Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda MX-5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door A.S.Moto Bekijk Berichten
    Prijzen zijn precies aan het stijgen...

    Maar komaan... 23K voor een 2017 model? Da's er toch een beetje over, niet?
    Ik kocht mijn 2019 voor minder... VORIG jaar.
    Mja denk ook door de prijsstijgingen door die milieuboetes, voordien starte de prijs nieuw aan iets van 22900€, nu is dat 30000€... uiteraard wel geen Skymove of Skydrive meer maar toch nog steeds een heel stuk duurder dan 4-5 jaar terug, occasie prijzen gaan daarmee ook omhoog denk ik. Heb deze gevonden toen ik is rondkeek en moet zeggen dat er momenteel weinig 2de hands MX-5'jes voor handen zijn.

    Hetzelfde met de Playstation 5 (helemaal iets anders maar wel vergelijkbaar), 2de hands duurder dan nieuw, gewoon omdat je er niet aangeraakt, gevolg prijzen van Playstation 4 stijgen in occasie ook omdat er meer vraag naar is en beperkt aanbod.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

      Mja denk ook door de prijsstijgingen door die milieuboetes, voordien starte de prijs nieuw aan iets van 22900€, nu is dat 30000€... uiteraard wel geen Skymove of Skydrive meer maar toch nog steeds een heel stuk duurder dan 4-5 jaar terug, occasie prijzen gaan daarmee ook omhoog denk ik. Heb deze gevonden toen ik is rondkeek en moet zeggen dat er momenteel weinig 2de hands MX-5'jes voor handen zijn.
      Die nieuwprijs toen was wel een kale MX-5 he... hoeveel betaalde je toen voor een Skycruise? Want als ik me niet vergis bestaan die standaardversies nu niet meer?



      Los daarvan, ze durven toch nog al wat vragen tegenwoordig....
      Als er gekken zijn die meer dan 20K gaan geven voor een pre-facelift dan ga ik winst maken als ik mijn '19 ga verkopen...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door A.S.Moto Bekijk Berichten

        Die nieuwprijs toen was wel een kale MX-5 he... hoeveel betaalde je toen voor een Skycruise? Want als ik me niet vergis bestaan die standaardversies nu niet meer?



        Los daarvan, ze durven toch nog al wat vragen tegenwoordig....
        Als er gekken zijn die meer dan 20K gaan geven voor een pre-facelift dan ga ik winst maken als ik mijn '19 ga verkopen...
        Dat bedoelde ik, die Skycruise was ook minder dan wat ze nu kosten. Denk vanaf 27000€ ofzo?

        En kaal is mijn Skydrive alles behalve! Vind het zelf zeer jammer dat deze uit het gamma is, minder bereikbaar geworden, +30000€ voor zo een wagen wordt mij ook te duur eerlijk gezegd, dan neig ik eerder naar iets anders, ofwel in occasie... maar daar vind ik meestal mijn gedacht niet in. Kleur, uitvoering, de staat waarin em verkeerd,...
        Last edited by ; 02/08/2021, 02:10.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door A.S.Moto Bekijk Berichten
          Als er gekken zijn die meer dan 20K gaan geven voor een pre-facelift dan ga ik winst maken als ik mijn '19 ga verkopen...
          Ja, want wie zou er na zo'n grondige facelift met een berg aan wijzigingen nog willen kiezen voor een pre-facelift... De facelift was niets om over naar huis te schrijven. Als er op dat moment iemand een keuze moet maken dan zie ik ze eerder kijken naar de uiterlijke staat van de wagen in plaats van de facelift of pre-facelift. De tweedehandsmarkt is gewoon populair omdat de leveringen van nieuwe auto's lang duren en sommige mensen niet de luxe hebben om lang te kunnen wachten enerzijds en anderzijds omdat het kantelpunt tussen ICE en EV bereikt is.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
            Ja, want wie zou er na zo'n grondige facelift met een berg aan wijzigingen nog willen kiezen voor een pre-facelift... De facelift was niets om over naar huis te schrijven.
            Alleen al de diepteregeling van het stuur vind ik de moeite waard...

            Ik heb ook gekeken naar een model zonder, en zou er mee om kunnen. Maar echt 100% goed zat ik er niet in en dat is nu wel het geval.


            Los van het feit dat het om een facelift gaat of niet... ze vragen er maar op los heb ik de indruk... Maar goed, het is maar hoeveel de gek er je wil voor geven zeker?

