Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XE

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
    Commentaren over die luidruchtige diesel komen precies overal terug. Ik vind dit best wel opmerkelijk want het gaat om een splinternieuwe motor (met de meest recente technologie zou je dan denken) én in de Evoque is die volgens de testen blijkbaar net wel erg stil.
    Het zou me verbazen moest Jaguar minder isolatie gebruiken dan Land Rover.
    Deze motor zit toch niet in Land Rovers? Zou iets te maken hebben met de lage emissies, door de kortere verbranding heb je een lager verbruik maar meer lawaai geloof ik, kiezen of delen...
    Ik ga binnenkort ook rijden met de 2.0D 180 pk, enorm benieuwd naar prestaties en geluid.

Comment

• jawel in de facelift Evoque 2.0 ED4 en TD4
      2.0 JTDm

Comment

• Ah dat wist ik niet, die rijden nog niet rond precies.

Comment

• Neen ik denk dat de eerste leveringen voor België pas in augustus/september zijn
          Maar in de configurator is het al een paar weken de 2.0 en niet meer de oude 2.2
          Nieuwe heeft ook maar 109g co2 meer
          2.0 JTDm

Comment

• Ik heb vorige week mijn eerste gezien... een witte.

Zal wel eentje van vandeplas geweest zijn... (Vossem)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
              Ik heb vorige week mijn eerste gezien... een witte.

Zal wel eentje van vandeplas geweest zijn... (Vossem)
              Die heb ik ook gezien, denk ik. Waarschijnlijk idd van Vandeplas, want hij reed op de Tervuursesteenweg en kwam van die richting

Comment

• Persoonlijk zou ik mij niet storen aan die lawaaierige diesel: de looks maken dat voor mij ruimschoots goed

Als dat spel nu nog eens goed rijdt zou het wel eens een topper kunnen worden.

Comment

• Volgens de eerste testen (youtube) rijdt die wreed goed.

Comment

• Tegenwoordig klagen ze ook van weelde, stap eens in een TDI van 10-15j. geleden, dat is pas lawaaierig
                    Vroeger vonden ze de BMW-4 cyl. diesels ook superstil, ineens is de perceptie veranderd en vindt iedere tester die nu lawaaierig. Tja...
                    Je kunt ook gewoon je stereo een streepje harder zetten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                      Tegenwoordig klagen ze ook van weelde, stap eens in een TDI van 10-15j. geleden, dat is pas lawaaierig
                      Vroeger vonden ze de BMW-4 cyl. diesels ook superstil, ineens is de perceptie veranderd en vindt iedere tester die nu lawaaierig. Tja...
                      Je kunt ook gewoon je stereo een streepje harder zetten...
                      Het probleem is dat, eens je gewend raakt aan een stille auto, je moeilijk nog terug kan. Dat heb ik zelf ook al gemerkt - zeker als je vaak serieuze afstanden rijdt.
                      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                        www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                          Het probleem is dat, eens je gewend raakt aan een stille auto, je moeilijk nog terug kan. Dat heb ik zelf ook al gemerkt - zeker als je vaak serieuze afstanden rijdt.
                          als je verplicht wordt is het lastig, als je overtuigd bent van je aankoop kan een mens wat hebben...ik heb 5 jaar smart ge-ce-de-ied met een 3-cilinder diesel vibrator als aandrijving, en ervoor zescylinders op benzine gehad die nix van geluid maakten

