Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Eindelijk ? Lexus infinity saab rover lancia alfa en zelfs jaguar proberen al jaaaaaaaren

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      Eindelijk ? Lexus infinity saab rover lancia alfa en zelfs jaguar proberen al jaaaaaaaren
      't Gaat over de bestelling van hekje-twee-zes-acht, me dunkt.
      Smilin' Jack - Speed Pilot

      Comment


      • just

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          just

          jef had maar moeten quoten!

          En hij weet als de beste dat Lexus al jaaaaaaaren aan het "proberen" is.
          Smilin' Jack - Speed Pilot

          Comment


          • Met enkel een 300h in het gamma zal het helaas voor Lexus nog lang bij 'proberen' blijven in dit segment vrees ik...
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Nice, de eerste of het forum.

              Welke kleur?
              Ultimate black

              Comment


              • Zo zou ik 'm samenstellen.

                OO 00 OO

                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                  Zo zou ik 'm samenstellen.

                  Heb dat blauw irl in Glasgow bij een dealer gezien, en dat zag er echt prachtig uit. Maar ik laat m'n vrouw altijd de kleur kiezen, en daarom rij ik al 20 jaar met zwarte lak op m'n auto's

                  Comment


                  • Pas mal, ik zou klassiek gaan en het BRGreen nemen.
                    VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                    Comment


                    • Wanneer zien we deze eens op de "baan" ?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door #268 Bekijk Berichten
                        Heb er dus eentje besteld. De 2.0d in 180pk versie, met toebehoren zoals hier al een tijdje geleden geschreven.
                        volgens de dealer (en Kbc-lease) wordt ie midden augustus geleverd.

                        eens benieuwd wat dat gaat geven na 3 x 3-series, 1 C klasse, en 4 x Audi A4 in de laatste 20 jaar
                        Proficiat!
                        Dacht niet van er hier al eentje gespot te hebben. Worden die dan nog niet uitgeleverd?


                        Sent from somewhere, using Tapatalk.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                          Proficiat!
                          Dacht niet van er hier al eentje gespot te hebben. Worden die dan nog niet uitgeleverd?
                          Ik dacht pas vanaf juni in België.
                          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                            Ik dacht pas vanaf juni in België.
                            idd. De eersten worden deze week bij de Engelse dealers uitgeleverd.
                            Daarna is Duitsland aan de beurt en vanaf 21 juni worden de eerste XE's in België en NL verwacht.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                              Met enkel een 300h in het gamma zal het helaas voor Lexus nog lang bij 'proberen' blijven in dit segment vrees ik...
                              Wacht maar tot mijn tijd gekomen is

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                Wacht maar tot mijn tijd gekomen is
                                Neen, neen jefke blijf maar onder ons!��

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                  Neen, neen jefke blijf maar onder ons!😉
                                  Oei, dom van mij, verkeerde woordkeuze. 'Wacht maar tot ik groot ben' had beter geweest

                                  Comment


                                  • Rij-impressie: Jaguar XE

                                    Na zes jaar afwezigheid is Jaguar terug in de middenklasse. De XE moet mensen uit de 3-serie, C-klasse en Audi A4 lokken. Bepaald geen eenvoudige opgave voor het sympathieke Britse merk. Maar, dat kunnen we vast verklappen, ze gooien ook bepaald geen rommel in de strijd.


                                    Begin dit jaar maakten we onze eerste kilometers in een prototype van de Jaguar XE met de nieuwe Ingenium dieselmotor (AutoWeek 5), inmiddels is de ‘baby-Jag’ helemaal productierijp en staan ook de benzinemotoren te trappelen. Tijd dus voor een nadere kennismaking en Jaguar heeft daarvoor Navarra aangewezen. Een verstandige keuze, want dat wat vergeten gebied in het noorden van Spanje staat wereldwijd onbekend om zijn prachtige, verlaten wegen en een mooi circuit.
                                    Over vergeten gesproken: dat is, al zal je het uit hun mond niet horen, precies wat Jaguar het liefst zou doen met de voorganger van de XE. De X-type verdween in 2009 voortijdig van het toneel en wat in feite niet veel meer dan een mooier geboetseerde Ford Mondeo. Jaguar was in die jaren immers eigendom van Ford en om in de middenklasse mee te kunnen spelen kozen ze rond de eeuwwisseling voor deze toch wat té gemakkelijke weg. De XE daarentegen is volledig nieuw, bovendien debuteert de gloednieuwe motorenfamilie van Jaguar, Ingenium genaamd, in de XE met de eerste derivaat, de tweeliter diesel. Ingenium staat voor modulair opgebouwde motoren, waardoor diverse configuraties (zowel benzine als diesel) uit gedeeltelijk dezelfde componenten kunnen worden samengesteld. Vergelijk het met VW’s MQB, maar dan voor motoren.
                                    Onze belangrijkste vraag waar in het Duitse sterrenbeeld de XE geplaatst moet worden. Zeker is in elk geval dat Jaguar een mooie, ranke sedan heeft neergezet. Met name het front met de enorme grille en scherpe, lage koplampen imponeert en maakt de XE onmiddellijk herkenbaar als Jaguar. Vergeleken daarbij is de achterkant juist weer wat anoniem. Het zijn vooral de rode streepjes met boogje naar beneden in de achterlichten die typisch Jaguar zijn. Maar doordat ze niet, zoals bij de F-type, in de contouren van de lichtunits zijn verwerkt, valt het minder op. Verder moeten de relatief lange neus met korte overhang de indruk versterken dat dit niet ‘zomaar’ een Duitse premium-middenklasser is.

