Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XE

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
    is misschien inderdaad zo, maar koop je daarvoor een auto?? Denk toch dat rijgedrag, kwaliteit interieur belangrijker is? of heb ik het mis?
    Wat ben je met een wagen die af is qua alle zaken die je opnoemt, maar die er uitziet als een oude Ssang Yong??

Comment

is misschien inderdaad zo, maar koop je daarvoor een auto?? Denk toch dat rijgedrag, kwaliteit interieur belangrijker is? of heb ik het mis?
      Ik denk dat er in autoland 3 categorieën van mensen zijn:

- diegene voor wie een auto enkel dient om van A naar B te rijden en voor wie merk of design van geen tel is;
      - diegene voor wie een auto vooral goed/snel/comfortabel/betrouwbaar... moet zijn;
      - diegene voor wie design van tel is.

Voor die laatste groep zou een Jag wel eens een goede keuze zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Acemath Bekijk Berichten
        Wat ben je met een wagen die af is qua alle zaken die je opnoemt, maar die er uitziet als een oude Ssang Yong??

Veel, want ik zit IN de auto en ik zie mezelf niet rijden dus. Waarmee ik niet wil zeggen dat looks niet onbelangrijk zijn, maar voor mij althans, niet prioritair.

Woon ook Liever in een huis dat er van buiten lelijk uitziet maar binnen wel de beste materialen heeft en hoogwaardig is afgewerkt dan een huis dat er zeer mooi uitziet langs buiten en binnenin als het ware een lege doos is.. Jij niet? Liefst beiden gecombineerd natuurlijk

Ik geloof gerust dat voor sommigen de looks belangrijker zullen zijn dan kwaliteit materialen/afwerking. Begrijp het alleen niet, want de looks is toch vooral voor anderen?
        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
        current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
          Ik denk dat er in autoland 3 categorieën van mensen zijn:

- diegene voor wie een auto enkel dient om van A naar B te rijden en voor wie merk of design van geen tel is;
          - diegene voor wie een auto vooral goed/snel/comfortabel/betrouwbaar... moet zijn;
          - diegene voor wie design van tel is.

Voor die laatste groep zou een Jag wel eens een goede keuze zijn.
          Ik zou zeggen voor die 3de categorie : koop U dan een Maserati Ghibli

Comment

• Ik heb er onlangs 1tje gezien bij Jaguar dealer Saelens in Brugge, erg knappe wagen!
            2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
            2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
            2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Ik vind die XE vooral een gemiste kans. Ziet er een model uit dat al een paar jaar op de markt is. Ze hadden daar veel meer kunnen uithalen imho

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                Ik vind die XE vooral een gemiste kans. Ziet er een model uit dat al een paar jaar op de markt is. Ze hadden daar veel meer kunnen uithalen imho
                Ja zo is het altijd wel iets, zo is de nieuwe Audi A4 weeral een facelift in plaats van een nieuw model volgens 'critici' hier. Maar ze vliegen de showroom uit als zoete broodjes over de toonbank en dat is uiteindelijk het enige wat telt. Ik heb een vermoeden dat deze XE zeer goed zal verkopen.

Comment

• Laat ons hopen dat hij vooral de verschrikkelijke x-type doet vergeten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
                    Laat ons hopen dat hij vooral de verschrikkelijke x-type doet vergeten
                    Ja dat vooral, dat was uiteindelijk ook maar een veredelde Mondeo.

Comment

volgens het filmpje alvast een beter rijgedrag dan de BMW en dus ook dan de benz?
                      interieur vond ik trouwens ook zeker niet minder dan de andere 2 ook al is het dash leder fake... who cares zolang het er goed uit ziet en duurzaam materiaal is.
                      de chrome zaken in mijn benz zoals de hendels zijn ook gewoon plastiek met een chrome verflaag. stoort mij niet dat dit geen echt chrome metaal is hoor
                      lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                        volgens het filmpje alvast een beter rijgedrag dan de BMW en dus ook dan de benz?
                        interieur vond ik trouwens ook zeker niet minder dan de andere 2 ook al is het dash leder fake... who cares zolang het er goed uit ziet en duurzaam materiaal is.
                        de chrome zaken in mijn benz zoals de hendels zijn ook gewoon plastiek met een chrome verflaag. stoort mij niet dat dit geen echt chrome metaal is hoor
                        Beter rijgedrag dan een BMW? Sorry, maar kan ik alleen maar mee lachen.

Anderzijds is dat natuurlijk allemaal heel subjectief en zullen enkele testritjes U alles vertellen

Comment

Anderzijds is dat natuurlijk allemaal heel subjectief en zullen enkele testritjes U alles vertellen
                          ik moest er ook mee lachen toen ik de 3 serie net gekocht had en al die BMW fans zo bezig waren over het superieure rijgedrag van de E90.
                          de tijden van BMW en hun beter rijgedrag zijn al een jaar of 15 voorbij tenzij je naar de M modellen gaat kijken maar zoals je zegt dit is subjectief.
                          als je fan bent van een bepaalde auto of merk zal je die veel rapper de lucht in prijzen
                          lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                            Ik vind die XE vooral een gemiste kans. Ziet er een model uit dat al een paar jaar op de markt is. Ze hadden daar veel meer kunnen uithalen imho
                            Niet vergeten dat 95 procent van deze wagens na de lease-periode genoeg restwaarde moeten overhouden hebben om de huurcontracten financiëel interessant te maken voor beide partijen. Met te gedurfde design wordt dit een probleem, vandaar het brave design dat zich niet veel onderscheidt van de concurrentie. En dit is ook waar voor de enkele particulieren die een XE zullen kopen, deze hebben niet graag dat hun auto te vlug gedateerd uitziet.

Comment

Heb je al met de XE gereden?
                              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                Niet vergeten dat 95 procent van deze wagens na de lease-periode genoeg restwaarde moeten overhouden hebben om de huurcontracten financiëel interessant te maken voor beide partijen. Met te gedurfde design wordt dit een probleem, vandaar het brave design dat zich niet veel onderscheidt van de concurrentie. En dit is ook waar voor de enkele particulieren die een XE zullen kopen, deze hebben niet graag dat hun auto te vlug gedateerd uitziet.
                                Precies of de leasemarkt staat te springen op een XE...
                                Het interessante merk Lexus krijgt haast nog geen poot in die markt, laat staan het (onbetrouwbare?) merk Jaguar.

Ik vind dat Jaguar net wel met dit model een particuliere markt probeert aan te snijden. Een correcte prijs en drie jaar garantie zonder kilometerbeperking lijken mij leuke stokpaardjes te zijn om de ogen van de doorsnee mens te laten blinken als ze buiten rijden met deze wagen.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Inderdaad,

En als ze nu binnenkort nog een instapmotor (voor de kalme chauffeur een 1.6 benzine of diesel bv.) er in aanbieden en die dan prijzen, zo rond de 28.000 Euro dan konden ze wel eens een hit hebben.

Edit: verdekke, ik wil er één

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Precies of de leasemarkt staat te springen op een XE...
                                    Het interessante merk Lexus krijgt haast nog geen poot in die markt, laat staan het (onbetrouwbare?) merk Jaguar.

Ik vind dat Jaguar net wel met dit model een particuliere markt probeert aan te snijden. Een correcte prijs en drie jaar garantie zonder kilometerbeperking lijken mij leuke stokpaardjes te zijn om de ogen van de doorsnee mens te laten blinken als ze buiten rijden met deze wagen.
                                    Jaguar voorziet nu voor het eerst wel interessante diesels qua verbruik en uitstoot.
                                    Lexus heeft het vooral lastig omdat het hybrides zijn en redelijk wat leasing bedrijven er (in hun woorden) "nog niet echt in geloven" of op zeker spelen en de restwaarde erg laag inschatten.

Ik denk dat de XE een hoogvlieger wordt bij particulieren én bij bedrijven waar werknemers vrije keuze hebben, zo'n XE ziet er imho toch specialer uit dan alweer een Audi A4/A5 of BMW 3/4. Een XF kwam altijd nogal duur uit wegens restwaarde en hoog normverbruik - en mensen die naar VAA keken, waren ook beter af met een typische Duitser.
                                    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                      Heb je al met de XE gereden?
                                      Yup, testrit mee gedaan, met de 2.0 benzine.

Rijgedrag was niet iets wat mij stoorde he, maar om te zeggen dat het "beter" zou zijn dan een 3... Zeker niet.

De XE is ook niet beter afgewerkt dan een 3 en al zeker niet beter dan een A4.

Motor/start stop systeem was ook niet echt geraffineerd.

Hij voelde mij goedkoop aan.

hij is anderzijds zeker een valabel alternatief maar ik denk niet dat de XE een echt succes gaat worden?

Echt Slecht verkopen zal hij ook niet door de gunstige CO2 motoren en misschien zijn er veel leasers die eens iets anders willen proberen..

Afwachten dus

Je moet gewoon zelf rijden en ieder dient voor zich te beslissen he.

Kan alleen voor mezelf spreken.

Comment

• Ook eens gaan rijden dit weekend. Rode R-sport 2.0D 180 pk automaat met 19" Radial en rood stiksel binnen.
                                        Enorm knappe auto zeker in deze configuratie. Het rood stiksel binnen vond ik wel niet serieus genoeg voor de auto maar da's smaak.

Het interieur is inderdaad niet zo mooi afgewerkt als de Duitse 3, iets minder mooie materialen hier en daar (knopjes van de ramen, scherm tussen de tellers, spaties tussen de ventilatiemonden,...), maar het was beter dan ik verwachtte na de eerste keer proef te zitten vorig jaar in september. Het lijkt me deftig in elkaar te zitten en het totaalbeeld ziet er best mooi uit. Ook weet ik ondertussen dat de Duitse 3 niet heilig zijn, m'n eigen F20 1-reeks rammelt, kraakt en piept enorm binnenin, al zien de materialen er daar hoogwaardiger uit.

Bij het wegrijden valt meteen op dat het stuur minder direct is dan m'n 1-reeks met z'n variabel stuur, maar wel een stuk natuurlijker en vloeiender aanvoelt. De motor voelt meteen vinnig aan en de automaat kan er goed mee om. Over de eerste oneffenheden voel je meteen de verfijning in de ophanging, dat hebben ze erg goed voor elkaar. De auto voelt smooth en strak tegelijkertijd aan.

Wat bochtjes genomen en opnieuw valt de besturing op, redelijk licht, maar heel natuurlijk en een pak meer gevoel als in m'n BMW, de auto geeft meteen vertrouwen. Enorm veel grip, als je echt pusht heel zacht onderstuur en een klein geleidelijk driftje is zeker mogelijk al moet je goed gasgeven met de brede banden van het testmodel. Maar het weggedrag is dik in orde, voelt niet zwaar aan, ook niet speciaal licht vind ik. Zeer vloeiende auto om mee te rijden.

Dan eens wat gas gaan geven en dan moet ik toegeven dat ik een beetje op m'n honger bleef zitten qua prestaties, de automaat vlakt veel af en doet hem een beetje plat voelen ook omdat de motor enorm lineair is. Blijft wel mooi trekken in hogere toeren en een dikke pluim voor de goede gasrespons. Soms wat vreemde reacties van de automaat die soms niet meteen bij de les is. Voelt gewoon vlot aan maar zeker niet snel, misschien omdat ik m'n eigen manuele 120d gewoon ben en het feit dat de testwagen nog geen 1000 km had zal er ook wel mee te maken hebben. Geluidsisolatie was goed genoeg wat mij betreft, je hoort de motor als je doortrekt maar nooit storend. Schuifdak is ook enorm stil, had ik niet verwacht gezien de constructie.

Mijn conclusie : schitterende auto met fantastische ophanging en stuurinrichting, zachte motor en automaat. Afwerking kon hier en daar iets beter en de motor mag een beetje meer snelheidsgevoel geven. Ik zou hem zeker overwegen
                                        Last edited by stradge; 13/07/2015, 01:59.

Comment

Veel, want ik zit IN de auto en ik zie mezelf niet rijden dus. Waarmee ik niet wil zeggen dat looks niet onbelangrijk zijn, maar voor mij althans, niet prioritair.

Woon ook Liever in een huis dat er van buiten lelijk uitziet maar binnen wel de beste materialen heeft en hoogwaardig is afgewerkt dan een huis dat er zeer mooi uitziet langs buiten en binnenin als het ware een lege doos is.. Jij niet? Liefst beiden gecombineerd natuurlijk

Ik geloof gerust dat voor sommigen de looks belangrijker zullen zijn dan kwaliteit materialen/afwerking. Begrijp het alleen niet, want de looks is toch vooral voor anderen?

Amen, ik behoor tot uw groep.

Comment

Working...
                                          X