Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
    Ook eens gaan rijden dit weekend. Rode R-sport 2.0D 180 pk automaat met 19" Radial en rood stiksel binnen.
    Enorm knappe auto zeker in deze configuratie. Het rood stiksel binnen vond ik wel niet serieus genoeg voor de auto maar da's smaak.

    Het interieur is inderdaad niet zo mooi afgewerkt als de Duitse 3, iets minder mooie materialen hier en daar (knopjes van de ramen, scherm tussen de tellers, spaties tussen de ventilatiemonden,...), maar het was beter dan ik verwachtte na de eerste keer proef te zitten vorig jaar in september. Het lijkt me deftig in elkaar te zitten en het totaalbeeld ziet er best mooi uit. Ook weet ik ondertussen dat de Duitse 3 niet heilig zijn, m'n eigen F20 1-reeks rammelt, kraakt en piept enorm binnenin, al zien de materialen er daar hoogwaardiger uit.

    Bij het wegrijden valt meteen op dat het stuur minder direct is dan m'n 1-reeks met z'n variabel stuur, maar wel een stuk natuurlijker en vloeiender aanvoelt. De motor voelt meteen vinnig aan en de automaat kan er goed mee om. Over de eerste oneffenheden voel je meteen de verfijning in de ophanging, dat hebben ze erg goed voor elkaar. De auto voelt smooth en strak tegelijkertijd aan.

    Wat bochtjes genomen en opnieuw valt de besturing op, redelijk licht, maar heel natuurlijk en een pak meer gevoel als in m'n BMW, de auto geeft meteen vertrouwen. Enorm veel grip, als je echt pusht heel zacht onderstuur en een klein geleidelijk driftje is zeker mogelijk al moet je goed gasgeven met de brede banden van het testmodel. Maar het weggedrag is dik in orde, voelt niet zwaar aan, ook niet speciaal licht vind ik. Zeer vloeiende auto om mee te rijden.

    Dan eens wat gas gaan geven en dan moet ik toegeven dat ik een beetje op m'n honger bleef zitten qua prestaties, de automaat vlakt veel af en doet hem een beetje plat voelen ook omdat de motor enorm lineair is. Blijft wel mooi trekken in hogere toeren en een dikke pluim voor de goede gasrespons. Soms wat vreemde reacties van de automaat die soms niet meteen bij de les is. Voelt gewoon vlot aan maar zeker niet snel, misschien omdat ik m'n eigen manuele 120d gewoon ben en het feit dat de testwagen nog geen 1000 km had zal er ook wel mee te maken hebben. Geluidsisolatie was goed genoeg wat mij betreft, je hoort de motor als je doortrekt maar nooit storend. Schuifdak is ook enorm stil, had ik niet verwacht gezien de constructie.

    Mijn conclusie : schitterende auto met fantastische ophanging en stuurinrichting, zachte motor en automaat. Afwerking kon hier en daar iets beter en de motor mag een beetje meer snelheidsgevoel geven. Ik zou hem zeker overwegen
    Leuke review.. Ben het ermee eens wat de afwerking bij BMW en Jaguar betreft..


    Wat vond je van het start stop systeem?
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

    Comment


    • Vorige week gaan testrijden met de nieuwe Jag. Heb eerst gereden met een 200pk benzine in portfolio uitvoering met 19inch velgen en daarna met de 180pk diesel automaat in R-Sport uitvoering ook met 19inch velgen. De afwerking moet niet onder doen voor de duitse premium merken. Wat me direkt opviel was het cocoon gevoel in vergelijking met mijn BMW F-10. Ik had meer verwacht van de benzine uitvoering. Miste wat punch en als je verder in toeren ging voelde hij wat rauw aan. De samenwerking van de automaat en de motor vond ik dan weer voortreffelijk. De vering en demping in combinatie met de 19inch velgen was subliem. Daar kunnen de duitsers nog iets van leren. Dan het zelfde traject gereden met de diesel. Wat men schrijft dat de diesel te luidruchtig is vind ik overdreven. Vond dat het op het zelfde niveau zat dan mijn Bmw. Wat me van beide uitvoeringen opviel was dat je wat rolgeluiden had van de 19inch banden. het verschil van demping en vering met de R- sport vond ik fantastisch. Rijdt nog dynamischer en scherper dan de portfolio zonder afbreuk te doen op comfort. Geen gestuiter en harde klappen zoals een S-line, een M uitvoering of een amg uitvoering. Heel knap werk van Jaguar. Dan de motor... Je voelt dat de diesel meer koppel heeft dan de benzine maar de samenwerking met de automaat was voor mij een afknapper. Reageerde te nerveus. De vraag die iedereen stelt of de nieuwe Jag kan concurreren met de marktleider in zijn segment de Bmw 3 serie?? Dan zeg ik volmondig ja!!! Men schrijft in de pers dat de Jag duurder is dan de 3 serie. Wel als ik beide configureer met een gelijke uitrusting dan komt de Bmw ongeveer 2500euro duurder uit. Ik ben zo vrij er nog bij te zeggen dat mijn grote verontwaardiging bij een dealer in Roeselare ruimschoots is goed gemaakt bij de dealer waar ik nu ben gaan testrijden. Kans is heel reel dat de Jag mijn volgende wagen zal worden. Ik twijfel nu nog of ik voor de benzine versie zou gaan of voor de diesel maar dan handgeschakeld. Ben er nog niet uit. DE wachttijd van 4 maand is ook nog een struikelblok.De komende maanden ga ik nog tests doen met andere wagens en dan mijn (hopelijk de juiste) keuze maken.

