Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda MX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    Soms haal ik er beetje ‘voldoening’ uit door ze te aanschouwen als karaktervlekken, littekens die herinneren aan het feit dat met een auto gereden, gereisd, fun gemaakt,... moet worden. Zoals wij zelf allemaal ook wel ergens een litteken of imperfectie hebben.

Ik ga stoppen of jullie steken me in het gekkenhuis
    Das waar, maar heb het vooral lastig met de beschadigingen die ik heb door andere oetlullen die totaal geen respect hebben! Zeker nu met dat voorval met die curing compound, das ni zomaar een putje of krasje, das dikke miserie om het er weer af te krijgen! Daar heb ik het vooral moeilijk mee.

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
    extra geld uitgeven aan iets dat toch geen garantie biedt op een kras|putjes-vrije auto .. zonde van het geld. Dat geld spaar ik liever om de volgende "droom"wagen te kopen
    Bwaja, de lak is dan toch extra beschermt, auto is gemakkelijker af te wassen en in mijn geval, het stoffen kapje zal veel langer meegaan.
    Het is ook de bedoeling dat ik deze wagen lang ga houden en het liefst zo perfect mogelijk.

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten

Had die beter al jaren geleden gekocht
    Je doet me denken aan mezelf toen ik em net had, zeer enthousiast, nog altijd trouwens ! Zie maar dat ze je ook niet fanboy gaan noemen.
    Last edited by ; 22/09/2018, 15:38.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
      Je doet me denken aan mezelf toen ik em net had, zeer enthousiast, nog altijd trouwens ! Zie maar dat ze je ook niet fanboy gaan noemen.
      Ben wel fan geworden van de MX5.(niet zozeer van Mazda) Rijdt zo leuk, precies, verslavend ....
      en het is zoals de vorige eigenaar tegen mij zei "only a MX5 driver knows why"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
        Ben wel fan geworden van de MX5.(niet zozeer van Mazda) Rijdt zo leuk, precies, verslavend ....
        en het is zoals de vorige eigenaar tegen mij zei "only a MX5 driver knows why"
        Ik zou der veel meer moeten mee buiten komen, maar het verkeer van tegenwoordig, echt geen plezier meer, de laatste keer dat ik ermee buiten kwam stond ik al meteen in de file en de keer daarvoor dan de miserie met de curing compound... Het is mij precies ni gegund om daar mee rond te rijden. Maar voor de rest idd een zalig baksken!

Ik heb al een tijdje Gran Turismo Sport liggen en een stuurtje, maar speelde het nooit, een stuur op een bureau installeren is ook ni alles.
        Na enkele jaren twijfelen eindelijk is ne playseat gekocht, was ook een beetje omdat het deze keer naar mijn goesting was, blauw alcantara! Mocht ik ze in de Mazda installeren awel ik kocht er mij nog ene!

Nu in Gran Turismo, ok tis maar een game, al met enkele wagens gereden en zelf daar rij ik voorlopig het liefst van al met de MX-5, nog geen Porsches ofzo gereden, ben dan ook nog maar aan de amateur reeks bezig. Gran Turismo heeft daar mooi werk geleverd! Buiten dat je natuurlijk niet mee beweegt, voelt het zowat hetzelfde aan. Die playseat had ik mij veel eerder moeten kopen! Top game!

In Gran Turismo zit trouwens een vr functie en heb deze is getest met de MX-5, net of ik echt in de wagen zat en dan kunt ge zo rondkijken, vr, zie daar echt toekomst in, het enige nadeel, ik wordt er mottig van bij het nemen van bochten.
        Last edited by ; 22/09/2018, 19:36.

Comment

• 1 oplossing voor al uw problemen, de MX-5 rat look

Comment

• Gran Turismo vind ik ook wel top. Ik heb ook een stuur, van Thrustmaster, maar 't is nu al een tijd geleden, want mijn zoon heeft mijn PS aangeslagen en op zijn kamer gezet :-D
            Met mijn RX-8 op Francorchamps haalde ik dezelfde rondetijden en snelheden in het echt als op GT, dat zegt wel iets over het realisme, ook al zijn er veel haters.
            In GT Sport met de MX-5 ND was wel ferm ja :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
              Gran Turismo vind ik ook wel top. Ik heb ook een stuur, van Thrustmaster, maar 't is nu al een tijd geleden, want mijn zoon heeft mijn PS aangeslagen en op zijn kamer gezet :-D
              Met mijn RX-8 op Francorchamps haalde ik dezelfde rondetijden en snelheden in het echt als op GT, dat zegt wel iets over het realisme, ook al zijn er veel haters.
              In GT Sport met de MX-5 ND was wel ferm ja :-)
              Heb het spel al zolang liggen en nu eindelijk is aan begonnen, wel ferm met stuur en playseat.
              Heb Project Cars 2 ook, maar geen idee wat da is, continu onderstuur, slechte graphics, ... GT daarentegen, echt top! Driften gaat ook al iets beter, bij de vorige kreeg ik da totaal ni voor elkaar, bij Sport mits wat oefening moet da zeker lukken.

Ik had de Mazda in GT meer pk's gegeven en lichter gemaakt, ajaj da was direct al helemaal anders rijden. Meteen gecrasht.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Doe mij maar eentje zoals die in het filmpje hier boven
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• 6.5s naar 100 in zo'n bakske lijkt me wel leuk rijden en dan nog eens betrouwbaar ook

Comment

• Pff, zo'n facelift 2.0 interesseert mij écht wel. Misschien komt er wel 1 na de Civic, alleen de kleine koffer houd mij wat tegen.
                      Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                      Audi S3 '02 sold => topic
                      Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                      Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk Berichten
                        Pff, zo'n facelift 2.0 interesseert mij écht wel. Misschien komt er wel 1 na de Civic, alleen de kleine koffer houd mij wat tegen.
                        Ni twijfelen! Ik zal uwe civic wel overnemen dan, wa vraagde? :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Ni twijfelen! Ik zal uwe civic wel overnemen dan, wa vraagde? :p
                          Nog wat vroeg, rij er nog maar 1 1/2 jaar mee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk Berichten
                            Nog wat vroeg, rij er nog maar 1 1/2 jaar mee
                            't is nooit te vroeg om te veranderen he
                            Als ik zie hoe vaak sommigen een andere auto kopen.
                            Ik denk soms ook al aan iets anders en heb de Megane ook nog maar anderhalf jaar.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              't is nooit te vroeg om te veranderen he
                              Als ik zie hoe vaak sommigen een andere auto kopen.
                              Ik denk soms ook al aan iets anders en heb de Megane ook nog maar anderhalf jaar.
                              Wel als er nog geen geld voor is
                              En madam is ook niet akkoord

Comment

• Als ge die verkoopt is er toch geld voor?
                                ​​​​​​

Comment

• Niet genoeg hé....of het zou moeten zijn dat iemand mij er 30K voor geeft
                                  Gisteren had ik het eens aangehaald tegen mijn madam....laat ons zeggen dat ik rap over een ander onderwerp begon

Comment

• Lekker wachten tot er tweedehands te verkrijgen zijn. Als je ziet wat een 2.0 van een jaartje afschrijft .... minimaal 7000euro op een jaar tijd.
                                    ik heb mijn wagen laatste wagens ook steeds zo gekocht. Op 3 wagens heb ik al 1 wagen in aanschafprijs "uitgespaard".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                                      Lekker wachten tot er tweedehands te verkrijgen zijn. Als je ziet wat een 2.0 van een jaartje afschrijft .... minimaal 7000euro op een jaar tijd.
                                      .
                                      da's wat ik ook van plan ben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                                        6.5s naar 100 in zo'n bakske lijkt me wel leuk rijden en dan nog eens betrouwbaar ook
                                        Het klinkt cliché maar al dat vermogen is redelijk overbodig gekomen. Bebouwde kom, overal 30, buiten de bebouwde kom 70, autostrade 120. Ik kom van 308pk in een octavia RS. Pfff, een hoop frustraties. Je kan amper 50% van het vermogen aanspreken wil je binnen de wettelijke max snelheid zitten, je zit in no time aan de limit "rijbewijs kwijt", ... en op de baantjes waar de mazda net het leukste rijdt, ga je echt geen 150 rijden
                                        ik heb nu veel meer plezier in mijn 131pk mx5 dan in mijn 308pk RS
                                        Denk dat het met de 184pk MX5 net een beetje hetzelfde is. Leuk op papier en aan de toog maar eigenlijk op de openbare weg overbodig.
                                        ​​​​​

Comment

• ja klopt tegenwoordig is het echt opletten af en toe denk ik zelf gedaan met auto's, de overheid ziet geen euro meer van mij. Maar in een klein licht bakje met voldoende vermogen heb je nog meest plezier. En soms eens de weg dubbel doen zodat je zeker bent dat er geen flitsbakken staan. Maar er zijn nog genoeg boerenbaantjes waar ze nooit flitsen. Ben er ook van overtuigd dat 184pk zeker voldoende is. Misschien inderdaad leuker in de kleinere motor en iets meer rpm... Mijn referenties zijn nog altijd de 205 gti, 106 gti en clio williams, meer moet dat niet zijn, denk dat zo'n mx in dezelfde lijn ligt, nog nooit mee gereden eigenlijk, maar begint meer en meer in mijn 'gezichtsveld' te komen

Comment

Working...
                                          X