            Comment


            • Zijn er echt maar weinig te koop momenteel, kwa prijs, zou ik ook doen, waarom niet? Koop er nu is eentje nieuw...

              Comment


              • Miljaardemiljaar, er staat een prachtige MX-5 te koop bij Mazda Lemmens. 2.0L skacruise sport in soul red crystal.

                Comment


                • (Google vertaling uit het Duits)

                  Mazda MX-5 (2022): Facelift met herzien chassis

                  Ook krijgt de populaire roadster een nieuwe kleur en een bijzonder model...

                  Voor succes moet je niet te veel rommelen met recepten. En dus zal Mazda de MX-5 en MX-5 RF in de loop van de facelift voor 2022 alleen met fluwelen handschoentjes behandelen. De belangrijkste innovatie in dit opzicht is het onderstel met de introductie van de zogenaamde "Kinematic Posture Control" (kortweg KPC) voor de ophanging.

                  KPC remt het wiel aan de binnenkant van de bocht af om bij hogere snelheden een anti-liftkracht te genereren, waardoor de carrosserie minder rolt en de roadster meer tractie zou moeten krijgen. Aangezien de ingenieurs geobsedeerd zijn om het gewicht van de roadster zo laag mogelijk te houden, zult u blij zijn te horen dat de verbeterde ophanging geen gram toevoegt.

                  KPC is ook intelligent genoeg om bochten in realtime te bepalen op basis van het snelheidsverschil tussen de linker- en rechterachterwielen. Afhankelijk van hoe groot dit verschil is, wordt de dempingskracht geleidelijk verhoogd of verlaagd om een ​​stabiliserend effect te bereiken. Met andere woorden, de MX-5 voelt hetzelfde aan als je normaal rijdt, maar als je harder rijdt zal hij stabieler zijn dan zijn voorganger.

                  Het modellengamma wordt aangevuld met het nieuwe speciale model genaamd Kinenbi. Aan de buitenkant zetten een blauw stoffen dak op de Roadster en een zwart dakmiddengedeelte op de MX-5 RF individuele accenten, terwijl de binnenkant van het speciale model is voorzien van nappalederbekleding in terracotta. Ook de extra's van het i-Activsense pakket zijn standaard inbegrepen.

                  Anders blijft alles hetzelfde. Ontwerp, aandrijvingen, uitrusting enzovoort. Mazda geeft alle MX-5's net een extraatje: een nieuwe kleur. De lak heet "Platinum Quartz Metallic". Mazda heeft nog niet bekend gemaakt wat er gaat veranderen in de prijs. Aangezien de updates meer dan beperkt zijn, verwachten we geen grote correcties. Ter info: de normale MX-5 kost momenteel 29.990 euro, de MX-5 RF is met een basisprijs van 32.790 euro precies 2.800 euro duurder. (Duitse prijzen).

                  Bron: https://de.motor1.com/news/554984/ma...roadster-2022/






























                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Official New 2022 Mazda MX-5 Miata

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Geen fan van systemen waar de remmerij moet zorgen voor een beter weggedrag.

                      Comment


                      • edit.
                        Last edited by Jocar; 13/08/2022, 08:45.
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • 2022 Mazda MX-5 Roadster KINENBI SKYACTIV-G 2.0 - Test - Review

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • MAZDA MX-5 Roadster - 184PS - De laatste in zijn soort! | Test - Review - Verbruik

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Mazda MX-5 RF in de test (2022) De laatste betaalbare roadster?! Rijverslag | Beoordelingen | Kinenbi | Prijs

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Vorige week dinsdag passeerde ik garage de schaetzen in Sint-Lambrechts-Herk, ik zag daar een mooie rode mx5 RF staan.
                                Ik ben er tien gestopt om eens te gaan kijken, het was een 2.0 met 184pk, bouwjaar 2019, dus een van eersten met 184pk denk ik.
                                Ze vragen er wel nog bijna 30.000 euro voor, betaalbaar
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • MAZDA MX-5 EXTRA STERK DANKZIJ SUPERCHARGER

                                  UPGRADE MET STEVIG PRIJSKAARTJE

                                  ​De Mazda MX-5 is van zichzelf al één van de leukst rijdende auto's die op dit moment nog nieuw te koop zijn, maar het kan nóg leuker. Het Britse BBR heeft een supercharger ontwikkeld die het vermogen van de 2.0 vierpitter aardig opvoert.


