Oorspronkelijk geplaatst door germinal
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Jaguar XE
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichtenis misschien inderdaad zo, maar koop je daarvoor een auto?? Denk toch dat rijgedrag, kwaliteit interieur belangrijker is?of heb ik het mis?
- diegene voor wie een auto enkel dient om van A naar B te rijden en voor wie merk of design van geen tel is;
- diegene voor wie een auto vooral goed/snel/comfortabel/betrouwbaar... moet zijn;
- diegene voor wie design van tel is.
Voor die laatste groep zou een Jag wel eens een goede keuze zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Acemath Bekijk BerichtenWat ben je met een wagen die af is qua alle zaken die je opnoemt, maar die er uitziet als een oude Ssang Yong??
Veel, want ik zit IN de auto en ik zie mezelf niet rijden dus. Waarmee ik niet wil zeggen dat looks niet onbelangrijk zijn, maar voor mij althans, niet prioritair.
Woon ook Liever in een huis dat er van buiten lelijk uitziet maar binnen wel de beste materialen heeft en hoogwaardig is afgewerkt dan een huis dat er zeer mooi uitziet langs buiten en binnenin als het ware een lege doos is.. Jij niet? Liefst beiden gecombineerd natuurlijk
Ik geloof gerust dat voor sommigen de looks belangrijker zullen zijn dan kwaliteit materialen/afwerking. Begrijp het alleen niet, want de looks is toch vooral voor anderen?previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk BerichtenIk denk dat er in autoland 3 categorieën van mensen zijn:
- diegene voor wie een auto enkel dient om van A naar B te rijden en voor wie merk of design van geen tel is;
- diegene voor wie een auto vooral goed/snel/comfortabel/betrouwbaar... moet zijn;
- diegene voor wie design van tel is.
Voor die laatste groep zou een Jag wel eens een goede keuze zijn.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk BerichtenIk vind die XE vooral een gemiste kans. Ziet er een model uit dat al een paar jaar op de markt is. Ze hadden daar veel meer kunnen uithalen imho2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk BerichtenLaat ons hopen dat hij vooral de verschrikkelijke x-type doet vergeten2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichtenis misschien inderdaad zo, maar koop je daarvoor een auto?? Denk toch dat rijgedrag, kwaliteit interieur belangrijker is?of heb ik het mis?
interieur vond ik trouwens ook zeker niet minder dan de andere 2 ook al is het dash leder fake... who cares zolang het er goed uit ziet en duurzaam materiaal is.
de chrome zaken in mijn benz zoals de hendels zijn ook gewoon plastiek met een chrome verflaag. stoort mij niet dat dit geen echt chrome metaal is hoorlets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenvolgens het filmpje alvast een beter rijgedrag dan de BMW en dus ook dan de benz?
interieur vond ik trouwens ook zeker niet minder dan de andere 2 ook al is het dash leder fake... who cares zolang het er goed uit ziet en duurzaam materiaal is.
de chrome zaken in mijn benz zoals de hendels zijn ook gewoon plastiek met een chrome verflaag. stoort mij niet dat dit geen echt chrome metaal is hoor
Anderzijds is dat natuurlijk allemaal heel subjectief en zullen enkele testritjes U alles vertellenprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenBeter rijgedrag dan een BMW? Sorry, maar kan ik alleen maar mee lachen.
Anderzijds is dat natuurlijk allemaal heel subjectief en zullen enkele testritjes U alles vertellen
de tijden van BMW en hun beter rijgedrag zijn al een jaar of 15 voorbij tenzij je naar de M modellen gaat kijken maar zoals je zegt dit is subjectief.
als je fan bent van een bepaalde auto of merk zal je die veel rapper de lucht in prijzenlets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk BerichtenIk vind die XE vooral een gemiste kans. Ziet er een model uit dat al een paar jaar op de markt is. Ze hadden daar veel meer kunnen uithalen imho
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenBeter rijgedrag dan een BMW? Sorry, maar kan ik alleen maar mee lachen.
Anderzijds is dat natuurlijk allemaal heel subjectief en zullen enkele testritjes U alles vertellenOO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenNiet vergeten dat 95 procent van deze wagens na de lease-periode genoeg restwaarde moeten overhouden hebben om de huurcontracten financiëel interessant te maken voor beide partijen. Met te gedurfde design wordt dit een probleem, vandaar het brave design dat zich niet veel onderscheidt van de concurrentie. En dit is ook waar voor de enkele particulieren die een XE zullen kopen, deze hebben niet graag dat hun auto te vlug gedateerd uitziet.
Het interessante merk Lexus krijgt haast nog geen poot in die markt, laat staan het (onbetrouwbare?) merk Jaguar.
Ik vind dat Jaguar net wel met dit model een particuliere markt probeert aan te snijden. Een correcte prijs en drie jaar garantie zonder kilometerbeperking lijken mij leuke stokpaardjes te zijn om de ogen van de doorsnee mens te laten blinken als ze buiten rijden met deze wagen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenPrecies of de leasemarkt staat te springen op een XE...
Het interessante merk Lexus krijgt haast nog geen poot in die markt, laat staan het (onbetrouwbare?) merk Jaguar.
Ik vind dat Jaguar net wel met dit model een particuliere markt probeert aan te snijden. Een correcte prijs en drie jaar garantie zonder kilometerbeperking lijken mij leuke stokpaardjes te zijn om de ogen van de doorsnee mens te laten blinken als ze buiten rijden met deze wagen.
