Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Jaguar XE

    Aangezien hij vanavond onthuld wordt, mag er toch al een topicje geopend worden:

    Jaguar had z'n zaakjes goed voor elkaar: we kregen behalve de geplande teasers niets van de auto te zien. Het merk heeft nu echter al z'n voorzichtigheid teniet gedaan, want door een oplettende Londenaar kunnen we nu al de -helaas nog wat onscherpe foto's- van de auto laten zien!

    De onthulling van de Jaguar XE vindt morgen in Londen plaats, dus het is niet zo vreemd dat de auto daar gespot is. Wel is het behoorlijk apart dat Jaguar de auto zonder enige vorm van camouflage door een metropool als Londen verplaatst, en al helemaal onder een helikopter!
    Tot nu toe moesten we het met een teaser doen van de voorzijde, maar nu hebben we dus beeld van de auto vanuit alle hoeken. Er is bovendien op een speciaal aan de XE gewijd forum (xeforums.co.uk) een nieuwe foto geplaatst van een prominente Brit naast de baby-Jag (foto 6).
    Over de Jaguar XE weten we door het teaseroffensief al het nodige. Zo is inmiddels bekend dat de zuinigste versie een diesel onder de kap krijgt met een CO2-uitstoot van minder dan 100 g/km. De topversie krijgt daarentegen een topsnelheid van 'bijna 300 km/h', meldde het merk vooraf al trots.
    Morgenavond is het dan echt zover, dan kunnen we je de Jaguar XE in al z'n glorie laten zien.







    Bron: www.autoweek.nl
    freude am fahren

  • #2
    Extra:






    Bron: www.autoweek.nl
    freude am fahren

    Comment


    • #3


      Bron: www.autoweek.nl
      freude am fahren

      Comment


      • #4
        Ziet er op het eerste zicht prachtig uit.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
          Ziet er op het eerste zicht prachtig uit.
          Denk het ook, hopelijk gaat hij echt goed verkopen

          Comment


          • #6
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Eindelijk een volwaardig alternatief tov BMW, Audi, Mercedes.(3-reeks, A4, C-klasse)

              Nu nog prijs/uitrusting verhouding afwachten en als dit meevalt is dit een grote kanshebber volgend jaar als vervanger van mijn dan afgeschreven S60.

              Al jaren vinden zowel mijn vrouw als ikzelf dat dit merk toch een gracieus design heeft,een speciale uitstraling heeft, bij stilstand een dynamisch gevoel geeft,en uiteindelijk als ik de huidige eigenaars van een XF hoor, best wel heel betrouwbaar is.

              Ben benieuwd om hem in het echt te zien.

              Comment


              • #8
                jammer van de grote valse luchtinlaten die je de laatste jaren overal ziet opduiken

                Comment


                • #9
                  de neus vind ik ni zo mooi. en waar is de jag op de motorkap?
                  lets have some more member berries

                  Comment


                  • #10
                    Net de foto's bekeken. De achterzijde en zijaanzicht doen mij heel hard denken aan een ford mondeo om eerlijk te zijn.
                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                    current : BMW 330D F30

                    Comment


                    • #11


                      De voorkant: I like!
                      De achterkant: Erg grote geblokte achterlichten, maar kan in het echt meevallen.
                      De binnenkant: Gewoon OK

                      Als hij goed rijdt nog een kanshebber als volgende wagen.

                      Comment


                      • #12
                        Deze XE is herkenbaar een Jaguar. De gelijkenis met de XF is groot. Enkel de achterkant is wennen met de andere stijl van lichten. Het dashboard vind ik geslaagd, temeer Jaguar hier hun stijlkenmerken duidelijk in verwerkt heeft, zoals de bovenkant van de deuren die over het dashboard doorloopt.

                        Ik kan 'm wel smaken zoals 'm hier wordt voorgesteld. Helaas zullen niet alle versies zo dik gaan zijn, met van die dikke velgen en leder op het dashboard.

