Uw auto gaat dan wel ook nog altijd vuil worden hoor ;-)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda MX-5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenUw auto gaat dan wel ook nog altijd vuil worden hoor ;-)
Comment
-
Vind zo'n behandelingen eigenlijk zijn geld niet waard. Kost veel, uw wagen wordt even goed vuil, wassen moet je hem ook doen. Vuil plakt er idd minder aan maar het verdwijnt niet vanzelf. Ik zou dan eerder geld spenderen aan een Xpel folie, dan is je lak tenminste beschermt tegen krassen en putjes.
Comment
-
Geert, die auto op da filmke is al proper hee. Het is gewoon een filmke om het beading en sheeting effect van die Gyeon te laten zien. Als je met uw tuinslang over uw vuile behandelde beschermde auto gaat, zal die er niet proper mee worden hoor ;-)
Mijn Auto Finesse wax geeft trouwens ook zo'n effect hoor, daarvoor hoeft mijn auto geen 3 dagen binnen :-)
Wat gaat dat kosten ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk BerichtenVind zo'n behandelingen eigenlijk zijn geld niet waard. Kost veel, uw wagen wordt even goed vuil, wassen moet je hem ook doen. Vuil plakt er idd minder aan maar het verdwijnt niet vanzelf. Ik zou dan eerder geld spenderen aan een Xpel folie, dan is je lak tenminste beschermt tegen krassen en putjes.
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenGeert, die auto op da filmke is al proper hee. Het is gewoon een filmke om het beading en sheeting effect van die Gyeon te laten zien. Als je met uw tuinslang over uw vuile behandelde beschermde auto gaat, zal die er niet proper mee worden hoor ;-)
Mijn Auto Finesse wax geeft trouwens ook zo'n effect hoor, daarvoor hoeft mijn auto geen 3 dagen binnen :-)
Wat gaat dat kosten ?
Het is niet alleen de lak die een bescherming krijgt, ramen, velgen, lak, kap, plastic onderdelen, uitlaat,... De gehele wagen wordt onder handen genomen, zowel vanbinnen als vanbuiten, onder de motorkap,...
Door de coating krijgt de lak ook een spiegeleffect.
Veel!
Hangt er eigenlijk vanaf in welke staat dat de wagen is, hoe meer werk hoe duurder natuurlijk. Aan de lak van die van mij zal er niet veel gepolierd moeten worden want die staat nog gelijk nieuw, dus beter dat ik het nu laat doen.
En het grootste voordeel, het blijft jaren goed ipv enkele maanden.
Comment
-
Filmke komt van me
Ik heb al mijn wagens vanaf nieuw laten behandelen ... ze worden veel minder snel vuil. wassen makkelijker af en zijn beschermt tegen de elementen en krassen...
Gyeon hun coating is zo hard als je een flesje laten openstaan een dag of 2 dat het puur glas word en dus gewoon kan kapot kloppen
als je meer info wil stuur je me maar een pmSkoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
Klikerdeklikhier
Car name: Octavius Rsus
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Niets kan je wagen beschermen tegen putten, de Gyeon coating beschermt de lak wel tegen krassen, maw de krassen zijn dan zichtbaar op de coating, maar dringen niet door tot in de lak..
is een folie en geen coating. Is een zelfhelende folie. Krassen in de folie verdwijnen door warmte, folie smelt terug samen. Folie is zo sterk dat er een steentje tegen de folie Mag vliegen zonder een putje te maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichtenzoek eens in Google op Xpel folie .
is een folie en geen coating. Is een zelfhelende folie. Krassen in de folie verdwijnen door warmte, folie smelt terug samen. Folie is zo sterk dat er een steentje tegen de folie Mag vliegen zonder een putje te maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Zal ook wel niet goedkoop zijn wsl en wat met teer, hars, vogelstront?
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Comment
-
Xspell is idd strek maar niet feilloos hoor.. al genoeg voorbeelden gezien waar het steentje er gewoon doorgaat. het beste is gewoon beide doen, zowel de xspell als een glas coating.. maar dan spreken we wel over +5000 euro aan beschermingSkoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
Klikerdeklikhier
Car name: Octavius Rsus
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuner111 Bekijk BerichtenXspell is idd strek maar niet feilloos hoor.. al genoeg voorbeelden gezien waar het steentje er gewoon doorgaat. het beste is gewoon beide doen, zowel de xspell als een glas coating.. maar dan spreken we wel over +5000 euro aan bescherming
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
Ben je voor die prijs dan niet beter dat je gewoon niks doet en hem eens laat herspuiten na een jaar of vijf ?
Heb er lang over nagedacht en volg de detailer waar ik ga al een hele tijd en hoe die met passie aan de wagens werkt en telkens weer het resultaat, top! Zo zouden er meer moeten zijn, veel meer! Ook garagisten, want daar steekt het ook allemaal niet meer zo nauw tegenwoordig, maar het kost ons wel allemaal veel geld. Wie bij mij geen degelijk werk kan leveren moet zelf bij mij niet meer komen beginnen, ik betaal dan liever meer en dat het goed gedaan is.
Een wagen polieren en zo een coating aanbrengen is ook een kunst denk ik en moet met veel zorg worden toegepast en aangebracht.
Heb zo ooit is mijn wagen mogen binnen steken bij een detailer, omdat er iets (ik ga het hele verhaal niet terug opnieuw doen) opgevallen was. Heb die uit miserie gewoon verkocht, de wagen zag er zeer proper uit van ver, maar van dichtbij was de lak er erger aan toe dan dat ik em binnen gestoken had... Daar zit je dan met een wagen die je 8 jaar zeer goed onderhouden hebt, helemaal naar de kloten! Ook de reden dat ik de MX-5 na het voorval met die curing compound meteen goed wil laten behandelen zonder al diene zever me experts enz...
Comment
-
Denk dat je je als autoliefhebber er moet over zetten dat een wagen er niet voor de komende 10jaar er niet als nieuw zal uitzien. Ik kom ook slecht gezind wanneer er een krasje of putje bijkomt. De mazda die ik nu gekocht heb, is ook niet meer "maagdelijk". Zeer spijtig.
Had voor mezelf uitgemaakt, ik rij er een paar maanden mee en zie of de "beschadigingen" mij storen. Blijft het mij storen dan laat ik hem herstellen maja wordt dan kostelijke zaak en het kan goed zijn dat wanneer de wagen hersteld is, de dag erna een malloot zijn deur in jouw deur gooit en daar gaan al de centjes. Dus ondanks ik ook graag een kras/putjes-vrije auto heb, denk ik mij er maar bij neer te leggen dat er toch niets aan te doen is. Gewoon beetje opletten waar je de wagen zet, hoe je ermee rijdt, ... maar extra geld uitgeven aan iets dat toch geen garantie biedt op een kras|putjes-vrije auto .. zonde van het geld. Dat geld spaar ik liever om de volgende "droom"wagen te kopen
Comment
-
Heb dat ook hoor bij auto’s...
Om een voorbeeld te geven, mijn Tipo. Na iets meer dan 2 jaar en 40.000 km, heb je hier en daar wat battle scars: een klein putje van steenslag op de motorkap, een vogelstront die ondanks quasi instant verwijdering een beetje ingevreten is, en ‘kapje’ aan de onderkant van ‘zijskirt’, tak omhoog gegooid tijdens het rijden.
Dit alles ondanks altijd handwas, twee emmers, laagje wax op tijd en stond...
Soms haal ik er beetje ‘voldoening’ uit door ze te aanschouwen als karaktervlekken, littekens die herinneren aan het feit dat met een auto gereden, gereisd, fun gemaakt,... moet worden. Zoals wij zelf allemaal ook wel ergens een litteken of imperfectie hebben.
Ik ga stoppen of jullie steken me in het gekkenhuis'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenSoms haal ik er beetje ‘voldoening’ uit door ze te aanschouwen als karaktervlekken, littekens die herinneren aan het feit dat met een auto gereden, gereisd, fun gemaakt,... moet worden. Zoals wij zelf allemaal ook wel ergens een litteken of imperfectie hebben.
De auto is een gebruiksvoorwerp. En een MX-5 is nog altijd geen Ferrari F40. Je dagelijkse auto kost wel tientallen duizenden euros en natuurlijk wil je daar zorg voor dragen, maar sommige dingen zijn onvermijdelijk. Geniet van het moment dat je ermee rijdt. Alles wordt ouder en niets blijft zoals het was.
Iedereen krijgt op een bepaalde leeftijd rimpels bijvoorbeeld, moet je dan jezelf minder graag zien of er boos om worden ? ;-)
Zalfjes voor je huid kunnen geen wonderen verrichten, net zoals beschermlaagjes op je auto ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenGeniet van het moment dat je ermee rijdt.
betrap er mij zelf op dat ik in het weekend regelmatig gewoon de MX5 neem samen met 1 van de kids en gewoon een beetjen ga amuseren op plezante baantjes. Heb dat eigenlijk met mijn vorige wagens nooit gehad
deze week ook ondervonden wat achterwielaandrijving is. 90° bochten iets te bruut genomen, baan beetje vochtig en hup ... het kontje zette hem. Wel onmiddellijk gecorrigeerd door de wagen en mezelf. Wel even verschoten maar wat hebben we de volgende keer geprobeerd ... gecontroleerd het kontje laten schuiven
1 keer wel een mooie (zeer kort) driftje kunnen maken
Smaakt naar meer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichtenbetrap er mij zelf op dat ik in het weekend regelmatig gewoon de MX5 neem ...
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenHoe lang heb je die nu? Je praat al als een ancien
Als ik nu zo eens af en toe in de superb rij, dan besef je wel hoe de MX5 voor 200% ontwikkeld is voor rijgevoel, rijplezier, ... De Superb rijdt zo totaal anders. Alles is meer afgesteld op comfort en grotere afstanden. Het sturen, zoveel minder gevoel. Het zitten, precies of je dan in een SUV zit, ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenJa echt he, zou zeggen dat ge die al jaren hebt.
Comment
Comment