Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
    Schitterend hoe ze bezig zijn bij Jaguar. Na de F-type en de nieuwe V6 motor ontwikkelen ze nu een in de middenklasse unieke wagen in lichtmetaal zonder inbreng van een ander bedrijf en als kers op de taart gaan ze ook nog twee nieuwe motoren ontwikkelen (tweeliter diesel en benzine)! Goed op weg alles in house te maken!!!
    Die Engelsen zijn zo dom nog niet...

    Hier staan heel der autofabrieken leeg, geen mens die op het idee komt om ook hier eens wat te ontwikkelen.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • #82







      Sent from somewhere, using Tapatalk
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
        Die Engelsen zijn zo dom nog niet...

        Hier staan heel der autofabrieken leeg, geen mens die op het idee komt om ook hier eens wat te ontwikkelen.
        Tja, als Minerva of Imperia een Indische geldschieter had, zou het ook makkelijker gaan. Anderzijds is dat ook geen garantie, kijk maar naar SAAB.
        autofans.be

        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
          Die Engelsen zijn zo dom nog niet...

          Hier staan heel der autofabrieken leeg, geen mens die op het idee komt om ook hier eens wat te ontwikkelen.
          Er is genoeg geld in België aanwezig om iets te beginnen...

          Wanneer staat deze bij de dealers ?

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            Die Engelsen zijn zo dom nog niet...
            Die Indiërs zul je bedoelen
            2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
            2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
            2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
              Die Indiërs zul je bedoelen
              Feitelijk is dat correcter ja. 😄


              Sent from somewhere, using Tapatalk
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • #87
                Ik heb de XE in detail efkes onderzocht op de JLR stand in Parijs (de witte op de stand, geen idee welk uitrustingsniveau die had): op zich blijf ik hem knap vinden (hoewel hij toch best wel iets origineler mocht zijn en niet zozeer een kleine XF), maar het interieur was een serieuze afknapper. Niet enkel de materiaalkeuze was een luxemerk onwaardig, ook de assemblagekwaliteit. Dit leek me een compleet pre-preductiemodel, dat absoluut niet klaar was om aan het publiek te tonen. Een aantal elementen waren (zonder overdrijven) klaar om er gewoon uit te vallen:
                - namaak alu strip rond het centrale scherm
                - stukken van de bekleding rond de deurhendels
                - sierpaneeltje dat loopt van de ene voordeur naar de andere over het dashboard heen
                De blinkend zwarte middenconsole kon ik letterlijk 1 cm indrukken of opheffen. De naden tussen de verschillende dashboardpanelen waren zeer ongelijk en op twee plaatsen kon ik er ahw een balpen tussen steken. Het leder van de zetels zag er heel goedkoop uit, totaal niet te vergelijken met dat van de XF...

                Ik hoop echt wel voor Jaguar dat dit een pre-productiemodel was, maar ik snap niet dat ze die wagen in deze staat überhaupt al op een salon zetten, laat staan dat ze die dan nog eens open zetten voor het grote publiek!

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                  Ik heb de XE in detail efkes onderzocht op de JLR stand in Parijs (de witte op de stand, geen idee welk uitrustingsniveau die had): op zich blijf ik hem knap vinden (hoewel hij toch best wel iets origineler mocht zijn en niet zozeer een kleine XF), maar het interieur was een serieuze afknapper. Niet enkel de materiaalkeuze was een luxemerk onwaardig, ook de assemblagekwaliteit. Dit leek me een compleet pre-preductiemodel, dat absoluut niet klaar was om aan het publiek te tonen. Een aantal elementen waren (zonder overdrijven) klaar om er gewoon uit te vallen:
                  - namaak alu strip rond het centrale scherm
                  - stukken van de bekleding rond de deurhendels
                  - sierpaneeltje dat loopt van de ene voordeur naar de andere over het dashboard heen
                  De blinkend zwarte middenconsole kon ik letterlijk 1 cm indrukken of opheffen. De naden tussen de verschillende dashboardpanelen waren zeer ongelijk en op twee plaatsen kon ik er ahw een balpen tussen steken. Het leder van de zetels zag er heel goedkoop uit, totaal niet te vergelijken met dat van de XF...

                  Ik hoop echt wel voor Jaguar dat dit een pre-productiemodel was, maar ik snap niet dat ze die wagen in deze staat überhaupt al op een salon zetten, laat staan dat ze die dan nog eens open zetten voor het grote publiek!
                  Correct. Vond ik ook. En dat was niet alleen bij Jaguar zo. Ook de twee modellen van de XC90 op de Volvo stand liet wat te wensen over wat afwerking betrof.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • #89
                    Jaguar XE - Prijzen & kortingen.

                    Ik heb interesse in een Jaguar XE - Portfolio. Deze wagen is waarschijnlijk te kopen vanaf juni 2015. De wagen die ik heb geconfigureerd (240pk - opties en BTW inbegrepen) komt op
                    45.000€. Welke kortingen kan men verwachten bij de respectievelijke
                    Jaguar dealers?

                    Comment


                    • #90
                      Iets tussen de 5 en 10%...

                      Ga eens naar een Dealer hé.
                      Je gaat die toch niet kopen zonder die deftig te bekijken zeker....

