Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Jaguar XE
Collapse
X
-
Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk BerichtenZijde gij serieus dat zoiets ook al niet meer standaard op een auto zit ?? Triestig..
Comment
-
Vandaag er ook in gezeten, de bovenstaande kritiek klopt inderdaad wel, alles zat niet echt stevig in elkaar, vooral die omranding van het dashboard dat doorloopt in de deuren zat wel wat losjes. Ook jammer dat de middenconsole niet echt kwalitatief was, het zwarte deel voelde aan als een goedkope plastic dat ook in de Twingo zat. Beetje teleurgesteldClassic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten- interieur dat echt Jag-onwaardig is!
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk BerichtenNa een eerste kennismaking op het salon, kan dit model de (hoge) verwachtingen niet echt inlossen:
- achterkant die wat mij betreft zeer banaal is;
- interieur dat echt Jag-onwaardig is!VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
filmpje op autoblog.nl
Terug van weg geweest: niet alleen het merk Jaguar is er terug, ook de echte rijdersauto met achterwielaandrijving keert weer terug in het D-segment. Natuurlijk is het met de RS, M en AMG modellen lekker boenderen, maar als ik me goed heb laten informeren is het gemiddelde leasebudget niet toereikend. Dat is blijkbaar geen issue […]Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Meeste Xe's zijn actueel nog prototypes. Afwerking zou beter zijn dan de prototypes duidelijk maken. XE zal toch een bommetje gooien in de leasemarkt. Veel grote multinationals pushen hun personeel om wagens met max 100 gram co2 te leasen. en dan heb je naast de Mercedes C (met 1600 motot en 136 pk) geen alternatief buiten de jaguar XE. En die biedt toch een 2 liter met 163 pk. je hebt verder nog Opel insignia en peugeot 508 die beiden circa 150 pk leveren, alsook Volvo S 60 die nog iets meer levert. Maar audi en BMW geven vooralsnog niet thuis beneden 100 g co2. Ik zie de laatste maand veel collega's ofwel de mercedes c ofwel de Jaguar XE kiezen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pvk1@telenet.be Bekijk BerichtenMeeste Xe's zijn actueel nog prototypes. Afwerking zou beter zijn dan de prototypes duidelijk maken. XE zal toch een bommetje gooien in de leasemarkt. Veel grote multinationals pushen hun personeel om wagens met max 100 gram co2 te leasen. en dan heb je naast de Mercedes C (met 1600 motot en 136 pk) geen alternatief buiten de jaguar XE. En die biedt toch een 2 liter met 163 pk. je hebt verder nog Opel insignia en peugeot 508 die beiden circa 150 pk leveren, alsook Volvo S 60 die nog iets meer levert. Maar audi en BMW geven vooralsnog niet thuis beneden 100 g co2. Ik zie de laatste maand veel collega's ofwel de mercedes c ofwel de Jaguar XE kiezen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door #268 Bekijk Berichtenheb trouwens een proefrit op zak bij Taggarts in Glasgow (26/02), dus hopelijk kan ik hier ook iets schrijven over z'n wegligging e.d.
Ik lees hier veel commentaar over het interieur dat "Jag onwaardig" zou zijn.
Ik denk dat je een interieur op zijn eigen merites en een wagen als geheel moet afrekenen, niet in vergelijking met substantieel duurdere andere modellen die toevallig van hetzelfde merk zijn.
Ik vind hem in ieder geval heel mooi en met die enorm lage CO2-uitstoot toch bijzonder interessant.
Ik ga er binnenkort naar kijken als ie ergens staat.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenEn??
Ik lees hier veel commentaar over het interieur dat "Jag onwaardig" zou zijn.
Ik denk dat je een interieur op zijn eigen merites en een wagen als geheel moet afrekenen, niet in vergelijking met substantieel duurdere andere modellen die toevallig van hetzelfde merk zijn.
Ik vind hem in ieder geval heel mooi en met die enorm lage CO2-uitstoot toch bijzonder interessant.
Ik ga er binnenkort naar kijken als ie ergens staat.
Zie bijvoorbeeld http://cdn.bimmertoday.de/wp-content...is-LIVE-03.jpg
Vooral die knopjes links en rechts van het scherm en die grote egale lap materiaal van het dashboardkastje vind ik tegenvallen.VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Tja, smaken verschillen zeker?
Ik vind het uitstekende schermpje van de 3 een ramp en ik vind die grote lap net mooi en sober.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Rij-impressie: Jaguar XE
De missie van de Jaguar XE is duidelijk: klanten verleiden om de 3-series, C-klasses en A4’s nu eens een links te laten liggen en door te lopen naar de showroom met dat roofdier op de gevel. Nu we voor het eerst met de Britse middenklasser hebben gereden, weten we of dit is aan te bevelen.
Laten we er niet te ingewikkeld over doen of de spanning onnodig lang opbouwen: de Jaguar is geen goede auto. Het zit namelijk zo: de Jaguar XE is een héle goede auto. In de omgeving van Lissabon kunnen we rijden met een van de zestien met de hand gebouwde prototypes. De fabricage van de eerste 600 preproductiemodellen – die wel van de officiële assemblagelijn in het Engelse Solihull lopen - is twee weken geleden mondjesmaat aangevangen, eind april moet de fabriek op volle toeren draaien. Aan de buitenkant van onze XE maakt Jaguar via een grote sticker op de zijkant duidelijk dat we met een prototype onderweg zijn, binnenin is die taak weggelegd voor een grote rode ‘dodemansknop’ op de middentunnel, waarmee je in geval van nood de hele auto uitschakelt. Laat je door deze informatie niet op het verkeerde been zetten; de XE waarmee de Engelsen ons op pad sturen, hangt heus niet met plakband en tie wraps aan elkaar. Afgezien van een kraakje hier en daar is dit voor 95 procent de auto die je in juni in de showroom zult aantreffen.