      Comment


      • Ben vandaag nog es gaan horen bij m'n dealer en kreeg de info dat de XE verwacht wordt tegen 14 augustus.
        Heb dus de 180pk diesel (R-sport) met handbak en 19" besteld.

        Mn huidige 318d (F31) heeft er na 2 jaar en 5 maanden 182.000km opstaan, en afgezien van het olieverbruik van 1 liter op 8000km heeft ie het voortreffelijk gedaan.

        Ben dus benieuwd of ik meer plezier zal beleven aan de XE... Nog even wachten

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door #268 Bekijk Berichten

          Mn huidige 318d (F31) heeft er na 2 jaar en 5 maanden 182.000km opstaan, en afgezien van het olieverbruik van 1 liter op 8000km heeft ie het voortreffelijk gedaan.
          Netjes gereden!

          Succes met je toekomstige schoonheid!
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door #268 Bekijk Berichten
            Ben vandaag nog es gaan horen bij m'n dealer en kreeg de info dat de XE verwacht wordt tegen 14 augustus.
            Heb dus de 180pk diesel (R-sport) met handbak en 19" besteld.

            Mn huidige 318d (F31) heeft er na 2 jaar en 5 maanden 182.000km opstaan, en afgezien van het olieverbruik van 1 liter op 8000km heeft ie het voortreffelijk gedaan.

            Ben dus benieuwd of ik meer plezier zal beleven aan de XE... Nog even wachten
            Ik zou graag nog eens rijden met de handgeschakelde 180pk diesel. Wanneer heb je besteld? De dealer waar ik heb testgereden sprak van een levertijd van 4maanden. Mijn felicitaties!

            Comment


            • In April van dit jaar.
              Er was destijds gezegd dat de levering voor einde juli zou zijn, dus zijn hebben ze zich redelijk aan hun belofte gehouden.

              Comment


              • weet niet of het hier al gepost werd, maar

                2015 BMW 335i M Sport vs. 2016 Jaguar XE S! - Head 2 Head Ep. 67
                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                current : BMW 330D F30

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                  weet niet of het hier al gepost werd, maar

                  2015 BMW 335i M Sport vs. 2016 Jaguar XE S! - Head 2 Head Ep. 67
                  Had deze ook al gezien, maar vind het raar dat Jag, zo maar uit het niets en met een nieuw model, ineens de 335i van de troon zou stoten..

                  Ik ben helemaal niet merkgebonden en de nieuwe XE mag dan wel een fijn afgestemd onderstel hebben, maar om zo'n doorontwikkelde 3-serie te verslaan...

                  Kan natuurlijk ook aan die journalist Lieberman liggen. Heb die kerel nooit echt gemogen in z'n filmpjes. Ook in dit filmpje zie je dat ie (als het sneller moet gaan) op 5.05 of 5.10 dacht ik, een andere bestuurder achter het wiel van de 335i zitten

                  Comment


                  • Dat een XE een 3-reeks zou 'onttronen', lijkt me niet helemaal onmogelijk. Maar het is wel een hele krachttoer om een autojournalist dit te laten toegeven. Want wat me meermaals opvalt, is dat het moeilijk is om bij verschillende journalisten die 'Duitse heerschappij' uit hun hoofd te praten. Vooral omdat elke wagen blijkbaar moet worden getoetst aan de zogezegde referentie vanuit Duitsland. En dan met name de dynamiek van het onderstel en de feedback van de stuurinrichting. Daarbij wordt dan vooral de nadruk gelegd op hoe een wagen zich hoort te gedragen op de limiet. Alsof iedere bestuurder op de openbare weg met een auto rijdt alsof hij op circuit zit. Alsof iedere bestuurder in een noodsituatie zodanig goed kan autorijden dat hij/zij met een schitterende overstuurse drift een obstakel kan ontwijken.
                    Toegegeven: vaak is het ook de schuld van de persverantwoordelijken van de verschillende merken omdat ze zelf rondbazuinen dat ze 'een beter product dan de referentie BMW 3-reeks' op de markt brengen.