Comment

• Vandaag ben ik de Jaguar-garage gepasseerd, en ben ik even gestopt, want buiten stond al zo'n mooie blauwe XE in een Sport-uitvoering.
                            In de showroom stonden er 3, telkens in een andere uitvoering, die ik eens rustig bekeken heb. Hoewel het dashboard van sommige versies voorzien is van een stiknaad, is het toch geen echt leder. Wel vind ik de vorm van het dashboard heel speciaal, en eens totaal anders dan wat ik al zolang gewoon ben bij BMW. De bovenrand van de deuren die doorloopt over het volledige dashboard vind ik echt wel knap.
                            Zo'n 3.0 V6 zou ik wel zien zitten. In principe zit ik steeds alleen in deze auto, dus zou ik een grotere XF niet nodig hebben. Maar... ik doe redelijk wat lange afstanden, en dan kan ik de stilte aan boord wel appreciëren. Ik lees dat de XF eerder de kaart zal trekken van het comfort, en ben bang dat dat het sportieve karakter wat zal schaden. Als de XF er zal zijn (1 oktober in de showrooms) ga ik beiden testrijden. Een XE met 340pk vs een XF met 380pk. Ik ben nu al benieuwd naar mijn bevindingen. Ook zei de verkoper dat ze de XF al gezien hadden, en dat er een compleet ander multimedia-systeem instaat tov de XE, waarbij het scherm ook groter is.
                            Ik ben benieuwd.
                            Last edited by BMWMB; 24/06/2015, 19:07.
                            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              Vandaag ben ik de Jaguar-garage gepasseerd, en ben ik even gestopt, want buiten stond al zo'n mooie blauwe XE in een Sport-uitvoering.
                              In de showroom stonden er 3, telkens in een andere uitvoering, die ik eens rustig bekeken heb. Hoewel het dashboard van sommige versies voorzien is van een stiknaad, is het toch geen echt leder. Wel vind ik de vorm van het dashboard heel speciaal, en eens totaal anders dan wat ik al zolang gewoon ben bij BMW. De bovenrand van de deuren die doorloopt over het volledige dashboard vind ik echt wel knap.
                              Zo'n 3.0 V6 zou ik wel zien zitten. In principe zit ik steeds alleen in deze auto, dus zou ik een grotere XF niet nodig hebben. Maar... ik doe redelijk wat lange afstanden, en dan kan ik de stilte aan boord wel appreciëren. Ik lees dat de XF eerder de kaart zal trekken van het comfort, en ben bang dat dat het sportieve karakter wat zal schaden. Als de XF er zal zijn (1 oktober in de showrooms) ga ik beiden testrijden. Een XE met 340pk vs een XF met 380pk. Ik ben nu al benieuwd naar mijn bevindingen. Ook zei de verkoper dat ze de XF al gezien hadden, en dat er een compleet ander multimedia-systeem instaat tov de XE, waarbij het scherm ook groter is.
                              Ik ben benieuwd.
                              XE komt er ook met 380pk & AWD.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• vandaag met de XE gereden... mmm toch echt wel een wereld van verschil met de XF qua kwaliteit.

Ik reed met de 2.0 benzine. Volgende dingen vielen mij op in negatieve zin :

- servo van het stuur maakte een bizar geluidje
                                - het start/stop systeem is een hel. De auto wordt door elkaar geschud als de motor terug 'aanspringt' en als klap op de vuurpijl krijg je nog een klap naar voren te verwerken (??) Heel ruw dus.
                                - het leder op het dashboard is om mee te lachen (dit is volgens mij helemaal geen leder)
                                - interieurkraakjes
                                - verouderde tellerpartij.
                                -instap en ruimte achter en koffer beperkt.

Neen, mij kon de XE absoluut niet bekoren. Kan me moeilijk inbeelden dat iemand die zowel de XE als een A4,C of 3 test de XE zal verkiezen.
                                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                current : BMW 330D F30

Comment

• geef mij maar de XE, veel mooier dan de benz en bmw
                                  lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                    geef mij maar de XE, veel mooier dan de benz en bmw
                                    Amen
                                    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Het leder is inderdaad nep, en is enkel de look van leder. Qua vormgeving vind ik het wel een mooi dashboard.
                                      Qua looks ben ik verliefd op deze nieuwe Jaguar, net als ik dat ben op de komende nieuwe XF.
                                      Volgend jaar ga ik ze beiden testrijden, omdat ik ze sterk overweeg als opvolger voor mijn 530d. Hoe ze dus rijden, kan ik nog niet zeggen.
                                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                        geef mij maar de XE, veel mooier dan de benz en bmw
                                        is misschien inderdaad zo, maar koop je daarvoor een auto?? Denk toch dat rijgedrag, kwaliteit interieur belangrijker is? of heb ik het mis?
                                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                        current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                          Het leder is inderdaad nep, en is enkel de look van leder. Qua vormgeving vind ik het wel een mooi dashboard.
                                          Qua looks ben ik verliefd op deze nieuwe Jaguar, net als ik dat ben op de komende nieuwe XF.
                                          Volgend jaar ga ik ze beiden testrijden, omdat ik ze sterk overweeg als opvolger voor mijn 530d. Hoe ze dus rijden, kan ik nog niet zeggen.
                                          Zou de XE overslaan, als je 5-reeks gewend bent. Heel ander segment. Je zou de XE tegenover een 3 of 4 reeks moeten situeren, maar imo zeker niet tegenover de 5. De XF is natuurlijk een heel ander verhaal.

Comment

Working...
                                          X