cool, tweed op de zetels
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Jaguar XE
Collapse
X
-
Ik heb dus meegereden en er niet zelf met mogen rijden. De verkopers waren niet op de hoogte of ze een niet-UK-resident met de wagen mochten laten rijden.
Dus op pad als passagier van de XE 2.0 240pk met automaat.
De betreffende wagen was met het sportpakket uitgerust en de zetels zitten dan ook meer dan voortreffelijk. Je krijgt een echt cocoon gevoel en alles voelt aangenaam aan. Wel was er een duidelijk storende middenarm steun waarvan, i gesloten toestand er teveel spel op zat, waardoor ie onaangenaam rammelde telkens de bestuurder over een slecht wegdek reed. Hij wist dit al blijkbaar want hij probeerde telkens z'n arm er op te laten rusten.. ;-)
Wegligging:
De straten lagen er nat bij, maar de XE voelt heel direct, sportief en soms mss een beetje nerveus aan..? Uitgerust met 18duimers en het sportieve onderstel kon je heel goed zeggen wat de staat vh wegdek was. Niet dat het echt storend is, maar m'n f31 (M-pack en 18duimers is net da tikkeltje comfortabeler).
Over de automaat kan ik niet veel kwijt, aangezien ik zelf al 25 jaar handgeschakeld rij. De 2.0 voelt vol aan, zeer direct aan de gas, en koppelrijk genoeg (op de ring rond Glasgow)
Nu, aangezien we opt werk moeten dieselen had ik toch graag nog es met de 2.0 gereden.
In juli-augustus dien ik te veranderen, en m'n twijfel tussen een 418d GranCoupe (mogelijke opvolgera en deze XE is nu nog groter geworden.
De afwerkingskwaliteit: Waar de Jag moet toegeven aan afwerking binnenin op de 3-serie is snel vergeten door het aangename onderstel van de XE. Indien je gewoon bent om Audi te rijden wordt het verschil wel een pak duidelijker vind ik....
Qua sportiviteit moet ie zeker niet onderdoen tov van m'n huidige F31, en als de 2.0d van Jag belooft wat ie op papier verteld, zal ik denkelijk (na 25 jaar BMW, Merc en AUdi te rijden) toch durven oversteken naar "the lads from B'ham.."
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenEn??
Ik lees hier veel commentaar over het interieur dat "Jag onwaardig" zou zijn.
Ik denk dat je een interieur op zijn eigen merites en een wagen als geheel moet afrekenen, niet in vergelijking met substantieel duurdere andere modellen die toevallig van hetzelfde merk zijn.
Ik vind hem in ieder geval heel mooi en met die enorm lage CO2-uitstoot toch bijzonder interessant.
Ik ga er binnenkort naar kijken als ie ergens staat.
Comment
-
Gisteren m'n offerte naar de leasemij opgestuurd
met volgende configuratie:
XE 2.0d R-Sport (180pk versie)
-Ultimate black
-Business pack (navi, regensensor, ..)
-Winter pack (xenon, verwarmbare zetels, ..)
-Afneembare trekhaak
-19" Star velgen
-Neerklapbare achterbank
-Nog een paar kleine prullen
44.000€ incl btw, en een vergelijkbare BMW 3-serie korting
Levering zou dan voorzien zijn tussen 15 aug - 15 sept.
Eens benieuwd wat er uit de bus gaat komen..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenDie man achterin lijkt me niet de grootste en heeft toch ook niet veel hoofdruimte over volgens mij...Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Ik vind het best wel een knap machien. Enkel het ontwerp van z'n achterwerk is wennen voor mij, net als bij de XF trouwens, die duidelijk de grote broer is.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk BerichtenIn een 3, A4 en C is het juist hetzelfde.
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk vind het best wel een knap machien. Enkel het ontwerp van z'n achterwerk is wennen voor mij, net als bij de XF trouwens, die duidelijk de grote broer is.
