Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 / S6 / RS6 (Facelift)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    op de autosnelwegen ben ik nog maar zelden 'naar huis' gereden

    zelfs in duitsland eens een half uur achter een porsche gehangen aan snelheden van meer dan 200 km/h en die heeft me dan uiteindelijk laten passeren

    ik heb me in het begin een paar keer afgevraagd of de toenmalige V6 geen betere keuze had geweest. Met hetgeen ik nu ervaren heb in de 9 jaar dat ik de auto heb is dat ik in de meeste gevallen de extra pk's niet nodig heb gehad. Enkel bij het trekken van een zware aanhangwagen had ik iets meer overschot willen hebben, maar da's één van die uitzonderlijke gevallen.


    Feit is dat ik vroeger ook dezelfde mening toegedaan was, echter ééns je iets hebt gehad met een potentere 6 cilinder motor besef je pas wat je hebt gemist… Kijk ik ben niet direct een sportieve rijder maar beroepshalve ben ik maandelijks toch wel een 2-tal keer in Duitsland op de baan ( en dikwijls lange ritten dan – 800km + enkel ) , dan rij ik waar dat kan ook wel eens wat steviger door en aan pakweg snelheden boven de 150 rij je een 2 liter toch zo naar huis , zeker in streken waar het dan nog wat op en neer gaat. Met een zwaardere motor voeg je gewoon stukken makkelijker eens op de derde strook in zonder dat er direct ééntje in je gat hangt.
    Verder is niks zo zalig om aan de lichten vlot weg te zijn ( daarom niet zot ) terwijl je toerenteller niet eens de 1800 toeren raakt , kijk, iedereen mag uren lang met me discussieren, een dikkere motor is en blijft gewoonweg veel leuker rijden, al de rest is zever in pakskes. Is het noodzakelijk ? Natuurlijk niet, met een Dacia geraak je ook overal… ieder beslist dat voor zich natuurlijk.
    Wat betreft verbruik, tja , gisteren heb ik 650 km in de wagen gezeten ( richting Noorden Nederland en terug ) , flitsmarathon dus netjes aan de maximumsnelheden gereden , eens thuisgekomen stond de meter op 5.4 liter... na een 700.000km met 4 cilinders en nu een bijna 200.00km met 6 cilinders te hebben gereden ben ik er al lang uit dat dit geen punt meer is om over te struikelen.
    Last edited by Audidriver; 17/04/2015, 08:19.

    Comment


    • #82
      Ikzelf rijd met een 118dA, dus met 143 PK in zo een kleine auto voelt dat natuurlijk sneller aan dan die 136 in m'n pa zijn A6, maar ik sta dan ook zo goed als nooit in de file (dus het is al eens wat interessanter om wat meer vermogen te hebben). En ondanks dat dit maar een 4 cilinder is moet ik zeggen dat ik op de autostrade toch niet moet onderdoen voor vele wagens hoor! Een BMW 520d (ok, ook 4cilinder) heeft moeite om me te kunnen bijhouden.. Das idd allemaal leuk, maar is dat nodig? En als ik met de A6 rijd storen die 136PK mij helemaal niet aangezien ik toch rustiger rijd met de auto van mijn pa dan met die van mezelf, het is gewoon een relaxe cruiser (wat een A6 moet zijn, nee?) die je zeker vlot genoeg van punt A naar B brengt!

      Comment


      • #83
        Abt heeft hard z'n best gedaan om de Audi RS6 overbodig te maken: zie hier de S6 van de tuner uit Kempten.

        Door motortuning stijgt het vermogen van de 4.0 TFSI namelijk van 450 naar 550 pk. Daarmee heeft deze opgefokte S6 maar 10 pk minder tot z'n beschikking dan de RS6.
        Abt haalt ook de snelheidsbegrenzer weg. Hierdoor is de topsnelheid van deze S6 nu 290 km/h. De RS6 is begrensd op 250 km/h, al hebben veel exemplaren een later ingrijpende snelheidsbegrenzer.
        Andere aanpassingen betreffen de wielkasten, koolstofvezel voor de buitenspiegelkappen en een achterspoiler van met koolstofvezel versterkt plastic. Verder heeft Abt de S6 verlaagd en op 20- of 21-inch lichtmetaal gezet. Een aangepaste luchtvering maakt het feestje compleet.
        Binnenin zien we Abt-instapverlichting, een nieuwe startknop, speciale vloermatten en led-schakellichten op het nieuwe stuurwiel.
        De motortuning is ook beschikbaar voor de Audi S7, meldt Abt.



        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #84
          Tuner Abt bringt den 4,0-Liter-Biturbo-V8 des gelifteten Audi RS 6 auf atemberaubende 730 PS.

          Der Abt RS 6-R beschleunigt wie ein Porsche 911 Turbo, hat dank des Kofferraums Nutzwert und ist obendrein komfortabel. Ganz zu schweigen von der makellosen Verarbeitung und Passgenauigkeit der Abt-Teile. Was bleibt, ist – wie so oft bei getunten Hochkarätern – der saftige Preis und die Sinnfrage. Bei der Zerstreuung derartiger Gedanken hilft wohl nur die Launch-Control.





          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #85




            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #86




              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #87




                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #88
                  Hoe verpest ik een stijlvolle auto.
                  Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
                  2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
                  2014 Golf 7 R ---> Verkocht
                  2008 BMW E91 335i --> Verkocht
                  2015 Golf 7 GTD

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door Frédéric_01 Bekijk Berichten
                    Hoe verpest ik een stijlvolle auto.
                    Ik vind de RS6 een machtig apparaat en zou er doodgraag eentje willen, maar stijlvol?

                    Lol.

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      Ik vind de RS6 een machtig apparaat en zou er doodgraag eentje willen, maar stijlvol?