Onbescheiden
Jaguar stelt zich onbescheiden op als het aankomt op de intenties die het heeft met de XE. De nieuweling gaat niet alleen concurreren met de Mercedes C-klasse, BMW 3-serie en Audi A4, de XE zal – als het aan de Britten ligt - het Duitse drietal overtreffen. “We zijn nergens voor compromissen gegaan, dit is een echte rijdersauto”, zegt Jon Darlington, Vehicle Engineering Manager van de XE. “Hij ziet eruit als een sedan maar heeft het hart van een sportwagen.” Als er daarna wordt gerept over ‘een optimale balans tussen comfort en sportiviteit’ ligt cynisme van onze kant op de loer. Dat wordt echter razendsnel de kop ingedrukt vanaf het moment dat we de eerste kilometers aan het maken zijn. Het is heel knap hoe Jaguar inderdaad die delicate balans in het onderstel heeft weten te vinden, mede dankzij de montage van dubbele draagarmen aan de voorkant en multilink-achterasconstructie, ‘Integral Link’ genaamd. Niet de goedkoopste oplossing maar het loont; de XE neemt eigenlijk het sportieve stokje over dat BMW met de nieuwe 3-serie een beetje heeft laten slingeren. Ondanks het sportieve R-onderstel van onze testauto blijft er nog voldoende comfort over in de koets, die als geheel indrukwekkend solide aanvoelt. De auto geeft geen krimp op de pokdalige, slingerende Portugese binnenweggetjes. Van overhellen in de bochten is nauwelijks sprake en de ophanging werkt alle oneffenheden moeiteloos en zonder bijgeluiden weg.
Juiste evenwicht
Ook bij de afstemming van de – elektrisch bekrachtigde - besturing heeft Jaguar het juiste evenwicht gevonden. Er zit veel gevoel in de installatie en de reacties op stuurbewegingen zijn direct zonder dat het een nerveuze bedoening wordt. Bovendien ligt het compacte F-Type-achtige stuurtje uitstekend in de hand. Wellicht dat het voor comfortminnende Mercedes-rijders allemaal iets te stevig en sportief is maar eigenaren van een BMW 3-serie zullen het rijgedrag van de XE zeker weten te waarderen. Sterker, wie terugverlangt naar de sportieve inslag van de vorige generaties 3-serie, is bij de compacte Jag aan het juiste adres. De dieselversies van de XE zijn ook leverbaar met handgeschakelde zesbak maar wij hebben alleen kennis kunnen maken met de achttrapsautomaat van ZF, die z’n werk zijdezacht, soepel en snel verricht. Een absolute aanrader die nauwelijks afbreuk doet aan het sportieve karakter van de auto. Valt er dan helemaal niets te mekkeren over de XE? Jazeker wel. De nieuwe 2,0-liter Ingenium-dieselmotor van 180 pk waar we mee op pad zijn, is weliswaar snel en soepel en hij zal ongetwijfeld goed scoren op de zuinigheidsladder, een fluisteraar is het allerminst. Bij stevig accelereren nagelt het blok erop los en dat doet afbreuk aan het comfort en de kwaliteitsbeleving. Jaguar is zich ervan bewust: net als de auto’s zijn de motoren handgebouwde voorserie-exemplaren, ze beloven dit te verbeteren bij de serieproductie.
Premium uitstraling
Wie mee wil doen met de grote jongens in dit segment kan maar beter zorgen dat het interieur een ‘premium’ – ‘hoogwaardig’ in normaal Nederlands - uitstraling heeft, met bijpassende afwerking en materialen. Ook op dit onderdeel heeft Jaguar z’n zaakjes prima voor elkaar. Het dashboard, dat wordt ‘omringd’ door een chique speedboot-achtige rand die we kennen uit de XJ, oogt verzorgd en op ergonomisch vlak hebben we dan ook weinig klachten. Alle bedieningsorganen zitten waar je ze verwacht en omdat je zo’n beetje alle extra functies bedient via het touchscreen, hoef je geen onnodige omwegen te nemen met een net iets te ingewikkelde alles-in-één draai/drukknop in de middentunnel. Jaguar had er wellicht wel verstandig aan gedaan om een paar extra knopjes te monteren voor zaken als stoelverwarming, daarvoor wil je tijdens het rijden niet eerst een menuutje in. Het hele infotainmentsysteem is overigens nieuw en werkt als geheel een stuk prettiger dan voorgaande edities bij Jaguar.
Uitgebalanceerd en solide
Dat Jaguar veel in z’n mars heeft, wisten we. Toch heeft het merk onze verwachtingen met de XE overtroffen. De auto maakt een zeer degelijke, uitgebalanceerde en solide indruk en kan zich qua rijeigenschappen moeiteloos meten met de gevestigde orde. We durven zelfs te stellen dat dit de best sturende auto in z’n klasse is. Het succes van de XE zal vallen of staan met de bereidheid van de consument om eens uit de vertrouwde 3-series, C-klasses en A4’s te stappen. Dat zal nog niet meevallen, maar aan de auto ligt het absoluut niet. Als het Jaguar lukt om de geluidsproductie van de dieselmotor nog wat in te perken. We kijken nu al uit naar de eerste vergelijkende test met de Grote Drie, waarbij XE allesbehalve kansloos is.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment