Het is geen cliché, spijtig genoeg de werkelijkheid van vandaag; behalve hier en daar voor een spurt van een paar honderden meters is een hoog vermogen niet meer aanwendbaar in het dagelijks verkeer. Ik begrijp natuurlijk het plezier dat het bezit van een snelle wagen aan zijn eigenaar kan bezorgen, maar het blijft dan eerder een mooie speelgoed, behalve voor dezen die hun bijou op circuit wagen...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda MX-5
Collapse
X
-
Ik ga niet express over en weer rijden om te zien of er een flitser staat. Tegenwoordig zijn de flitsbakken zo klein dat je ze toch niet meer ziet staan.
En idd op de boerebaantjes is het super rijden zonder flitser. Enkel wel opletten voor fietsers, je ziet ze soms niet komen van achter een bocht. Zeker wanneer de mais hoog staat.
in de MX5 is 131pk voldoende om plezier te hebben op baantjes waar de MX5 zich thuis voelt
doe je meer autostrade en dergelijke is de 2.0 wel iets aangenamer ivm hernemen. Maar het grote nadeel van de 2.0 was dat het niet een hoogtoerig blok was. Nam voor mij veel plezier weg. Daar ben ik op afgeknapt, anders had er een 160pk op de oprit gestaan. Mooi van Mazda dat ze toch geluisterd hebben naar de "kritiek" van de MX5 rijders.
Comment
-
Ik kan me dat perfect inbeelden, zou vermoedelijk ook voor de 1.5i gaan.
Een kleinere motor 'uitwringen' vind ik een zalig gevoel.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIk kan me dat perfect inbeelden, zou vermoedelijk ook voor de 1.5i gaan.
Een kleinere motor 'uitwringen' vind ik een zalig gevoel.
ps de 131pk is met zijn 8.3sec naar 100 dan ook niet echt traag te noemen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
ps de 131pk is met zijn 8.3sec naar 100 dan ook niet echt traag te noemen.
Eigenlijk zouden ze daar nog een cup versie moeten van uitbrengen met dunner tapijt, zonder airco etc...
Maar denk niet dat er nog zoveel af te schaven valt, heb gelezen dat er zelfs in het niet-zichtbare gedeelte van de zijruiten gaten geboord zijn om het glas lichter te maken, prachtig !
- Likes 1
Comment
-
Met de 160pk was ik ook al tevreden geweest maar de hogere toeren van de 184pk is toch wel de kers op de taart. Voor deze Civic had ik ook een atmo 1.8 met 140pk en op zich was dit ook voldoende, alleen als ik eens écht door duwde merkte ik wel dat ik wat tekort kwam.
Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
Audi S3 '02 sold => topic
Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic
Comment
-
Cupra, je zegt dat je het vermogen van de 2.0 overbodig vindt in het huidige verkeer, en ook voor de hoogtoerige motor voor de 1.5 bent gegaan. Maar is dat niet tegenstrijdig, is dat wel haalbaar, tegen 7000 toeren door de bebouwde kom ? Als ik ergens bij rustig verkeer wat gas aan het geven ben, en bij 5 of 6000 toeren zie ik wat verder een voetganger of fietser afkomen, schakel ik toch direct een vitesske of 2 hoger ;-)
Ik vind dat je sneller dwaas bekeken wordt tegen 60 aan 5000 toeren dan tegen 70 aan 3000.
Comment
-
Helemaal waren.
Ze letten niet op snelheid maar op geluid.
Al heel vaak ondervonden met de moto ook.
Gisteren in een overgang van 70 naar 50 net voor de bocht de automaat laten afschakelen en de hoofden van een paar bewoners draaiden meteen.
Ik reed maar 48, meteen in D gelegd en ze knikten eens.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenHelemaal waren.
Ze letten niet op snelheid maar op geluid.
Al heel vaak ondervonden met de moto ook.
Gisteren in een overgang van 70 naar 50 net voor de bocht de automaat laten afschakelen en de hoofden van een paar bewoners draaiden meteen.
Ik reed maar 48, meteen in D gelegd en ze knikten eens.Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
Audi S3 '02 sold => topic
Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenIn de meeste gevallen zal het efficiënter zijn om zelf wat af te vallen dan proberen de auto lichter te maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk Berichten
Eerlijk gezegd kan ik dit wel begrijpen. Ik woon langs een drukke baan en dan is zo'n lawaai onnodig, enkel leuk voor de bestuurder maar minder voor omstaanders/omwonenden.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenCupra, je zegt dat je het vermogen van de 2.0 overbodig vindt in het huidige verkeer, en ook voor de hoogtoerige motor voor de 1.5 bent gegaan. Maar is dat niet tegenstrijdig, is dat wel haalbaar, tegen 7000 toeren door de bebouwde kom ? Als ik ergens bij rustig verkeer wat gas aan het geven ben, en bij 5 of 6000 toeren zie ik wat verder een voetganger of fietser afkomen, schakel ik toch direct een vitesske of 2 hoger ;-)
Ik vind dat je sneller dwaas bekeken wordt tegen 60 aan 5000 toeren dan tegen 70 aan 3000.
70% van mijn ritten zijn boerewegen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk Berichten
Eerlijk gezegd kan ik dit wel begrijpen. Ik woon langs een drukke baan en dan is zo'n lawaai onnodig, enkel leuk voor de bestuurder maar minder voor omstaanders/omwonenden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
Ik had niets anders verwacht in het verzuurde Vlaanderen.Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
Audi S3 '02 sold => topic
Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic
Comment
-
-
Ik heb deze week een brief van Mazda in de bus gekregen van een terugroepactie over een software update aan de DCDC convertor.
Ik zal ze terwijl ook de Android Auto laten installeren :-)
Ik heb na gezaag van mijn zonen Spotify aangeschaft, en dat is wel iets leuk. Het zal hopelijk veel makkelijker te bedienen zijn hiermee.
Comment
Comment