                                    Scheepsbouwer
                                    Ook aan de binnenkant heeft Jaguar een duidelijk, eigen stempel op de auto gedrukt. Een ruime boog begrenst het voorste deel van het interieur, net als in de XJ. Jaguar noemt het zelf de Riva-boog, refererend aan de luxe Italiaanse scheepsbouwer. Het stuur is klein en lekker dik en komt daarmee aardig in de buurt van die heerlijke BMW-stuurtjes. Inmiddels traditie is de kenmerkende draaiknop voor de automaat. Verder ziet het er allemaal netjes uit, maar vergeleken bij de drie Duitse concurrenten zien we hier en daar net wat meer goedkoop ogende materialen en is het geheel toch wat weinig onderscheidend. Achterin is de XE niet echt ruim, voor een gemiddelde volwassene is er net voldoende ruimte, maar niet meer dan dat.
                                    We beginnen de dag met de 180 pk sterke diesel. We zijn eigenlijk het meest benieuwd naar de 163 pk-versie, maar die is niet beschikbaar. De onze heeft een handgeschakelde zesbak. Opmerkelijk, de ingenieurs gaan er vanuit dat veel sportief georiënteerde mensen nog regelmatig de voorkeur voor een handbak hebben, dus is die leverbaar. De diesel pakt lekker vlot op en trekt ook hoger in het toerengebied mooi door, maar is daarbij wel nogal duidelijk aanwezig met zijn geluid. Dat viel ons begin dit jaar bij het prototype ook al op en Jaguar beloofde toen verbetering, maar dat is niet echt gelukt. We spreken ’s avonds daar Tim Clarke, hoofd motorontwikkeling, op aan. Hij erkent het geluid: “Hoe korter de verbranding is, hoe efficiënter de motor is, maar hoe meer geluid hij ook maakt. Het is altijd kiezen tussen beide en wij vinden het in deze tijd vooral belangrijk dat hij zuinig is.” Toegegeven, dat hebben ze mooi voor elkaar, want deze diesel stoot maar 99 g/km uit en dat is heel respectabel gezien de toch heel behoorlijke prestaties.
                                    Op het onderstel zijn amper concessies gedaan. Voor heeft de auto dubbele Whishbones, achter een multilink asconstructie met veel aluminium in met name de onafgeveerde delen. Het resultaat is een opmerkelijk mooi gebalanceerde auto. Hij laat zich neutraal en haarscherp door snelle bochten sturen, waarbij hij amper overhelt. De elektrische stuurbekrachtiging is nieuw terrein voor Jaguar, maar dat neemt niet weg dat ze het meteen goed onder de knie hebben. Je krijgt ruim voldoende feedback, maar het stuur wordt nooit nerveus. De nieuwe diesel pakt lekker vlot op, alleen helemaal onderin kan hij wat bokken, waardoor je bij wegrijden op een helling wat meer gas moet geven dan je gevoelsmatig zou doen. De zesbak klopt qua verzetten keurig met het karakter van de diesel, maar het schakelen gaat niet zo strak en trefzeker als we het bij veel anderen in deze klasse kennen.

                                    Track days
                                    Geen valse bescheidenheid: dat het rijgedrag van de XE op hoog niveau staat, weet Jaguar zelf ook. Onze eerste kennismaking met de topmotorisering, de 3.0 S V6, vindt op het circuit van Navarra plaats en daar ervaren we pas echt hoe scherp de auto is. Niet dat je met je XE gauw naar track days zal gaan, maar het is leuk te weten dat deze saloon dit allemaal kan. Los daarvan: de motor is een op een uit de F-type overgenomen en wat een feest is dat. Bakken kracht over bijna het hele toerenbereik. Anders dan in de F-type klinkt hij eigenlijk heel bescheiden. Totdat we even langs de kant staan en er een andere V6 langs komt. De isolatie van het interieur is dik voor elkaar. Hadden ze dat bij de diesel maar zo goed gedaan.
                                    Jaguar wil met de XE vooral nieuwe klanten naar het merk trekken. Logisch natuurlijk, gezien de XE geen directe voorganger heeft.





                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment






                                    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Feitelijk wel een heel mooie wagen maar vond de afwerking toch wel wat minder. S-uitvoering moet leuk zijn op zo'n modelleke.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • Jup, zet maar voor de deur ! Bye bye gedroomde 3 serie
                                          Classic cars on demand

                                          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                          www.californiadream.be

                                          - It's time to make your dream come true -

                                          Comment

                                          Working...
                                          X