Comment
-
Gisteren een testrit gemaakt met een XE 2.0d 163 automaat. De motor vond ik zeer stil bij constante snelheid, maar luidruchtig onder belasting. Mooie combinatie van motor en versnellingsbak ook. Het geheel is goed op elkaar afgestemd, maar er moet natuurlijk sneller teruggeschakeld worden als je eens wat meer vermogen wenst waardoor je dat lawaai krijgt in het interieur. Een 3 reeks met 2.0 diesel lijkt me meer geluid te produceren tijdens constante snelheid, maar dan weer minder tijdens acceleraties.
De wegligging heb ik niet echt tot het uiterste kunnen testen, maar die veel zeker niet tegen tijdens deze rustigere rit. Wagen geeft vertrouwen in de bochten, alleen vond ik het stuurwiel iets te veel bekrachtigd. Ik heb enkel in de normale stand gereden, misschien dat dit in de sportievere stand ook mee aangepast wordt.
Op de achterbank was voor mij ook genoeg plaats, zowel qua been ruimte als hoofdruimte. De aflopende daklijn hinderde niet terwijl ik achterin zat. In combinatie met het panoramische dak gaf dit ook geen claustrofobisch gevoel achterin.
Wat me echter wel tegenviel waren de gebruikte materialen in het interieur. Op veel plaatsen worden harde plastics gebruikt. Soms op plaatsen die je minder vaak vastgrijpt zoals bijvoorbeeld de afdekplaat van de gordel op de B-stijl. En hoewel het daar ook niet zou mogen zijn er nog andere plaatsen waar de harde plastics nog veel meer storen. Denk maar aan de binnenbekleding van de deuren of de afwerking van de middenconsole of de bovenkant van het dashboard... Dat zijn toch zaken die je tegenwoordig niet tegenkomt bij de Duitse drie. En momenteel is er ook geen mogelijkheid om deze stukken met leder te laten overtrekken fabrieksaf dacht ik.
Jammer want anders was een XE 3.0 een stijlvol alternatief geweest voor een 340i of C400. Die twee laatste laten minder steken vallen op vlak van afwerking of je kan tenminste opleggen om een betere bekleding te bestellen via het personaliseringsprogramma. Je ziet ze dan wel op elke hoek van de straat staan, maar naar kwaliteit toe blijft er toch een duidelijk waarneembaar verschil.
Comment
-
Komt er geen break of dergelijke? Als ze naar de concurrentie kijken worden er toch wel veel breaks gekocht?2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk
2007 BMW E91 318d - 122pk
Bekijk dit eens als je wil: (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/
Comment
-
De aansluiting van de deur aan het dashboard vind ik een bijzonder geslaagd ontwerp.
Enigste nadeel -afgaande op de foto's- lijkt de goedkopere plastiek middentunnel te zijn.
Maar all-in-all, knappe wagen.
Deze heeft de juiste ingrediënten om niet te moeten rijden met de zoveelste BMW/Mercedes/Audi... dat is met gemak z'n grootste troef.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk BerichtenGisteren een testrit gemaakt met een XE 2.0d 163 automaat. De motor vond ik zeer stil bij constante snelheid, maar luidruchtig onder belasting. Mooie combinatie van motor en versnellingsbak ook. Het geheel is goed op elkaar afgestemd, maar er moet natuurlijk sneller teruggeschakeld worden als je eens wat meer vermogen wenst waardoor je dat lawaai krijgt in het interieur. Een 3 reeks met 2.0 diesel lijkt me meer geluid te produceren tijdens constante snelheid, maar dan weer minder tijdens acceleraties.
De wegligging heb ik niet echt tot het uiterste kunnen testen, maar die veel zeker niet tegen tijdens deze rustigere rit. Wagen geeft vertrouwen in de bochten, alleen vond ik het stuurwiel iets te veel bekrachtigd. Ik heb enkel in de normale stand gereden, misschien dat dit in de sportievere stand ook mee aangepast wordt.
Op de achterbank was voor mij ook genoeg plaats, zowel qua been ruimte als hoofdruimte. De aflopende daklijn hinderde niet terwijl ik achterin zat. In combinatie met het panoramische dak gaf dit ook geen claustrofobisch gevoel achterin.