Lexus heeft het vooral lastig omdat het hybrides zijn en redelijk wat leasing bedrijven er (in hun woorden) "nog niet echt in geloven" of op zeker spelen en de restwaarde erg laag inschatten.
Ik denk dat de XE een hoogvlieger wordt bij particulieren én bij bedrijven waar werknemers vrije keuze hebben, zo'n XE ziet er imho toch specialer uit dan alweer een Audi A4/A5 of BMW 3/4. Een XF kwam altijd nogal duur uit wegens restwaarde en hoog normverbruik - en mensen die naar VAA keken, waren ook beter af met een typische Duitser.VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenHeb je al met de XE gereden?
Rijgedrag was niet iets wat mij stoorde he, maar om te zeggen dat het "beter" zou zijn dan een 3... Zeker niet.
De XE is ook niet beter afgewerkt dan een 3 en al zeker niet beter dan een A4.
Motor/start stop systeem was ook niet echt geraffineerd.
Hij voelde mij goedkoop aan.
hij is anderzijds zeker een valabel alternatief maar ik denk niet dat de XE een echt succes gaat worden?
Echt Slecht verkopen zal hij ook niet door de gunstige CO2 motoren en misschien zijn er veel leasers die eens iets anders willen proberen..
Afwachten dus
Je moet gewoon zelf rijden en ieder dient voor zich te beslissen he.
Kan alleen voor mezelf spreken.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Ook eens gaan rijden dit weekend. Rode R-sport 2.0D 180 pk automaat met 19" Radial en rood stiksel binnen.
Enorm knappe auto zeker in deze configuratie. Het rood stiksel binnen vond ik wel niet serieus genoeg voor de auto maar da's smaak.
Het interieur is inderdaad niet zo mooi afgewerkt als de Duitse 3, iets minder mooie materialen hier en daar (knopjes van de ramen, scherm tussen de tellers, spaties tussen de ventilatiemonden,...), maar het was beter dan ik verwachtte na de eerste keer proef te zitten vorig jaar in september. Het lijkt me deftig in elkaar te zitten en het totaalbeeld ziet er best mooi uit. Ook weet ik ondertussen dat de Duitse 3 niet heilig zijn, m'n eigen F20 1-reeks rammelt, kraakt en piept enorm binnenin, al zien de materialen er daar hoogwaardiger uit.
Bij het wegrijden valt meteen op dat het stuur minder direct is dan m'n 1-reeks met z'n variabel stuur, maar wel een stuk natuurlijker en vloeiender aanvoelt. De motor voelt meteen vinnig aan en de automaat kan er goed mee om. Over de eerste oneffenheden voel je meteen de verfijning in de ophanging, dat hebben ze erg goed voor elkaar. De auto voelt smooth en strak tegelijkertijd aan.
Wat bochtjes genomen en opnieuw valt de besturing op, redelijk licht, maar heel natuurlijk en een pak meer gevoel als in m'n BMW, de auto geeft meteen vertrouwen. Enorm veel grip, als je echt pusht heel zacht onderstuur en een klein geleidelijk driftje is zeker mogelijk al moet je goed gasgeven met de brede banden van het testmodel. Maar het weggedrag is dik in orde, voelt niet zwaar aan, ook niet speciaal licht vind ik. Zeer vloeiende auto om mee te rijden.
Dan eens wat gas gaan geven en dan moet ik toegeven dat ik een beetje op m'n honger bleef zitten qua prestaties, de automaat vlakt veel af en doet hem een beetje plat voelen ook omdat de motor enorm lineair is. Blijft wel mooi trekken in hogere toeren en een dikke pluim voor de goede gasrespons. Soms wat vreemde reacties van de automaat die soms niet meteen bij de les is. Voelt gewoon vlot aan maar zeker niet snel, misschien omdat ik m'n eigen manuele 120d gewoon ben en het feit dat de testwagen nog geen 1000 km had zal er ook wel mee te maken hebben. Geluidsisolatie was goed genoeg wat mij betreft, je hoort de motor als je doortrekt maar nooit storend. Schuifdak is ook enorm stil, had ik niet verwacht gezien de constructie.
Mijn conclusie : schitterende auto met fantastische ophanging en stuurinrichting, zachte motor en automaat. Afwerking kon hier en daar iets beter en de motor mag een beetje meer snelheidsgevoel geven. Ik zou hem zeker overwegenLast edited by stradge; 13/07/2015, 01:59.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenVeel, want ik zit IN de auto en ik zie mezelf niet rijden dus. Waarmee ik niet wil zeggen dat looks niet onbelangrijk zijn, maar voor mij althans, niet prioritair.
Woon ook Liever in een huis dat er van buiten lelijk uitziet maar binnen wel de beste materialen heeft en hoogwaardig is afgewerkt dan een huis dat er zeer mooi uitziet langs buiten en binnenin als het ware een lege doos is.. Jij niet? Liefst beiden gecombineerd natuurlijk
Ik geloof gerust dat voor sommigen de looks belangrijker zullen zijn dan kwaliteit materialen/afwerking. Begrijp het alleen niet, want de looks is toch vooral voor anderen?
Amen, ik behoor tot uw groep.
Comment
Comment