                    Een 3-reeks is een schitterende kar met heel wat kwaliteiten. Maar ook met heel wat kleinere kantjes. En misschien worden sommige van die kleinere kantjes wel beter gedaan door andere merken. Gelukkig maar, of iedereen reed rond in een 3-reeks en ik vind dat je er al genoeg van ziet rondrijden. Hopelijk zien we dus binnenkort wat XE rondbollen ook

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                      Leuke review.. Ben het ermee eens wat de afwerking bij BMW en Jaguar betreft..


                      Wat vond je van het start stop systeem?
                      Ook een rammelende BMW? Start stop heb ik niet getest, heb amper stilgestaan en ik zet zo'n systeem sowieso af want wordt er onnozel van

                      Over de vergelijking met de 3-reeks : ik heb gereden met een kale F30 316d, redelijk kale 318d en een 318dA Sport. Ik vond de XE veel verfijnder qua ophanging (en die had dan nog een grotere velg ook), beter stuurgevoel hebben, een zachtere motor met betere gasrespons en aangenamer geluid hebben (natuurlijk wel 143 pk tov 180 maar ik heb het over het karakter en geluid), een specialer gevoel geven binnenin ondanks de hier en daar goedkopere materialen in de Jag. Een standaard F30 (standaard ophanging en 16") is ronduit zwak qua weggedrag, beetje te soft, weinig stuurgevoel en belachelijk vroeg onderstuurd, de Sport of M-sport rijdt beter maar nog prefereer ik de Jag dan. Voor mij is de BMW dus enkel beter qua afwerking, multimedia en binnenruimte.

                      Comment


                      • [QUOTE=stradge;5632624]Ook een rammelende BMW? Start stop heb ik niet getest, heb amper stilgestaan en ik zet zo'n systeem sowieso af want wordt er onnozel van

                        Over de vergelijking met de 3-reeks : ik heb gereden met een kale F30 316d, redelijk kale 318d en een 318dA Sport. Ik vond de XE veel verfijnder qua ophanging (en die had dan nog een grotere velg ook), beter stuurgevoel hebben, een zachtere motor met betere gasrespons en aangenamer geluid hebben (natuurlijk wel 143 pk tov 180 maar ik heb het over het karakter en geluid), een specialer gevoel geven binnenin ondanks de hier en daar goedkopere materialen in de Jag. Een standaard F30 (standaard ophanging en 16") is ronduit zwak qua weggedrag, beetje te soft, weinig stuurgevoel en belachelijk vroeg onderstuurd, de Sport of M-sport rijdt beter maar nog prefereer ik de Jag dan. Voor mij is de BMW dus enkel beter qua afwerking, multimedia en binnenruimte



                        ik kan me daar alleen maar bij aansluiten..
                        Last edited by guggenheimer; 14/07/2015, 14:49.

                        Comment


                        • De componenten van de XE z'n ophanging zijn ook veel geavanceerder dan dat van de 3.
                          Classic cars on demand

                          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                          www.californiadream.be

                          - It's time to make your dream come true -

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                            Ook een rammelende BMW? Start stop heb ik niet getest, heb amper stilgestaan en ik zet zo'n systeem sowieso af want wordt er onnozel van

                            Over de vergelijking met de 3-reeks : ik heb gereden met een kale F30 316d, redelijk kale 318d en een 318dA Sport. Ik vond de XE veel verfijnder qua ophanging (en die had dan nog een grotere velg ook), beter stuurgevoel hebben, een zachtere motor met betere gasrespons en aangenamer geluid hebben (natuurlijk wel 143 pk tov 180 maar ik heb het over het karakter en geluid), een specialer gevoel geven binnenin ondanks de hier en daar goedkopere materialen in de Jag. Een standaard F30 (standaard ophanging en 16") is ronduit zwak qua weggedrag, beetje te soft, weinig stuurgevoel en belachelijk vroeg onderstuurd, de Sport of M-sport rijdt beter maar nog prefereer ik de Jag dan. Voor mij is de BMW dus enkel beter qua afwerking, multimedia en binnenruimte.
                            Haha... Ja inderdaad.. Rammelende BMW... Nu als het wegdek smooth is rammelt er niets he, maar bij zeer grof wegdek.. Man man man.. De E90 stak beter in elkaar..

                            Ik vind ook dat een F30 veel veel te soft is.. ( niet voldoende gedempt) een Opel Astra is bv veel strakker.

                            Bv op de E19 richting Antwerpen heb je ter hoogt van Mechelen zo een aantal stukken van het wegdek die sterk golven... Als ik daar tegen 160-170 overga dan zit ik in een boot :s

                            Nu ik heb de XE vergeleken met een 330d die zo goed als full option is en dat is misschien geen goed vergelijk voor de XE.

