De huidige A6 rijdt alweer rond sinds 2011 en Audi acht de tijd rijp voor een facelift. Hij krijgt een frisser jasje maar wordt vooral onderhuids aangescherpt.
Audi gaat traditioneel erg behoudend te werk bij een facelift. Het mag dan ook geen verrassing heten dat de opgefriste A6 vanbuiten niet schokkend anders is dan het huidige model. We zien een opnieuw getekende grille, nieuw bumperwerk en andere lichtunits. Deze zijn uiteraard leverbaar met led-techniek en ook het geavanceerde Matrix-Led - dat we voor het eerst op de A8 zagen - vindt z'n weg naar de A6.
Onder de kap komen we meer noviteiten tegen. Instappen kan voortaan in de nieuwe 1.8 TFSI met 190 pk (5,7 l/100km), een trede hoger staat de 2.0 TFSI met 250 pk en als we nog verder klimmen komen we de 3.0 TFSI met 333 pk tegen. Uiteraard krijgt de S6 meer pit. In z'n snoet vinden we de 4.0 TFSI met liefst 450 trappelende paarden, dat waren er 420.
Dieselen? Kan natuurlijk ook. Instappen in de dieselwereld kan met de 2.0 TDI met 150 pk. Hetzelfde blok is ook met 190 pk leverbaar en wie voor de 3.0 TDI gaat, kan kiezen uit drie versies. De eerste beschikt over 218 pk, de middelste over 272 en de BiTurbo-versie liefst over 320 pk. Met een boostknop is het vermogen zelfs tijdelijk tot 346 pk op te krikken. Audi belooft dat alle motoren tot wel 22 procent zuiniger zijn dan de huidige blokken. Wat transmissies betreft, heeft Audi een nieuwe lichtgewicht handgeschakelde zesbak klaarstaan. Ook een zeventraps S tronic is van de partij, die voortaan ook beschikbaar zijn voor de A6'en met voorwielaandrijving, voorheen beschikten deze over een multitronic-bak.
Bron: Autoweek
Audi gaat traditioneel erg behoudend te werk bij een facelift. Het mag dan ook geen verrassing heten dat de opgefriste A6 vanbuiten niet schokkend anders is dan het huidige model. We zien een opnieuw getekende grille, nieuw bumperwerk en andere lichtunits. Deze zijn uiteraard leverbaar met led-techniek en ook het geavanceerde Matrix-Led - dat we voor het eerst op de A8 zagen - vindt z'n weg naar de A6.
Onder de kap komen we meer noviteiten tegen. Instappen kan voortaan in de nieuwe 1.8 TFSI met 190 pk (5,7 l/100km), een trede hoger staat de 2.0 TFSI met 250 pk en als we nog verder klimmen komen we de 3.0 TFSI met 333 pk tegen. Uiteraard krijgt de S6 meer pit. In z'n snoet vinden we de 4.0 TFSI met liefst 450 trappelende paarden, dat waren er 420.
Dieselen? Kan natuurlijk ook. Instappen in de dieselwereld kan met de 2.0 TDI met 150 pk. Hetzelfde blok is ook met 190 pk leverbaar en wie voor de 3.0 TDI gaat, kan kiezen uit drie versies. De eerste beschikt over 218 pk, de middelste over 272 en de BiTurbo-versie liefst over 320 pk. Met een boostknop is het vermogen zelfs tijdelijk tot 346 pk op te krikken. Audi belooft dat alle motoren tot wel 22 procent zuiniger zijn dan de huidige blokken. Wat transmissies betreft, heeft Audi een nieuwe lichtgewicht handgeschakelde zesbak klaarstaan. Ook een zeventraps S tronic is van de partij, die voortaan ook beschikbaar zijn voor de A6'en met voorwielaandrijving, voorheen beschikten deze over een multitronic-bak.
Bron: Autoweek
Comment