                                  De Mazda MX-5 is één van de weinige nieuwe auto's die ouderwets rijplezier voor een betrekkelijk bescheiden beurs bereikbaar maakt. Zelfs met de 1.5 is het al een lekker vlot ding, maar voor het echt sportieve werk kies je natuurlijk de 2.0. Dan heb je af-fabriek een vermogen van 184 pk en 205 Nm maximumkoppel tot je beschikking om los te laten op de achterwielen. Kapje open en genieten maar! Hoewel je daarmee al in 6,5 seconden naar 100 km/h speert, kan het volgens de Britse tuner BBR nog wel een stapje spectaculairder. Dat bedrijf schroeft nu een supercharger op de 2.0, met een aardige vermogenssprong als gevolg.

                                  MX-5'jes tot en met bouwjaar 2019 komen voor de upgrade in aanmerking en zijn, als het werk erop zit, 228 pk en 271 Nm sterk. Kun je daar nog niet mee leven, dan is er ook een 'stage 2'-upgrade mogelijk die mede dankzij een speciale intercooler zelfs 253 pk vermogen uit de 2.0 trekt. Met de eerste upgrade zit je in 5,3 seconden op 60 mph (97 km/h). De meest uitgebreide aanpassing brengt het omlaag naar 5,1 seconden. BBR paste voor beide upgrades onder meer de oliekoeling, multiriem en motormapping aan. Bij de 'stage 2' upgrade wordt er onder meer ook een aangepast uitlaatspruitstuk op de motor gezet en krijgt de MX-5 ook een nieuw roestvrijstaal uitlaatsysteem en een andere einddemper.



                                  Kun je niet wachten om je MX-5 ND naar een nieuw niveau te tillen? Hou dan wel alvast een stevig bedrag apart. In het Verenigd Koninkrijk wordt het eerste upgradepakket (223 pk) aangeboden voor omgerekend €5.513, de uitgebreidere aanpassing voor 253 pk vermogen kost tenminste €7.469.













                                  Stage 2 kit:

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Bwa, is toch niet toegelaten in België.

                                    Comment


                                    • MAZDA MX-5: NIEUWE UITVOERINGEN

                                      ​Mazda houdt zijn modellengamma niet alleen actueel door zo nu en dan een facelift door te voeren, maar ook door zijn auto's jaarlijks op detailniveau fijn te slijpen. De Mazda MX-5 van het nieuwe modeljaar krijgt onder meer nieuwe uitvoeringen.


                                      Om enige teleurstelling te voorkomen: de Mazda MX-5 van het nieuwe modeljaar krijgt geen grondig vernieuwd uiterlijk of een aangepaste aandrijflijn. Wél brengt Mazda een nieuwe exterieurkleur naar de MX-5 die Zircon Sand heet. Daarnaast verdwijnt de rode versie van de stoffen kap, Mazda brengt er een bruine kap voor in de plaats.

                                      Interessanter zijn echter de uitvoeringen waarin Mazda zijn roadster levert. De open tweezitter was er eerder namelijk in een naamloze standaardsmaak, als Luxury, Signature en als Sportive. De naamloze versie heet voortaan Prime-Line. Daarboven komt de Exclusive-Line te staan. De derde en laatste reguliere variant die als topuitvoering fungeert heet Homura. Voortaan is de 132 pk sterke 1.5 beschikbaar voor elke uitvoering. Daarnaast is de 184 pk sterke 2.0 natuurlijk ook weer beschikbaar. Topversie Homura heeft zaken als Recaro-sportstoelen en als je deze uitvoering combineert met de krachtigste aandrijflijn, krijg je onder meer Brembo-remmerij, Bilstein-dempers, een veerpootbrug en BBS-wielen. De Exclusive-Line en Homura-variant zijn optioneel uit te voeren met het Driver Assistance Pack dat meer passieve en actieve rijhulpsystemen naar de MX-5 brengt. Mazda voegt verder twee Special Editions toe aan het leveringsgamma van de MX-5: de Kazari en Kizuna. De eerste heeft lichtbruine lederen bekleding, een bruine softtop en een zwarte hardtop. In de Kizuna krijg je wit lederen bekleding, een blauwe softtop en een zwarte hardtop. De MX-5 RF met stalen klapdak blijft gewoon bestaan.

                                      Prijzen voor de Mazda MX-5 van modeljaar 2023 volgen later.


                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Veel duurder moet die toch niet meer worden. Heb er eens eentje geconfigureerd naar mijn goesting. 40K.

                                        Comment


                                        • Auto's zijn over het algemeen duur geworden, geen idee wat de oorzaak hiervan is.
                                          Last edited by ; 04/11/2022, 09:27.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X