                        Deze auto is een mooi alternatief in de klasse van de 3. Voordeel van de Jag is dat 'm exclusiever zal blijven. Zo'n S vind ik nu al specialer dan een 335i.

                        Jaguar is goed bezig!
                        OO 00 OO

                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                        Comment


                        • #13




                          Indrukwekkend front. Achterkant verre van Jaguar stijl.

                          Comment


                          • #14
                            Jaguar XE

                            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                            Deze auto is een mooi alternatief in de klasse van de 3. Voordeel van de Jag is dat 'm exclusiever zal blijven. Zo'n S vind ik nu al specialer dan een 335i.

                            Jaguar is goed bezig!
                            Van de 1000 3 series die er rondrijden zijn er misschien 2 335i's.

                            Exclusiever betekent mijn inziens minder bereikbaar zoals een Bugatti of RR.

                            Dat iets weinig voorkomt betekent niet dat het exclusief is. Op die manier zal een Jaguar XE nooit exclusief zijn, laat staan met een 2.0d, wel zal een XE zeker een alternatief zijn voor diegenen die iets anders willen dan de zoveelste C, 3, A4, Passat, Mondeo, Insignia, 508, ...
                            Last edited by germinal; 08/09/2014, 23:55.
                            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                            current : BMW 330D F30

                            Comment


                            • #15
                              Voor- en zijkant zijn subliem! De achterkant heeft wat weg van een A5 maar ik zal er zeker aan kunnen wennen.

                              Ik ben benieuwd om hem in het echt te zien...
                              Senna, Driven To Perfection

                              Comment


                              • #16
                                Ziet er goed uit, stoer en sportief!
                                Komt er een break?
                                Verbruik en uitstoot van de diesel zijn extreem, hopelijk lijden de prestaties hier niet onder.
                                Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

                                Opel Astra ST Sport (sold)

                                Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

                                Comment


                                • #17
                                  Wow, da's knap
                                  Kont is inderdaad niet echt Jaguar, eerder Audi A5 en Seat Exeo, maar het staat hem toch enorm goed imo. Benieuwd naar de minder dik uitgeruste versies, die diesel is erg interessant

                                  Comment


                                  • #18
                                    Na een hoop kunstmatig opgewekte buzz is het dan zover, Jaguar heeft het doek van hun brand spanking nieuwe XE gehaald. Dit is wat je moet weten.

                                    Al zes jaar lang gonst het van de geruchten over wat Jag van plan zou zijn met de door hen in 2008 vastgelegde typenaam XE. Een opvolger van de fameuze E-Type werd het niet, die rol is immers al weggelegd voor de F-Type. Nee, de XE is een compacte middenklasser die het de Duitse leasetoppers, oftewel de 3-serie, A4 en C-klasse, lastig moet gaan maken.

                                    Constructie en design
                                    Jaguar maakt bij de XE veelvuldig gebruik van (al dan niet gerecycled) aluminium, om zowel de stijfheid als de gewichtsbesparing een handje te helpen. Het merk geeft overigens een leeggewicht vanaf 1.474 kg op. De sedan krijgt aandrijving op de achterwielen en is gebouwd op een nieuw modulair platform. Fabricage vindt plaats in Solihull, alwaar een nieuwe JLR-afdeling van 1,5 miljard pond is neergezet.
                                    Buiten het feit dat het aluminium is dat de klok slaat, is de XE de eerste kat die wordt uitgerust met elektrische stuurbekrachtiging. Ook opmerkelijk is de lage luchtweerstandscoëfficiënt van slechts 0,26. De slicke koets heeft verder een herkenbare vormgeving voor Jaguar, al is het onderlinge verschil tussen de diverse modellen gelukkig wat groter dan in de Audi-familie. Met name de voorzijde is wat ons betreft prima gelukt, maar tegelijk zijn we nog niet helemaal zeker van de fors uitgevallen achterlichten. Hoe dan ook lijkt de XE een betere poging te zijn om rijders van de bekende Duitse leasetoppers over te halen dan de (aardig mislukte) X-Type destijds.


