien hoe je het vermogen gebruikt. 90% van mijn tijd rij ik 50 of 70 banen. Dan mag je nog 1000pk hebben, als je je een beetje aan de snelheden wilt houden gebruik je amper het vermogen. Dus verschil 308pk en 131pk is dan ook niet zo groot. Enig verschil, de RS belast je amper, terwijl de MX5 iets meer.
      Moest ik 90% autostrade doen zou ik mij nooit een MX5 kopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Dat is net een goede reden om juist wel voor de 2.0 te kiezen. Als er op een 70 baan ene tegen 55 hangt te tuffen voor u, ben je die zo over ;-) :-P
        Ik zoek eerder de boerebaantjes op. Die zijn plezanter en inhalen lukt daar niet
        ik vond het motorkarakter van de 2.0 niet zo fijn en aangezien de 131 al vlot genoeg is voor mijn dagelijks verkeer ....

Comment

• Boerenbaantjes zijn de dag van vandaag idd de leukste baantjes, kunt ge nog is goed doorrijden, zeer weinig verkeer en geen risico om geflitst te worden. Op de gewone banen, pfff toch maar saai rijden ze en ge kunt ge u nimeer riskeren ook me al die flitspalen en trajectcontroles. Op een jaar tijd is het 20 minuten langer rijden naar mijn broer, gewoon door de snelheidsbeperkingen.

Comment

• Dit weekend de wagen eens onder handen genomen. Vanbinnen en vanbuiten eens deftig gepoetst. De kap ook grondig gereinigd waardoor ze terug mooi zwart ziet en de kap daarna beschermd met een coating. Super resultaat. Het water vloeit eraf en trekt niet meer in de stof.

Comment

Boerenbaantjes zijn de dag van vandaag idd de leukste baantjes, .
              nu nog wachten tot de mais weg is en 't is weer feest

Comment

• Ja, afgelopen vrijdag avond ook nog wat zitten rondrijden op de boerenbaantjes hier in de buurt (regio Sint-Truiden, Heers, Borgloon, Tongeren, Kortessem).
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Die woont hier een gemeente verder, veranderd om het jaar van kleur.

Niet mijne stijl maar is wel ferm om hem te zien afkomen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Edit: quote komt niet door, betreft de groene ND.

Comment

• Dit weekend ook nog wat op de boerebaantjes gereden, regio Ardooie.
                    Wat een fun is de MX5 op de boerebaantjes. Moest ik met de RS gereden hebben zoals nu met de MX5, lag ik bij de eerste bocht eruit

Comment

• Dat zou wel kunnen ja, de achterwielsturing op de Megane GT is echt zalig voor op die boerenbaantjes.
                      Ik zou dat eigenlijk wel eens met een mx5 willen doen, lijkt me echt zalig om met het dak open te rijden.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Dit weekend ook nog wat op de boerebaantjes gereden, regio Ardooie.
                        Wat een fun is de MX5 op de boerebaantjes. Moest ik met de RS gereden hebben zoals nu met de MX5, lag ik bij de eerste bocht eruit
                        MX5 en boerenbaantjes zijn een gouden huwelijk, ik woon er midden in en das echt wel nodig om van tijd wat beheerst rond te rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                          MX5 en boerenbaantjes zijn een gouden huwelijk, ik woon er midden in en das echt wel nodig om van tijd wat beheerst rond te rijden.