                            De XE was wel veel strakker, maar stond ook op 19 inch en mijn 330d staat op 17 inch met eco banden.

                            De materialen die ze in de JAG gebruiken zijn mi ondermaats. Zelfs niet evengoed als de 3 serie en dat is echt geen compliment.

                            Bij de XE zit er zogezegd leer op het dash, maar raak het maar eens aan.. Om te lachen

                            Als je de keuze hebt tussen een 318d of XE 184 diesel.. Denk niet dat er dan veel verschil opzit

                            Alleen heeft de BMW beter multimedia systeem en connected drive services.
                            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                            current : BMW 330D F30

                            Comment


                            • Bij geen enkele Bmw is het dashboard overtrokken met leder. Ik rij met een BMW f10 met oyster lederen bekleding. Ik ben er zeker van dat de bekleding van de deuren en de middenarmsteun geen leder is maar sensatec. Is het daarom slecht? nee toch? Ik snap echt niet wat er aan de Jaguar minder is aan afwerking dan gelijk welk ander merk.

                              Comment


                              • Jaguar is zeker niet minder. De XJ die hier rondbolt is op elk vlak beter dan de F01 die hiervoor rondreed, op het multimediasysteem na. Over de XE vs. de F30 kan ik maar weinig zeggen wegens te weinig ervaring.
                                Classic cars on demand

                                www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                www.californiadream.be

                                - It's time to make your dream come true -

                                Comment


                                • Zou er nog moeten aan mankeren dat het multimediasysteem beter is bij BMW. Voor de professional vragen ze om en bij de 2400euro. Updates zijn nog eens apart te betalen. Het werkt zeer goed maar er zitten heel wat mogelijkheden op die ik en waarschijnlijk nog veel mensen nooit gebruikt. Het navigatiepakket bij Jaguar kost 960euro. Wel voor mij mag dit dan gerust wat minder goed werken. Komt erop neer dat alles zijn prijs heeft en ieder voor zich moet uitmaken of men bereid is er voor te betalen. IK ben heel tevreden over mijn BMW maar heeft ook zijn minpunten. Dit geldt voor alle merken. Lees hier op het forum toch heel dikwijls dat BMW het label krijgt als het beste en al de rest een trapje lager ligt..

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk Berichten
                                    Bij geen enkele Bmw is het dashboard overtrokken met leder. Ik rij met een BMW f10 met oyster lederen bekleding. Ik ben er zeker van dat de bekleding van de deuren en de middenarmsteun geen leder is maar sensatec. Is het daarom slecht? nee toch? Ik snap echt niet wat er aan de Jaguar minder is aan afwerking dan gelijk welk ander merk.
                                    Er zijn er heel wat hoor, BMW met lederen dashboard, maar je moet er wel voor bijbetalen. De beoordeling van de afwerking zal altijd (ten dele) subjectief blijven. Zo lees ik vaak dat een Audi A6 interieur beter zou afgewerkt zijn als dat van een BMW 5, maar zelf zie ik dat verschil niet (en mijn F11 vind ik beter dan 't interieur van mijn vriend (A6 Avant)).


                                    De XE is in ieder geval een frisse verschijning op 't toneel.
                                    BMW 420dA : >>>

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk Berichten
                                      Bij geen enkele Bmw is het dashboard overtrokken met leder. Ik rij met een BMW f10 met oyster lederen bekleding. Ik ben er zeker van dat de bekleding van de deuren en de middenarmsteun geen leder is maar sensatec. Is het daarom slecht? nee toch? Ik snap echt niet wat er aan de Jaguar minder is aan afwerking dan gelijk welk ander merk.
                                      Toch wel.. sinds een jaar kan je (reeds vanaf) de 3/4 serie volledig lederen dash nemen.
                                      Afwerking is inderdaad subjectief. Ik houd van zachte materialen. Harde plastiek vind ik een afknapper en die heeft de XE in overvloed, daarenboven zal zachte plastiek minder rammelen en kraken. Het interieur van de XE zit echt niet op het niveau van bv. de XF, XJ wat jammer is gezien het niet veel extra kosten met zich meebrengt. Maar ook BMW bezondigt zich aan die cheap ass 'besparingen'
                                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                      current : BMW 330D F30

                                      Comment


                                      • Er staan ons mooie tijden te wachten:
                                        Alfa Romeo Giulia
                                        Jaguar xe
                                        Infinity q50

                                        Laat ze maar komen!

                                        Comment


                                        • Dat ze er dan maar wat aan voortdoen bij Alfa. Stellen het topmodel voor en dan is het weer stil. IK was fan van de Infinity. Als ik al de testen lees zijn er toch nog wat scherpe kantjes aan. Hebben nog steeds geen dealer netwerk. Zolang ze dit niet hebben zal geen kat die kopen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X