                      Lol.
                      Ik vind een rs6 ook best stijvol . "In your face" stijlvol, maar toch
                      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                      16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                        Ik vind een rs6 ook best stijvol . "In your face" stijlvol, maar toch
                        Zo een beetje "dikke middelvinger naar iedereen, terwijl je marginaal luid bulderende uitlaten de ramen in straat doen trillen" - stijlvol?

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          Zo een beetje "dikke middelvinger naar iedereen, terwijl je marginaal luid bulderende uitlaten de ramen in straat doen trillen" - stijlvol?
                          Ja
                          That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                          16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                          28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                          28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                            Ik vind de RS6 een machtig apparaat en zou er doodgraag eentje willen, maar stijlvol?

                            Lol.
                            Toch stijlvol vergeleken bij die Abt versie. Het is er gewoon over, heel schreeuwerig vergeleken met een originele RS6 die er al bij al nog discreet uit ziet voor zo'n beest.
                            VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                            Comment


                            • #94
                              Je begint ze meer en meer te zien de facelifts. Hoe subtiel de facelift ook is, het is toch goed zichtbaar, en in mijn ogen is het een verbetering. Vooral die trapeziumvormige uitlaten vind ik cool, en door de dikkere onderkant van de bumper en de subtiele chromé lijstjes op de achterkant vind ik vooral de Avant mooier geworden.
                              OO 00 OO

                              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door Robin_Touareg Bekijk Berichten
                                Ikzelf rijd met een 118dA, dus met 143 PK in zo een kleine auto voelt dat natuurlijk sneller aan dan die 136 in m'n pa zijn A6, maar ik sta dan ook zo goed als nooit in de file (dus het is al eens wat interessanter om wat meer vermogen te hebben). En ondanks dat dit maar een 4 cilinder is moet ik zeggen dat ik op de autostrade toch niet moet onderdoen voor vele wagens hoor! Een BMW 520d (ok, ook 4cilinder) heeft moeite om me te kunnen bijhouden.. Das idd allemaal leuk, maar is dat nodig? En als ik met de A6 rijd storen die 136PK mij helemaal niet aangezien ik toch rustiger rijd met de auto van mijn pa dan met die van mezelf, het is gewoon een relaxe cruiser (wat een A6 moet zijn, nee?) die je zeker vlot genoeg van punt A naar B brengt!
                                Natuurlijk is 143pk voldoende om meer dan vlot te rijden in B.

                                Maar als je in Duitsland onderweg bent aan snelheden boven de 160, dan merk je snel dat je met een 2l in ademnood geraakt. En toch slaag ik er in om met de A6 met 163pk regelmatig boven de 200 km/h te rijden.
                                Heb het ooit gedaan met de auto van mijn baas (530d), en dan voel je direct het verschil. Ik ben denk ik maar een keer of 2 boven de 200 of 210 geweest, maar het voelt zo soepel om bij 160 wat bij te trappen. Je merkt dat die machine nog reserve heeft. Bij 160 zit je amper boven de 2000t/min, en ik weet dat je geen 3000 t draait bij 220 km/h. Gaat allemaal zo rustig.

                                Nu, je hebt dat dus allemaal niet nodig hé. En als je nooit in duitsland komt nog véél minder.
                                Maar of het leuk is.... Zeker en vast.

                                Comment


                                • #96
                                  ik vind de motorische Abt tuning wel machtig maar de opsmuk zou liever zo onopvallend mogelijk moeten zijn. Zonder kentekens in een normale kleur.
                                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                  Comment


                                  • #97
                                    Audi A6 Avant 2.0 Tfsi gekocht tijdens de saloncondities,werd normaal met 16 duims (kar)wielen standaard geleverd...
                                    Mits kleine opleg 17 duims besteld gezien de optionele 19 zeer duur zijn!
                                    Zou dan winterbanden leggen op 17,maar zoek dus betaalbare 19" velgen?
                                    Iemand ervaring met bepaalde merken?

                                    Comment


                                    • #98
                                      Heb vandaag met de facelift 2.0TDI S-tronic kunnen rijden en was vooral nieuwsgierig naar die S-tronic tov de Multitronic.
                                      Wat al vanaf de eerste meters duidelijk werd is dat de Multitronic qua comfort & souplesse beter functioneert.
                                      De schakelmomenten zijn op de S-tronic voelbaar als kleine dode punten tijdens (gematigde) acceleratie, terwijl de Multitronic dat vanzelfsprekend volledig afvlakt.
                                      De Multitronic geeft ook meer het gevoel dat de motor nauwelijks moeite moet doen om vlot te accelereren, omdat die het toerental constant laag houdt en daarmee stiller z'n ding doet.
                                      Zou me niet verbazen mocht de Multitronic van 0-100 in D(rive) sneller gaan dan de S-tronic, zelfs met het vermogendeficit op de 2.0TDI (177 vs 190).
                                      Maar op de autosnelwegen draait het gevoel om, is de S-tronic sneller en valt de Multitronic een beetje stil.
                                      Dat gezegd zijnde, de voordelen gekoppeld aan een lagere CO2 uitstoot, begrijp ik dat Audi gekozen heeft voor de S-tronic.
                                      All-in-all is dat de betere automaat.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                      Je begint ze meer en meer te zien de facelifts. Hoe subtiel de facelift ook is, het is toch goed zichtbaar, en in mijn ogen is het een verbetering. Vooral die trapeziumvormige uitlaten vind ik cool, en door de dikkere onderkant van de bumper en de subtiele chromé lijstjes op de achterkant vind ik vooral de Avant mooier geworden.
                                      En de pinkers vind ik ook cool, beetje animatie ipv het anders saaie 'aan-uit' patroon.

                                      Comment


                                      • #99




                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment






                                        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X