                      Comment


                      • #91
                        Deze jaguar XE biedt echt wel value for money in vergelijking met zijn Duitse concurrenten : vooral omdat de basisuitrusting een heel stuk uitgebreider is (keyless go, bandendruksysteem, rijstrookassistent, noodstopsysteem op basis van camera vooraan, bluetoothtelefoonmodule, electrisch inklappende en zelfdimmende spiegels, snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging,...) maar ook omdat de opties toch iets goedkoper lijken dan bij de concurrentie... Ik kan hem wel smaken, alleen die berichten over het niet zo goed afgewerkte interieur zijn minder.
                        BMW 420dA : >>>

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                          Deze jaguar XE biedt echt wel value for money in vergelijking met zijn Duitse concurrenten : vooral omdat de basisuitrusting een heel stuk uitgebreider is (keyless go, bandendruksysteem, rijstrookassistent, noodstopsysteem op basis van camera vooraan, bluetoothtelefoonmodule, electrisch inklappende en zelfdimmende spiegels, snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging,...) maar ook omdat de opties toch iets goedkoper lijken dan bij de concurrentie... Ik kan hem wel smaken, alleen die berichten over het niet zo goed afgewerkte interieur zijn minder.
                          Inderdaad: 'value for money' wordt voor de Jag een sterk punt tgo de Duitse concurrenten. Die afwerking zal uiteindelijk wel meevallen bij de finale productie exemplaren. Die belabberde staat van het model op het autosalon van Parijs was er zodanig over dat het niet anders kan dan te wijten te zijn aan pre-productie staat.

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                            Deze jaguar XE biedt echt wel value for money in vergelijking met zijn Duitse concurrenten : vooral omdat de basisuitrusting een heel stuk uitgebreider is (keyless go, bandendruksysteem, rijstrookassistent, noodstopsysteem op basis van camera vooraan, bluetoothtelefoonmodule, electrisch inklappende en zelfdimmende spiegels, snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging,...) maar ook omdat de opties toch iets goedkoper lijken dan bij de concurrentie... Ik kan hem wel smaken, alleen die berichten over het niet zo goed afgewerkte interieur zijn minder.
                            keyless start is bij de meesten ook standaard... alleen het openen van de deuren niet en bij jaguar kost dit ook € 580
                            bandendruk is bij de meesten standaard.
                            Rijstrookassistent: wie heeft dit nodig ?

                            Zelfdimmende spiegels: is ook een optie hoor !!!
                            Al de andere ook.... Zo goed uitgerust is deze xe niet. Ik kom gemakkelijk op € 50.000 met alle bovengenoemde opties... als je weet dat hij basis € 34.000 kost...

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                              keyless start is bij de meesten ook standaard... alleen het openen van de deuren niet en bij jaguar kost dit ook € 580
                              bandendruk is bij de meesten standaard.
                              Keyless start is NIET standaard bij bvb Mercedes C.
                              Rijstrookassistent: wie heeft dit nodig ?
                              Het is en blijft standaard

                              Zelfdimmende spiegels: is ook een optie hoor !!!
                              Niet volgens de website van Jaguar (buitenspiegels)...
                              Al de andere ook.... Zo goed uitgerust is deze xe niet. Ik kom gemakkelijk op € 50.000 met alle bovengenoemde opties... als je weet dat hij basis € 34.000 kost...
                              Bluetoothtelefoonconnectie is standaard, kost op een BMW3 400 EUR.

                              Probeer eens dezelfde configuratie te maken op een C of een 3, zelf kom ik uit op 56 k voor een XE 2,0d, maar bij een BMW 320d kom ik hoger uit (en dan heb ik geen verwarmbare voorruit, geen standverwarming, minder goed uitgeruste elektrische zetels,...)
                              BMW 420dA : >>>

                              Comment


                              • #95
                                In Brussel deze van dichtbij bekeken, voor mij persoonlijk de wagen van het salon. Van afwerkingsfoutjes was er niets meer te bekennen, vond de afwerkingsgraad zelfs hoger dan bmw en audi. De mercedes c klasse was nog iets beter dan de jaguar xe qua afserking en materiaal. Zitpositie was ideaal, heel goede ondersteunende sportzetels (xe-s).

                                Voor mensen die het budget hebben en nog twijfelen ga zeker eens langs bij de jaguar dealer zou ik zeggen.

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Intred Bekijk Berichten
                                  In Brussel deze van dichtbij bekeken, voor mij persoonlijk de wagen van het salon. Van afwerkingsfoutjes was er niets meer te bekennen, vond de afwerkingsgraad zelfs hoger dan bmw en audi. De mercedes c klasse was nog iets beter dan de jaguar xe qua afserking en materiaal. Zitpositie was ideaal, heel goede ondersteunende sportzetels (xe-s).

                                  Voor mensen die het budget hebben en nog twijfelen ga zeker eens langs bij de jaguar dealer zou ik zeggen.
                                  yep, was inderdaad interessant, heb er prijs voor laten maken, eens mee gaan rijden in de zomer
                                  binnenzijde voelt luxueus maar toch ook cocoon sportief aan (kan het ni beter omschrijven)
                                  Enkel de achterzijde vind ik nog wat anoniem, maar ik kan zo op elke auto wel wat vinden.
                                  Is idd een van de sterren van het salon
                                  Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                                  Comment


                                  • #97
                                    Hoop dat we deze veel gaan zien op de Belgische wegen ipv altijd de Duitse drievuldigheid.

                                    Comment


                                    • #98
                                      betreft de prijs...ik heb een portfolio laten uitrekenen met wat extra opties, maar zelf op deze versie zijn zaken als GPS, regensensor, parkeersensoren, ... optie.
                                      Je moet evengoed nog door de opties gaan om hem uit te rusten met zaken die eigenlijk zeker op de topversie standaard moeten zijn....in navolging van de duitse merken dus
                                      Ik moet zeggen dat ik als test een 320d identiek heb uitgerust...en als je salonacties niet meerekent komen ze ongeveer op hetzelfde uit voor "ongeveer" gelijkaardig uitgeruste auto's
                                      Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                                      Comment


                                      • #99
                                        zou wel eens de opvolger van de C kunnen worden hier
                                        lets have some more member berries

                                        Comment


                                        • Doa in een Jag??? Kan ik me niet voorstellen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X