Het is wel opletten op die boerenbaantjes voor fietsers. Zeker in het weekend. Bij goed weer zijn ze met grote getallen onder baan.
                          wat mij wel opvalt, met de MX5 krijg ik quasi geen negatieve reacties wanneer ik eens "gek" rijdt. Met de octavia RS had ik daar veel meer reactie op. Is het omdat ze de MX5 als een klein , leuk wagentje beschouwen?
                          ook altijd leuk onder baan naar het werk, rij zo in bepaalde kleine straatjes tussen rijen huizen waar het uitlaatgeluid zeer sterk weergalmt (lekker geluidje dan). Zie je de voetgangers steeds hun hoofd draaien

Comment

Het is wel opletten op die boerenbaantjes voor fietsers. Zeker in het weekend. Bij goed weer zijn ze met grote getallen onder baan.
                            wat mij wel opvalt, met de MX5 krijg ik quasi geen negatieve reacties wanneer ik eens "gek" rijdt. Met de octavia RS had ik daar veel meer reactie op. Is het omdat ze de MX5 als een klein , leuk wagentje beschouwen?
                            ook altijd leuk onder baan naar het werk, rij zo in bepaalde kleine straatjes tussen rijen huizen waar het uitlaatgeluid zeer sterk weergalmt (lekker geluidje dan). Zie je de voetgangers steeds hun hoofd draaien
                            Geluid is idd super, hoeft voor mij geen aanpassing.

Comment

• Extra voordeel van de MX5, ik krijg nu alles gedaan van mijn kids (5j en 7j) wanneer ik hen een ritje beloof
                              Zijn er alletwee stapelzot van

Comment

• Nu zijn het inderdaad de ideale dagen om te toeren met de MX.
                                Ben eigenlijk al blij dat Morkhoven opgebroken is zodat ik moet rondrijden.

Comment

Extra voordeel van de MX5, ik krijg nu alles gedaan van mijn kids (5j en 7j) wanneer ik hen een ritje beloof
                                  Zijn er alletwee stapelzot van
                                  Alé ge zijt ni de enige die content is dat je de Octavia vervangen hebt door een MX-5. :-)

Comment

Dit weekend de wagen eens onder handen genomen. Vanbinnen en vanbuiten eens deftig gepoetst. De kap ook grondig gereinigd waardoor ze terug mooi zwart ziet en de kap daarna beschermd met een coating. Super resultaat. Het water vloeit eraf en trekt niet meer in de stof.
                                    Welke coating heb je gebruikt voor de kap? Naar het schijnt moet je de lak en de ramen afschermen voor de coating van de kap.

Comment

Welke coating heb je gebruikt voor de kap? Naar het schijnt moet je de lak en de ramen afschermen voor de coating van de kap.
                                      Auto finesse rag top hood cleaner
                                      auto finesse top hood protector

bwa afschermen is niet echt nodig. Had ook gezien die alles afplakten, maar heb er ook gezien die niets afplakte. Gewoon onmiddellijk afwrijven is voldoende. Na 1 keer ook eens geprobeerd zonder bescherming. Geen probleem ondervonden. Zeker de protector NIET laten harden want dan krijg je het product er zeer moeilijk af.

Comment

• Ik gebruik ook AF. Zeer goed gerief. Als ik zie op filmkes hoe sommigen alles afplakken .. ? Wat een gedoe ..
                                        Tijdens spuiten hou ik wel een MF doekje er naast dat er niet te veel verneveling op de ramen en carrosserie terecht komt, maar het is gewoon snel even de nevel die naast het dak gekomen is af wrijven, geen probleem.

Audi A4 cabriolet hood cleaned and protected using Auto Finesse Rag Top. Hood was first cleaned then protected using a 2 part system.The water just beads up ...

Comment

• Die van mij wordt volledig behandeld met Gyeon, gaat mij wel wa kosten ma ben het beu van mijne rug altijd zeer te doen om dan na 5 minuten met de wagen te rijden en alweer vol vuil te hangen. Deze bescherming gaat normaal een hele lange tijd meegaan. Voor de kap moet alles afgeplakt worden want als dit product op de ramen of lak komt moet het er gepolierd worden daarmee. Ben is benieuwd, begin oktober gaat em binnen en er zal 3 dagen aan gewerkt worden.
                                          De kap moet zeker gedaan worden want het water dringt er zo in.

Comment

Working...
                                          X