Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 / S6 / RS6 (Facelift)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Robin_Touareg Bekijk BerichtenVandaag langsgeweest voor een offerte en deze wordt deze week wss nog bevestigd:
Audi A6 2.0TDI ultra (150 herleid naar 136pk) S-tronic.
Havanna zwart
Leder beige/zwart
Pack prestige
(==> grote gps, achteruitrijcamera, 4 zone klimaatregeling, elektrische koffer, keyless,...)
18" velgen 5 spaken V-design
Zwarte dakhemelbekleding
Mat houten inleg
Interieur zou er ongeveer zou gaan uitzien:
2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk BerichtenWat ik me afvraag: is 136 pk genoeg in zo'n ''zware'' auto als de A6? In mijn inziens niet
Ik heb gisteren met zo'n ultra gereden. En ik vond het niet genoeg. naar mijn gevoel had die mss 100pk ipv 150.
Plus dat zo'n 2.0ltr precies wat te licht is voor zo'n kas.
Maar ik ben mss teveel gewoonBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk BerichtenHangt ervan af wat voor chauffeur je bent maar op zich is dat voldoende. Ik heb genoeg ervaring met een E200 cdi automaat break. Ik heb nog nooit gehad dat ik te weinig pk's had, enkel al gedacht dat wat meer pk's leuker zou zijn.Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenIk heb gisteren met zo'n ultra gereden. En ik vond het niet genoeg. naar mijn gevoel had die mss 100pk ipv 150.
Plus dat zo'n 2.0ltr precies wat te licht is voor zo'n kas.
Maar ik ben mss teveel gewoon2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
Veel hangt af wat voor chauffeur je bent. Als je het gewoon een auto om van A naar B te rijden en je bent een rustig chauffeur, dan is dit echt meer dan voldoende om vlot mee te kunnen met het verkeer. Zonder problemen.
Echter moest het mijn keuze en mijn geld zijn, zou ik een zwaardere motor nemen. Eventueel een jonge tweedehands ofwel een klasse lager shoppen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk BerichtenVeel hangt af wat voor chauffeur je bent. Als je het gewoon een auto om van A naar B te rijden en je bent een rustig chauffeur, dan is dit echt meer dan voldoende om vlot mee te kunnen met het verkeer. Zonder problemen.
Echter moest het mijn keuze en mijn geld zijn, zou ik een zwaardere motor nemen. Eventueel een jonge tweedehands ofwel een klasse lager shoppen.2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
Ik heb ooit een A6 avant gehad ( model 2008 ofzo ) met 140 pk ( 2 liter motor ) , dat was een 6 – handbak en ik heb daar ruim 200.000km mee rondgereden op 4 jaar tijd. Ik ben overal geraakt en eigenlijk had ik maar weinig het gevoel dat ik niet meekon met het verkeer toen…. Maar in tussentijd heb ik een A4 avant gehad met een 2.7 tdi met 190pk en mijn huidige is terug een A6 avant met 3 liter ( 206 pk ) , eerlijk waar, ik zou niet direct meer terugwillen… een A6 is niet direct een lichtgewicht en een iets potentere motor is in dat geval toch gewoon een stuk aangenamer rijden. Voor mij is niet direct de snelheid een prioriteit, waar ik veel meer belang aan hecht is het comfort en dat is er met een dikkere motor zeer zeker meer.
