Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 / S6 / RS6 (Facelift)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi A6 / S6 / RS6 (Facelift)

De huidige A6 rijdt alweer rond sinds 2011 en Audi acht de tijd rijp voor een facelift. Hij krijgt een frisser jasje maar wordt vooral onderhuids aangescherpt.

Audi gaat traditioneel erg behoudend te werk bij een facelift. Het mag dan ook geen verrassing heten dat de opgefriste A6 vanbuiten niet schokkend anders is dan het huidige model. We zien een opnieuw getekende grille, nieuw bumperwerk en andere lichtunits. Deze zijn uiteraard leverbaar met led-techniek en ook het geavanceerde Matrix-Led - dat we voor het eerst op de A8 zagen - vindt z'n weg naar de A6.
    Onder de kap komen we meer noviteiten tegen. Instappen kan voortaan in de nieuwe 1.8 TFSI met 190 pk (5,7 l/100km), een trede hoger staat de 2.0 TFSI met 250 pk en als we nog verder klimmen komen we de 3.0 TFSI met 333 pk tegen. Uiteraard krijgt de S6 meer pit. In z'n snoet vinden we de 4.0 TFSI met liefst 450 trappelende paarden, dat waren er 420.
    Dieselen? Kan natuurlijk ook. Instappen in de dieselwereld kan met de 2.0 TDI met 150 pk. Hetzelfde blok is ook met 190 pk leverbaar en wie voor de 3.0 TDI gaat, kan kiezen uit drie versies. De eerste beschikt over 218 pk, de middelste over 272 en de BiTurbo-versie liefst over 320 pk. Met een boostknop is het vermogen zelfs tijdelijk tot 346 pk op te krikken. Audi belooft dat alle motoren tot wel 22 procent zuiniger zijn dan de huidige blokken. Wat transmissies betreft, heeft Audi een nieuwe lichtgewicht handgeschakelde zesbak klaarstaan. Ook een zeventraps S tronic is van de partij, die voortaan ook beschikbaar zijn voor de A6'en met voorwielaandrijving, voorheen beschikten deze over een multitronic-bak.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Het einde van de Mt bak dus...

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Naar mijn mening een verbetering. Hij is knapper dan de PFL.
                  Eindelijk ook een andere versnellingspook voor de automaat !

Comment

Break ziet er goed uit.

maar die sedan. Zit teveel A8 in vanachter.
                    BMW X5 45e

Comment

De LED koplampen van de prefacelift gaven de auto een brutere look imo, hetzelfde geldt voor de A7

Comment

Nog altijd een knappe bak! Nog knapper en scherper geworden met de facelift.
                        Volvo V60 D3 R-design

Comment

Interieur vind ik echt nu al er verouderd uitzien qua schermpjes/knoppen e.d. Die cd-lade met daarom rond nog een hoop plastic... bv. Dan is dat in mijn Octavia (!) een pak beter voorzien.
                          2015 BMW F11 520dA
                          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                            Interieur vind ik echt nu al er verouderd uitzien qua schermpjes/knoppen e.d. Die cd-lade met daarom rond nog een hoop plastic... bv. Dan is dat in mijn Octavia (!) een pak beter voorzien.
                            Ik vind de A6 niet de mooiste in zijn klasse, maar dat interieur is mijn inziens nog altijd ongeëvenaard. Zoveel kwaliteit samen zag ik nooit eerder in een auto van die klasse.

Comment

Knappe facelift, sober en naar Audi normen.
                              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                                Op die laatste foto viel me ook op hoeveel plastic hier aanwezig is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Zeer knap, en zeker in deze kleur.
                                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Wat een enorm knappe facelift. Zeer dik!
                                    2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
                                    2016 Audi A3 G-tron

Comment

Zeer herkenbaar met subtiele aanpassingen.
                                      Inderdaad, zeer knappe kleur. Bijna Grieks blauw...
                                      Geen pics van een Allroad?
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Ja, op Audi.de
                                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Working...
                                        X