Oorspronkelijk geplaatst door flappy
Bekijk Berichten
Feit is dat ik vroeger ook dezelfde mening toegedaan was, echter ééns je iets hebt gehad met een potentere 6 cilinder motor besef je pas wat je hebt gemist… Kijk ik ben niet direct een sportieve rijder maar beroepshalve ben ik maandelijks toch wel een 2-tal keer in Duitsland op de baan ( en dikwijls lange ritten dan – 800km + enkel ) , dan rij ik waar dat kan ook wel eens wat steviger door en aan pakweg snelheden boven de 150 rij je een 2 liter toch zo naar huis , zeker in streken waar het dan nog wat op en neer gaat. Met een zwaardere motor voeg je gewoon stukken makkelijker eens op de derde strook in zonder dat er direct ééntje in je gat hangt.
Verder is niks zo zalig om aan de lichten vlot weg te zijn ( daarom niet zot ) terwijl je toerenteller niet eens de 1800 toeren raakt , kijk, iedereen mag uren lang met me discussieren, een dikkere motor is en blijft gewoonweg veel leuker rijden, al de rest is zever in pakskes. Is het noodzakelijk ? Natuurlijk niet, met een Dacia geraak je ook overal… ieder beslist dat voor zich natuurlijk.
Wat betreft verbruik, tja , gisteren heb ik 650 km in de wagen gezeten ( richting Noorden Nederland en terug ) , flitsmarathon dus netjes aan de maximumsnelheden gereden , eens thuisgekomen stond de meter op 5.4 liter... na een 700.000km met 4 cilinders en nu een bijna 200.00km met 6 cilinders te hebben gereden ben ik er al lang uit dat dit geen punt meer is om over te struikelen.
Comment