Wat me echter wel tegenviel waren de gebruikte materialen in het interieur. Op veel plaatsen worden harde plastics gebruikt. Soms op plaatsen die je minder vaak vastgrijpt zoals bijvoorbeeld de afdekplaat van de gordel op de B-stijl. En hoewel het daar ook niet zou mogen zijn er nog andere plaatsen waar de harde plastics nog veel meer storen. Denk maar aan de binnenbekleding van de deuren of de afwerking van de middenconsole of de bovenkant van het dashboard... Dat zijn toch zaken die je tegenwoordig niet tegenkomt bij de Duitse drie. En momenteel is er ook geen mogelijkheid om deze stukken met leder te laten overtrekken fabrieksaf dacht ik.
Jammer want anders was een XE 3.0 een stijlvol alternatief geweest voor een 340i of C400. Die twee laatste laten minder steken vallen op vlak van afwerking of je kan tenminste opleggen om een betere bekleding te bestellen via het personaliseringsprogramma. Je ziet ze dan wel op elke hoek van de straat staan, maar naar kwaliteit toe blijft er toch een duidelijk waarneembaar verschil.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk BerichtenGisteren een testrit gemaakt met een XE 2.0d 163 automaat. De motor vond ik zeer stil bij constante snelheid, maar luidruchtig onder belasting. Mooie combinatie van motor en versnellingsbak ook. Het geheel is goed op elkaar afgestemd, maar er moet natuurlijk sneller teruggeschakeld worden als je eens wat meer vermogen wenst waardoor je dat lawaai krijgt in het interieur. Een 3 reeks met 2.0 diesel lijkt me meer geluid te produceren tijdens constante snelheid, maar dan weer minder tijdens acceleraties.
De wegligging heb ik niet echt tot het uiterste kunnen testen, maar die veel zeker niet tegen tijdens deze rustigere rit. Wagen geeft vertrouwen in de bochten, alleen vond ik het stuurwiel iets te veel bekrachtigd. Ik heb enkel in de normale stand gereden, misschien dat dit in de sportievere stand ook mee aangepast wordt.
Op de achterbank was voor mij ook genoeg plaats, zowel qua been ruimte als hoofdruimte. De aflopende daklijn hinderde niet terwijl ik achterin zat. In combinatie met het panoramische dak gaf dit ook geen claustrofobisch gevoel achterin.
Wat me echter wel tegenviel waren de gebruikte materialen in het interieur. Op veel plaatsen worden harde plastics gebruikt. Soms op plaatsen die je minder vaak vastgrijpt zoals bijvoorbeeld de afdekplaat van de gordel op de B-stijl. En hoewel het daar ook niet zou mogen zijn er nog andere plaatsen waar de harde plastics nog veel meer storen. Denk maar aan de binnenbekleding van de deuren of de afwerking van de middenconsole of de bovenkant van het dashboard... Dat zijn toch zaken die je tegenwoordig niet tegenkomt bij de Duitse drie. En momenteel is er ook geen mogelijkheid om deze stukken met leder te laten overtrekken fabrieksaf dacht ik.
Jammer want anders was een XE 3.0 een stijlvol alternatief geweest voor een 340i of C400. Die twee laatste laten minder steken vallen op vlak van afwerking of je kan tenminste opleggen om een betere bekleding te bestellen via het personaliseringsprogramma. Je ziet ze dan wel op elke hoek van de straat staan, maar naar kwaliteit toe blijft er toch een duidelijk waarneembaar verschil.
BMW motoren zijn wat mij betreft zeer stil bij constante snelheid maar redelijk luidruchtig bij accel.
Die van audi zijn voor zover ik weet het beste op dat vlak ( muisstil bij accel en constante snelheid) alleszins toch de 3L'sprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Heb er dus eentje besteld. De 2.0d in 180pk versie, met toebehoren zoals hier al een tijdje geleden geschreven.
volgens de dealer (en Kbc-lease) wordt ie midden augustus geleverd.
eens benieuwd wat dat gaat geven na 3 x 3-series, 1 C klasse, en 4 x Audi A4 in de laatste 20 jaar
Comment
Comment