                                    Het onderstel
                                    Aan de voorzijde wordt voor de wielophanging gebruikt gemaakt van dubbele wishbones, aan de achterzijde is het ‘Integral Link’ systeem gemonteerd. Ook hier is de constructie voor een groot deel opgetrokken uit aluminium. Verder krijgt de XE elektrische stuurbekrachtiging (EPAS) om het brandstofverbruik en CO2-uitstoot te temperen, maar gezien het feit dat Jaguar hun nieuwe paradepaardje positioneert als een rijdersauto pur sang hoeven we niet te vrezen voor een gebrek aan stuurgevoel.

                                    De motoren
                                    Om maar meteen met de deur in huis te vallen beginnen we met de topmotorisering. De XE S krijgt namelijk de geblazen 3-liter V6 uit de F-Type, die goed is voor 340 pk en 450 Nm aan koppel. De standaardsprint duurt daardoor net een toefje langer dan 5 seconden en de topsnelheid is begrensd op een politiek correcte 250 km/u.
                                    Verder heeft Jaguar info prijsgegeven over de 2-liter viercilinder diesel, die onder het nieuwe ‘Ingenium’-label valt. Deze (voor de XE waarschijnlijk belangrijkste) motor verstookt op de testcyclus slechts 3,8 liter per 100 km en blijft wat betreft het aantal grammetjes CO2 per kilometer net onder de magische grens van 100 gram. Ondanks deze groene cijfers heeft de bestuurder een nette 163 pk en 380 Nm ter beschikking.
                                    Wat betreft het aanbod aan benzinemotoren blijft het natuurlijk niet bij de sportieve V6. Er komt namelijk ook een geblazen 2-liter viercilinder beschikbaar in twee verschillende vermogensniveaus. Beide benzineversies zullen worden gekoppeld aan een 8-traps automaat van ZF, terwijl de zelfontbranders ook geleverd kunnen worden met een handbak met zesversnellingen. Ook zij die in de file hun linkerkuit willen trainen komen dus aan hun trekken.


                                    Veiligheid
                                    Veiligheid is natuurlijk een minstens even relevant topic als het milieu en ook hier heeft Jaguar bij de XE aan gedacht. Zo moet het ‘All Surface Progress Control’ ervoor zorgen dat de tractie bij lagere snelheden (3,6 tot 30 km/u) altijd optimaal is. Zij die weleens met een achterwielaandrijver op wintersport zijn geweest zullen Jaguar dankbaar zijn voor deze noviteit.
                                    Voor het head-up display is gebruik gemaakt van lasertechnologie. Hierdoor is het systeem niet alleen lichter, maar is de info die op het scherm wordt geprojecteerd ook beter afleesbaar. Daarnaast houden stereocamera’s de omgeving van de auto in de gaten om de autonome noodremassistent van dienst te kunnen zijn.
                                    Verder wordt de auto uitgerust met een adaptieve snelheidsregelaar, detectie van snel naderend verkeer, dodehoekassistent, semiautomatische parkeerhulp en detectie van achterop komend verkeer tijdens het achteruit rijden.


                                    Het interieur
                                    Het interieur is uitgerust met een infotainmentsysteem, verpakt in een 8 inch touchscreen. Daarnaast kan het systeem worden aangestuurd met gesproken commando’s. Bovendien is het mogelijk om met InControl Remote middels je iOS of Android telefoon de klimaatregeling bedienen, de deuren te vergrendelen of te ontgrendelen en de motor te starten. Met InControl Apps kun je gewoon vanuit de bestuurdersstoel apps op je telefoon blijven gebruiken, dus in de file een rondje Tinderen behoort tot de mogelijkheden.





                                    Last edited by Jocar; 09/09/2014, 16:48.
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19




                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20




                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X