Comment
-
mijn auto weegt 1.7 ton en heeft ook 'maar' die 136 pk
in 99% van de gevallen ben ik als eerste weg aan het verkeerslicht, in 90% van de gevallen rijd ik weg van het verkeer achter mij op het linker rijvak
en als het echt nodig, dan roert ge maar wat in de pot om de juiste versnelling te kiezen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenmijn auto weegt 1.7 ton en heeft ook 'maar' die 136 pk
in 99% van de gevallen ben ik als eerste weg aan het verkeerslicht, in 90% van de gevallen rijd ik weg van het verkeer achter mij op het linker rijvak
en als het echt nodig, dan roert ge maar wat in de pot om de juiste versnelling te kiezen
Het verschil is vooral op de autostrade groot ( tussen bv een 150pk 2.0 en 3.0 270pk) dan kan je toch echt wel 'anders' rijden... Lees : optrekken van 100 naar 160 in een paar seconden tegenover een halve ? Minuut met een 2.0previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Absoluut, op gewone wegen ga je je met 136PK zeker niet ondergemotoriseerd voelen, al zijn meer PK's natuurlijk wel plezant. Ik ben met mijn schamele 105PK ook altijd de eerste weg, en daarvoor moet ik niet zot doen. Maar op de autosnelweg tja... versnellen=planken of het duurt een eeuwigheid.
Comment
-
op de autosnelwegen ben ik nog maar zelden 'naar huis' gereden
zelfs in duitsland eens een half uur achter een porsche gehangen aan snelheden van meer dan 200 km/h en die heeft me dan uiteindelijk laten passeren
ik heb me in het begin een paar keer afgevraagd of de toenmalige V6 geen betere keuze had geweest. Met hetgeen ik nu ervaren heb in de 9 jaar dat ik de auto heb is dat ik in de meeste gevallen de extra pk's niet nodig heb gehad. Enkel bij het trekken van een zware aanhangwagen had ik iets meer overschot willen hebben, maar da's één van die uitzonderlijke gevallen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk BerichtenWat ik me afvraag: is 136 pk genoeg in zo'n ''zware'' auto als de A6? In mijn inziens niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenop de autosnelwegen ben ik nog maar zelden 'naar huis' gereden
zelfs in duitsland eens een half uur achter een porsche gehangen aan snelheden van meer dan 200 km/h en die heeft me dan uiteindelijk laten passeren
ik heb me in het begin een paar keer afgevraagd of de toenmalige V6 geen betere keuze had geweest. Met hetgeen ik nu ervaren heb in de 9 jaar dat ik de auto heb is dat ik in de meeste gevallen de extra pk's niet nodig heb gehad. Enkel bij het trekken van een zware aanhangwagen had ik iets meer overschot willen hebben, maar da's één van die uitzonderlijke gevallen.
dat kan ik zeer moeilijk geloven imo. Zelfs een eerste en traagste generatie boxster haalt vlotjes 240
als ik zie wat uw auto kan, zal het niet veel meer dan 200 zijn geweest aangezien de officiele top 205 is, pak wat correctie op de teller en dat is dan 210-215 ofzo.
of die porsche gaf geen gas, dat kan ook.BMW X5 45e
Comment
-
zeg ik dan dat die porsche op topsnelheid reed? We reden ongeveer 205 op de teller gedurende ongeveer een half uur. Daarna was hij het blijkbaar beu dat ik heel de tijd achter hem bleef hangen en liet hij zich terugzakken om mij te laten passeren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Robin_Touareg Bekijk BerichtenOndertussen hebben we de auto een 3tal weken, komende van een E200 CDI is er voor ons dus weinig verschil.. De auto is volgens mij zeker en vast vlot genoeg, ok het is geen supersnelle auto, maar je kan zeker (soms te zelfs) vlot mee met het verkeer! En mijn vader staat elke dag minstens 2u in de file, en om stil te staan heb je geen 3liter nodig he.. :p
ik heb nu een stuk meer, het enige 'voordeel' is dat het wel een beetje kicken is dat de auto nog wat lager in toeren draait, maar moet dat per se ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk BerichtenHad ik in die Porsche gezeten, ik had plankgas gegeven en eens gezwaaid Misschien maar best dat ik geen Porsche heb
ik kwam van oostenrijk en had op 6uur en 15 minuten thuis gestaan had ik geen 1 uur file gehad onderweg.
uiteindelijk gemiddeld 7.2 op de boordcomputer en thuis nog meer dan 100 km met mijn bak kunnen rijden. Da's ook een voordeel van met minder pk's te rijden...
Comment
Comment